Kaveria kylään.

M135

Mä sanon tän, ihan kuka mies vaan tän lukee, niin mä sanon tän sulle.


Kun sä tulet käväseen kaveris luona. Mä otan sut vastaan. Mä kättelen sua ja mä ruokin sua.

Mutta siinä samalla, mä en lyö lapiota maahan sun jalkojes juureen. En.


Mut mä kävelen pellolle ja mä lyön lapion pellolle pystyyn niin et sä näet sen. Sä et nää vielä lapiota. Mut sä näät kun mä lyön lapion pystyyn pellolle.



Mä tervehin sua kun mä tulen pellolta ja sä tervehit takas. Et tajua mitä mä tein, mut ei sun tarttekaa. Tulit nimittäin kaverin luo kylään.


Päivällä saat kahvit ja emännän lämmintä leipää. Muuta et mun emännältä sitten saakkaan, mut et sä pyydäkkään. Sul on oma flikka, sen kanssa sä hääräät.


Ruoka ja kaikki tuodaan sun eteen. Yösija tarjotaan ja puhtaat lakanat.


Illalla ryypätään ja pidetään hauskaa.

Sun ei tartte tehdä mitään. On täys ylläpito. Voit olla vierashuoneessa niin kauan kun haluat.



Mutta kolmen viikon päästät sä tajuat jotakin.

Kolmen viikon kuluttua sä tajuat, et kuka sun kavereistas on reilu.

Siinä vaiheessa sä menet sen lapion luo siellä pellolla. Otat sen kouraas.

Kukaan ei sanonut että sinun täytyy mennä sen lapion luo.


Mutta sinä menet aivan omasta tahdosta.

Olennaista on vain se, että sä tiedät, mitä sillä lapiolla tehdään.


Ja sinä tiedät sitten kyllä. Kolmen viikon päästä.

Mutta vasta kolmen viikon päästä.

7

1180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osta Audi

      saksasta

    • M135

      Olen kirjoitellut näitä juttuja jo tovin.



      Ja myönnän sen, että taakkaa tästä miehelle on. Pelkkää taakka miehelle kirjoituksillani tarjoan. Itselleni myös.



      Mutta kirjotelkaapa itse, ja tarjotkaa miehelle asioita. Jos te vain lupaatte ja lupaatte. Ja lupaatte sitä ja tätä ja tuota tuollaista ja semmosta. Lupaatte hienouksia ja kaikenlaista upeaa.

      Niin kohta huomaatte puhuvanne paskaa.

      Valehtelette miehelle päin naamaa.



      Mutta siis kokeilkaa huviksenne niin kuin tämän päivän vaaliehdokkaat. Siellä luvataan hyvinvointia jne. Että se pelkillä päätöksillä ihmisille tupsahtaa ...

      • M135

        "Mutta siis kokeilkaa huviksenne niin kuin tämän päivän vaaliehdokkaat. Siellä luvataan hyvinvointia jne. Että se pelkillä päätöksillä ihmisille tupsahtaa ..."

        - Ei. Mä sanon.

        Työmies on se, mikä tekee ja hyvinvoinnin. Työllä. Taakan kantamalla.


        Ja tuo unohdetaan tänä päivänä. Sitä vain kuvitellaan ja lupaillaan että kaikki taivaasta tupsahtaa. Ja sitten ihmiset uskovat tuollaista ...


    • M135

      Täällä internetissä kirjoituksissani minä olen lyönyt lapion pellolle. Se on sitä varten, että jos joku vähänkään tajuaa kirjoituksistani jotakin, niin mies ymmärtää ja tarttuu omaan lapioonsa.


      Todellisessa elämässä mies on voinut tajuta asian itse. Tuollainen on minun hyvä kaverini. Tuollainen kaveri kun tulee kylään niin minä tarjoan kaiken ilman muuta ilman minkäänlaisia lapion lyömisiä -maahan-.


      Ajateltuna toisin päin, että minä menisin kaverin luo kylään. Niin veisin vaikkapa viinipullon tuliaisiksi. Ja ei tarvitse sanoa yhtikäs mitään, kaivan oman lapion takakontista ja käyn kaveria auttamaan hommissa. Siellä sitten työn ohessa juttelemme syvällisiä ja illalla erikseen kun työt on tehty. Kaverien kesken. Nostetaan kaveri suosta nk.

      Mutta perhe on tärkein.

    • M135

      Kolme viikkoa, mitä tarkoitan?


      Nyt tulee empiiristä faktaa.

      Ajatellaan työpaikka, jossa on monta miestä töissä.
      Ja sitten tulee uusi työntekijä, vaikkapa sellainen nyky-lusmu, joka välttelee töitä, ja siirtää omia töitä toisille.

      Niin minä sanon, että ei mene kuin kolme viikkoa, niin tuo jätkä on siellä toisten jätkien seassa oppinut reilut pelisäännöt.


      Mutta miten tuo oppinen on tapahtunut, niin siten, että toiset työkaverit eivät suinkaan pompota tuota uutta työntekijää. Vaan miehet tekevät pyyteettömästi tuonkin uuden miehen työt reilulla meiningillä.


      Niin, koska peli on reilua, se tuotakin miestä, joka aluksi oli lusmu, alkaa kiinnostamaan paljon enemmän reilu peli kuin lusmuilu. Tuo kaveri on nähnyt työmiesten kesken olevan hyvän hengen.

      Eikä siellä työtä paineta hikihatussa. Työ ei ole tärkein asia. Vaan turvallisuus, leppoisa meininki ja työn tuoma hyöty kaikille. Rakentaminen. Asioiden helpottaminen.



      Kolme viikkoa menee siihen. Hyvässä ja reilussa seurassa rikollinen muuttuu.

      Mutta se edellyttää hyvää miesporukkaa. Ja hyvää yhteishenkeä. Ja tuokin uusi kaveri tuo siihen jotakin uutta aina.


      Yhteiskunnassa tätä ei nähdä, koska täällä ei pelata reilua peliä.

      • M135

        Reilun pelin puute vaivaa yhteiskuntaa.


      • M135
        M135 kirjoitti:

        Reilun pelin puute vaivaa yhteiskuntaa.

        Ja reilua peliä ei ole se, että muka kaverina käydään lyömässä, muka kaverille lapio pellolle odottamaan.

        Kyllä reilu kaveruus ei kaverilta pyydä tekemään. Vaan kaverin puolesta tehdään.

        Se on kaveruutta.




        Se on sellaista kaveruutta, mitä ei tänä päivänä juurikaan näe.

        Kaveruus lie edellyttää tosiasioiden hahmottamista molemmilta kavereilta.

        Kyllä jos kaksi miestä molemmat tajuavat, että leipä ei tipahda taivaasta, vaan se on itse tehtävä. Niin kaverukset tekevät yhdessä. Ei toinen patista toista, eikä toinen toista.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe