Adventisteilla on ellenismi ja muukin synti saostunut pohjalle, niin että liemi ei päällisin puolin näytä kovin huomiota herättävältä eikä adventisti itse huomaa myrkyttynyttä tilaansa.
Kun tulee uskova, joka hämmentää sakat pohjasta vertaamalla Ellen Whiten kirjoituksia/adventtikirkon oppeja Raamattuun, lähtee adventistin sydämen syövereistä sakat liikkeelle ja olo tulee hänelle epämiellyttäväksi.
Osa tuolloin pakenee ja sulkee korvansa vakuuttaen itselleen, että tuo ei koske häntä, kaikki on hyvin niin kuin ennenkin. Sakka laskeutuu tuolloin takaisin pohjalle ja paatumuksen tila jatkuu.
Osa taas ottaa nuo väärät kirjoitukset ja opit ja tekee niistä kilpensä ja hyökkää Raamatun sanaa ja uskovaa vastaan.
Osa sitten tulee synnintuntoon, haluaa päästä väärästään eroon. Parhaassa tapauksessa hänelle tulee etsikkoaika ja hän tulee uskoon.
Saostunut ellenismi
3
159
Vastaukset
- olkikasassa
Ellen White ei tuominnut missään harhaopiksi Millerin povaamista Jeesuksen tulemisesta v. 1844.
Väärän ennustuksen selittäminen ja niihin liittyvät näyt ovat harhaa.
Ellen Whitellä ei ollut uudestisyntymisen kokemusta vaan 17 vuotiaana tyttönä harhan selittämisen armolahja. - jaksat valehdella
ja keräät päällesi Jumalan vihaa. Tee parannus itsesi tähden.
- selityksilläsi
Tuliko Jeesus v. 1844?
V. 1844-oppia ei löydy Raamatusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174456
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842499Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731637Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella261394Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641197- 115951
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon19944Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42932- 20931
- 171914