Luthertotuus

hirvas

jehovatotuus, mormoonitotuus, adventtitotuus. Miksei muut uskonnot ole ruvenneet kutsumaan nimensä mukaisesti oppiaan tietyksi totuudeksi ?

Missä on Jumalan totuus, sehän on se ainoa oikea totuus. Muuta totutta kun ei ole.

9

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen tällä palstalla todennut, ettei ole olemassa mitään adventtitotuutta, on vain adventistien käsitys asioista, ja sekin monessa kohden vääristynyt.

      • sitten istut

        täällä?


      • ottanut sen

        profetian viitan harteillesi,ja olet olevinasi,se ainut joka luulet tietäväsi,kaikki toduudet.Sanassakin sanotaan,että lopunaikana tulee niitä jotka koroittavat itsensä Jumalan yläpuolelle,ja pukeutuvat valkeuden vaatteisiin,vaikka heidän syämensä on kaukana Jumalasta.Valheillaan he eksyttävät jos mahdollista myös valitutkin.Tee parannus ja ota vastaan PELASTUS JEESUKSESSA KRISTUKSESSA,niin asenteesi muuttuu ja sydämesi täyttyy PYHÄLLÄ HENGELLÄ ja RAKKAUDELLA.


    • kuhilas

      Jeesus itse sanoo olevansa tie, totuus ja elämä (Joh. 14:6). Kun Jeesukseen tutustumme, tutustumme totuuteen persoonoituna. Kun Jeesusta seuramme, silloin seuraamme totuutta. Apostoli Paavali toteaa, että "Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa" (1. kor. 13:9-10). Parhainkin tiedemies joutuu toteamaan, että tämä on parasta tietoa tästä asiasta tällä hetkellä. Jos joku väittää totuudesta kaiken tietävänsä, niin hän tuskin ymmärtää sitä, mitä hän väittää. Kukaan meistä ei täydellisesti totuutta tiedä. Tietämisemme on vajavaista. Tämä nöyrä asenne tulisi näykyä esityksissämme ja väitteissämme. Tämän tulisi vaikuttaa tapaamme suhtautua toisin ajattelevaan uskovaan.

      • hirvas

        ja tutkimalla sitä, totuus avautuu. Muuta totuutta ei ole.
        Suhtautuminen muun "totuuden" julistajiin on oltava sellainen, että se herättää myös väärien oppien kuljetettavat olevat Jumalan totuuteen.
        Tätä tekivät Jeesus ja apostolit, ja näyttivät esimerkillään myös meille, että väärää totuutta vastaan on taisteltava kaikin voimin.

        Ei kukaan opi tuntemaan totuutta, jollei hän itse sitä etsi.


      • kuhilas
        hirvas kirjoitti:

        ja tutkimalla sitä, totuus avautuu. Muuta totuutta ei ole.
        Suhtautuminen muun "totuuden" julistajiin on oltava sellainen, että se herättää myös väärien oppien kuljetettavat olevat Jumalan totuuteen.
        Tätä tekivät Jeesus ja apostolit, ja näyttivät esimerkillään myös meille, että väärää totuutta vastaan on taisteltava kaikin voimin.

        Ei kukaan opi tuntemaan totuutta, jollei hän itse sitä etsi.

        niin minun on hyväksyttävä se, että toisetkin etsivät totuutta. Jeesus vakuuttaa totuuden etsijälle: "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa avataan" (Matt. 7:7-8). Ei tässä sanota, että vain yksinään eläville kritityille annetaan ja avataan. Ei tässä rajoteta Jumalan apua vain luterilaisille. Ei tässä suljeta pois rehellistä totuutta ja armoa etsivää adventistiakaan! Armahtavaisuutta ja suvaitsevaisuutta, rakas veli, tarvitaan Jumalan lasten joukossa.


      • hirvas
        kuhilas kirjoitti:

        niin minun on hyväksyttävä se, että toisetkin etsivät totuutta. Jeesus vakuuttaa totuuden etsijälle: "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa avataan" (Matt. 7:7-8). Ei tässä sanota, että vain yksinään eläville kritityille annetaan ja avataan. Ei tässä rajoteta Jumalan apua vain luterilaisille. Ei tässä suljeta pois rehellistä totuutta ja armoa etsivää adventistiakaan! Armahtavaisuutta ja suvaitsevaisuutta, rakas veli, tarvitaan Jumalan lasten joukossa.

        sellainen olennainen tekijä, ettei se totuus löydy ihmisopeista, vaan Raamatusta.


      • Sirkka Iita.
        hirvas kirjoitti:

        ja tutkimalla sitä, totuus avautuu. Muuta totuutta ei ole.
        Suhtautuminen muun "totuuden" julistajiin on oltava sellainen, että se herättää myös väärien oppien kuljetettavat olevat Jumalan totuuteen.
        Tätä tekivät Jeesus ja apostolit, ja näyttivät esimerkillään myös meille, että väärää totuutta vastaan on taisteltava kaikin voimin.

        Ei kukaan opi tuntemaan totuutta, jollei hän itse sitä etsi.

        totuus ja elämä,pysytään siinä.JEESUKSEN VERI RIITTÄÄ!Siihen ei ole MITÄÄN LISÄÄMISTÄ.

        Jos siis uskot,että se on vuotanut sinunkin edestäsi ja otat anteeksiantamuksen armon vastaan Jeesuksen kautta,niin sinä pelastut!

        TÄMÄ ja vain TÄMÄ on oikea(ainoa)evankeliumi.Ja sen tyhmäkin ymmärtää!Jumalan tie on suora,siltä "ei eksy hullukaan"!

        Näin sanoi kerran yksi uskova puheessaan,(uskova joka todella oli käynyt vaikeat tiet,ennen uskoon tuloaan,)ja se on totta.

        Se on annettu lapsenmielisille ja niille,jotka murentuvat ja panevat oman viisautensa pois ja heittäytyvät TÄYSIN ARMON VARAAN!


      • kuhilas
        hirvas kirjoitti:

        sellainen olennainen tekijä, ettei se totuus löydy ihmisopeista, vaan Raamatusta.

        että totuus löytyy Ramatusta. Minua ei juurikaan kiinosta tutustua toisten kirkkojen tai uskontokuntien opinkohtiin.

        Ainoa, jota olen näistä lukenut on Katekismus tai Luterilaset Tunnustuskirjat. Raamattua tutkiessani olen käyttänty Old Testament Libray -sarjan osia tai The Interpreter's Bible -sarjaa. Edellisen julkaisija on SCM Press LTD ja jälkimmäisen Abigdon Press. Olen myös käyttänyt hyviä kotimaisia kommentaareja tekstin ja sen selityksen ymmärtämisessä, joista mainittakoon Aimo T. Nikolaisen Avaa Uusi testamentti -sarja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe