Nordean Visa Electronin aktivointi ei onnistu PayPalissa

eionnistu

Yritin jo kaksi kertaa aktivoida ja jos olen oikein käsittänyt niin jos kolmaskin kerta epäonnistuu, niin tuolla kortilla ei enää PayPalia voi käyttää(?). Verkkokäyttö on laitettu päälle verkkopankissa aikoja sitten ja olen jopa muutaman onnistuneen nettiostoksen Electronilla tehnyt. Esim. Worldpayn sivuilla sanottiin, että muiden kuin Brittien Visa Electronit ei käy niin kävipä silti.

Kun yritän aktivoida korttia, tulee tällainen herja:
"Your credit card has not been added because we could not verify the 3-digit verification number for your card.....jne"

Laitoin siihen sen allekirjoituksen yläpuolella olevan 7-numeroisen luvun 3 viimeistä numeroa. Joku sanoi jossain keskustelussa, että oli laittanut voimassaolopäiväyksen oikealla puolella olevan kaksinumeroisen luvun ja sen eteen vielä nollan. Onko joku muu saanut tuolla tavalla toimimaan?

Sitten vielä muutama kysymys:
1. Pitääkö tuohon First Name kohtaan laittaa sekä etunimi että toinen nimi? Electron-hakemukseenhan pitää molemmat laittaa.

2. Onko väliä että laittaako kortin numero kohtaan välilyöntejä? Itse en laittanut välilyöntejä.

3. Onko väliä sillä että mihin aikaan päivästä aktivointia yrittää? Onnistuuko myös öisin? Kaiken järjen mukaan pitäisi onnistua mutta mistä näistä tietää.

5

3455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eionnistu

      No kokeilin nyt sitten tarkistusnumeroksi sitä 000, koska joillakin se oli toiminut mutta ilmeisesti silläkään ei toiminut, koska tuli joku sivu, jossa kysytään, että haluatko liittyä PayPalin Expanded Use Programiin. En usko, että muissa tiedoissa on mitään vikaa, koska sittenhän niistä olisi herjattu. Esim. tuosta nimijutusta olisi varmaan tullut valitusta, jos pitäisi olla sekä etunimi että toinen nimi. Olisikohan siihen sitten pitänyt laittaa se kaksinumeroinen luku siinä voimassaolopäiväyksen ja sen eteen nolla? Tjaa-a, sitä en enää voi selvittää.

      Vaikka tuossa nyt muutama päivä menee, että saa sen Expanded Use Numberin niin tuolla tilillä voi silti lähettää rahaa. Siis suoraan pankkitililtä.

      Joka tapauksessa olisi hienoa, jos joku osaisi varmuudella sanoa mitä siihen tarkistusnumero-kohtaan pitää laittaa. Tai ehkäpä siihen ei (Nordean) Visa Electronin tapauksessa kelpaa mikään ja sitten kaikki luulee, että se on onnistunut kun tulee se "Enroll in PayPal's Expanded Use Program"-sivu. Tai ainakin kun googletin niin moni oli sanonut, että pitää vaan tarpeeksi monta kertaa yrittää, mutta ei se mielestäni niin voi olla, että se onnistuu silloin tällöin :D Joko onnistuu tai sitten ei onnistu ollenkaan.

      • Tarkistusluvun kirjoitit varmaankin alunperin oikein eli nimikirjoituksesi yläpuolella olevat viimeiset 3 numeroa. Niiden edellä olevat 4 numeroa ovat samat kuin kortin etupuolella olevan numerosarjan 4 viimeistä numeroa.

        Olennainen asia PayPal-maksamisessa on kuitenkin se, että Nordean yleisten korttiehtojen mukaan Nordean korteilla saa "maksaa ostoksia ainoastaan sellaiselle internet-kauppiaalle, joka on mukana Verified by Visa- tai MasterCard Secure Code -palvelussa." Se on todennettavissa internet-sivulla olevan kuvakkeen perusteella.

        Kun tutkin hiljattain PayPalin sivustoa, en löytänyt sieltä "Verified by Visa" -kuvaketta tai verbaalista tietoa PayPalin kuulumisesta siihen palveluun. Näin ollen johtopäätökseni on, että sinne ei saa maksaa Nordean korteilla, vaikka se teknisesti onnistuisikin! Muille pankeille riittää, että maksun saajan sivut on SSL-salattu, mikä näkyy selaimessa lukon kuvana. Sen ehdon PayPal täyttää.


    • WATIPÄÄÄÄÄÄÄÄ

      OPETTELE LUKEMAAN TAIDAT OLLA ALLE 10VV

      • onnistuu

        LOL :D Jos minä olen alle 10 niin itse taidat olla alle 5? Minä sentään yritän keskustella asiallisesti kun taas sinä tulet nimettömänä capslocki päällä huutamaan ;)

        Se, että sivulla ei ole Verified by Visa -logoa ei kerro vielä välttämättä mitään. Esim. cdjshop.com-sivulla ei ole kyseistä logoa ja Worldpay, joka hoitaa CDJshopin maksamisen, väittää FAQissaan, että ainoastaan Brittiläinen Visa Electron kelpaa mutta silti tuo mun Electron niille kelpas, joten parempi vaan kun kokeilee ihan itse. Sillähän se selviää.

        PayPalin kortin lisäämissivulta lainaus:
        "Debit Cards (also called check cards, ATM cards, or banking cards) are accepted if they have a Visa or MasterCard logo." Eli kyllä se Electronkin kelpaa. Kokeilin tänään ekaa kertaa maksaa PayPalilla mutta aluksi se ei onnistunut ja se johtui siitä, etten ollut vielä syöttänyt PayPaliin sitä Expanded Use Numberia, joka löytyy verkkopankista sen PayPalin tekemän 1,50 € veloituksen tiedoista. Mutta kun syötin sen luvun niin homma lähti toimimaan ja sain maksettua levyt.

        Mutta se jäi edelleen epäselväksi, että mitä siihen tarkistusnumerokohtaan pitäisi laittaa. Noh, eipä sillä enää niin väliä.


      • onnistuu kirjoitti:

        LOL :D Jos minä olen alle 10 niin itse taidat olla alle 5? Minä sentään yritän keskustella asiallisesti kun taas sinä tulet nimettömänä capslocki päällä huutamaan ;)

        Se, että sivulla ei ole Verified by Visa -logoa ei kerro vielä välttämättä mitään. Esim. cdjshop.com-sivulla ei ole kyseistä logoa ja Worldpay, joka hoitaa CDJshopin maksamisen, väittää FAQissaan, että ainoastaan Brittiläinen Visa Electron kelpaa mutta silti tuo mun Electron niille kelpas, joten parempi vaan kun kokeilee ihan itse. Sillähän se selviää.

        PayPalin kortin lisäämissivulta lainaus:
        "Debit Cards (also called check cards, ATM cards, or banking cards) are accepted if they have a Visa or MasterCard logo." Eli kyllä se Electronkin kelpaa. Kokeilin tänään ekaa kertaa maksaa PayPalilla mutta aluksi se ei onnistunut ja se johtui siitä, etten ollut vielä syöttänyt PayPaliin sitä Expanded Use Numberia, joka löytyy verkkopankista sen PayPalin tekemän 1,50 € veloituksen tiedoista. Mutta kun syötin sen luvun niin homma lähti toimimaan ja sain maksettua levyt.

        Mutta se jäi edelleen epäselväksi, että mitä siihen tarkistusnumerokohtaan pitäisi laittaa. Noh, eipä sillä enää niin väliä.

        Kyllä Nordeankin korteilla maksaminen onnistuu teknisesti, vaikka sivuilla ei olisi Verified by Visa -logoa tai edes SSL-suojausta. Mutta samalla asiakas tulee rikkoneeksi Nordean korttiehtoja eli pankin kanssa tekemäänsä sopimusta. Mitä sillä sitten on merkitystä? Sen näkee siinä vaiheessa, kun kortilta on veloitettu aiheettomasti jotakin ja asiakas pyytää pankilta tai pankin rahoitusyhtiöltä apua asian selvittämisessä tai vahingonkorvausta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7334
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2214
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1621
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1469
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1176
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1036
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      905
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      893
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      797
    Aihe