selittäkää

viisaammat

miten mekaanisen ahtimen ahtopaineet rajoitetaan...välityksilläkö.

20

3592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??????????????????????

      ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    • ..........................

      että pyörittääkö ahtimen siipipyörää pakokaasu vai hihna; molempien ahdintyyppien painetta voidaan ohjata venttiilillä.

      • muuttuva

        Voipi olla myös muuttuvasiipinen ahdin.


    • ^^^^^^^^^^

      Juu, välityksillä se "säädetään".
      Jos kyse on kaasarivehkeistä, niin mitkään venttiilit ei ole oikein toimivia, koska painepuolella on aina valmis, syttyvä seos.
      Pop-off venttiili luonnollisesti on, mutta sen tehtävä on aueta vain, jos kone potkii startatessa takaisin.

      • toi oli hyvä pointti.

        siis toi että, kaasari myllyssä ei venttiilit oikein toimi.mutta eikös sillä välitys-suhteella vaikuteta myös siihen millä kierros alueella ahdin toimii parhaiten. eli missä vaiheessa lähtee (kunnolla)ahtamaan ym.


    • Urmas

      Ensin sun pitäis selvittää itselles mikä on mekaaninen ahdin ja mikä on turboahdin. Sitten voit tulla kyseleen.

      • ................

        sä sit varmaan tiedät ahtimista kaiken. tiedoksi vaan, että turbo ahtimien kanssa, olen tekemisissä melkein joka päivä. tosin on vähän isommat ahtimet kysymyksessä, kuin henkilö autoissa.


      • Urmas
        ................ kirjoitti:

        sä sit varmaan tiedät ahtimista kaiken. tiedoksi vaan, että turbo ahtimien kanssa, olen tekemisissä melkein joka päivä. tosin on vähän isommat ahtimet kysymyksessä, kuin henkilö autoissa.

        Niin?? Mikä oli sun pointti? Kyllä, minä tiedän mikä ero on mekaanisella ja turboahtimella. Mutta mitä se tähän kuuluu?
        Ja jos sinä olet sitten tekemisissä turbojen kanssa melkein joka päivä niin mitä sitten ? Ei se että ajaa autoa tai traktoria missä on turbo tee sinusta sen viisaampaa niiden toiminnan/ tekniikan suhteen, vai? Ja mitä sillä turbon koolla on väliä??? Vai onko tämä taas tätä: "mun isi on vahvempi kun sun isi?" Pässi!!


      • toivottavasti
        Urmas kirjoitti:

        Niin?? Mikä oli sun pointti? Kyllä, minä tiedän mikä ero on mekaanisella ja turboahtimella. Mutta mitä se tähän kuuluu?
        Ja jos sinä olet sitten tekemisissä turbojen kanssa melkein joka päivä niin mitä sitten ? Ei se että ajaa autoa tai traktoria missä on turbo tee sinusta sen viisaampaa niiden toiminnan/ tekniikan suhteen, vai? Ja mitä sillä turbon koolla on väliä??? Vai onko tämä taas tätä: "mun isi on vahvempi kun sun isi?" Pässi!!

        sulla ei ole jälki kasvua. olis sääli jos tollanen tyhmyys periytyis.


      • Urmas
        toivottavasti kirjoitti:

        sulla ei ole jälki kasvua. olis sääli jos tollanen tyhmyys periytyis.

        Hyppää homo voltti.


      • samaan sukupuoleen,
        Urmas kirjoitti:

        Hyppää homo voltti.

        en ole ainakaan viellä seekaantunnu. mutta usko pois. voltti onnistuu...tosin vain taakse päin.


      • Urmas
        samaan sukupuoleen, kirjoitti:

        en ole ainakaan viellä seekaantunnu. mutta usko pois. voltti onnistuu...tosin vain taakse päin.

        Mutta kun kerran olet niin näppärä ja et ole vielä homostellu niin kerro sitten mikä ero mekaanisella ahtimella ja turboahtimella on.

        Ja mitenkä säädät mekaanisen ahtimen ahtopainetta...


      • se vitsi
        Urmas kirjoitti:

        Mutta kun kerran olet niin näppärä ja et ole vielä homostellu niin kerro sitten mikä ero mekaanisella ahtimella ja turboahtimella on.

        Ja mitenkä säädät mekaanisen ahtimen ahtopainetta...

        piileekin...18 vuotta takana raskas-kalusto asentajana...joten turbo tekniikka ainakin joten kuten hallinnassa...ja (huom) se voltti on oikeesti totta. vanhasta iästä huolimatta. eli turbo on turbo, ellei lukuun oteta turbo-comboundia, joka on mekaanista ahtamista turbon välityksellä..nyt oli kuitenkin kyseessä hihnan välityksellä tapahtuvasta ahtamisesta. ja kysymys oli juuri siitä että miten hihna-vetoisen ahtimen painetta säädetään...


      • Urmas
        se vitsi kirjoitti:

        piileekin...18 vuotta takana raskas-kalusto asentajana...joten turbo tekniikka ainakin joten kuten hallinnassa...ja (huom) se voltti on oikeesti totta. vanhasta iästä huolimatta. eli turbo on turbo, ellei lukuun oteta turbo-comboundia, joka on mekaanista ahtamista turbon välityksellä..nyt oli kuitenkin kyseessä hihnan välityksellä tapahtuvasta ahtamisesta. ja kysymys oli juuri siitä että miten hihna-vetoisen ahtimen painetta säädetään...

        Niin kerro vaan. Miten säädät roots tyyppisen remmiahtimen antamaa painetta...?


      • Urmas
        Urmas kirjoitti:

        Niin kerro vaan. Miten säädät roots tyyppisen remmiahtimen antamaa painetta...?

        Mistä remmari ottaa käyttövoimansa?


      • fuyuy
        Urmas kirjoitti:

        Mistä remmari ottaa käyttövoimansa?

        ahtimen käyttövoima otetaan moottorista..


      • Urmas
        fuyuy kirjoitti:

        ahtimen käyttövoima otetaan moottorista..

        Enpä oliskaan itse keksiny tota. Siis ihan oikeesti ahtimen käyttövoima otetaan moottorista, vau. Kylläpä oletkin asiantuntija!
        Vielä kun kerrot että mistä moottorista se käyttövoima otetaan niin on hyvä.
        Kun musta tuntuu että se otettas pissapojan moottorista tai pyyhkiöiden. Mutts selvennä sinä kun tiedät.


      • käyttövoimansa, tietenkin
        Urmas kirjoitti:

        Enpä oliskaan itse keksiny tota. Siis ihan oikeesti ahtimen käyttövoima otetaan moottorista, vau. Kylläpä oletkin asiantuntija!
        Vielä kun kerrot että mistä moottorista se käyttövoima otetaan niin on hyvä.
        Kun musta tuntuu että se otettas pissapojan moottorista tai pyyhkiöiden. Mutts selvennä sinä kun tiedät.

        maan vetovoimasta. ja ahtopaineen määrä on suoraan verrannollinen kuun asentoon.


      • Turmaas

        Urmas ei itte tiedä mistään mittään ja tulee tänne elvistelemään.Jatka vaan pari vuotta leegojen kanssa kyllä se siitä helpottaa


      • Urmas
        Turmaas kirjoitti:

        Urmas ei itte tiedä mistään mittään ja tulee tänne elvistelemään.Jatka vaan pari vuotta leegojen kanssa kyllä se siitä helpottaa

        Tai sitten tietää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9696
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2837
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      169
      2620
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1501
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe