pappi porisi

kuivaa saarnaa

(ei ollut voitelua) kansa odotti hermostuneena että lopettaisi ja tulihan se loppu vihdoin, mutta vielä oli ohjelmassa yksi todistus puheen vuoro.
Kumarainen, känsäkourainen metsuri astui esille, änkytti ja tankaten kertoi kuinka Jumala oli suuressa armossaan antanut hänelle uskon Vaphatajaan Jeesukseen Kristukseen.
Kuinka on nyt hyvä ja rauhallinen olo kun on saanut synnit anteeksi ja on taivas paikka.
Kuulijoiden joukossa ei ollu kuivaa silmäparia.
(Oli Jumalan voitelu, todistajan yllä).

1

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Kumarainen, känsäkourainen metsuri astui esille, änkytti ja tankaten kertoi kuinka Jumala oli suuressa armossaan antanut hänelle uskon Vaphatajaan Jeesukseen Kristukseen.
      Kuinka on nyt hyvä ja rauhallinen olo kun on saanut synnit anteeksi ja on taivas paikka.
      Kuulijoiden joukossa ei ollu kuivaa silmäparia".
      ---
      Vähän samalla tavalla saarnasi Paavalikin.
      1. Kor. 2:1-5
      2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
      2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
      2:3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
      2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
      2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
      ---
      Paavali itse oli saanut kohdata Ristiinnaulitun ylösnousseena Herranaan (1. Kor. 15:8).
      Tästä Ristiinnaulitusta ja syntien sovituksesta hän myös saarnasi (j.2).
      Sanoma oli yksinkertainen.
      Hänen sanomansa ei perustunut ihmisen viisauteen eikä omiin kykyihin.
      Korintissa ”henkien taistelu” oli niin kova, että Paavali joutui saarnaamaan ”heikkouden vallassa, pelossa ja suuressa vavistuksessa”. Paavali ei häpeä tunnustaa tätä. Olihan hän tullut suurkaupunkiin, joka oli tunnettu materialismistaan ja siveettömyydestään.

Moni korinttilainen otti vastaan evankeliumin ja Korinttiinkin syntyi Jumalan seurakunta. (Tarkemmin Apt. 18:1-17)
      Paavalin saarnat olivat ”Hengen ja voiman” osoittamista (j. 4).

Tuon vapisevan miehen saarnat saivat aikaan sen, että monien sisäinen vastarinta murtui: syntejä tunnustettiin, paheista ja huonosta elämäntavoista luovuttiin, alettiin elämään uutta elämää, jossa Hengen lahjat toimivat (1. Kor. 1:4-7). Korintin seurakuntalaisista tuli rikkaita hengellisesti.

Miten on meidän laitamme?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3463
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2074
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1789
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1557
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1528
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      10
      1430
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1397
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1247
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1185
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1122
    Aihe