C3, kokemuksia?

Rupuska

Kertokaahan kaikki C3:sen omistajat kokemuksianne autosta. Olisin kiinnostunut 1,6 litraisesta mutta mikäli ei sellaista "sopu"-hinnalla löydy, tyydyn tuohon 1,4 litraiseen.

Jotenkin olen hieman skeptinen tuon Citikan suhteen edellisen autoni (Berlingo) takia mutta haluaisin tuon C3:n kun tykkään sen ulkönäöstä. Tietty samalla hinnalla saisi jo tilavan farmarinkin.

22

4738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota toinen

      Laita vähän enemmän ja C4 alle.

      • -x-t-r-

        Olen ajanut vuoden / 20th c3-xtr:llä eikä pahaa sanottavaa.
        Eikä ongelmia viimasuojan(kaan) kanssa.
        Tietenkin jos rahaa on, niin osta nelonen tai vitonen tai j.n.e. mutta kyllä kolmosellakin pärjää.


      • C3xtr
        -x-t-r- kirjoitti:

        Olen ajanut vuoden / 20th c3-xtr:llä eikä pahaa sanottavaa.
        Eikä ongelmia viimasuojan(kaan) kanssa.
        Tietenkin jos rahaa on, niin osta nelonen tai vitonen tai j.n.e. mutta kyllä kolmosellakin pärjää.

        Juu, samaa mieltä! vuosi itselläni myös vierähtänyt XTR:n ratissa ja ei ole muuta kun positiivista kerrottavaa!
        Auto on vastannut odotuksiani ja pelannut täysin ongelmitta. Itselleni C3XTR riittää koon puolesta mainiosti, toki jos taakse täytyy mahtua aikuisen kunnolla niin silloin tulee vähän ahdasta. Edessä tilat kyllä riittävät isommallekin hienosti.Ja ainakin itse olen tuohon 1.6 bensakoneeseen tyytyväinen.


      • Rupuska
        C3xtr kirjoitti:

        Juu, samaa mieltä! vuosi itselläni myös vierähtänyt XTR:n ratissa ja ei ole muuta kun positiivista kerrottavaa!
        Auto on vastannut odotuksiani ja pelannut täysin ongelmitta. Itselleni C3XTR riittää koon puolesta mainiosti, toki jos taakse täytyy mahtua aikuisen kunnolla niin silloin tulee vähän ahdasta. Edessä tilat kyllä riittävät isommallekin hienosti.Ja ainakin itse olen tuohon 1.6 bensakoneeseen tyytyväinen.

        Mitä mahtaa tarkoittaa tuo xtr-lyhenne? Parempaa varustelutasoa, urheilumalli..?? Valaiskaa tietämätöntä. :-)


      • -X-T-R-
        Rupuska kirjoitti:

        Mitä mahtaa tarkoittaa tuo xtr-lyhenne? Parempaa varustelutasoa, urheilumalli..?? Valaiskaa tietämätöntä. :-)

        Extreme, ei juuri mitään verrattuna "normaaliin" c3:een.
        Pieni näkökysymys ja kone 1.6
        Citikan web sivuilra löytyy ero.
        Itellä on xtr mutta ajassa sitä en tiedä.


    • aeth

      2002 tuli ajettua kilometrejä 129000. Äskettäin tuli vaihdettua pois, kun piti saada isompi auto.

      Koko aikana ei autossa mitään vikoja tai ongelmia, eli normaalihuollot riitti.
      Koneena oli 1.4 ja kulutus pyöri 5-6l välissä sadalla kilometrillä.

    • Tasaista meininkiä

      '05 C3 1.4-koneella. Ajettu 25tkm, ollut naisella käytössä

      -Vaihteensiirtovivusto hajosi kesällä
      -Termostaatti temppuili kovilla pakkasilla, lämpömittari sai virheellistä tietoa jolloin varoitti ylikuumenemisesta. Vaihto parempaan.
      -Tyhjäkäynnissä humppaamista, päivitys ohjelmistoon.
      -Takajarrut vinkuvat hieman, noh, rummut, aika tyypillistä.

      Aika normaali määrä pikkuvikoja pikkuautolle siis. En usko että jossain muussa merkissä on tuon vähempää ongelmia.
      Mainiohan toi on ajaa, moottoritiellä vähän sivutuuliherkkä mutta kaupungissa todella ketterä. Kahdelle hengelle paljon tilaa edessä, takapenkki on aikuiselle vähän ahdas, mutta kyllä sinne mahtuu. Tavaratila on säädyllisen kokoinen ja ajoasento ihan ok.

      • Tasaista meininkiä

        Citroenin jälkimarkkinointi siis hoiti kaikki viat asiallisesti ja nikottelematta takuuseen. Kahdella kerralla auto jouduttiin tosin hinaamaan huoltoon, mutta hinausauto-taksi-sijaisauto -palvelu toimii joten siltä puolelta maahantuojaa voi kiittää.


    • oma auto

      Älä lankea sitikoihin.
      Samalla rahalla saat uuden korealaisen ja 5v takuulla.
      Etkä tule katumaan.
      Nimim. Kokemusta on.

      • Anonyymi

        Ei Korealaisia eikä VW.n sukuisia,, lahoavat käsiin !


    • Rupuska

      Kuinka toimivat pakkasella? Ovatko kuinka lämpöisiä/kylmiä autoja?

      • C3xtr

        Viimeksi tänä aamuna -27c, kun töihin menin niin lämpöä rupesi tulemaan nopeasti ja kyllä sisällä oli jo mukavan lämmin puolessavälissä matkaa(n.15km) Auto oli tolpassa, mutta kokemusta myös kylmästä lähtemisessä ja lämpöä riitti silloinkin ihan hyvin.
        Edellinen autoni oli -02 iso T..;) kehuttiin jopa TM:n talvitestissä huipputehokasta lämppäriä, niin eipä C3 ole jäänyt siitä juuri ollenkaan huonommaksi. Sensijaan sain paremmat talviajo-ominaisuudet, tehokkaammat penkinlämmittimet ja noin yleisesti itselleni paremman ajoasennon. Oma kokemukseni on vaan -06 21tkm ajetusta C3xtr:stä, ja se kokemus on ollut tod.hyvä! Myönnän että oli niitä ennakkoluuloja itsellänikin mutta ovat kaikonneet.
        Ja muuten, ei ole sitä viimasuojaa keulalla koska flekti on jäähdyttimen takana suojassa ja huohotinongelmia ei tässä ole ja silti lämpöä tulee nopeasti ja hyvin.
        Olen omistanut erilaisia autoja, mm.pari italialaista eikä ole ollut koskaan mitään suuria ongelmia kovillakaan pakkasilla. Toinen tosin oli viileä kuin jääkaappi, mutta toimi! Itse yritän aina mahd. mukaan varautua pakkasiin ja pidän autostani huolta, joten kyllä sillä autonpidollakin on oma merkityksensä miten talvella pärjää.


    • citruspatonki

      Mulla -03 C3 1.6 koneella. Ihan ärhäkkä peli tolla isommalla moottorilla, mutta ketteryys ei ole isompikoneisessa häävi. Kääntösäde on nimittäin suhteeettoman suuri 1.6 mallissa. Johtuuko sitten leveämmistä renkasita vai mistä.

    • Älä osta citikkaa

      Kuten näet alla olevista valituksista, C3 on epävarma kulkine. Miksi kiusaat itseäsi? Osta Honda Jazz, niin autoilu sujuu ilman huolen häivää.

      • C3xtr

        Todella epävarmaa C3:sta.Eli usko kun Honda-mies sinua neuvoo, osta se jatsi. Himassa on viereisessä parkkiruudussa pari vuotta vanha jatsi ja vaikka laadukkaita pelejä ovatkin niin ei tuo laite ainakaan minua sykähdytä. Ei vaan ostakin uusi korealainen 5-vuoden takuulla ja elämä hymyilee. Jaa, odotas vielä vähän niin saat kohta uuden uskomattoman hienon kiinalaisen pilkkahintaan.. Ajattele ikioma Chery!! Ihme etteivät nämä aasialais-intoilijat ole vielä alkaneet toitottaa tulevia kiinan ihmeitä?


      • --Katonki-
        C3xtr kirjoitti:

        Todella epävarmaa C3:sta.Eli usko kun Honda-mies sinua neuvoo, osta se jatsi. Himassa on viereisessä parkkiruudussa pari vuotta vanha jatsi ja vaikka laadukkaita pelejä ovatkin niin ei tuo laite ainakaan minua sykähdytä. Ei vaan ostakin uusi korealainen 5-vuoden takuulla ja elämä hymyilee. Jaa, odotas vielä vähän niin saat kohta uuden uskomattoman hienon kiinalaisen pilkkahintaan.. Ajattele ikioma Chery!! Ihme etteivät nämä aasialais-intoilijat ole vielä alkaneet toitottaa tulevia kiinan ihmeitä?

        Nii justii!


    • Bill Mullen

      On ollut kaksi eri c3 alla. Ja nyt on upouusi c4 berline 1.6. Kaikki ovat olleet hyviä tähän mennessä. Kovan pakkasen alkaessa kannattaa hankkia lohkolämmitin ja moottorinlämmitin että pääset liikkeelle. Iloisia ajohetkiä.

    • Ranskatar

      Ostin viime keväänä C3:n perheen kakkosautoksi(1.4) kaupunkikäyttöön ja ihan tyytyväinen olen ollut. Pari viikkoa sitten vaihdoin C4:ään, sillä tuo moottorin pienuus kävi koetukselle, kun joka vkonloppu ajettiin kahdella autolla mökille (mies tuli työsuhdeautolla jostain muualtapäin Suomea). Eli 1.4 ei oikein tahtonut Hangon rekkajonoissa päästä näppärästi ohi, jollei ollut kunnon suoria. Mäkin ihastuin C3:n ulkonäköön, mutta sen jälkeen "sydämeni" vei tuo uusi C4. Ja C3:een en saanut taakse mahtumaan kuin pikkurattaat,joten senkin vuoksi siirryin luokkaa isompaan.

      C3 toimi hyvin, ostaessa oli ajettu 53th km, myydessä 63th. Sinä aikana jarrupalat kului, sekä toinen etupallonivel, ei muuta. Jarrupalat vaadin myyjäliikkeen maksamaan kun meni 3 vkoa ostosta. C4 ostin 40th km ajettuna eli katsotaan miten sen kanssa menee. Olen myöskin hyvin skeptinen ollut ranskalaisetn suhteen aina, mutta nytpä sitten nähdään mitä ne kestävät.

      Lohkolämmitin ei ollut kummassakaan käytössä (kun v70 on "tietenkin" siinä joka aamu, hehe, ei ranskalaisromu) ja molemmat on käynnistyneet -22C ensimmäisellä kerralla, joten ei moittimista siinäkään. Yhtä nopeasti ei ne kyllä sisältä lämpiä kuin pohjoismainen volvo...mutta muutoin ok.

    • kysymys1

      No, Rupuska, oletko valinnan tehnyt.

      • Rupuska

        Ei oikein tiedä uskaltaako ostaa vaiko ei.. Harkitaan, mietitään ja otetaan autosta selvää edelleenkin. Ei haluaisi haukata "isoa kasaa p*skaa" hankkimalla huonoa.. Haluaisin mutta en tiedä uskallanko.


      • autoni
        Rupuska kirjoitti:

        Ei oikein tiedä uskaltaako ostaa vaiko ei.. Harkitaan, mietitään ja otetaan autosta selvää edelleenkin. Ei haluaisi haukata "isoa kasaa p*skaa" hankkimalla huonoa.. Haluaisin mutta en tiedä uskallanko.

        Mulla on C3 ollut jo 5 kk. Hyvä auto se on. Ja kaunis.


    • Anonyymi

      Eleganssi laatu biili ja taloudellinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      204
      8284
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4678
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2250
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1835
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1746
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe