Tervehdys!
Olisiko sinulla tietoa tai kenties jopa kokemusta Ypäjän tai Harjun aikuisille tarjoamasta monimuotokoulutuksesta, joka kestää 2 vuotta? Opiskelua siis etänä työn ohessa.
Millainen määrä työtä opinnoissa on? Toisin sanoen, pystyykö siinä kaiken muun ohella olemaan esim. toisessa työpaikassa tai opiskelemaan vielä muutakin ja jopa harrastamaan jotakin? Vai tuleeko kädet niin täyteen työtä ja papereita ettei muulle elämälle enää jääkään sijaa?
Kaunis kiitos kommenteista!
monimuoto Ypäjällä?
6
512
Vastaukset
- Maalaisponi
Normaalit työpäivät ja näyttöjä on kaksi kertaa vuodessa. Syksyllä ja keväällä. Jos haluaa saada hyvät arvosanat niin kyllä siinä opiskeltavaa riittää, mutta jää kyllä aikaa harrastaakin. Kovasti kun puristaa ennen näyttöä niin voi melkein puoli vuotta keskittyä muuhunkin kuin opiskeluun ;)
- Pepantteeni
Okei kiitos pienestä selvennyksestä! Varmasti riittää opiskeltavaa, ei epäilystäkään. Muilla kokemuksia?
- Maalaisponi
Pepantteeni kirjoitti:
Okei kiitos pienestä selvennyksestä! Varmasti riittää opiskeltavaa, ei epäilystäkään. Muilla kokemuksia?
Olisin mä enemmänkin voinu laittaa jos olisi tietoa mihin linjalle? Hevosenhoitajalla vähemmän opiskelua kuin ohjaajalla...
- Pepantteeni
Maalaisponi kirjoitti:
Olisin mä enemmänkin voinu laittaa jos olisi tietoa mihin linjalle? Hevosenhoitajalla vähemmän opiskelua kuin ohjaajalla...
Moikka. Joo tuohon hevostenhoitaja-puoleen meinasin hakea. Tai haen kyllä jokatapauksessa, paperi jo täytetty itseasiassa. Mutta lisäinfo on aina kovin tervetullutta.
Postia pidemmän kaavan kautta voi laittaa vaikka myös osoitteeseen [email protected] - Maalaisponi
Pepantteeni kirjoitti:
Moikka. Joo tuohon hevostenhoitaja-puoleen meinasin hakea. Tai haen kyllä jokatapauksessa, paperi jo täytetty itseasiassa. Mutta lisäinfo on aina kovin tervetullutta.
Postia pidemmän kaavan kautta voi laittaa vaikka myös osoitteeseen [email protected]Hoitajalinjaan kuuluu osittain samoja asioita kuin ohjaajalle. Vaikein omasta mielestäni oli yrittäminen maaseutuyhteisössä joka on pakollinen. siihen kuuluu mm.verotus, yritystoiminta, metsätalous(moottorisahan tai raivaussahan käyttöä), rakentaminen, traktori, kasvitunnistus(peltokasvit), viljelytekniikat ja eu-tuet sekä maatalouspolitiikka Suomessa. Siihen saa tosissaan lukea kun aiheita on niin paljon. Hevostalous on myös laaja, mutta siinä on tuttua asiaa eli jalostus, lääkintä, ravit(valjastus ja ajo), ratsastus(tasapaino ja ratsastusradan tiet),kilpailulajit, ruokinta ja kengityksen perusteet. Sitten tietysti valinnainen, onko sitten ratsutus, nahkatyöt, kengitys yms. Lähikoulutusjaksot ovat ennen näyttöjä ja Ypäjältä ainakin postitetaan materiaalia hyvissä ajoin ja koulussa sitten opitaan lisää hyödyllisiä taitoja ennen kuin on näytöt. Kuulostaa vaikealta, mutta jos suorittaa kolmessa vuodessa niin ei se niin kamalaa ole. Tsemppiä opintoihin :)
- glowy
Maalaisponi kirjoitti:
Hoitajalinjaan kuuluu osittain samoja asioita kuin ohjaajalle. Vaikein omasta mielestäni oli yrittäminen maaseutuyhteisössä joka on pakollinen. siihen kuuluu mm.verotus, yritystoiminta, metsätalous(moottorisahan tai raivaussahan käyttöä), rakentaminen, traktori, kasvitunnistus(peltokasvit), viljelytekniikat ja eu-tuet sekä maatalouspolitiikka Suomessa. Siihen saa tosissaan lukea kun aiheita on niin paljon. Hevostalous on myös laaja, mutta siinä on tuttua asiaa eli jalostus, lääkintä, ravit(valjastus ja ajo), ratsastus(tasapaino ja ratsastusradan tiet),kilpailulajit, ruokinta ja kengityksen perusteet. Sitten tietysti valinnainen, onko sitten ratsutus, nahkatyöt, kengitys yms. Lähikoulutusjaksot ovat ennen näyttöjä ja Ypäjältä ainakin postitetaan materiaalia hyvissä ajoin ja koulussa sitten opitaan lisää hyödyllisiä taitoja ennen kuin on näytöt. Kuulostaa vaikealta, mutta jos suorittaa kolmessa vuodessa niin ei se niin kamalaa ole. Tsemppiä opintoihin :)
itse opiskelen ypäjällä monimuoto opiskelijana ja koulu menee kahdessa vuodessa, mikäli perustiedot on hallussa, yritystalous ja näytöt ovat ainoita mihin joudun itse tsemppaamaan kunnolla... Ypäjällä näytöt menevät niin että ensimmäisellä vuodella on näytöt Yrittämisestä maaseutuympäristössä ja hevostaloudessa. näyttöjen mennenssä läpi valitaan sitten se suuntautuminen mitä haluaa tehdä, ravi, valjakko, ym... jne. Koulua on noin 1vk kuukaudesta eli ei paljoa, etätehtäviä tulee jonkun verran, mutta ei mielestäni liikaa... itse olen tykännyt ypäjän systeemistä, joten tervetuloa opiskelemaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179