Jeesus vaatijana

Kun tuossa mietiskelin Ellen Whiten ja adventtikirkon Jeesusta, niin huomasin, että Jeesus teillä on vaatija. Vaatija, joka vaatii pitämään ellensapattia, ruokasääntöjä, uskomaan 22.10.1844-pyhäköoppi-tutkivaan tuomioon jne.

Tulipa ihminen alussa uskoon tai ei, niin pääasia on, että kastelupauksesta lähtien hän uskoo Jeesukseen vaatijana, joka vaatii adventtikirkon oppien omaksumisen ja edelleen levityksen.

Niinpä teidän elämänne menee pelkäksi lihalliseksi toimitukseksi, uskonnollisuudeksi ja suorastaan taikauskoksi. Jeesus ei ole enää Raamatussa ilmoitettu Jeesus, vaan vallan joku muu. Tuo Jeesus on tulkittu Jeesus.

Niinpä te sujuvasti ilmoitatte uskovanne Jeesukseen, mutta se ei tee teistä uskovia, koska te ette antaudu ettekä seuraa Raamatun Jeesusta.

25

651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eki-50

      Gal.1/6-7 Paavali sanoo:Minua kummastuttaa,että te niin äkkiä käännytte hänestä,joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa pois toisenlaiseen evankeliumiin.

      Joka,ei ole kuitenkaan mikään toinen,on vain eräitä
      (EG White)jotka hämmentävät teitä,ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.

      Elikkä Galatiaan oli luikerrellut sen ajan adventisteja jotka saivat hämmennystä aikaan.

      • Niin, sen jonka Jeesus on pelastanut, lyttää adventtikirkko oppeineen ja Elleneineen raskaan ja Raamatulle vieraan ikeen alle.


    • hirvas

      vielä katsomme kymmentä käskyä, niin jokainen niistä oli vaatimus tai kielto. Jokainen niistä tähtäsi jonkin lihan teon kieltämiseen, tai sitten vaatimus suorittaa jokin lihalliseksi katsottava teko.

      Ja tämä osoittaa myös, ettei Jeesus asettanut ihmisille mitään ylimääräisiä vaatimuksia. Jokaiselle on annettu niin keveä kuorma, ettei se ole kenellekään ylivoimainen kantaa. Vain usko siihen, että Hänen verensä sovittaa kaikkien synnit.

      28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
      29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
      30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun KUORMANI ON KEVEÄ."

      • Eki-50

        Room 3/21.Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,josta laki,ja profeetat todistavat,on ilmoitettu ilman lakia.


      • Ei-uskovien päällä painaa kymmenen käskyä, joita vain kiristettiin Uudessa Testamentissa ja laki vaatii ja syyttää heitä täydellä painollaan ja vaatii iankaikkista helvetin rangaistusta heille. Siksi heille on myös saarnattava lakia synnintunnon heräämiseksi.

        Mutta kun sitten on tultu uskoon ja saatu kaikki synnit anteeksi, niin ei sitten enää pidä mennä lain alle, saati sitten väärän profeetan Ellen Whiten lakien alle ”Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa." (2 Piet 2:22) Lain alle meneminen ei ole mikään laittomuuden vastakohta, vaan molemmat ovat syntiä.

        Hengellinen ihminen kuolettaa hengellä lihansa vaatimukset joka päivä. Sekä lain alle meneminen että laittomuus ovat lihan vaatimuksia.

        Kerran tunsin uskovan ihmisen, joka näytti jatkuvasti lankeavan samaan syntiin. Nuhtelin häntä siitä, mutta hän väitti, ettei hän voi tehdä väärin, koska Jumala vaikuttaa hänessä tahtomisen ja tekemisen. Jumalako nyt vaikuttaisi ihmisessä synnin tekemisen. No, ei hän tehnyt parannusta, vaan luopui sitten uskosta.


      • Utulila
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei-uskovien päällä painaa kymmenen käskyä, joita vain kiristettiin Uudessa Testamentissa ja laki vaatii ja syyttää heitä täydellä painollaan ja vaatii iankaikkista helvetin rangaistusta heille. Siksi heille on myös saarnattava lakia synnintunnon heräämiseksi.

        Mutta kun sitten on tultu uskoon ja saatu kaikki synnit anteeksi, niin ei sitten enää pidä mennä lain alle, saati sitten väärän profeetan Ellen Whiten lakien alle ”Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa." (2 Piet 2:22) Lain alle meneminen ei ole mikään laittomuuden vastakohta, vaan molemmat ovat syntiä.

        Hengellinen ihminen kuolettaa hengellä lihansa vaatimukset joka päivä. Sekä lain alle meneminen että laittomuus ovat lihan vaatimuksia.

        Kerran tunsin uskovan ihmisen, joka näytti jatkuvasti lankeavan samaan syntiin. Nuhtelin häntä siitä, mutta hän väitti, ettei hän voi tehdä väärin, koska Jumala vaikuttaa hänessä tahtomisen ja tekemisen. Jumalako nyt vaikuttaisi ihmisessä synnin tekemisen. No, ei hän tehnyt parannusta, vaan luopui sitten uskosta.

        Raamattu todistaa, että olemme pahoja lihallisen luontomme puolesta. Myös elävä todellisuus todistaa raadollisuutemme.
        Syntiä ei saa tehdä, eikä uskova varsinkaan. Mutta minkäs teet turmeltuneen luontosi kanssa?
        Vain PyhäHenki ja Sana voi meitä auttaa. Mutta todellisuutta on toistuvat lankeamiset( rehellisiä jos ollaan). Synnitöntä ihmistä ei vaan ole! Venyyttää voimme puhtaudessa. Muttei kauoksi veny. Puhun omasta kokemuksesta.


      • hirvas
        Utulila kirjoitti:

        Raamattu todistaa, että olemme pahoja lihallisen luontomme puolesta. Myös elävä todellisuus todistaa raadollisuutemme.
        Syntiä ei saa tehdä, eikä uskova varsinkaan. Mutta minkäs teet turmeltuneen luontosi kanssa?
        Vain PyhäHenki ja Sana voi meitä auttaa. Mutta todellisuutta on toistuvat lankeamiset( rehellisiä jos ollaan). Synnitöntä ihmistä ei vaan ole! Venyyttää voimme puhtaudessa. Muttei kauoksi veny. Puhun omasta kokemuksesta.

        siis elää täysin synnittä. Vaikka emme tietoisesti teekään syntiä, niin jopa ajatuksemme luetaan synniksi. Mutta.

        Jumala tiesi tämän, ja suunnitteli suuressa viisaudessaan rakastamalleen ihmiselle tien, joka on kaita, mutta johtaa pelastukseen. Emme vaan muista tarpeeksi usein kiittää Häntä tästä lahjasta.


      • Utulila
        hirvas kirjoitti:

        siis elää täysin synnittä. Vaikka emme tietoisesti teekään syntiä, niin jopa ajatuksemme luetaan synniksi. Mutta.

        Jumala tiesi tämän, ja suunnitteli suuressa viisaudessaan rakastamalleen ihmiselle tien, joka on kaita, mutta johtaa pelastukseen. Emme vaan muista tarpeeksi usein kiittää Häntä tästä lahjasta.

        Tähän liittyen--..

        Avoin ja rehellinen kuvaus itsestään Jeesuksen omana ja pakanain apostolina. Paavalin kertomana..

        Room.7:
        "14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."


        Room.8:
        "1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen. "


      • Eki-50
        hirvas kirjoitti:

        siis elää täysin synnittä. Vaikka emme tietoisesti teekään syntiä, niin jopa ajatuksemme luetaan synniksi. Mutta.

        Jumala tiesi tämän, ja suunnitteli suuressa viisaudessaan rakastamalleen ihmiselle tien, joka on kaita, mutta johtaa pelastukseen. Emme vaan muista tarpeeksi usein kiittää Häntä tästä lahjasta.

        Niin ajattele(jos on uudestisyntynyt)kiva kun saa tehdä syntiä,kun ei ole lain-alla.Mutta on todettava
        niin kuin Paavali:Room.7/23 jäsenissäni minä näen toisen lain,joka sotii minun mieleni lakia vastaan

        seitsemästi vanhurskas lankeaa päivässä.Katso
        enkeleissäkin hän näkee vikoja.


      • Utulila kirjoitti:

        Raamattu todistaa, että olemme pahoja lihallisen luontomme puolesta. Myös elävä todellisuus todistaa raadollisuutemme.
        Syntiä ei saa tehdä, eikä uskova varsinkaan. Mutta minkäs teet turmeltuneen luontosi kanssa?
        Vain PyhäHenki ja Sana voi meitä auttaa. Mutta todellisuutta on toistuvat lankeamiset( rehellisiä jos ollaan). Synnitöntä ihmistä ei vaan ole! Venyyttää voimme puhtaudessa. Muttei kauoksi veny. Puhun omasta kokemuksesta.

        Uskova on samaan aikaan sekä syntinen että vanhurskas ja tiedostaa sen pitäen varansa, ettei anna lihan hallita itseään vaan hengen.

        Joka päivähän sitä minäkin jostain tekee parannusta, kun huomaan, että jokin asia meni kiusausta pitemmälle ajatuksissa (jos ei nyt sentään teoissa) tai en totellut johdatusta, tunnustan sen synniksi, vien ristille ja päätän etten enää sitä tee. Ja tuota syntien perkaamista kestää loppuiän, vasta kuoleman jälkeen taivaassa se loppuu.

        Jumalahan on sanonut Raamatussa "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. (1Joh 3:9) Eli uskova ei jatka minkään sellaisen tekemistä, jonka on jo huomannut synniksi, vaan tekee siitä parannuksen. Jos jo synniksi huomaamaansa jatkaa, niin "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä" (Heb 10:26)


      • hirvas
        uskova_1 kirjoitti:

        Uskova on samaan aikaan sekä syntinen että vanhurskas ja tiedostaa sen pitäen varansa, ettei anna lihan hallita itseään vaan hengen.

        Joka päivähän sitä minäkin jostain tekee parannusta, kun huomaan, että jokin asia meni kiusausta pitemmälle ajatuksissa (jos ei nyt sentään teoissa) tai en totellut johdatusta, tunnustan sen synniksi, vien ristille ja päätän etten enää sitä tee. Ja tuota syntien perkaamista kestää loppuiän, vasta kuoleman jälkeen taivaassa se loppuu.

        Jumalahan on sanonut Raamatussa "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. (1Joh 3:9) Eli uskova ei jatka minkään sellaisen tekemistä, jonka on jo huomannut synniksi, vaan tekee siitä parannuksen. Jos jo synniksi huomaamaansa jatkaa, niin "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä" (Heb 10:26)

        mutta selvittää asiaa melko hyvin. Room.6:>

        1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
        3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
        8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        13 Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
        17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
        18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!


      • Eki-50
        uskova_1 kirjoitti:

        Uskova on samaan aikaan sekä syntinen että vanhurskas ja tiedostaa sen pitäen varansa, ettei anna lihan hallita itseään vaan hengen.

        Joka päivähän sitä minäkin jostain tekee parannusta, kun huomaan, että jokin asia meni kiusausta pitemmälle ajatuksissa (jos ei nyt sentään teoissa) tai en totellut johdatusta, tunnustan sen synniksi, vien ristille ja päätän etten enää sitä tee. Ja tuota syntien perkaamista kestää loppuiän, vasta kuoleman jälkeen taivaassa se loppuu.

        Jumalahan on sanonut Raamatussa "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. (1Joh 3:9) Eli uskova ei jatka minkään sellaisen tekemistä, jonka on jo huomannut synniksi, vaan tekee siitä parannuksen. Jos jo synniksi huomaamaansa jatkaa, niin "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä" (Heb 10:26)

        Edesmennyt Niilo Yli-vainio sanoi aikoinaan.Sitten
        kun kuolen potkaisen jos mennessäni ehdin"Vanhaa"
        Niiloa.Koska se on aiheuttanut hänelle niin paljon
        epäuskoa.


      • Utulila
        uskova_1 kirjoitti:

        Uskova on samaan aikaan sekä syntinen että vanhurskas ja tiedostaa sen pitäen varansa, ettei anna lihan hallita itseään vaan hengen.

        Joka päivähän sitä minäkin jostain tekee parannusta, kun huomaan, että jokin asia meni kiusausta pitemmälle ajatuksissa (jos ei nyt sentään teoissa) tai en totellut johdatusta, tunnustan sen synniksi, vien ristille ja päätän etten enää sitä tee. Ja tuota syntien perkaamista kestää loppuiän, vasta kuoleman jälkeen taivaassa se loppuu.

        Jumalahan on sanonut Raamatussa "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. (1Joh 3:9) Eli uskova ei jatka minkään sellaisen tekemistä, jonka on jo huomannut synniksi, vaan tekee siitä parannuksen. Jos jo synniksi huomaamaansa jatkaa, niin "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä" (Heb 10:26)

        Niin vaikka huomaakin synniksi´ja kuitenkin toistuvasti vielä lankeaa. Mutta aina katuu jälleen tekemäänsä. Saa uskoa synnit anteeksi Jeesuksen sovintoveressä. Määrät ja koot ei rakaise. Vaan halumme nöyrtyä ja taipua. Avoimuus ratkaisee!

        1.Joh.2:1. "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."


      • hirvas kirjoitti:

        mutta selvittää asiaa melko hyvin. Room.6:>

        1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
        3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
        8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        13 Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
        17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
        18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

        Hyvä lainaus.


      • Eki-50 kirjoitti:

        Edesmennyt Niilo Yli-vainio sanoi aikoinaan.Sitten
        kun kuolen potkaisen jos mennessäni ehdin"Vanhaa"
        Niiloa.Koska se on aiheuttanut hänelle niin paljon
        epäuskoa.

        Toi oli kyllä hyvä. Olen aina tykännyt Niilosta, oli reipas Jumalan mies, ei mikään hymistelijä.

        Toinen hyvä helluntaisaarnaaja oli Toimi Yrjölä. Niiloa en tosin koskaan nähnyt livenä, mutta olen kuunnellut muovikassillisen hänen puhekasettejaan. Yrjölän tapasin.


      • Utulila kirjoitti:

        Niin vaikka huomaakin synniksi´ja kuitenkin toistuvasti vielä lankeaa. Mutta aina katuu jälleen tekemäänsä. Saa uskoa synnit anteeksi Jeesuksen sovintoveressä. Määrät ja koot ei rakaise. Vaan halumme nöyrtyä ja taipua. Avoimuus ratkaisee!

        1.Joh.2:1. "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."

        Siinä se ydin tuli: selvä päätös seurata maksoi mitä maksoi.

        Tulee mieleen nykyavioliitot, joissa ensin vakuutetaan "kunnes kuolema meidät erottaa", mutta sitten kun ensimmäinen hankaluus syntyy: eikun eropaperit esiin.

        Sillä meiningillä ei kaidalla tielläkään pysy, että seuraa Jeesusta niinkauan kun on kivaa ja helppoa. Vaan "maksoi mitä maksoi" tehdään Jumalan tahto ja parannus lankeemuksista, huvitti tai ei.


      • hirvas
        uskova_1 kirjoitti:

        Siinä se ydin tuli: selvä päätös seurata maksoi mitä maksoi.

        Tulee mieleen nykyavioliitot, joissa ensin vakuutetaan "kunnes kuolema meidät erottaa", mutta sitten kun ensimmäinen hankaluus syntyy: eikun eropaperit esiin.

        Sillä meiningillä ei kaidalla tielläkään pysy, että seuraa Jeesusta niinkauan kun on kivaa ja helppoa. Vaan "maksoi mitä maksoi" tehdään Jumalan tahto ja parannus lankeemuksista, huvitti tai ei.

        asian. Mielestäni tässä ketjussa on keskusteltu aivan asiallisesti toisia kunnioittaen.
        Vai mitä muut tuumaa....?? Menen saunaan, ulkona - 34 pakkasta !!


      • hirvas kirjoitti:

        asian. Mielestäni tässä ketjussa on keskusteltu aivan asiallisesti toisia kunnioittaen.
        Vai mitä muut tuumaa....?? Menen saunaan, ulkona - 34 pakkasta !!

        Niin, kun ketjun tähän pisteeseen ei kukaan adventisti ottanut osaa.


      • Teille===
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei-uskovien päällä painaa kymmenen käskyä, joita vain kiristettiin Uudessa Testamentissa ja laki vaatii ja syyttää heitä täydellä painollaan ja vaatii iankaikkista helvetin rangaistusta heille. Siksi heille on myös saarnattava lakia synnintunnon heräämiseksi.

        Mutta kun sitten on tultu uskoon ja saatu kaikki synnit anteeksi, niin ei sitten enää pidä mennä lain alle, saati sitten väärän profeetan Ellen Whiten lakien alle ”Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa." (2 Piet 2:22) Lain alle meneminen ei ole mikään laittomuuden vastakohta, vaan molemmat ovat syntiä.

        Hengellinen ihminen kuolettaa hengellä lihansa vaatimukset joka päivä. Sekä lain alle meneminen että laittomuus ovat lihan vaatimuksia.

        Kerran tunsin uskovan ihmisen, joka näytti jatkuvasti lankeavan samaan syntiin. Nuhtelin häntä siitä, mutta hän väitti, ettei hän voi tehdä väärin, koska Jumala vaikuttaa hänessä tahtomisen ja tekemisen. Jumalako nyt vaikuttaisi ihmisessä synnin tekemisen. No, ei hän tehnyt parannusta, vaan luopui sitten uskosta.

        Kuin lähteä Uskovaa näyttelevän harhateille.
        Parempi olla reilusti maailmassa. Ja nautti
        kaikesta mitä maailma tarjoaa. Onhan itsestään selvää, ettei uskovaista ihmistä olevinaan oleva
        näytteleminen hyödytä yhtään mitään. Siis syö
        juo ja nauti jokaisesta elämäsi hetkestä!

        Salomon sanoo pelkää Jumalaa, sillä niin tulee
        jokaisen ihmisen tehdä. Eihän Uskovaa näyttelevä voi ketään pelastaa? Kadotukseen hän kyllä
        saattaa johdattaa! Jos ei Jeesuksen rakkaus
        vedä teitä parannukseen! Ei sitä tee helvetillä
        peloittelukaan. Tämä on totinen tos.Jeesus on
        maksanut kalliin hinnan pelastuksesta. Kuitenkin
        uskovaa näyttelevä hylkää tarjouksen sivuun
        omien keksimieen tarinoiden Todistelun takia.

        Herra olkoon armahtavainen Uskovaa näyttelevän
        harhaisuudelle. Hänhän ei tiedä mitä hän tekee!!


    • tarkkaan ,sillä

      Jokaisesta sanastasi sinäkin olet vastuussa,JUMALAN EDESSÄ.Onneksi sinä eikä kukaan,eikä mikään,voi eroittaa minua,eikä yhtäkään muuta adventistiä,JEESUKSEN RAKKAUDESTA.sillä HÄN,JEESUS ON SANONUT.Sitä joka Minun tyköni tulee minä en ikinä heitä ulos.Jeesus riittää,niin sinulle kuin minulle,sinä et pysty sitä muuttamaan kuin omalta kohdaltasi,joko pysyt tai hylkäät.

      • hirvas

        hyvä juttu! Kun esillä on vain Raamattu, niin koet Jumalan sanan kaksiteräisen miekan voiman, ja se näyttää koko totuuden.


      • Ei erottaa ei, koska adventistit ihan itse irrottautuvat Jeesuksesta ja armosta ja alkavat riippua Ellenissä ja harhaopin perinteissä.


    • Uskovaiset .....

      Kyllä te kaikki uskovaiset olette taikauskon piirissä.....

      • Näkisivät

        Kuinka suuren mahtavan hengellisen liiketoimen,
        he ovat saaneet aikaan? Varmasti hämmästys
        olisi mahtava. Tällä Kristillisyyden liiketoimeela rahastetaan paljon. Uskova yksi
        tekee kirjakauppaa Ellenin kirjoilla. Suomen Valtio pitää huolen, siitä, että pappien hyväpalkkainen elämä on turvattu. Helluntalaiset
        Tekevät uskon nimissä muutamia hengellisä taika-
        temppuja, Tulot ovat niin korkeita, että jopa koirakin saa ilmastoidun koiran kopin. Kuinkahan
        moni sentään pystyy pelastumaan? Ehkä ne Jumalan sanan väärentäjät pelastuvat Kuten se Yks kaveri
        Sanoo itteänsä uskovaksi Ja pitää jotain erikoista Ellen sappattia jonka avulla hän muka
        pelastuu?. Pelastuu vaan hautaan siinä haudassa
        lienee hänen pelastuksensa? Ei ole katetta.


      • Eki-50
        Näkisivät kirjoitti:

        Kuinka suuren mahtavan hengellisen liiketoimen,
        he ovat saaneet aikaan? Varmasti hämmästys
        olisi mahtava. Tällä Kristillisyyden liiketoimeela rahastetaan paljon. Uskova yksi
        tekee kirjakauppaa Ellenin kirjoilla. Suomen Valtio pitää huolen, siitä, että pappien hyväpalkkainen elämä on turvattu. Helluntalaiset
        Tekevät uskon nimissä muutamia hengellisä taika-
        temppuja, Tulot ovat niin korkeita, että jopa koirakin saa ilmastoidun koiran kopin. Kuinkahan
        moni sentään pystyy pelastumaan? Ehkä ne Jumalan sanan väärentäjät pelastuvat Kuten se Yks kaveri
        Sanoo itteänsä uskovaksi Ja pitää jotain erikoista Ellen sappattia jonka avulla hän muka
        pelastuu?. Pelastuu vaan hautaan siinä haudassa
        lienee hänen pelastuksensa? Ei ole katetta.

        Perääkin mitä kirjoitit.Mutta hyvä on tietää sekin
        että yksinkertainen usko Jeesukseen kuitenkin pelastaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe