Kehäraakkeja älkää myykö kiertoon

etsivivä-amadeus

Minulle myytiin.Olin menettää henkeni.Nykyään niitä annetaan ilmaiseksi.
Vastuuntuntoa kasvattajat ja myyjät.
Minä hengissä,hevonen ei.Onko raha tosiaan niin suuri tekijä,että järki jää sivutekijäksi?

23

3809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostaa

      halpa hevonen? Pitäisihän sun tietää, ettei halvalla saa hyvää kuin vahingossa.

      • etsivivä-amadeus

        Minun mielestäni.Vajaa viisivuotta sitten 1.350€
        Sitä oli kaltoin kohdeltu varsana.Joku deeku sitä oli kasvattanut,tai paremminkin,jättänyt täysin heitteille.


      • halpa, jos
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        Minun mielestäni.Vajaa viisivuotta sitten 1.350€
        Sitä oli kaltoin kohdeltu varsana.Joku deeku sitä oli kasvattanut,tai paremminkin,jättänyt täysin heitteille.

        ratsujen hintoihin vertaat.


      • Hoitaja<3
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        Minun mielestäni.Vajaa viisivuotta sitten 1.350€
        Sitä oli kaltoin kohdeltu varsana.Joku deeku sitä oli kasvattanut,tai paremminkin,jättänyt täysin heitteille.

        Toi on kyllä halpa. Kunno hevonen maksaa paljon enemmän


    • Pilliellu

      Omasta ravuriksi tumpulalle liian viisaasta, oloneuvokseksi joutuneesta, täysin ratsukouluttamattomasta oriistani maksoin 2500, enkä ole katunut pätkääkään. Kehäraakiksi ja toivottomaksi on ravi-ihmiset tämän haukkuneet. Kas kummaa laukanvaihdot ja metriset esteet kumminkin menevät kuin vettä vain, oppii tasan sen mitä tälle opetetaan! Siinä myytiin loistavasukuinen "kehäraakki" mulle siihen hintaan, että nauran paskasesti vielä haudassakin. :D

      • etsivivä-amadeus

        Tyttäreni,haksahti näihin vanhoihin ravureihin.
        Ei Hän paljon siitä loppuunajetusta kaakista maksanut.Meinasi mennä lapsenlapseni henki.
        Sentähden näitä häiryyntyneitä heppoja annetaankin puoliilmaiseksi,kun ne on yhteikuntajätettä.
        Minäkin olisin joutunut tämän pollen toimittamaan ongelmajätelaitokselle.Se olisi maksanut poltoineen päivineen 700€.
        Sentähden te heppahullut voitte kierrättää näitä pääsairaita .Onnea yritykselle??


      • laittanut
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        Tyttäreni,haksahti näihin vanhoihin ravureihin.
        Ei Hän paljon siitä loppuunajetusta kaakista maksanut.Meinasi mennä lapsenlapseni henki.
        Sentähden näitä häiryyntyneitä heppoja annetaankin puoliilmaiseksi,kun ne on yhteikuntajätettä.
        Minäkin olisin joutunut tämän pollen toimittamaan ongelmajätelaitokselle.Se olisi maksanut poltoineen päivineen 700€.
        Sentähden te heppahullut voitte kierrättää näitä pääsairaita .Onnea yritykselle??

        teuraaksi. Kyllä siitä muutaman kympin olisi saanut. Hevosen saa haudata kunnaneläinlääkärin luvalla omalle maalleen tai tallin omistajn luvalla hänen maalleen. Ei sitä tarvitse ongelmajätelaitokselle viedä. Kun meiltä kuoli hevonen, haudattiin omalle maalle eläinlääkärin luvalla. Maksoin 120 e, kun paikallinen kaivinkone yrittäjä tuli tekemään kuopan ja vein koneella hevosen kuoppaan ja peitteli.
        Hevonen ei ole yhteiskuntajäte. Sen voi viedä teuraaksi.

        Jos jotain hevosista tietää, voi saada hyvänkin ex ravurin halvalla. Mulla on nykyisin kaksi omaa ex ravuria. Toisesta maksoin 1000 e (sh) ja läppärin sain ilmaiseksi. Molemmat on fiksuja, kilttejä ja asiallisia hevosia.


      • etsivivä-amadeus
        laittanut kirjoitti:

        teuraaksi. Kyllä siitä muutaman kympin olisi saanut. Hevosen saa haudata kunnaneläinlääkärin luvalla omalle maalleen tai tallin omistajn luvalla hänen maalleen. Ei sitä tarvitse ongelmajätelaitokselle viedä. Kun meiltä kuoli hevonen, haudattiin omalle maalle eläinlääkärin luvalla. Maksoin 120 e, kun paikallinen kaivinkone yrittäjä tuli tekemään kuopan ja vein koneella hevosen kuoppaan ja peitteli.
        Hevonen ei ole yhteiskuntajäte. Sen voi viedä teuraaksi.

        Jos jotain hevosista tietää, voi saada hyvänkin ex ravurin halvalla. Mulla on nykyisin kaksi omaa ex ravuria. Toisesta maksoin 1000 e (sh) ja läppärin sain ilmaiseksi. Molemmat on fiksuja, kilttejä ja asiallisia hevosia.

        Olin yhteydessä kunnaneläinlääkäriin.Laki on kuulema muuttunut.
        Edellisen hevosen,jonka jouduimme puhkurin takia lopettamaan noin viisi vuotta sitten,sai haudata omaan peltoon.
        Lopetus onnistui tosi luonnikkaasti.Ammattiteurastaja oli paikalla.
        Laski veret ja lihat meni koirienruuaksi.
        Minulle homma ei maksanut mitään.


      • on muuttunut?
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        Olin yhteydessä kunnaneläinlääkäriin.Laki on kuulema muuttunut.
        Edellisen hevosen,jonka jouduimme puhkurin takia lopettamaan noin viisi vuotta sitten,sai haudata omaan peltoon.
        Lopetus onnistui tosi luonnikkaasti.Ammattiteurastaja oli paikalla.
        Laski veret ja lihat meni koirienruuaksi.
        Minulle homma ei maksanut mitään.

        Meiltä hevonen kuoli marraskuulla 2005. Silloin vielä sai haudata omalle maalleen. Kaverilta lopetettiin viime kesänä hevonen. Senkin sai vielä haudata.
        Koiran ruuaksihan voi tosiaan laittaa, jos ei enää saa haudata. Toinen on sitten, että vie teuraaksi.


      • sivuilta
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        Olin yhteydessä kunnaneläinlääkäriin.Laki on kuulema muuttunut.
        Edellisen hevosen,jonka jouduimme puhkurin takia lopettamaan noin viisi vuotta sitten,sai haudata omaan peltoon.
        Lopetus onnistui tosi luonnikkaasti.Ammattiteurastaja oli paikalla.
        Laski veret ja lihat meni koirienruuaksi.
        Minulle homma ei maksanut mitään.

        kopioitu:

        Hevonen, jota ei teurasteta elintarvikkeena käytettäväksi, on sen elämän loputtua hävitettävä muulla tavoin. Yksittäisen hevosen hävittämismahdollisuuksia ovat muun muassa hautaaminen maahan tai kaatopaikoille (kysyttävä ympäristöviranomaisilta), poltto siihen hyväksytyissä laitoksissa (esimerkiksi pieneläinkrematoriot), turkistarhat, eläintarhat sekä eläinjätteen hävityslaitokset. Eläinlääkärin lopetusaineilla lopetettuja eläimiä ei saa käyttää rehuksi.

        Saa siis edelleen haudata maahan.


      • etsivivä-amadeus
        sivuilta kirjoitti:

        kopioitu:

        Hevonen, jota ei teurasteta elintarvikkeena käytettäväksi, on sen elämän loputtua hävitettävä muulla tavoin. Yksittäisen hevosen hävittämismahdollisuuksia ovat muun muassa hautaaminen maahan tai kaatopaikoille (kysyttävä ympäristöviranomaisilta), poltto siihen hyväksytyissä laitoksissa (esimerkiksi pieneläinkrematoriot), turkistarhat, eläintarhat sekä eläinjätteen hävityslaitokset. Eläinlääkärin lopetusaineilla lopetettuja eläimiä ei saa käyttää rehuksi.

        Saa siis edelleen haudata maahan.

        Minulla on vaan vähän yli 17ha ja järvenranta tila.


      • on maata
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        Minulla on vaan vähän yli 17ha ja järvenranta tila.

        3 hehtaaria ja silti sai haudata omalle maalleen. Ehkäpä se riippuu kunnaneläinlääkärin mielivallasta saako haudata vai ei.


      • otettava huomioon,,
        on maata kirjoitti:

        3 hehtaaria ja silti sai haudata omalle maalleen. Ehkäpä se riippuu kunnaneläinlääkärin mielivallasta saako haudata vai ei.

        onko maa pohjavesialuetta niinkuin meillä. Eipä saa haudata.


      • se johtuu
        otettava huomioon,, kirjoitti:

        onko maa pohjavesialuetta niinkuin meillä. Eipä saa haudata.

        varmaan maasta. Meillä ei ole pohjavesialuetta.


      • Pilliellu
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        Tyttäreni,haksahti näihin vanhoihin ravureihin.
        Ei Hän paljon siitä loppuunajetusta kaakista maksanut.Meinasi mennä lapsenlapseni henki.
        Sentähden näitä häiryyntyneitä heppoja annetaankin puoliilmaiseksi,kun ne on yhteikuntajätettä.
        Minäkin olisin joutunut tämän pollen toimittamaan ongelmajätelaitokselle.Se olisi maksanut poltoineen päivineen 700€.
        Sentähden te heppahullut voitte kierrättää näitä pääsairaita .Onnea yritykselle??

        Aloitusviestissä meinasi mennä itseltäsi henki, nyt sitten lapsenlapsen henki, Olipa melkoinen hevonen. Huono provo.


      • justjoo-
        Pilliellu kirjoitti:

        Aloitusviestissä meinasi mennä itseltäsi henki, nyt sitten lapsenlapsen henki, Olipa melkoinen hevonen. Huono provo.

        tuskinpa vaan tuo hevonen olisi henkeä vienyt. tiesitkös että lähes kaikenmaailman huonolaatusist hevosist voi osaava saada viel fiksun ja asiallisen pollen? saimme mekin sellasella 600 markalla eli 100 eurolla lv ruuna jota oli hakattu, poika aluks vihas ihmisii ei antanu koskee potki näykki. mutta kuntoon saatiin ja nyt tosi mukava ja lapsillekin sopii. Toinen hakattu sh ostettii joku aika sitte. tämä ei potki tai näyki mut luottamus puuttuu. hankitaan sitä juur itakaisin. näiden kanssa o oikeastaan ihan kiva tehä työtä kun huomaa kuinka kiitollisias ne on siitä et hoitaa niitä hyvin. En olisi tuossa tilanteessa hevosta mennyt tapattamaan vaan antanut jollekkin osaavalle ihmiselle joka olisi halunnut hevosesta vielä jotakin, tai antanut esim. hevosten vanhainkotiin. porvoossa sellainen sijaitsee ainakin ja sinne oltiin aluksi laittamassa tätä lämppäriä. Siellä olis saanu olla "pullaheppana" mutta koska oli niin nuori niin päätettii ite tehä siitä hevonen. :) ja onnistuttiinkin, oli se aluks hullu tai ei.


      • X amadeus
        Pilliellu kirjoitti:

        Aloitusviestissä meinasi mennä itseltäsi henki, nyt sitten lapsenlapsen henki, Olipa melkoinen hevonen. Huono provo.

        Sinulle Pilliellu tiedoksi,että oli kyseessä kaksi eri hevosta.Pakko näitä vanhoja vetää esiin,kun asioiden ymmärtäminen mättää.Joko olis aivot senverran kehittyneet,että asia tulisi ymmärretyksi etsivivä-amadeus


    • Omalle laitumelle ainakin meidän polle leposijansa sai.Ei edes harkittu raatoautoa.Mutta kyllä nyt huomaa,kun uutta hevosta ollaan ostamassa,että kehäraakkeja tuputetaan jopa ilmaiseksi(omanikin oli entinen ravuri)Kaikki eivät pysty kouluttamaan väärinkohdeltua hevosta eikä ole useimmiten haluakaa.-Se vaan pistää silmään,että kaikki myytävät hevoset ovat kilttejä ja ihania,mutta silti eivät sovi lapsille. Se on kummallista.

    • RavenAngel

      "hullujakin" hevosia on myynnissä paljon, etenkin jos ei tiedä mitä ostaa ja mistä ostaa...
      Hevostallinetit yms. netin kautta toimiva hevosten kaupustelu toimii liian usein muiden kuin ammattilaisten toimesta...
      Oman hullun kehärääkkini ostin alaikäisenä, pelkästään valokuvan ja kirjallisen selostuksen nähneenä! Virhe oli sillä hetkellä ja aikaa menikin ennenkuin hevosesta saatiin toimiva! Vieläkin temppuillee ihmisillä, jotka eivät osaa käsitellä sitä...
      Aikaa ja vaivaa vaativat ex-ravurit huomattavasti enemmin kuin ratsut, mutta on niissä omat hyvätkin puolensa...
      Toiset tykkää toiset ei, toiset on "hulluja" (väärinymmärrettyjä) toiset ei (paremmin koulutettuja)...

      • Kehäraakkeja&kunink.

        Mikä pakko niitä kehärakkeja on ostaa?
        Ei se minusta pahasta ole, jos joku haluaa teurastuksen sijaan ravurinuransa päättäneen pollen vielä pääsevän jatkamaan vuosiksi, jopa kymmeneksi elämäänsä, tosin jos siellä korvien välissä oikeasti on vikaa, silloin hevosen paikka lienee elintarvikeketjussa tai mullan alla.
        Tyhmemmänkin pitäisi tietää, ettei ex-ravurit ole paras vaihtoehto aloittelijalle ja ettei ex-ravurista välttämättä mitään huippukouluratsua enää saa, mutta perusasiat ja maastolenkit varmasti vähintäänkin onnistuu.
        Serkullani tosin on kaksi entistä ravuria, sh ja lv, jotka hän itse on opettanut esteille ja koululle, 105cm menee hienosti ja koulua mennyt kisoissakin kohtalaisella menestyksellä.
        Myös itselläni asuu tallissa kaksi vanhaa kehäraakkia, parikymppisiä jo molemmat, ja parempia hevosia en itselleni saattaisi toivoa.
        Vastuu on myyjällä, mutta järki on oltava myös ostajalla, kyllä hevoseen pitäisi oikeasti tutustua ennen kauppoja.


    • suokkinainen

      Hevonen kun vaihtaa vanhasta paikasta uuteen paikkaan, sen käytös voi olla pitkänkin aikaa rauhatonta ja jopa vaarallistakin. Hevosen täytyy antaa rauhassa tutustua uuteen paikkaan ja uusiin kuvioihin. Tässä tietysti tarvitaan ihmiseltä pitkää pinnaa ja rauhallista johdonmukaista käytöstä.

      Jollakin hevosella voi mennä jopa kaksikin vuotta ennen kuin sopeutuu uuteen omistajaan ja ympäristöön. Huonot tavat tulevat tällaisissa stressitilanteissa esille, vaikka muuten olisivatkin olleet poissa. Hevoselta voi viedä paljon aikaa ennen kuin se luottaa uuteen "pomoonsa". Luottamusta ei saada kepillä vaan porkkanalla.

      Omani, joka on perusluonteeltaan hyvin kiltti, stressaa tosi paljon muutoksista ja uusista kuvioista. Kun perusasiat ovat kunnossa kuten säännöllinen ruokailurytmi, korkea laatuinen ruoka, sopivasti liikuntaa ja lepoa, pitkät tarhausajat, hevonenkin rauhoittuu.

      Onhan se julmaa, jos ratsuksi kouluttamattomalle entiselle ravurille heitetään satula selkään ja kuvitellaan, että hepo toimii heti kuinka ihminen haluaa. Toiset toimivat, toiset pelästyvät ja seuraukset voivat olla pahoja.

      Mielestäni tässä parhaiten toimii "hitaasti hyvää tulee" ja rauhallisesti askel askeleelta. Hevosta kannattaa kuunnella ja katsella, miten se reagoi asioihin. Hevosen palkitseminen on sen paras tapa oppia. Aikaa se vie, mutta lopputulos on varmasti parempi ja turvallisempi.

      Suosittelen lämpimästi kaikille hevosihmisille Tuire Kaimion kirjaa hevosen kanssa.

      Turvallista "eläimellistä" menoa kaikille!

      • Näinkö näitä vanhojaketjuja voi siirrellä?
        No olihan tossa todella asiaakin,nimenomaan sitä heppaasiaa!
        Katsotaanpa nyt minne kategoriaan luiskahtaa??


    • jpjhkkh

      Kyl jotkut hevoset jotka myydään halvalla voi olla perus kilttei ja ihan kivojakin ratsastaa...!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe