Tilit kateissa?

Asioiden etähoitoa

Voiko joku auttaa seuraavassa asiassa? Olen kuullut, että Helsingissä on paikka, onko joku pankkirekisteri tai muu,josta henkilötunnuksella saa selvitettyä kaikissa pankeissa olevat kyseisen henkilön omaavat tilit. Tarvitsen tietoja edesmenneen ihmisen asiakassuhteisiin, eli siis onko ollut tilejä tai tallelokerosäilytyksiä...

8

1571

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä onko olemassa rekisteriä, mutta
      minä kävin jokaisessa pankissa sampo, osuuspankki, nordea, säästöpankki ym.. henkilökohtaisesti kysymässä edesmenneen omaisen tilit onko ja, kun menet niin sinulla pitää olla kuolintodistus ja virkatodistus tietenkin henkilötodistuksesi mukana muuten et saa tilitietoja.

      Pankeissa selvittävät eteenpäin eri konttoreiden tilit onko vainajalla tilejä missä konttoreissa.

      Ainakin nordea pankissa näkevät koko suomen nordea konttorin tilit heti päätteeltä ja sampo pankissa virkailija soittaa jonnekin sampo pankin omaan rekisteriin.

    • Asioiden etähoitoa...

      Kiitos Sinulle. Oikeastaan tuo kaikki, mitä kirjoitit, olikin minulla jo hoidossa.Jossain kohtaa tuntuu, että ihmisen asiat selviää liiankin helposti, mutta tässä kohtaa tuntuu, että ihan kuin jonkun kiusaks yrittäis päästä eteenpäin. Luulen, että tiedät tunteen. Kamala byrokratia, just nyt kun ei jaksais.Eikä kaikkea haluais jättää siihen perunkirjoitushetkeenkään...

      • asiantuntija

        Missään ei todellakaan ole mitään keskitettyä rekisteriä ihmisten pankkitileistä. Pankit hoitelevat ne itse, ja kyseessä on vanha demokratiaan kuuluva periaate: pankisalaisuus.

        Ainoastaan verottaja saa pankeilta tiedot ihmisten pankkitileistä, ja käsittääkseni vain koroista maksetun lähdeveron osalta.

        Totta kai se on vaikeaa saada selville, kun ihminen kuolee, mutta kuitenkin mahdollista, juoksemalla pankit läpi asianmukaisten paperien kanssa. Muuten ihmisten yksityisyys olisi vaarassa, ja tuota olisi käytetty jo ties minkälaisiin rikollisiin toimiin.


      • aert
        asiantuntija kirjoitti:

        Missään ei todellakaan ole mitään keskitettyä rekisteriä ihmisten pankkitileistä. Pankit hoitelevat ne itse, ja kyseessä on vanha demokratiaan kuuluva periaate: pankisalaisuus.

        Ainoastaan verottaja saa pankeilta tiedot ihmisten pankkitileistä, ja käsittääkseni vain koroista maksetun lähdeveron osalta.

        Totta kai se on vaikeaa saada selville, kun ihminen kuolee, mutta kuitenkin mahdollista, juoksemalla pankit läpi asianmukaisten paperien kanssa. Muuten ihmisten yksityisyys olisi vaarassa, ja tuota olisi käytetty jo ties minkälaisiin rikollisiin toimiin.

        tiliasia ei liity pankkisalaisuuteen yhtään.

        verottaja ei saa mitään tilitietoja, vain summan.

        Kun kysyjä kysyi noin,
        oletko lainkaan kysynyt pankista asiaa,
        kysy ensin sieltä, vai onko hankalaa.

        Monesta meillä tuli kuolintodistuksien perusteella, automaattiusesti,
        mm. 6 vakuutusyhtiöstä, sijoutustalletuksia, säästöhenkivakuutuksia, ym
        tulevat kyllä vasta 3-5 kk kuluttua,

        mutta eihän ne vanhene.


      • on.
        asiantuntija kirjoitti:

        Missään ei todellakaan ole mitään keskitettyä rekisteriä ihmisten pankkitileistä. Pankit hoitelevat ne itse, ja kyseessä on vanha demokratiaan kuuluva periaate: pankisalaisuus.

        Ainoastaan verottaja saa pankeilta tiedot ihmisten pankkitileistä, ja käsittääkseni vain koroista maksetun lähdeveron osalta.

        Totta kai se on vaikeaa saada selville, kun ihminen kuolee, mutta kuitenkin mahdollista, juoksemalla pankit läpi asianmukaisten paperien kanssa. Muuten ihmisten yksityisyys olisi vaarassa, ja tuota olisi käytetty jo ties minkälaisiin rikollisiin toimiin.

        "asiantuntija 7.2.2007 klo 13.02"
        tuollaisia asiantuntijoita on meidänkin pankissa,
        ja lisäksi eronneita.


      • aert kirjoitti:

        tiliasia ei liity pankkisalaisuuteen yhtään.

        verottaja ei saa mitään tilitietoja, vain summan.

        Kun kysyjä kysyi noin,
        oletko lainkaan kysynyt pankista asiaa,
        kysy ensin sieltä, vai onko hankalaa.

        Monesta meillä tuli kuolintodistuksien perusteella, automaattiusesti,
        mm. 6 vakuutusyhtiöstä, sijoutustalletuksia, säästöhenkivakuutuksia, ym
        tulevat kyllä vasta 3-5 kk kuluttua,

        mutta eihän ne vanhene.

        Eivät saamiset vanhene 3-5 kuukaudessa, mutta perunkirjoitus on tehtävä 3 kuukauden kuluessa kuolemasta ja perukirja on annettava verotoimistoon kuukauden kuluessa perunkirjoituksen toimittamisesta. Jos perukirja annetaan verotoimistoon myöhässä tai olennaisesti puutteellisena, siitä seuraa veronkorotus.


      • aert
        Timontti kirjoitti:

        Eivät saamiset vanhene 3-5 kuukaudessa, mutta perunkirjoitus on tehtävä 3 kuukauden kuluessa kuolemasta ja perukirja on annettava verotoimistoon kuukauden kuluessa perunkirjoituksen toimittamisesta. Jos perukirja annetaan verotoimistoon myöhässä tai olennaisesti puutteellisena, siitä seuraa veronkorotus.

        tein itse perunkirjan,
        muita virallisia seuraillen perunkirjoja seurailen.

        Lopussa oli jotenkin että on tehty tämän hetken tietojen perusteella
        ja täydennän tarvittaessa.

        Lisäksi oli että mainittu asunto menee myyntiin,
        pyydän hinnan määrittelyyn lisäaikaa.

        Täydensin ilmoitustani säästöhenkivakuutusten osalta 4 kk kuluttua,
        asunnosta saadun hinnan toimitin, 6 kk kuluttua,

        Mitään ei valitettu,
        toimitettiin perunkirjoitus kuten sen olin kirjoittanut.

        Tiedän että maan tavat ovat hyvinkin erilaiset,
        mutta jos ei tiedä, ei voi ilmoittaa,
        on pakko kaikissa tilanteissa saada oikaista ensimmäistä ilmoitusta.

        Muuten kuten jo keroinkin,
        nuo pankit ja vakuutusyhtiöt saavat tiedon automaattisesti henkilörekisteristä.


      • Asioiden etähoitoa...

        Sydämmestäni kiitän kaikkia, jotka ovat antaneet neuvoja ja kertoneet, miten itsellä nämä jutut ovat edenneet.Olen kyllä laittanut ammatti-ihmisen asioita hoitamaan, mutta tuntui, että jos itsekin yrittäis jotain selvittää, niin ehkä se "asiantuntija-apu" ei sitte maksais ihan niin paljon.Hyvää kevättä kaikille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe