Uskonto mielen tuote

Ex-advari

Onkohan uskonto vain mielen tuote? Entisenä uskovaisena ilmiö kiinnostaa.
Eri kulttuureissa ja yhteisöissä on oma uskontonsa.Mikä mietityttää,kenellä on totuus ? Vai onko kenelläkään? Miksi sinä juuri olet löytänyt sen oikean totuuden ????

5

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielen tuote

Tärkein on olenko uudesti syntynyt Jumalan lapsi kuin mitkään pohdiskelut, kenellä on totuus, kun on elämänsä antanut täydellisesti Jumalalle niin kyllä Jumala johdattaa meitä sitten eteen päin elämässä, anna elämäsi Jeesukselle Hän johdattaa sinua ja kaitsee sinua et joudu harhateille.

• Luoja kutsuu?

Luoja kutsuu meitä mielen muutokseen Pyhän Hengen ja Pyhän Sanansa kautta?

Usko on luja luottamus Jehovan Sanaan; Kristukseen ja ojentautuminen eli muuttuminen mielenmuutoksen kautta (uudestisyntyminen hengessä) tuon Sanan kuulemisen kautta Jumalan käskyille kuuliaiseksi sydämen ympärileikkauksen avulla; jonka Henki saa meissä aikaan; kyvyn rakastaa aidosti kaikkia!

Juha-veli

• Olen ex-advarin kanssa samaa mieltä siitä, että uskonto on mielen tuote, mutta lisäisin siihen, että se johtuu Jumalan häneen laittamasta jumalkaipuusta, tarpeesta löytää itselleen joku tai jokin jumaloitava asia.

Niinpä, jos ihmiselle ei synny elävää uskonsuhdetta Jumalaan, hän useimmiten täyttää sen korvikkeilla, eli erilaisilla uskonnoilla tai uskomuksilla, joita on maailma täynnä.

• ex-advari

Mutta miksi kristittyjen Jumala on se ainoa oikea?
        Ensiksi Jumala loi ihmisen paratiisiin,sitten Jumalan luoma Saatana viekoitteli ihmisen synnin teille,ja nyt Jumala pelastaa syntiin sortuneita ihmisiä. Jos joku on huuhaata niin tämä.Uskonto on uskomusasiaa,ei tiedon.Minun puolesta jokainen saa henkilökohtaisesti ajatella vaikka kannon pelastava,mutta ainoan totuuden julistajat haluan sivuuttaa....

• uskova_1

Löysin totuuden sieltä, mistä Raamattu sen lupaa löytyvänkin:

"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." (Joh 14:6)

Miksikö löysin? No, en ainakaan oman hyvyyteni takia enkä siksi, että Jumala olisi ollut jotenkin velvollinen minulle sen esittämään. Löysin sen siksi, että Jumala itse omasta armostaan sen antoi.

Unohda nuo uskonnot, ihmisälyn tai -tunteen tuotteet ja rukoile, että löytäisit Jeesuksen.

Uskonelämä ei ole mitään keinotekoista yrittämistä ja olemista, vaan intiimiä rakkaussuhdetta Jeesukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      156
      5570
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      113
      5367
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5012
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      30
      2953
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2497
    6. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      51
      2327
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2154
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      1838
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      14
      1574
    10. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      10
      1536
    Aihe