Uskonto mielen tuote

Ex-advari

Onkohan uskonto vain mielen tuote? Entisenä uskovaisena ilmiö kiinnostaa.
Eri kulttuureissa ja yhteisöissä on oma uskontonsa.Mikä mietityttää,kenellä on totuus ? Vai onko kenelläkään? Miksi sinä juuri olet löytänyt sen oikean totuuden ????

5

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielen tuote

Tärkein on olenko uudesti syntynyt Jumalan lapsi kuin mitkään pohdiskelut, kenellä on totuus, kun on elämänsä antanut täydellisesti Jumalalle niin kyllä Jumala johdattaa meitä sitten eteen päin elämässä, anna elämäsi Jeesukselle Hän johdattaa sinua ja kaitsee sinua et joudu harhateille.

• Luoja kutsuu?

Luoja kutsuu meitä mielen muutokseen Pyhän Hengen ja Pyhän Sanansa kautta?

Usko on luja luottamus Jehovan Sanaan; Kristukseen ja ojentautuminen eli muuttuminen mielenmuutoksen kautta (uudestisyntyminen hengessä) tuon Sanan kuulemisen kautta Jumalan käskyille kuuliaiseksi sydämen ympärileikkauksen avulla; jonka Henki saa meissä aikaan; kyvyn rakastaa aidosti kaikkia!

Juha-veli

• Olen ex-advarin kanssa samaa mieltä siitä, että uskonto on mielen tuote, mutta lisäisin siihen, että se johtuu Jumalan häneen laittamasta jumalkaipuusta, tarpeesta löytää itselleen joku tai jokin jumaloitava asia.

Niinpä, jos ihmiselle ei synny elävää uskonsuhdetta Jumalaan, hän useimmiten täyttää sen korvikkeilla, eli erilaisilla uskonnoilla tai uskomuksilla, joita on maailma täynnä.

• ex-advari

Mutta miksi kristittyjen Jumala on se ainoa oikea?
        Ensiksi Jumala loi ihmisen paratiisiin,sitten Jumalan luoma Saatana viekoitteli ihmisen synnin teille,ja nyt Jumala pelastaa syntiin sortuneita ihmisiä. Jos joku on huuhaata niin tämä.Uskonto on uskomusasiaa,ei tiedon.Minun puolesta jokainen saa henkilökohtaisesti ajatella vaikka kannon pelastava,mutta ainoan totuuden julistajat haluan sivuuttaa....

• Löysin totuuden sieltä, mistä Raamattu sen lupaa löytyvänkin:

"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." (Joh 14:6)

Miksikö löysin? No, en ainakaan oman hyvyyteni takia enkä siksi, että Jumala olisi ollut jotenkin velvollinen minulle sen esittämään. Löysin sen siksi, että Jumala itse omasta armostaan sen antoi.

Unohda nuo uskonnot, ihmisälyn tai -tunteen tuotteet ja rukoile, että löytäisit Jeesuksen.

Uskonelämä ei ole mitään keinotekoista yrittämistä ja olemista, vaan intiimiä rakkaussuhdetta Jeesukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      10
      3929
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      233
      3809
    3. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      62
      2344
    4. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      41
      1773
    5. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      65
      1643
    6. Oon kyllä välillä ollut susta

Nainen huolissani, en oo niin sydämetön mitä tunnut ajattelevan
      Ikävä
      105
      1397
    7. Tuntuuko sinusta mies

että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti
      Ikävä
      22
      1265
    8. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      11
      1261
    9. Rakastan sitä

kun uppoat selittämään jotain. Etsit oikeaa tapaa sanoa jotain, jonka olet jo etukäteen miettinyt, sekoat vähän sanoissa
      Ikävä
      51
      1104
    10. LIEKSA - LUOVUIN JUORUILUSTA NÄIN SIINÄ KÄVI, KARU TOTUUS ÄÄNESTÄJÄN KOVA KOHTALO

Uusi vuosi ei olisi kukaan voinut ennustaa, maastamuuttoa ennustin, ei kuitenkaan massit riittäneet, jouduin tulemaan K
      Lieksa
      66
      1057
    Aihe