Naisten oikeudet - miesten velvollisuudet

BFG

Alkaa pikkuhiljaa ketuttamaan nämä "naisten oikeudet" ja niiden puolestapuhujat.

"Naisella on oikeus päättää omasta kehostaan" -kuuluu yksi heidän kieroutuneista teeseistään, mutta olen totaalisen varma, että jos mies olisi se joka joutuu synnyttämään mukulat, niin aborttia pidettäisiin murhana! Entäs sitten miesten oikeudet asian suhteen? Nainen saa lain mukaan tehdä abortin miehensä mielipiteistä välittämättä, mutta jos mies ei halaukaan lasta ja nainen kuitenkin sen synnyttää, niin mies joutuu maksamaan siitä elatusmaksuja, vaikkei olisi lasta halunnutkaan. Miehillä ei siis ole oikeutta päättää omista rahoistaan?

Homma menee niin, että naisilla on oikeudet ja miehillä velvollisuudet

50

2686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhtä mieltä.

      100% samaa mieltä.ja näitä epäkohtiahan löytyy!kyllä se mies on nykyään lain suojaton.oikein vituttaa kun aattelee!!

      • Sirpa

        .. niin yllyttäkö toisianne vaan ottakaa järki käteen. Naisilla on halki ihmiskunnan historian ollut lukuisia elämänalueita, joilla hän on voinut osoittaa epätasa-arvon naisten tappioksi vallitsevan. Otetaan nyt vaikka työ-,tienesti ja opiskelumahdollisuudet, avioeromahdottomuus, ennen vanhaan ei ollut miehillä minkäänlaisia elatusvelvollisuuksia ketään kohtaan jos jätti vaimonsa, vaan penska ja nainen saivat vaikka kuolla nälkään. Ja näitä nyt riittää loputtomiin tällaisia epätasa-arvoiksuuksia, otetaan nyt vielä vaikka miehen oikeus käyttää naista seksuaalisesti, siis oikeus raiskata, harvoinpa siitä on miestä tuomittu. No nyt ollaan himpun verran päästy tasa-arvoon päin ja mieskin joutuu kantamaan vähän vastuuta. Ja mitä tapahtuukaan, vallan mahdoton poru alkaa miessukukunnassa! Ja mitä heillä on, mistä he voivat syyttää naisia, kuinka miehiä nyt sorretaan, byää, mitä on epätasa-arvo?? No tässä se on: naisille ei armeija ole pakollinen ja nainen saa päättää synnyttääkö lapsen, tasan nämä kaksi asiaa he keksivät aikansa pähkättyään. Joo, sallikaa mun nauraa.. tämä nyt ei ihan ole verrattavissa siihen epätasa-arvoon mitä naiset ovat saaneet kärsiä ja edelleenkin kärsivät. Nyt kuulkaa te miehet ammutte tykillä hyttystä, haluatte ilmeisesti vaan keksiä valituksen aihetta. Jos ette harrasta holtitonta paneskelua, niin ei tartte miettiä tuota vauva-asiaakaan. Jos yhdessä vaimonne kanssa haluatte lapsen, niin tuskin vaimo sitä lähtee abortoimaan.


      • Sirpa

        No älkääpä pojat nyt niin yllyttäkö toisianne vaan ottakaa järki käteen. Naisilla on halki ihmiskunnan historian ollut lukuisia elämänalueita, joilla hän on voinut osoittaa epätasa-arvon naisten tappioksi vallitsevan. Otetaan nyt vaikka työ-,tienesti ja opiskelumahdollisuudet, avioeromahdottomuus, ennen vanhaan ei ollut miehillä minkäänlaisia elatusvelvollisuuksia ketään kohtaan jos jätti vaimonsa, vaan penska ja nainen saivat vaikka kuolla nälkään. Ja näitä nyt riittää loputtomiin tällaisia epätasa-arvoiksuuksia, otetaan nyt vielä vaikka miehen oikeus käyttää naista seksuaalisesti, siis oikeus raiskata, harvoinpa siitä on miestä tuomittu. No nyt ollaan himpun verran päästy tasa-arvoon päin ja mieskin joutuu kantamaan vähän vastuuta. Ja mitä tapahtuukaan, vallan mahdoton poru alkaa miessukukunnassa! Ja mitä heillä on, mistä he voivat syyttää naisia, kuinka miehiä nyt sorretaan, byää, mitä on epätasa-arvo?? No tässä se on: naisille ei armeija ole pakollinen ja nainen saa päättää synnyttääkö lapsen, tasan nämä kaksi asiaa he keksivät aikansa pähkättyään. Joo, sallikaa mun nauraa.. tämä nyt ei ihan ole verrattavissa siihen epätasa-arvoon mitä naiset ovat saaneet kärsiä ja edelleenkin kärsivät. Nyt kuulkaa te miehet ammutte tykillä hyttystä, haluatte ilmeisesti vaan keksiä valituksen aihetta. Jos ette harrasta holtitonta paneskelua, niin ei tartte miettiä tuota vauva-asiaakaan. Jos yhdessä vaimonne kanssa haluatte lapsen, niin tuskin vaimo sitä lähtee abortoimaan.


      • BFG
        Sirpa kirjoitti:

        .. niin yllyttäkö toisianne vaan ottakaa järki käteen. Naisilla on halki ihmiskunnan historian ollut lukuisia elämänalueita, joilla hän on voinut osoittaa epätasa-arvon naisten tappioksi vallitsevan. Otetaan nyt vaikka työ-,tienesti ja opiskelumahdollisuudet, avioeromahdottomuus, ennen vanhaan ei ollut miehillä minkäänlaisia elatusvelvollisuuksia ketään kohtaan jos jätti vaimonsa, vaan penska ja nainen saivat vaikka kuolla nälkään. Ja näitä nyt riittää loputtomiin tällaisia epätasa-arvoiksuuksia, otetaan nyt vielä vaikka miehen oikeus käyttää naista seksuaalisesti, siis oikeus raiskata, harvoinpa siitä on miestä tuomittu. No nyt ollaan himpun verran päästy tasa-arvoon päin ja mieskin joutuu kantamaan vähän vastuuta. Ja mitä tapahtuukaan, vallan mahdoton poru alkaa miessukukunnassa! Ja mitä heillä on, mistä he voivat syyttää naisia, kuinka miehiä nyt sorretaan, byää, mitä on epätasa-arvo?? No tässä se on: naisille ei armeija ole pakollinen ja nainen saa päättää synnyttääkö lapsen, tasan nämä kaksi asiaa he keksivät aikansa pähkättyään. Joo, sallikaa mun nauraa.. tämä nyt ei ihan ole verrattavissa siihen epätasa-arvoon mitä naiset ovat saaneet kärsiä ja edelleenkin kärsivät. Nyt kuulkaa te miehet ammutte tykillä hyttystä, haluatte ilmeisesti vaan keksiä valituksen aihetta. Jos ette harrasta holtitonta paneskelua, niin ei tartte miettiä tuota vauva-asiaakaan. Jos yhdessä vaimonne kanssa haluatte lapsen, niin tuskin vaimo sitä lähtee abortoimaan.

        Enkö saa harrastaa holtitonta paneskelua?

        Eikö miehellä ole mielestäsi oikeutta paneskella niin paljon, ja niin monen kanssa kuin huvittaa?

        Fakta on kuitenkin se, naisen asema on täällä pohjolassa ollut aika hyvällä mallilla jo pitemmän aikaa, joten turha yrittää perustella näitä epäkohtia millään syrjinnän takaisinmaksulla.Toisaalta nainen ei minua kykene mitenkään alistamaan, mutta valtiovalta kylläkin voi vaikeuttaa elämääni ääliömäisillä laeillaan.

        Tunnustit muuten juuri, että feminismi ei ole mitään pyrkimystä tasa-arvoon, vaan pyrkimys naisten ylivaltaan.


      • Sirpa
        BFG kirjoitti:

        Enkö saa harrastaa holtitonta paneskelua?

        Eikö miehellä ole mielestäsi oikeutta paneskella niin paljon, ja niin monen kanssa kuin huvittaa?

        Fakta on kuitenkin se, naisen asema on täällä pohjolassa ollut aika hyvällä mallilla jo pitemmän aikaa, joten turha yrittää perustella näitä epäkohtia millään syrjinnän takaisinmaksulla.Toisaalta nainen ei minua kykene mitenkään alistamaan, mutta valtiovalta kylläkin voi vaikeuttaa elämääni ääliömäisillä laeillaan.

        Tunnustit muuten juuri, että feminismi ei ole mitään pyrkimystä tasa-arvoon, vaan pyrkimys naisten ylivaltaan.

        ..minä mitään tuollaista tunnustanut. Vois vähän lukea niitä postauksia. Feminismi on yhtäaikaisesti naisten oikeuksien ajamista JA tasa-arvon ajamista, ei siis eriarvon. Olen kyllä havainnut, että tämä on putkiaivoille paradoksi, mahdoton yhtälö.

        Paneskele rauhassa, en minä ole sinua estämässä. Mutta turha tulla sitten tänne itkemään vauvoja tai abortteja.


      • BFG
        Sirpa kirjoitti:

        ..minä mitään tuollaista tunnustanut. Vois vähän lukea niitä postauksia. Feminismi on yhtäaikaisesti naisten oikeuksien ajamista JA tasa-arvon ajamista, ei siis eriarvon. Olen kyllä havainnut, että tämä on putkiaivoille paradoksi, mahdoton yhtälö.

        Paneskele rauhassa, en minä ole sinua estämässä. Mutta turha tulla sitten tänne itkemään vauvoja tai abortteja.

        ...vaan keskustelen yhteiskuntamme törkeistä epäkohdista.


      • Anonyymi
        Sirpa kirjoitti:

        .. niin yllyttäkö toisianne vaan ottakaa järki käteen. Naisilla on halki ihmiskunnan historian ollut lukuisia elämänalueita, joilla hän on voinut osoittaa epätasa-arvon naisten tappioksi vallitsevan. Otetaan nyt vaikka työ-,tienesti ja opiskelumahdollisuudet, avioeromahdottomuus, ennen vanhaan ei ollut miehillä minkäänlaisia elatusvelvollisuuksia ketään kohtaan jos jätti vaimonsa, vaan penska ja nainen saivat vaikka kuolla nälkään. Ja näitä nyt riittää loputtomiin tällaisia epätasa-arvoiksuuksia, otetaan nyt vielä vaikka miehen oikeus käyttää naista seksuaalisesti, siis oikeus raiskata, harvoinpa siitä on miestä tuomittu. No nyt ollaan himpun verran päästy tasa-arvoon päin ja mieskin joutuu kantamaan vähän vastuuta. Ja mitä tapahtuukaan, vallan mahdoton poru alkaa miessukukunnassa! Ja mitä heillä on, mistä he voivat syyttää naisia, kuinka miehiä nyt sorretaan, byää, mitä on epätasa-arvo?? No tässä se on: naisille ei armeija ole pakollinen ja nainen saa päättää synnyttääkö lapsen, tasan nämä kaksi asiaa he keksivät aikansa pähkättyään. Joo, sallikaa mun nauraa.. tämä nyt ei ihan ole verrattavissa siihen epätasa-arvoon mitä naiset ovat saaneet kärsiä ja edelleenkin kärsivät. Nyt kuulkaa te miehet ammutte tykillä hyttystä, haluatte ilmeisesti vaan keksiä valituksen aihetta. Jos ette harrasta holtitonta paneskelua, niin ei tartte miettiä tuota vauva-asiaakaan. Jos yhdessä vaimonne kanssa haluatte lapsen, niin tuskin vaimo sitä lähtee abortoimaan.

        pääskii sirpa takas sinne vitu keittiöö


    • Sanelma

      viisaat naiset ja miehet ovat löytäneet selibaatin...

    • Eve

      Kannattaa tuon tyyppisten miesten pysytellä naisista kaukana yhteisen hyvän vuoksi.

      • BFG

        ...asiaan on saatava muutos.

        Vaihtoehdot ovat nämä.

        1 Aborttiin on saatava kummankin osapuolen hyväksyntä.

        X Kummallakin osapuolella on oikeus päättää abortin puolesta, vaikka toinen ei sitä haluaisikaan.

        2 Abortti kielletään, paitsi siinä tapauksessa jos nainen on tullut raskaaksi raiskauksen seurauksena, tai sikiö on vammainen.


      • Eve
        BFG kirjoitti:

        ...asiaan on saatava muutos.

        Vaihtoehdot ovat nämä.

        1 Aborttiin on saatava kummankin osapuolen hyväksyntä.

        X Kummallakin osapuolella on oikeus päättää abortin puolesta, vaikka toinen ei sitä haluaisikaan.

        2 Abortti kielletään, paitsi siinä tapauksessa jos nainen on tullut raskaaksi raiskauksen seurauksena, tai sikiö on vammainen.

        Onneksi olet tuossa typeryydessäsi tässä maassa melko yksin.
        Tosin tuollainen abortinkieltäminen on monessa maassa yksi tärkeimmistä naisenalistamiskeinoista, esim arabimaissa, katolisissa maissa ja kylläkin täällä myös lestadioilaisten pikkupiirissä.


      • Vilma
        BFG kirjoitti:

        ...asiaan on saatava muutos.

        Vaihtoehdot ovat nämä.

        1 Aborttiin on saatava kummankin osapuolen hyväksyntä.

        X Kummallakin osapuolella on oikeus päättää abortin puolesta, vaikka toinen ei sitä haluaisikaan.

        2 Abortti kielletään, paitsi siinä tapauksessa jos nainen on tullut raskaaksi raiskauksen seurauksena, tai sikiö on vammainen.

        sopia jostain tuntomerkistä, jota rupeat kantamaan? Ihan vain, että osaisimme kiertää sinut kaukaa.


      • BFG
        Eve kirjoitti:

        Onneksi olet tuossa typeryydessäsi tässä maassa melko yksin.
        Tosin tuollainen abortinkieltäminen on monessa maassa yksi tärkeimmistä naisenalistamiskeinoista, esim arabimaissa, katolisissa maissa ja kylläkin täällä myös lestadioilaisten pikkupiirissä.

        ...kummoisilla älynlahjoilla siunattu.

        Mehän pääsemme tästä ongelmasta eroon, kun teemme niin, että myös miehellä on oikeus pistää sikiö abortoitavaksi vaikka nainen halausikin pitää lapsen.

        Kai sinä sentään tasa-arvoa kannatat?


      • Lilith
        BFG kirjoitti:

        ...asiaan on saatava muutos.

        Vaihtoehdot ovat nämä.

        1 Aborttiin on saatava kummankin osapuolen hyväksyntä.

        X Kummallakin osapuolella on oikeus päättää abortin puolesta, vaikka toinen ei sitä haluaisikaan.

        2 Abortti kielletään, paitsi siinä tapauksessa jos nainen on tullut raskaaksi raiskauksen seurauksena, tai sikiö on vammainen.

        Entäpä jos tyttöystäväsi tulisi raskaaksi ja haluaisi abortin, mutta sinä et. Jos lain voimalla voisit pakottaa naisen kantamaan ja synnyttämään lapsen vastentahtoisesti, mutta minkään lain nojalla et voisi pakottaa häntä ryhtymään lapsen huoltajaksi. Olisitko siinä tapauksessa itse valmis yksinhuoltajaksi?


      • BFG
        Lilith kirjoitti:

        Entäpä jos tyttöystäväsi tulisi raskaaksi ja haluaisi abortin, mutta sinä et. Jos lain voimalla voisit pakottaa naisen kantamaan ja synnyttämään lapsen vastentahtoisesti, mutta minkään lain nojalla et voisi pakottaa häntä ryhtymään lapsen huoltajaksi. Olisitko siinä tapauksessa itse valmis yksinhuoltajaksi?

        ...mutta jos tyttöystväni taas hakaisi pitää lapsen, mutta minä en, niin joudun kuitenkin maksamaan siitä elastusmaksuja.

        Missä tasa-arvo?


      • Eve
        BFG kirjoitti:

        ...kummoisilla älynlahjoilla siunattu.

        Mehän pääsemme tästä ongelmasta eroon, kun teemme niin, että myös miehellä on oikeus pistää sikiö abortoitavaksi vaikka nainen halausikin pitää lapsen.

        Kai sinä sentään tasa-arvoa kannatat?

        No se nyt sattumalta on naisen keho joka sitä lasta kantaa, niin että on aivan loogista että nainen päättää omasta kehostaan ja täten elämästään.
        Jos lapsi on tulossa aivan sopimattomaan aikaan naisen elämässä niin hänen elämänsä menee täysin piloille jos hänen on PAKKO synnyttää lapsi vaikkei tahdo tai pysty huoltamaan lasta elämäntilanteensa johdosta.
        Etkö todella ymmärrä tätä?


      • Kirppu
        BFG kirjoitti:

        ...mutta jos tyttöystväni taas hakaisi pitää lapsen, mutta minä en, niin joudun kuitenkin maksamaan siitä elastusmaksuja.

        Missä tasa-arvo?

        Jos otat huoltajuuden, niin joutuuhan tyttöystäväsikin silloin maksamaan elatusmaksuja sinulle.
        Tässä oikeudenmukaisuus.


      • BFG
        Eve kirjoitti:

        No se nyt sattumalta on naisen keho joka sitä lasta kantaa, niin että on aivan loogista että nainen päättää omasta kehostaan ja täten elämästään.
        Jos lapsi on tulossa aivan sopimattomaan aikaan naisen elämässä niin hänen elämänsä menee täysin piloille jos hänen on PAKKO synnyttää lapsi vaikkei tahdo tai pysty huoltamaan lasta elämäntilanteensa johdosta.
        Etkö todella ymmärrä tätä?

        Ja ne rahat jotka mies joutuu maksamaan epätoivotuista lehtolapsistaan, ovat miehen omaa omaisuutta, ja silloin hänen kuuluisi saada päättää niistä itse.

        Minun puolestani naiset saavat tehdä abortteja niin paljon kuin lystäävät, jotta saavat siten itsetuntonsa nousemaanm koska ovat päättäneet itse omasta kehostaan, mutta vaadin myös, että myös miehellä pitäisi olla opäätösvalta omien rahojensa suhteen, kuten naisellakin on oman kehonsa suhteen.


      • BFG
        Kirppu kirjoitti:

        Jos otat huoltajuuden, niin joutuuhan tyttöystäväsikin silloin maksamaan elatusmaksuja sinulle.
        Tässä oikeudenmukaisuus.

        En halua ottaa huoltajuutta, mutta jos pistän jonkun paksuksi, niin minulla ei ole mitään oikeuksia pistää nainen tekemään abortti, mutta minulla on velvollisuus maksaa tälle elatusmaksua.


      • Sirpa
        BFG kirjoitti:

        Ja ne rahat jotka mies joutuu maksamaan epätoivotuista lehtolapsistaan, ovat miehen omaa omaisuutta, ja silloin hänen kuuluisi saada päättää niistä itse.

        Minun puolestani naiset saavat tehdä abortteja niin paljon kuin lystäävät, jotta saavat siten itsetuntonsa nousemaanm koska ovat päättäneet itse omasta kehostaan, mutta vaadin myös, että myös miehellä pitäisi olla opäätösvalta omien rahojensa suhteen, kuten naisellakin on oman kehonsa suhteen.

        Ei ne miehet halua pitää irtoseksistä siinneitä vahinkolapsia. Sinä teet tikusta asiaa, koska miehillä ei ole mitään parempaakaan millä vastustaa feminismiä. Tulisi jo joku kertomaan kuinka feministit joukolla pakottavat miehensä jäämään kotiin tekemään orjanhommia niin päästäisiin asiaan, edes samalle tasolle kärsimysten kanssa kuin mitä naiset ovat saaneet kärsiä ja edelleen kärsivät Etelä-Euroopassakin. Mutta eiväthän miehet tuollaista vastusta, ennen kuin itse joutuvat siihen syrjittyyn osaan.


      • BFG
        Sirpa kirjoitti:

        Ei ne miehet halua pitää irtoseksistä siinneitä vahinkolapsia. Sinä teet tikusta asiaa, koska miehillä ei ole mitään parempaakaan millä vastustaa feminismiä. Tulisi jo joku kertomaan kuinka feministit joukolla pakottavat miehensä jäämään kotiin tekemään orjanhommia niin päästäisiin asiaan, edes samalle tasolle kärsimysten kanssa kuin mitä naiset ovat saaneet kärsiä ja edelleen kärsivät Etelä-Euroopassakin. Mutta eiväthän miehet tuollaista vastusta, ennen kuin itse joutuvat siihen syrjittyyn osaan.

        Onko esim. vuoden mittaan kertynyt elatusapu mielestäsi tikku?

        Tässä on kyse siitä, että naisten oikeuksien varjolla poljetaan miesten oikeuksia. Epätasa-arvoa.

        Jos mies ei kerran saa päättää lastensa syntymisestä/syntymättä jäämisestä, niin miksi meidän silloin pitäisi maksaa elatusapuakaan?


      • BFG
        Sirpa kirjoitti:

        Ei ne miehet halua pitää irtoseksistä siinneitä vahinkolapsia. Sinä teet tikusta asiaa, koska miehillä ei ole mitään parempaakaan millä vastustaa feminismiä. Tulisi jo joku kertomaan kuinka feministit joukolla pakottavat miehensä jäämään kotiin tekemään orjanhommia niin päästäisiin asiaan, edes samalle tasolle kärsimysten kanssa kuin mitä naiset ovat saaneet kärsiä ja edelleen kärsivät Etelä-Euroopassakin. Mutta eiväthän miehet tuollaista vastusta, ennen kuin itse joutuvat siihen syrjittyyn osaan.

        Onko esim. vuoden mittaan kertynyt elatusapu mielestäsi tikku?

        Tässä on kyse siitä, että naisten oikeuksien varjolla poljetaan miesten oikeuksia. Epätasa-arvoa.

        Jos mies ei kerran saa päättää lastensa syntymisestä/syntymättä jäämisestä, niin miksi meidän silloin pitäisi maksaa elatusapuakaan?


      • Sufra
        BFG kirjoitti:

        Ja ne rahat jotka mies joutuu maksamaan epätoivotuista lehtolapsistaan, ovat miehen omaa omaisuutta, ja silloin hänen kuuluisi saada päättää niistä itse.

        Minun puolestani naiset saavat tehdä abortteja niin paljon kuin lystäävät, jotta saavat siten itsetuntonsa nousemaanm koska ovat päättäneet itse omasta kehostaan, mutta vaadin myös, että myös miehellä pitäisi olla opäätösvalta omien rahojensa suhteen, kuten naisellakin on oman kehonsa suhteen.

        Eikö ole hieman kieroutunutta asettaa vastakkain raha ja itsemääräämisoikeus omaan ruumiiseen?

        Toisekseen:Jos nainen tulee vaikka nelikymppisenä raskaaksi, ja sinä haluat abortin, on se siinä mielessä 'epäoikeudenmukaista', että nainen ei välttämättä tule enää sen jälkeen raskaaksi iän takia. Eli hänellä kenties ei ole enää tilaisuutta äitiyteen sen jälkeen. Miehenä sinä voit siittää lapsia vielä 70 -kymppisenä.

        Samalla tavalla on 'epäoikeudenmukaista' niille miehille, jotka haluaisivat lapsen, mutta nainen tekeekin abortin.


        Nämä on sellaisia seikkoja, ettei niille ole olemassa täsmälleen fifty/fifty- tasoihin menevää arvotusta. Aina jompaa kumpaa puolta sorretaan tämmöisessä esimerkissä.

        Kyseessä on fyysinen ominaisuus, joka on tässä tapauksessa miehille edullista ja naisille epäedullista.


      • BFG
        Sufra kirjoitti:

        Eikö ole hieman kieroutunutta asettaa vastakkain raha ja itsemääräämisoikeus omaan ruumiiseen?

        Toisekseen:Jos nainen tulee vaikka nelikymppisenä raskaaksi, ja sinä haluat abortin, on se siinä mielessä 'epäoikeudenmukaista', että nainen ei välttämättä tule enää sen jälkeen raskaaksi iän takia. Eli hänellä kenties ei ole enää tilaisuutta äitiyteen sen jälkeen. Miehenä sinä voit siittää lapsia vielä 70 -kymppisenä.

        Samalla tavalla on 'epäoikeudenmukaista' niille miehille, jotka haluaisivat lapsen, mutta nainen tekeekin abortin.


        Nämä on sellaisia seikkoja, ettei niille ole olemassa täsmälleen fifty/fifty- tasoihin menevää arvotusta. Aina jompaa kumpaa puolta sorretaan tämmöisessä esimerkissä.

        Kyseessä on fyysinen ominaisuus, joka on tässä tapauksessa miehille edullista ja naisille epäedullista.

        Ihmiskeho ja sen määräämisoikeus ovat 0;- € arvoisia.

        Koko lapsilisä-systeemi pitäisi mielestäni lakkauttaa epätasa-arvoisena. Naisella on aina oikeus päättää näissä asioissa tilanne edukseen, mutta mies ei pysty mitenkään vaikuttamaan lain mukaan koko asiaan.


      • BFG
        BFG kirjoitti:

        Ihmiskeho ja sen määräämisoikeus ovat 0;- € arvoisia.

        Koko lapsilisä-systeemi pitäisi mielestäni lakkauttaa epätasa-arvoisena. Naisella on aina oikeus päättää näissä asioissa tilanne edukseen, mutta mies ei pysty mitenkään vaikuttamaan lain mukaan koko asiaan.

        Tarkoitin elatusmaksuja, en lapsilisää.


      • Sirpa
        BFG kirjoitti:

        Onko esim. vuoden mittaan kertynyt elatusapu mielestäsi tikku?

        Tässä on kyse siitä, että naisten oikeuksien varjolla poljetaan miesten oikeuksia. Epätasa-arvoa.

        Jos mies ei kerran saa päättää lastensa syntymisestä/syntymättä jäämisestä, niin miksi meidän silloin pitäisi maksaa elatusapuakaan?

        ..saattamasta tyttöjä paksuiksi. Mm. kondomi on tässä hyvä apu. Minkäs sille mahtaa, että mies on tässä vastuullisessa asemassa. Jokainen on oman onnensa seppä.


      • joku
        BFG kirjoitti:

        Tarkoitin elatusmaksuja, en lapsilisää.

        Aivan totta. Nyt seuraavaksi tietysti femakot tarjoavat "lapsen etua".. onko siis lapsen etua jos nainen voi päättää surmata lapsen ennen syntymää?


      • Sufra
        joku kirjoitti:

        Aivan totta. Nyt seuraavaksi tietysti femakot tarjoavat "lapsen etua".. onko siis lapsen etua jos nainen voi päättää surmata lapsen ennen syntymää?

        Ette selvästikään ymmärtäneet mitä tarkoitin.


      • Naistenmies
        BFG kirjoitti:

        En halua ottaa huoltajuutta, mutta jos pistän jonkun paksuksi, niin minulla ei ole mitään oikeuksia pistää nainen tekemään abortti, mutta minulla on velvollisuus maksaa tälle elatusmaksua.

        Siis yritä nyt ajatella järkevästi ennenkuin "pistät" naisen paksuksi.
        Noin siinä muuten käy ja minusta se on jopa aivan oikein.
        Muutenhan moni mies ei ajattelisi tippaakaan vaan "pistelisi" kokoajalla tyttöjä paksuksi.


      • Sufra
        BFG kirjoitti:

        ...asiaan on saatava muutos.

        Vaihtoehdot ovat nämä.

        1 Aborttiin on saatava kummankin osapuolen hyväksyntä.

        X Kummallakin osapuolella on oikeus päättää abortin puolesta, vaikka toinen ei sitä haluaisikaan.

        2 Abortti kielletään, paitsi siinä tapauksessa jos nainen on tullut raskaaksi raiskauksen seurauksena, tai sikiö on vammainen.

        Minusta pienempi paha on kuitenkin se, että mies joutuu maksamaan elatusmaksuja LAPSEN HYVÄKSI vaikkei lasta olisi halunnutkaan kuin ,että mentäisiin kieltämään abortit. Kyllähän itsekkäästä hedonistista voi tuntua kovinkin epäoikeudenmukaiselta, jos ainoa halu on ollut päästä naimaan silloin kun itseä sattuu huvittamaan ja sitten joutuukin maksumieheksi. Toisaalta ainahan riskejä on olemassa:riski saada sukupuolitauti jne.

        Jos abortit kielletään, se taasen on niin kammottavaa ihmisoikeuksien loukkausta kuin voi keksiä. Jos nainen esimerkiksi jonkin trauman seurauksena ei halua kokea synnytystä, olisi aikamoisen sadistista laittaa hänet kokemaan se. Seuraukset voisivat olla hyvinkin katastrofaalisia ->synnytyspsykoosit ->lapseen kohdistuva alitajuntainen viha -> lapsen psyykkisen kehityksen vääristyminen sen seurauksena jne.

        Minusta yksi kammottavimpia esimerkkejä oli se, kun arabianaisia raiskattiin ja pidettiin lukkojen takana niin kauan etteivät kyenneet enää tekemään aborttia. Raiskaus sinällään on jo sekä henkistä, että fyysistä väkivaltaa, ja sen lisäksi tuollaista vielä. Siis tunnealueen kokonaisvaltaista tuhoamista. Miten ne ihmiset kykenivät selviytymään siitä tragediasta? Eikä siinäkään vielä kaikki, vaan sen jälkeen bielä tulivat yhteisön hylkäämiksi, koska sielläpidetään naisen raiskausta tavaran pilaantumisena, eivät voineet edes kertoa lähimmille ihmisilleen kokemistaan kauhuistaan.

        Tsiisus sentään mitä pahaa voi olla olemassa..

        Jos nainen siis ei halua synnytystä kokea, niin siihen pakottaminen on verrattavissa mielestäni henkiseen raiskaukseen.


      • xix
        joku kirjoitti:

        Aivan totta. Nyt seuraavaksi tietysti femakot tarjoavat "lapsen etua".. onko siis lapsen etua jos nainen voi päättää surmata lapsen ennen syntymää?

        Sanokaa vielä, että kondomin rikkoutuminen on naisen vika? Sitten on asiat hyvin. Sallikaa mun nauraa...
        Ja miksi naisen pitäisi kasvataa ja maksaa lapsen kasvatuksesta yksin, koska lapsi on saatu alulleen miehen kanssa? Siihen tarvitaan aina kaksi.


      • BFG
        xix kirjoitti:

        Sanokaa vielä, että kondomin rikkoutuminen on naisen vika? Sitten on asiat hyvin. Sallikaa mun nauraa...
        Ja miksi naisen pitäisi kasvataa ja maksaa lapsen kasvatuksesta yksin, koska lapsi on saatu alulleen miehen kanssa? Siihen tarvitaan aina kaksi.

        ...enemmän miehen kuinn naisen vika, vai?

        Siksi naisen pitäisi maksaa se itse, että hänellä on täyset valtuudet keskeyttää raskaus mikäli mies ilmoittaa, että ei lasta halua, eikä aijo myöskään maksella elatusapuakaan mikäli nainen sen synnyttää.

        Tämä on siis vain teoreettista keskustelua, eikä mitään vastuiden pakoilua.


      • Hohhoijakkaa
        Sirpa kirjoitti:

        Ei ne miehet halua pitää irtoseksistä siinneitä vahinkolapsia. Sinä teet tikusta asiaa, koska miehillä ei ole mitään parempaakaan millä vastustaa feminismiä. Tulisi jo joku kertomaan kuinka feministit joukolla pakottavat miehensä jäämään kotiin tekemään orjanhommia niin päästäisiin asiaan, edes samalle tasolle kärsimysten kanssa kuin mitä naiset ovat saaneet kärsiä ja edelleen kärsivät Etelä-Euroopassakin. Mutta eiväthän miehet tuollaista vastusta, ennen kuin itse joutuvat siihen syrjittyyn osaan.

        On kyllä just niin väsynyttä feminismiä puolustella miesten polkemista jollain ikivanhoilla vääryyksillä mitä jotkut miehet ovat tehneet ties missä kulttuureissa. Tai sillä mitä jossain Etelä-Euroopassa tai arabimaissa naiset joutuvat kokemaan. Täysin epärelevanttia. Pohjoismaissa ja yleensäkin läntisessä maailmassa naisten asema on ollut vähintäänkin melko hyvä jo kauan ennen 60-lukuakin.


      • 4577765543334
        Eve kirjoitti:

        Onneksi olet tuossa typeryydessäsi tässä maassa melko yksin.
        Tosin tuollainen abortinkieltäminen on monessa maassa yksi tärkeimmistä naisenalistamiskeinoista, esim arabimaissa, katolisissa maissa ja kylläkin täällä myös lestadioilaisten pikkupiirissä.

        Mikä oikeus naisella on tappaa/tuhota vauva halutessaan. Nykyään nainen ei joudu raskaaksi vasten tahtoaan, kuten ennen on saattanut käydä. Sitä paitsi naisilla onkin oikeus tehdä abortti tultuaan raskaaksi rikoksen uhrina. Naisella on yhtäläinen vastuu miehen kanssa huolehtia ehkäisystä, jos ei halua lasta. Se, että nainen saa yksin päättää ("koska naisella on oikeus päättää omasta kehostaan") ei ole reilua isän kannalta, joka ei voi vaikuttaa siihen, että tapetaanko hänen lapsensa tai joutuuko hän elättämään ei toivottua lasta.


    • Mimmi

      varmaan väännät niitä velvollisuuksiasi sängyssä. Miesparka, ei mitään iloja.

      Onneksi voit jättää maksamatta elatusmaksut, jos haluat (me veronmaksajat hoidamme ne puolestasi), voit kevyesti unohtaa tapaamisoikeutesi (sekään ei ole sinulle velvollisuus), jos haluat, voit myös pelotella oikeuksillasi aivan vapaasti niin, että äiti ja lapsi vapisevat. Sinulla on OIKEUS.

      • BFG

        Minulla ei ole oikeuksia, ja siksi tässä kirjoittelenkin.


      • Eve
        BFG kirjoitti:

        Minulla ei ole oikeuksia, ja siksi tässä kirjoittelenkin.

        Ja täältäkö sinä uskot saavasi oikeuden kieltää abortit tai pakkoabortoida tyttöystäväsi?


      • BFG
        Eve kirjoitti:

        Ja täältäkö sinä uskot saavasi oikeuden kieltää abortit tai pakkoabortoida tyttöystäväsi?

        Protestoin vain yhteiskunnassamme vallitsevaa epäoikeudenmukaisuutta.


      • Lilith
        BFG kirjoitti:

        Protestoin vain yhteiskunnassamme vallitsevaa epäoikeudenmukaisuutta.

        ...tervetuloa naisten todellisuuteen. Eikö otakin pattiin kun epäoikeudenmukaisuus kohdistuu itseen?


      • Juntti

        Ei elatusmaksuissa mitään vapaaehtoista ole. Jos mieheltä vain rahaa löytyy, ne ulosmitataan elatusmaksuihin.


    • Vilma

      tätä herraa nuo elatusmaksut. Hän ei puhu mitään vastuustaan saattaessaan naisen raskaaksi, odottavan naisen olon helpotamisesta, vastuustaan synnytyksen, lapsen hoidon ja kasvattamisen suhteen. Hän puhuu vain rahasta ja siitä, että hänellä on oltava valta päättää, synnyttääkö nainen lapsen maailman vai ei. Hänellä. Saamari. Oma lompsa on niin rakas ja valta makeaa.

      • BFG

        ...keskustelua.

        En ole pistänyt ketään paksuksi ja luistanut velvollisuuksistani.


    • jokuvaaaaaan

      No toki naisella on oikeus päättää koska se kantaa sitä 9kk....mutta toki jos et halu lapsia on muitakin tapoja ehkäistä -___- ja lopettakaa valittamista

    • Näinhän se menee jos miehet synnyttäisivät abortti sallittu ainoastaan siinä tapauksessa että sut on raiskattu.

      • 2626

        Jos miehet synnyttäisivät, olisi kehitetty hyvä lääkitys kuukautisvaivoihin, olisi kehitetty luotettavat ja turvalliset ehkäisymenetelmät, laillinen abortti olisi ollut ihmisoikeus vuosituhansia, sekä tietysti synnytykset olisivat olleet kivuttomia jo kauan.


    • Karmosiini

      Ehkäpä tässä on yksi suurimmista syistä syntyvyyden laskuun Länsi-Euroopassa. Lapsi merkitsee naisille paljon ja kaikki muu on siinä vaiheessa uhrattavissa.

      Viime vuonna tapasin kaverin, jolla oli kaksi lasta venäläisten naisten kanssa. Kumpikaan ei ollut viranomaisteitse pakottanut elatusta - vaikka mies sitä ainakin toiselle maksoikin. Vaikea kuvitella, että suomalainen nainen jättäisi ilmaisen rahan vaatimatta.

    • Karmosiini
    • mumba9871

      Nyt oli samassa paketissa kyllä kohtuuttoman monta väärinkäsitystä. Ensinnäkin aborttioikeuden kyseenailaistaminen mielikuvitusleikillä "jos mies olis raskaana" on täysin absurdia koska niillä ei ole mitään empiiristä pohjaa, eikä lähiaikoina tule olemaankaan. Toiseksi, mistä on syntynyt käsitys että nostaessaan esiin jonkin naisspesifin ongelman feministit kieltää samalla että miehet ei olisi jossain muussa kontekstissa epätasa-arvoisempia? Ja miksi miesten kohdatessa epätasa-arvoa ensimmäinen kysymys on se miksi feministit eivät tee asialle mitään? Feminismihän on alkujaan syntynyt juuri liikkeenä jonka lähtökohdat kumpuaa sukupuolispesifeistä kokemuksista ja jotta tasa-arvo voitaisiin oikeasti saavuttaa myös miesten tehtävä olis nostaa näitä asioita omalta kohdaltaan esiin, keskustella ja tarjota ratkaisuja.

      Mitä tähän abortti kysymykseen tulee, niin olet siinä ihan oikeassa että keskustelu on painottunut vahvasti kysymykseen naisen oikeudesta omaan ruumiiseensa. Todellinen kysymys tuntuukin itseasiassa olevan se, että missä vaiheessa raskautta isästä tulee lain silmissä isä (raskauden alettua, synnytyksen jälkeen?), jolla on oikeuksia ja velvollisuuksia lapsen suhteen. Entä jos mies haluaa pitää lapsen mutta nainen päättää hankkia abortin?

      Ja näissä perhepoliittisissa kysysmyksissä on muutenkin mun mielestä niin paljon enemmän kyse siitä kenellä on oikeus määritellä perheitä ja suhteita, normeja ja arvoja jne jotka palautuu aina takasin siihen kysymykseen että kuka maksaa valtio vai yksilö.

    • puolihomot

      Aloittaja on tyypillinen suomalainen pienimunainen reppana joka aukoo päätään aivan väärässä paikassa.

      Pidä huoli omista asioistasi!

      P.s. Miksi muuten suomalainen mies hakeutuu aina naisten palstoille?

    • Anonyymi

      On eri asia oikeus omaan kehoon kuin oikeus toiseen ihmiseen ja sen elämän päättämisestä.
      Tämä on biologisesti ja tieteellisesti näin.
      Lapsi on täysin eri ihminen täysin oma dna , äiti kantaa sitä raskauden ajan.
      Tämän pitäisi jokainen biologiaa edes vähän tietävä tajuta.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe