Dalacin

haittavaikutukset?

Hei,

joudun syömään leikkauksen jälkeisen infektion seurauksena pitkän (3 viikkoa) ja rajun kuurin (4x300mg) dalacinia. Lääkäri sanoi, että se tappaa kaikki oravaa pienemmät ;)

Onko kenelläkään kokemuksia lääkkeestä? Oletteko menettäneet vastustuskyvyn ja sairastuneet helposti? Mites suolen toiminta? itselläni ummetusta.

43

29445

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......................

      siinä ohessa maitohappokuuri? Jos ei, niin hanki ihmeessä.

      • maitohappo

        eipä taida maitohapot paljon auttaa, kun dalacin tappaa nekin alta aikayksikön...


      • tapa...........
        maitohappo kirjoitti:

        eipä taida maitohapot paljon auttaa, kun dalacin tappaa nekin alta aikayksikön...

        Dalacin mitään maitohappobakteereja....


    • paljoakaan

      Aloitin tänään Dalacinin viikoksi, kun hampaan juuristossa on kova tulehdus.

      Vielä ei näy mitään haittavaikutuksia. Väsymystä ja pahoinvointia on jo ennestään kipulääkityksen takia, joten en varmaan edes huomaisi, jos tämä aiheuttaisi myös niitä.

      • dalacinista

        minulle laitettiin kuusi päivää tippana suoraan suoneen antibioottia..muistaakseni se oli klindamysiini, joka on vastaava dalacinista?!? (en ihan varma) mutta vaikutukseltaa samanlainen, yhtä laaja kirjoinen. Kuitenkin sain kyseisestä antibiootista Clostridium Difficilen,todella pahan antibioottiripulin, ELI EHDOTTOMASTI SYÖ MAITOHAPPOBAKTEEREJA.


      • maitohappo
        dalacinista kirjoitti:

        minulle laitettiin kuusi päivää tippana suoraan suoneen antibioottia..muistaakseni se oli klindamysiini, joka on vastaava dalacinista?!? (en ihan varma) mutta vaikutukseltaa samanlainen, yhtä laaja kirjoinen. Kuitenkin sain kyseisestä antibiootista Clostridium Difficilen,todella pahan antibioottiripulin, ELI EHDOTTOMASTI SYÖ MAITOHAPPOBAKTEEREJA.

        mutta kun se dalacin tappaa heti ne maitohappobakteeritkin. Näin sanoi lääkärini.


      • Reiskaaa
        dalacinista kirjoitti:

        minulle laitettiin kuusi päivää tippana suoraan suoneen antibioottia..muistaakseni se oli klindamysiini, joka on vastaava dalacinista?!? (en ihan varma) mutta vaikutukseltaa samanlainen, yhtä laaja kirjoinen. Kuitenkin sain kyseisestä antibiootista Clostridium Difficilen,todella pahan antibioottiripulin, ELI EHDOTTOMASTI SYÖ MAITOHAPPOBAKTEEREJA.

        3 viikkoa söin Dalacinia 4 x 300 mg nilkan erysipelaksen "ruusu" hoitamiseksi, tuloksena sama Clostridium Difficile -bakteerin aiheuttama ripuli (tulehduttaa paksusuolen). Tuo bakteeri kuuluu erittäin pienellä osalla ihmisistä suolen normaaliflooraan eikä se sinne antibiootin vaikutuksesta ilmesty. Ongelma johtuu siitä että Dalacinin sisältämä klindamysiini tappaa tosiaan ison osan suoliston muusta bakteerifloorasta ja tämä haitallinen bakteeri pääsee lisääntymään liiaksi.

        Itse olin vielä dialyysihoidossa hoidon aikaan ja yleistilani oli muutenkin varsin heikko joten ripuli vei voimat ja aiheutti ongelmia nestetasapainon hallintaan.

        Ripuli parani itselläni 10 päivän kuurilla metronidatsolia joka on myöskin melkoinen myrkky antibiootiksi :) Normaalisti ei tarvita mitään jälkiseurantaa mutta itselläni kuuri vielä uusittiin varmuuden vuoksi dialyysihoidon takia.

        Vastustuskyvyn heikkenemistä ei kannata pelätä, itse en sairastanut yli puoleen vuoteen mitään virusinfektioita ja tällä hetkellä minulle on tehty munuiasensiirto ja kaikki on hyvällä mallilla.


      • tiedossa
        Reiskaaa kirjoitti:

        3 viikkoa söin Dalacinia 4 x 300 mg nilkan erysipelaksen "ruusu" hoitamiseksi, tuloksena sama Clostridium Difficile -bakteerin aiheuttama ripuli (tulehduttaa paksusuolen). Tuo bakteeri kuuluu erittäin pienellä osalla ihmisistä suolen normaaliflooraan eikä se sinne antibiootin vaikutuksesta ilmesty. Ongelma johtuu siitä että Dalacinin sisältämä klindamysiini tappaa tosiaan ison osan suoliston muusta bakteerifloorasta ja tämä haitallinen bakteeri pääsee lisääntymään liiaksi.

        Itse olin vielä dialyysihoidossa hoidon aikaan ja yleistilani oli muutenkin varsin heikko joten ripuli vei voimat ja aiheutti ongelmia nestetasapainon hallintaan.

        Ripuli parani itselläni 10 päivän kuurilla metronidatsolia joka on myöskin melkoinen myrkky antibiootiksi :) Normaalisti ei tarvita mitään jälkiseurantaa mutta itselläni kuuri vielä uusittiin varmuuden vuoksi dialyysihoidon takia.

        Vastustuskyvyn heikkenemistä ei kannata pelätä, itse en sairastanut yli puoleen vuoteen mitään virusinfektioita ja tällä hetkellä minulle on tehty munuiasensiirto ja kaikki on hyvällä mallilla.

        Omaiseni sai jalkaruusuun Dalacinia, vahvuutta en muista mutta viikossa tuli niin paha antibioottoripuli että piti viedä sairaalaan. Siellä sai jotain vasta-ainetta ja ruusua hoidettiin sitten vain voitein.


    • aika pitkään...

      Mulla oli ison jalkaleikkauksen jälkeen dalacinkuuri jopa parisen kuukautta. Vahvuutta en enää edes muista.

      Mun vatsa ei reagoinut mitenkään kuurin aikana eikä myöskään mitään vastustuskykyyn liittyviä sairauksia tullut.

      Niin ja mitään maitohappobakteereja en nauttinut. En kyllä ole nauttinut minkään muunkaan antibioottikuurin aikana eikä mun vatsa ole koskaan tykännyt huonoa mistään antibiootista. Eli saatan tietenkin olla vain harvinaisen "rautavatsainen".

      • Dalacinisti

        Olen syönyt Dalacinia 2 vuotta putkeen ja lisäksi toista antibioottia seka saanut aina parin kuukauden välein lisäksi suonensisäistä antibioottia. Vahvuus on ollut Dalacinissa 3x600mg. Vatsassa se tuntuu joka kerta kun lääkkeet ottaa, polttaa pahuksesti noin tunnin verran. Vastustuskykyä eivarmaan ole enää millekään, mutta kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu.


    • Vessajuoksija

      Viisaudenhampaan leikkauksen jälkeen kuurin verran Dalacinia. Tulehdus leikkuuhaavassa jatkui varsin ärhäkkäänä, joten tämän jälkeen hammaslääkäri kirjoitti 750mg Kefexin kuurin.

      Tuloksena limainen ja verinen antibioottiripuli (Clostridium Difficile) jota par'aikaa hoidetaan metronidatsolilla. Varsin kettumainen vaiva, kun kokoajan tunne että joutuu vessassa juoksemaan. Onneksi tuo suoliston kauhistus ei ole vaikuttanut yleiskuntoon.

      Toivottavasti ei tarviis kauaa kärvistellä.
      Tsemiä kaikille saman vaivan kanssa painiskeleville

    • saritte

      poistettiin hammas, sen jälk.tuli lämpöä ja lekuri määräsi dalasin antib. mutta nyt kun lukee näitä ripulijuttuja ,niin uskaltaako aloittaakaan? huh!

    • saritte

      kokeilin ottaa 2tabl. ja tulos oli vatsan kova murina ja möyryminen seur.pvä. sekä vessassa sai käydä monta kertaa !! Ulostetta tuli ja oli löysää!!! ja voin pahoin ja olin väsynyt!! siis kahdesta tabletista!!! Mitä hemmetin MYRKKYÄ hammasl.oikein antavat?? Kefeksinistä ei tullut mitään tällaista jota sain ennen hampaanpoistoa 2kpl ja sen jälk.seur.pvä 3. Kallistakin tämä "ripulilääke" !!!!

    • kissaonferomoni

      Olen syönyt Dalacinia 3 vuotta MRSA:han ja joudun syömään koko loppu ikäni. Vatsa ok, jtn huonovointisuutta on mutta paras verrattuna toiseen (en muista enää nimeä) josta voin todella pahoin. Oli pari muutakin yhtä- aikaisesti. Ditrim duplo esim, mutta niitä ei tarvitse enää onneksi syödä. Yritän olla ajattelematta elinkaartani kun ei sille mtn kuitenkaan voi. Maitohappobakteereja syön, ei kai niistä haittaakaan ole ja ei kai ne silmänräpäyksessä kuole. Tsemppiä kaikille mrsan ja muiden sairauksien kanssa painiville.

      • lääkärikriittinen

        Ei tarvitse painia. KOhta 8v olen ollut MRSA:n kanssa samassa kehossa. En syö siihen jatkuvasti mitään lääkkeitä! Ihmettelen loppuikäsi Dalasin kuuria! Minä söin sitä ja Ditrimiä vain tulehduksen ajan , n 3kk! Pari kk lääkkeiden lopettamisen jälkeen huomasin olevani jälleen selväpäinen.
        Haavojen ja hyttysten pistojen (varsinkin ulkomailla) kanssa po tarkka, etteivät tulehdu. Muuten olen elänyt täyttä ja tervettä elämää. Suosittelen infektiolääkärin kanssa keskustelua jatkuvan dalacinin syömisen lopettamiseksi. Sehän on 150mg tai 300 mg klindamysiinihydrokloridia ! ?


    • Tinulilu76

      On tällä hetkellä 2 vkon kuurina menossa 2 päivää löysää ulostetta sitten helpotti kun rupesin syömään precosaa 2 aamulla 2 illalla ja dalacin menee 300mg x 4.Toivon ettei ongelmia tule 😊

    • Arnold2017

      Tuo.annos on melko pieni itellä on 4x 600mg 1 tavanic 500mg.

    • Olen syönyt useammankin Dalacin- kuurin viikko - 10 päivää kun muu antibiootti ei ole purrut. Dalacinistä tavallisesti alkaa suussa maistua p-ka jo ensimmäisenä päivänä. Saletisti noin 5:ntenä päivänä suuhun iskee hiiva jota saa kurlata pois vaikka Corsodylillä. Voin kuvitella naisille tulevan alapäähän vastaavan vaivan. Ripuli ei ole vielä koskaan pahemmin vaivannut, tavallisesti se vaatii ainakin tuon n. 10 päivän kuurin. Maitohappobakteereita, vaikkapa Rela kannattaa syödä ja ottaa antibiootin nauttimisten puolivälissä niin mh-bakteereilla on hieman aikaa toimia kunnes seuraava ab niittaa ne taas. Makuaistin häiriö tekee esim. kahvin mausta aika kehnoa!

      • Jkopi

        Jaa


    • Möököö

      Dalacinin kanssa kannattaa syödä sellaista valmistetta kun precosal. Se ei oo maitohappobakteeri mutta tasaa kuulemma suolen toiminnan jos esiintyy ripulia. Näin apteekissa neuvottiin viime viikolla.

    • TaneliKaneliTasapää

      Dalacin 150 mg x 4/päivä uusiutuneeseen nielutulehdukseen. Kefexin ei toiminut. Toimenpiteen jälkeinen vaiva. Syön alle 2 x 2 päivässä Precosaa ja otan nämä aamulla ja illalla. Siinä välissä syön aina pari tuntia ennen antibiootin ottoa Probiootti Comp valmistetta. Suu kuivuu, väsyttää, maha on kipeä muttei pahasti, eikä vielä näin kuurin alkuvaiheessa varsinaista ripulia, mutta tiedän että se tulee pian. Onneksi ole kuin 6 päivän kuuri. Täytyy vaan ajatella että tämä hoitaa nielutulehduksen kuntoon. Ensimmäisen ab-päivän jälkeen kaktus kurkusta katosi kokonaan ja lopetin kipulääkkeiden syönnin. Siinä positiivista ja on muuten tehokas antibiootti tämä. :) Ärtynyt suoli minua vaivaa niin se harmittaa että olen joutunut tässä parin kuukauden aikana syömään Kefexiniä pariinkin otteeseen ja nyt tämä Dalacin. Eli sotkee tosi pahasti suoliston bakteerit. Sain elää yli 2 v. antibioottivapaata aikaa ja vatsan sain jo tosi hyvään kuntoon ruokavaliolla ja probiooteilla. Mutta taas mennään alkupisteeseen sen suhteen. Kokkeilkeehan parantua immeiset. :D

      • Anonyymi

        Paraniko nielutulehduksesi kuurin loputtua?


    • EiIskenytRipuli

      Itse olen lääkärin suosituksesta ottanut Dalacinin kanssa Alflorex nimistä bifidobakteeri pilleriä.
      Ei ole ollut mahavaivoja ainakaan antibioottiin liittyen.

      Jotkut suosittelevat probiootteja joissa on "boulardii" -kantaa olevia hiivavalmisteita. Kuulemma pitäisi kestää paremmin antibiootteja ja tukea suolistoa. Mutta jos on muita hiiva ongelmia pitää ilmeisesti harkita/välttää.

      Itse olen huomannut että hapatetut maitohappobakteerijuomat kuten esim. Fermix tai Boris ovat myös hyvä apu. Niissä on vaan niin järkyttävä maku (ainakin fermix) ettei niitä saa juotua kuin väkisin.

    • hyväkokemus

      Mulle määrättiin hampaan poiston jälkeen Dalacin 300mg kapselit kolme kertaa vuorokaudessa kolmen vuorokauden ajan. Olen ottanut kaksi kertaa päivässä aina noin pari tuntia ennen Dalacinia maitohappobakteerit (Lactoseven). Ei ole tullut mitään vatsaoireita, vaan kaikki on ihan ok. En tiedä onko Lactosevenillä mitään tekemistä asian kanssa, vai sietääkö elimistöni vain Dalacinia hyvin. Toki kyseessä ei ole vahvin mahdollinen Dalacin, vaan vain pelkkä 300mg. Tämä selvästikin kuitenkin riittää hyvin, sillä hampaan poistokonta näyttää pahentuvassa aivan loistavasti.

      • hyväkokemus

        Sorry...Heh...Mitä ihmettä tuohon oikein tuli?!? Siis hampaan poistokohta näyttää parantuneen aivan loistavasti:)


    • Herkkämahainen

      Dalacin ja Kefalex, kummastakin clostridium difficile ja toisesta sairaalareissukin. Ei ikinä enää noita lääkkeitä minulle

    • 2462abc

      Olen käynyt kahdella eri lääkärillä, tavallisella hammaslääkärillä ja parodontogilla.
      Sain hampaan tulehdukseen viime kesänä ensin penisilliiniä, sitten Doximysiiniä, sitten taas penisilliiniä, puolen vuoden päästä Flagyliä ja 2kk:n päästä parodontogi määräsi Dalacinia.
      Nyt on suolistossa ollut vaikeuksia jo 3 kk. Ei ihme ?
      Verta ilmeisesti ulosteessa ja lykkää väkisin ulostetta vähän väliä, aamulla monta kertaa peräkkäin joutuu vessassa istumaan.
      Teke-lääkäri epäilee C. difficileä. Maanantaina labraan.

      Sisätautilääkäri neuvoi syömään alflorexia lopun ikää.
      Syön sitä, mutta en vielä ole huomannut vaikutuksia.
      Viimeinen lääkekuuri eli Dalacin loppui 3 viikkoa sitten.
      Ehkä joskus muuttuu olo paremmaksi, toivottavasti on toivoa !!!

    • Strepto2018

      Streptokokkibakteerin aiheuttaman verenmyrkytyksen ja tulehduksen loppuhoitoin käynnissä 2kk Dalacin hevoskuuri eli 3 x 600mg/päivä. Tätä ennen viikkojen sairaala- ja tiputushoito. Pari selkeää sivuoiretta on eli lääkkeen maku nousee välillä vahvasti suuhun ja joskus (alussa enemmän) pahoinvointia. Alapäähän tuli myös hiivatulehdus, joka hoitui apteekkilääkkeellä ja sen jälkeen aloin syödä maitohappobakteereja eikä enää vaivannut. Väsymystä on, mutta se johtunee tästä koko ”jupakasta” eikä pelkästään Dalacinista. Toivottavasti taudin jäljet on kuukauden päästä kadonneet. Nikamissa selässä on strepton aiheuttamat märkäpesäkkeet, joita tällä lääkkeellä tapetaan.

    • Strepto2018-lisäys

      Vielä yksi pikku sivuvaikutus on: kasvojen iho kukkii lievästi eli varsinkin otsassa paljon pikku näppyä.

    • kipuileva

      Minulla alkoi kuuri 3 x 300mg päivässä viime keskiviikkona (nyt sunnuntai) ja
      oikealla kylkikaaressa turvotuksen tunne ja kipu kävellessä.
      Minulla vatsa meni ihan kovalle heti kuurin alussa !!!

    • Anonyymi

      Söin edempänä mainittua Alflorexia kuurin aikana ja 3 kk jälkeen,
      en huomannut mitää vaikutusta enkä lopettamisen jälkeenkään mitään eroa,
      lääkäri sanoi että voisin syödä lopun ikää.

    • Anonyymi

      Olen viikon Dalacin 300 mg-kuurilla.
      Oudosti toisena kuuripäivänä verenpaine laski alas 90/60,
      Ei nouse normaaliksi, joka on mulla noin 120/75.
      Huimaa, on huono olo ja kolmantena päivänä tuli oksettava olo plus iho kummasti pistelee. Kuuri onneksi loppuu tiistaina.
      Ei tee mieli syödä oksettavan olon takia.
      Toivottavasti saan loput pillerit alas, että kuuri tehoaa,
      enkä ole turhaan kitunut ekoja päiviä.

    • Anonyymi

      Dalacin 2*300 hampaan poistoon. Clindamysiiniä. Tekee hönön olon, limakalvossa arkuutta, ihoa kuumottaa ja pistelee. Kefeksinistä ei mitään sivuvaikutusta, vaikka joskus pitempään syönyt. Dalacin taitaa olla monelle sopimaton.

    • Anonyymi

      Järkky lääke dalacin, ainakin minulle. Kolme päivää yritin syödä ja niin mieletön päänsärky ja oksentelu, että oli pakko lopettaa. Sain tähystys leikkaus haavan tulehdukseen.

    • Anonyymi

      Minulla lonkan tekonivelessä infektio streptokokki viridans meni kauan ennenkuin kuin pääsin Peijakseen hoitoon 2 ja 5 vuotta sitten lääkärit perusterveyden huollossa eivät tienneet mitään kun hemoklopiini laski sanoi että ei syytä huoleen kun on jo tuon ikäinen 69 vuotias niin suolistosta tihkuu verta ja se aiheuttaa että hemoklopiini on niin alhaalla pääsin suoliston tähystykseen ja sieltä ei löytynyt mitään, lääkäri selitti että kun minulla on se tekonivelinvektio niin elimistö taistelee vastaan ja se aiheuttaa hbn laskun. Jalkaani kehittyi patti, Pääsin Peijakseen siellä todettiin tämä tekonivel tulehdus joka oli jo roonistunut jouduin tiputukseen 2 viikkoa ja sitten kotiin kotisairaala kävi kotona kaksi viikkoa antipioottia tiputtamassa sen jälkeen söin Kefeksiiniä toista vuotta ,josta tuli resistentti ei siis auttanut jalkaani tuli märkäpaise joka puhkesi kävin kaksi kertaa labrakokeissa perusterveyden huollossa CBR oli 18 korkeimmillaan ja lääkärin mukaan ei ollut syytä huoleen, kunnanisien mukaan lääkäri saa täällä vain ottaa ja katsoa jotakin ei hoitaa ja tehdä tutkimuksia kun se maksaa. Pääsin itse vaatimalla Peijakseen ja leikkaukseen. Nyt kotisairaala kävi 1 kk kotona antibiootin takia ja nyt syön Dalasiinia joka on kauheaa myrkkyä. Vatsa on jonkin verran löysemmällä.
      Mutta tästä Klintamysiinistä siis Dalasiinista tulee suuhun hirveä vahva väkevä maku otan siis 3 kertaa 600mg vrk annoksena. Syön maitohappoja, nexiumia.
      Yritän ottaa sen ruuan kanssa mutta ei auta. Yöllä otan sen 12 aikaan niin se on pahin jos menee heti nukkumaan. Välillä syön leipää päälle ehkä jonkin verran auttaa sitten kun herää niin on kauhea maku suussa....huuhtelen vedellä usen yölläkin suuta onkohan paha hampaille? Oliskohan muuta lääkettä ? Onko kellään kokemuksia?....

      • Anonyymi

        Ihmettelen miten tämä myrkky on vielä markkinoilla... sukulaiseni sairastui guillan barren oireytymään syötyään näitä tabletteja... 4 raajahalvaus... nykyään kävelee.. toipuminen kesti 2 vuotta. Varoitan!


    • Anonyymi

      Minulla Klindamysiini (siis dalasini käytössä) jo vuoden tekonivelinvektioon. Monen laisia oireita, muun muassa liikuntakyky on mennyt huonommaksi. Kävely on aivan huonoa sauvojen ja rollin avulla hyvin lyhyitä matkoja. Nivelet särkee varsinkin nilkka.
      Lääkärien mielestä ei syytä huoleen, siis eivät ota mitään kantaa kun heille asiasta yrittää mainita. Mielestäni johtuu lääkkeestä. Yöllä väkevä happo nousee suuhun, ei varmaan hampaille hyväksi. Jos ei muuten päästä eroon kunnassa vaivaisesta niin tapetaan sitten lääkkeellä

    • Anonyymi

      Ilmankos minullakin jalat on mennyt melkein toiminta kyvyttömäksi. olen syönyt Dalacinia jo pitkään lääkärin määäräyksestä kekonivelinvektioon. terveyskeskus lääkärin mokan vuoksi ei lähettänyt, antanut lähetettä erikois sairaan hoitoon. Hurjaa leikkivät ihmisten terveydellä

    • Anonyymi

      Mitä teen minulla Klindamysiini siis (dalasin) käytössä jo pari vuotta, kaikenlaisia oireita vain lisääntynyt, siitä huolimatta hoitohenkilökunta odottaa minun olevan niin terve, että apuvälineet pois. Kuntoutukseen vaikka lonkkani juuri ja juuri pysyvät kasassa. Luut on sulaneet lonkista ja reisipäästä. Nuori opiskeleva (KAUNOTAR-KIITOS)fysioterapeutti opiskelija, kesäapulainen, antoi ymmärtää että vain teeskentelen olevani niin liikkumaton. Suoraa syrjintää tänäpäivänä.

    • Anonyymi

      Hirveää myrkkyä, tappaa koko ihmisen ja vie vielä heikompaan kuntoon mutta muuta lääkettä ei tule kun ne on niin kalliita...

    • Anonyymi

      Tarkoitus ilmeisesti saada ihminen huononpaan kuntoon sillä, että syöhän Dalacinia.

    • Anonyymi

      Mulla tuli 300mg dalacinista järkyttävä nokkoihottuma satunnaisesti ympäri kehoa.

    • Anonyymi

      Pakko kehua, että erinomainen antibiootti, eikä minulle tule mitään sivuvaikutuksia. Käytän tuota niin moneen bakteeriin, että kaipaisin ohjeita voinko itse tehdä jotakin, ettei bakteerit tulisi tuolle resistenteiksi, jotta voisin jatkossakin käyttää Dalacinia.

      Jos laittaa lemmikille antibioottia suoraan haavaan niin tulevatko kaikki haavaa ympäröivät bakteerit sitten resistenteiksi tuolle antibiootille ja sitten hengenvaarallisiksi minulle?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe