Sapettaa kirppismyyjät

Sipeteus

Minua tympäisee nämä kirppiskauppiaat, joilla on jatkuvasti pöydät ja tekevät ihan ammattimaista kauppaa ja tienaavat aika isoja summia. Tuskinpa kukaan heistä maksaa senttiäkään veroja myynneistään. Miten voi olla mahdollista, ettei kukaan valvo tällaista ammattimaista kaupankäyntiä? Onko siis ihan hyväksyttävää verovapaasti tienata tällä tavoin? Tympii, koska itse yrittäjänä maksan tunnollisesti veroni. Samankaltaista tavaraa myydään kirpputoreilla ilman että veroja maksetaan. Tiedän eräänkin myyjän, jolla pöytä ainakin kymmenellä eri kirpputorilla pitkin etelä-suomea ja varmasti ei veroja maksa. Tekisi mieli tehdä ilmianto verottajalle. Ihme, ettei kukaan näistä ilmoita.

70

4701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpotti?

      Omia, vanhempiensa, lastensa ja isovanhempiensa ylimääräisiä tavaroita ja vaatteita saa kyllä myydä kirpputoreilla ilman, että asia kiinnostaisi verottajaa ollenkaan. Tavarathan ovat maksaneet varmasti paljon enemmän uusina kuin mitä niistä mahdollisesti kirpputorimyynnissä saa.
      Jotenkin kummallista siellä etelässäkin on tuo kateus. Hoitaisi jokainen vain omat asiansa kunnialla eikä sekaantuisi toisten harrastuksiin ollenkaan. Enpä usko, että paikkavuokran jälkeen jää mitään verotettavaa. Ainakin minun hommani pyöriskelee sanoisinpa miinuksen puolella, joten en oikein ymmärrä noita kateita kuvittelijoita.
      Kyllä heillä on varmaan vaikeaa olla, kun noin kadehtivat turhaan.

      • lentävän lauseen,

        jotta Porissa ei viihdy kuin kateus ja keuhkotauti. Tuota se varmaan on.


    • olla suuret

      säästöt, että kymmenenkin hyllyä saa maksuun, ilmeisesti joku sivuperintö tai lottovoitto. Ja millä maksaa ne bensat, jotka tuohon kiertelyyn kuluu.

      • Mistä tunnistaa.

        Ammattimyyjän. Hänellä on pöytä täysi samantyylistä tavaraa. Sanottiin tuossa yksi päivä ihan telkussa. Kannattaa seurata näiden touhuja.Monissa paikoissa missä voi itse myydä tai jättää myyntiin, kiertävät nämä tyypit heti aamusta osteskelemassa halvalla toisten tavarat. Sitten ne ovatkin jo myynnissä toisessa paikassa kovaan hintaan. Kyllä on sinisilmästä porukkaa,kulkevat varmaankin laput silmillä.
        Itse olen seurannut pitkään erittäin hyvässä asemassa olevaa työtöntä hienostorouvaa. Hän kävi ostamassa kierrätyksessä päivittäin parhaat päältä. Tavarat komeilivat kohta seuraavassa talossa olevan kirppiksen vakipöydällä.


      • tiedetään
        Mistä tunnistaa. kirjoitti:

        Ammattimyyjän. Hänellä on pöytä täysi samantyylistä tavaraa. Sanottiin tuossa yksi päivä ihan telkussa. Kannattaa seurata näiden touhuja.Monissa paikoissa missä voi itse myydä tai jättää myyntiin, kiertävät nämä tyypit heti aamusta osteskelemassa halvalla toisten tavarat. Sitten ne ovatkin jo myynnissä toisessa paikassa kovaan hintaan. Kyllä on sinisilmästä porukkaa,kulkevat varmaankin laput silmillä.
        Itse olen seurannut pitkään erittäin hyvässä asemassa olevaa työtöntä hienostorouvaa. Hän kävi ostamassa kierrätyksessä päivittäin parhaat päältä. Tavarat komeilivat kohta seuraavassa talossa olevan kirppiksen vakipöydällä.

        mutta kuka ihme niitä ylihinnoiteltuja tuotteita oikeen sitten ostaa?

        Ootteko miettiny yhtään sitä, että miten paljon näitä kirppiksiä käytetään rahanpesuun?


      • Sipeteus
        tiedetään kirjoitti:

        mutta kuka ihme niitä ylihinnoiteltuja tuotteita oikeen sitten ostaa?

        Ootteko miettiny yhtään sitä, että miten paljon näitä kirppiksiä käytetään rahanpesuun?

        En kirjoituksellani tarkoittanut "tavallisia" kirppismyyjiä, jotka satunnaisesti myyvät "omia, äidin tai mummon" tavaroita, siis tavallisia ihmisiä, jotka huvikseen pitävät pöytää.

        Tarkoitin ns. "ammattikauppiaita", joille kirppismyynti on oikeasti bisnes. Haetaan tavaraa, esim. antiikkia tai muuta käytettyä vaikka isoja kuormia ulkomailta ja jaetaan se sitten myyntiin eri kirppiksille. Satun tietämään, että TODELLA tienaavat tällä konstin ja veroja ei varmasti makseta.

        Sitten on ns. "puolikauppiaita", jotka siis oikeasti eivät ole yrittäjiä, vaan haalivat tavaransa eri kirppiksiltä, ostavat yksityisihmisiltä, jos jonkinlaisista romuloista ja myyvät ne sitten kirppiksillä. Ovat usein esim. eläkettä ja muita etuisuuksia nauttivia, ja tekevät näin hyvinkin rahakasta lisätienestiä veroja maksamatta.

        Sitten ovat nämä oikeasti kauppiaat, joilla on jokin alaan liittyvä kiinteä liiketoiminta ja siinä ohessa myyvät vielä kirppiksillä verovapaasti.

        Onhan se toki helppoa ja tuottoisaa kaupantekoa kun tavarat saadaan hankittua lähes puoli-ilmaiseksi ja myydään hyvällä voitolla ja jätetään verot maksamatta. Tiedän montakin henkilöä, joiden kirppismyynnin viikkotienestit ovat melko huikeaa tasoa, tienaavat kuukaudessa melko tavalla, entä sitten vuodessa, ja kun pöytiä on vaikka kymmenen eri puolilla niin siitä mukavasti myyntiä kertyy kun verot jää maksamatta. Pitäisi kait alkaa tekemään tutkintapyyntöjä verottajalle.


      • verottajalla
        Sipeteus kirjoitti:

        En kirjoituksellani tarkoittanut "tavallisia" kirppismyyjiä, jotka satunnaisesti myyvät "omia, äidin tai mummon" tavaroita, siis tavallisia ihmisiä, jotka huvikseen pitävät pöytää.

        Tarkoitin ns. "ammattikauppiaita", joille kirppismyynti on oikeasti bisnes. Haetaan tavaraa, esim. antiikkia tai muuta käytettyä vaikka isoja kuormia ulkomailta ja jaetaan se sitten myyntiin eri kirppiksille. Satun tietämään, että TODELLA tienaavat tällä konstin ja veroja ei varmasti makseta.

        Sitten on ns. "puolikauppiaita", jotka siis oikeasti eivät ole yrittäjiä, vaan haalivat tavaransa eri kirppiksiltä, ostavat yksityisihmisiltä, jos jonkinlaisista romuloista ja myyvät ne sitten kirppiksillä. Ovat usein esim. eläkettä ja muita etuisuuksia nauttivia, ja tekevät näin hyvinkin rahakasta lisätienestiä veroja maksamatta.

        Sitten ovat nämä oikeasti kauppiaat, joilla on jokin alaan liittyvä kiinteä liiketoiminta ja siinä ohessa myyvät vielä kirppiksillä verovapaasti.

        Onhan se toki helppoa ja tuottoisaa kaupantekoa kun tavarat saadaan hankittua lähes puoli-ilmaiseksi ja myydään hyvällä voitolla ja jätetään verot maksamatta. Tiedän montakin henkilöä, joiden kirppismyynnin viikkotienestit ovat melko huikeaa tasoa, tienaavat kuukaudessa melko tavalla, entä sitten vuodessa, ja kun pöytiä on vaikka kymmenen eri puolilla niin siitä mukavasti myyntiä kertyy kun verot jää maksamatta. Pitäisi kait alkaa tekemään tutkintapyyntöjä verottajalle.

        ole vähän suurempia asioita hoidettavanaan.
        Sanoisin, että kyllä nyt kuultaa jonkinlainen kateus
        vaatimattomia kirppismyyjiä kohtaan.
        Miten olisi, jos alkaisitte ilmoitella verottajalle niitä väärin perustein valtavia kansallisia maataloustukia nostelleita naapureita.
        Tukimäärät ja tukien saajathan ovat nyt pimittelyn jälkeen julkista riistaa. Teki se valtakunnan oikeus hatunnoston arvoisen teon, kun lopetti kansan sumuttamisen.


      • verottajalla
        Sipeteus kirjoitti:

        En kirjoituksellani tarkoittanut "tavallisia" kirppismyyjiä, jotka satunnaisesti myyvät "omia, äidin tai mummon" tavaroita, siis tavallisia ihmisiä, jotka huvikseen pitävät pöytää.

        Tarkoitin ns. "ammattikauppiaita", joille kirppismyynti on oikeasti bisnes. Haetaan tavaraa, esim. antiikkia tai muuta käytettyä vaikka isoja kuormia ulkomailta ja jaetaan se sitten myyntiin eri kirppiksille. Satun tietämään, että TODELLA tienaavat tällä konstin ja veroja ei varmasti makseta.

        Sitten on ns. "puolikauppiaita", jotka siis oikeasti eivät ole yrittäjiä, vaan haalivat tavaransa eri kirppiksiltä, ostavat yksityisihmisiltä, jos jonkinlaisista romuloista ja myyvät ne sitten kirppiksillä. Ovat usein esim. eläkettä ja muita etuisuuksia nauttivia, ja tekevät näin hyvinkin rahakasta lisätienestiä veroja maksamatta.

        Sitten ovat nämä oikeasti kauppiaat, joilla on jokin alaan liittyvä kiinteä liiketoiminta ja siinä ohessa myyvät vielä kirppiksillä verovapaasti.

        Onhan se toki helppoa ja tuottoisaa kaupantekoa kun tavarat saadaan hankittua lähes puoli-ilmaiseksi ja myydään hyvällä voitolla ja jätetään verot maksamatta. Tiedän montakin henkilöä, joiden kirppismyynnin viikkotienestit ovat melko huikeaa tasoa, tienaavat kuukaudessa melko tavalla, entä sitten vuodessa, ja kun pöytiä on vaikka kymmenen eri puolilla niin siitä mukavasti myyntiä kertyy kun verot jää maksamatta. Pitäisi kait alkaa tekemään tutkintapyyntöjä verottajalle.

        ole vähän suurempia asioita hoidettavanaan.
        Sanoisin, että kyllä nyt kuultaa jonkinlainen kateus
        vaatimattomia kirppismyyjiä kohtaan.
        Miten olisi, jos alkaisitte ilmoitella verottajalle niitä väärin perustein valtavia kansallisia maataloustukia nostelleita naapureita.
        Tukimäärät ja tukien saajathan ovat nyt pimittelyn jälkeen julkista riistaa. Teki se valtakunnan oikeus hatunnoston arvoisen teon, kun lopetti kansan sumuttamisen.


      • tuli näin
        verottajalla kirjoitti:

        ole vähän suurempia asioita hoidettavanaan.
        Sanoisin, että kyllä nyt kuultaa jonkinlainen kateus
        vaatimattomia kirppismyyjiä kohtaan.
        Miten olisi, jos alkaisitte ilmoitella verottajalle niitä väärin perustein valtavia kansallisia maataloustukia nostelleita naapureita.
        Tukimäärät ja tukien saajathan ovat nyt pimittelyn jälkeen julkista riistaa. Teki se valtakunnan oikeus hatunnoston arvoisen teon, kun lopetti kansan sumuttamisen.

        unen pöpperössä lähetettyä kaksi keraa tämä jutuuni, mutta täyttä asiaa, uskoisin.
        Moikka ja hyvää yötä kaikille ja annetaan hyvinvoivan tädin käydä kirrätyksessä jne.
        Eihän se ole keneltäkään millään tavalla pois, kun oikein tarkasti ajattelemme.
        Mutta ne kansalliset tuet, siinä vasta suuri juttu, johon kaiken kukkuraksi voitaisiin vaikkapa äänestämällä oikein vaikuttaa.


      • verottajalle!
        Sipeteus kirjoitti:

        En kirjoituksellani tarkoittanut "tavallisia" kirppismyyjiä, jotka satunnaisesti myyvät "omia, äidin tai mummon" tavaroita, siis tavallisia ihmisiä, jotka huvikseen pitävät pöytää.

        Tarkoitin ns. "ammattikauppiaita", joille kirppismyynti on oikeasti bisnes. Haetaan tavaraa, esim. antiikkia tai muuta käytettyä vaikka isoja kuormia ulkomailta ja jaetaan se sitten myyntiin eri kirppiksille. Satun tietämään, että TODELLA tienaavat tällä konstin ja veroja ei varmasti makseta.

        Sitten on ns. "puolikauppiaita", jotka siis oikeasti eivät ole yrittäjiä, vaan haalivat tavaransa eri kirppiksiltä, ostavat yksityisihmisiltä, jos jonkinlaisista romuloista ja myyvät ne sitten kirppiksillä. Ovat usein esim. eläkettä ja muita etuisuuksia nauttivia, ja tekevät näin hyvinkin rahakasta lisätienestiä veroja maksamatta.

        Sitten ovat nämä oikeasti kauppiaat, joilla on jokin alaan liittyvä kiinteä liiketoiminta ja siinä ohessa myyvät vielä kirppiksillä verovapaasti.

        Onhan se toki helppoa ja tuottoisaa kaupantekoa kun tavarat saadaan hankittua lähes puoli-ilmaiseksi ja myydään hyvällä voitolla ja jätetään verot maksamatta. Tiedän montakin henkilöä, joiden kirppismyynnin viikkotienestit ovat melko huikeaa tasoa, tienaavat kuukaudessa melko tavalla, entä sitten vuodessa, ja kun pöytiä on vaikka kymmenen eri puolilla niin siitä mukavasti myyntiä kertyy kun verot jää maksamatta. Pitäisi kait alkaa tekemään tutkintapyyntöjä verottajalle.

        Itseäni ärsyttää myös "ammattimaiset" kirppiskauppiaat. Ei muuta kuin ilmoita verottajalle, joku roti se on tuossakin touhussa oltava!


      • paljon pimeetä
        Mistä tunnistaa. kirjoitti:

        Ammattimyyjän. Hänellä on pöytä täysi samantyylistä tavaraa. Sanottiin tuossa yksi päivä ihan telkussa. Kannattaa seurata näiden touhuja.Monissa paikoissa missä voi itse myydä tai jättää myyntiin, kiertävät nämä tyypit heti aamusta osteskelemassa halvalla toisten tavarat. Sitten ne ovatkin jo myynnissä toisessa paikassa kovaan hintaan. Kyllä on sinisilmästä porukkaa,kulkevat varmaankin laput silmillä.
        Itse olen seurannut pitkään erittäin hyvässä asemassa olevaa työtöntä hienostorouvaa. Hän kävi ostamassa kierrätyksessä päivittäin parhaat päältä. Tavarat komeilivat kohta seuraavassa talossa olevan kirppiksen vakipöydällä.

        kauppaa käydään ilmaisilmoituspalstoilla ja netissä?


      • olevan
        Mistä tunnistaa. kirjoitti:

        Ammattimyyjän. Hänellä on pöytä täysi samantyylistä tavaraa. Sanottiin tuossa yksi päivä ihan telkussa. Kannattaa seurata näiden touhuja.Monissa paikoissa missä voi itse myydä tai jättää myyntiin, kiertävät nämä tyypit heti aamusta osteskelemassa halvalla toisten tavarat. Sitten ne ovatkin jo myynnissä toisessa paikassa kovaan hintaan. Kyllä on sinisilmästä porukkaa,kulkevat varmaankin laput silmillä.
        Itse olen seurannut pitkään erittäin hyvässä asemassa olevaa työtöntä hienostorouvaa. Hän kävi ostamassa kierrätyksessä päivittäin parhaat päältä. Tavarat komeilivat kohta seuraavassa talossa olevan kirppiksen vakipöydällä.

        hyvää aikaa ja uteliaisuutta seurailla naapuruston hienostorouvien elämää. Mitä oma rouvasi tuosta ajattelee? Oletko vallan työtön ja elättelet itsesi yhteiskunnan siivellä.


      • jotka
        olevan kirjoitti:

        hyvää aikaa ja uteliaisuutta seurailla naapuruston hienostorouvien elämää. Mitä oma rouvasi tuosta ajattelee? Oletko vallan työtön ja elättelet itsesi yhteiskunnan siivellä.

        huomaatte että kirpputorilla saa näin helpolla rahaa. Eikä tarvi edes maksaa veroja alkakaa nyt heti myymään omia vehkeitänne.Ei kannata muden vaan rikastua.


      • Sipeteus
        jotka kirjoitti:

        huomaatte että kirpputorilla saa näin helpolla rahaa. Eikä tarvi edes maksaa veroja alkakaa nyt heti myymään omia vehkeitänne.Ei kannata muden vaan rikastua.

        Minusta on aina kummallista, kuinka paljon aggressioita herättää tällaisen aiheen esille tuominen. Onko se jotenkin hyväksyttävää, että esim. "oikeiden" liikkeenharjoittajien on maksettava joka risauksesta verot ja vaikka mitkä maksut ja kirpputoreilla voi kuka hyvänsä tehdä liikemielessä ammattimaista kauppaa ja tienata suuriakin summia ilman minkäänlaista veronmaksua? Ilmeisesti ei ole sitten enää mitään järkeä vaivalla pitää oikeita liikkeitä ja hoitaa velvoitteitaan tunnollisesti vaan aletaan kaikki vaan kirppisten kautta tienaamaan verovapaasti.


      • toisenlainen.
        Sipeteus kirjoitti:

        Minusta on aina kummallista, kuinka paljon aggressioita herättää tällaisen aiheen esille tuominen. Onko se jotenkin hyväksyttävää, että esim. "oikeiden" liikkeenharjoittajien on maksettava joka risauksesta verot ja vaikka mitkä maksut ja kirpputoreilla voi kuka hyvänsä tehdä liikemielessä ammattimaista kauppaa ja tienata suuriakin summia ilman minkäänlaista veronmaksua? Ilmeisesti ei ole sitten enää mitään järkeä vaivalla pitää oikeita liikkeitä ja hoitaa velvoitteitaan tunnollisesti vaan aletaan kaikki vaan kirppisten kautta tienaamaan verovapaasti.

        Ei kirpputoritoiminnasta rikastu. Sen ymmärtää jokainen asiaan vähänkin perehtynyt. Koska tavaran joutuu myymään niin halvalla, että siitä pääsee eroon, jotta ei se ole hyllyvuokria ylläpitämässä kuukausitolkulla. Se on jo hyvin, jos jonkun tuotteen kohdalla luulee saaneensa omansa pois, mutta toiset tavarat taas sitten edelleenkin makaavat hyllyssä.


      • eläkkeellä
        verottajalle! kirjoitti:

        Itseäni ärsyttää myös "ammattimaiset" kirppiskauppiaat. Ei muuta kuin ilmoita verottajalle, joku roti se on tuossakin touhussa oltava!

        jos saat eläkettä 400 eruroa kk ja maksat vuokrat lämmön ym ja yrität tulla toimeen menemättä sossuluukulle niin jos myy tavaroita vaikka olisi ostanut halvemmalla muuallta ja myy kalliimmalla. MIETTIKÄÄPÄ ITSE KÄYTTEKÖ SOSSUN LUONA ANOMMASSA ja nöyrytettynä kerjäämässä. Kumpi tulee yhteiskunnalle halvemmaksi. SIINÄ TEILLE KUNNON KANSALAISILLE MIETITTÄVÄÄ.


      • taaplaa tyylillään
        eläkkeellä kirjoitti:

        jos saat eläkettä 400 eruroa kk ja maksat vuokrat lämmön ym ja yrität tulla toimeen menemättä sossuluukulle niin jos myy tavaroita vaikka olisi ostanut halvemmalla muuallta ja myy kalliimmalla. MIETTIKÄÄPÄ ITSE KÄYTTEKÖ SOSSUN LUONA ANOMMASSA ja nöyrytettynä kerjäämässä. Kumpi tulee yhteiskunnalle halvemmaksi. SIINÄ TEILLE KUNNON KANSALAISILLE MIETITTÄVÄÄ.

        Eläkkeen suuruuteen vaikuttaa,kuinka olet jaksanut töissä käydä.Jokainen itse vaikuttaa siihen,ei ole kuin oma häpeä,jos on pieni eläke.Käy mielummin sossun luukulla,jos siltä tuntuu.Rehellisempää kuin ryhtyä moiseen.tv kunnon kansalainen


      • samarialainen
        taaplaa tyylillään kirjoitti:

        Eläkkeen suuruuteen vaikuttaa,kuinka olet jaksanut töissä käydä.Jokainen itse vaikuttaa siihen,ei ole kuin oma häpeä,jos on pieni eläke.Käy mielummin sossun luukulla,jos siltä tuntuu.Rehellisempää kuin ryhtyä moiseen.tv kunnon kansalainen

        satunpa olemaan eläkkeellä sairauden vuoksi, joten eipä ole sairaus ollut minun valinta. Olisin mieluummin töissä kunin eläkkeellä.


      • sinulla muka on?
        samarialainen kirjoitti:

        satunpa olemaan eläkkeellä sairauden vuoksi, joten eipä ole sairaus ollut minun valinta. Olisin mieluummin töissä kunin eläkkeellä.

        Turhapa siinä on sinunkaan rähistä ja kerjätä säälipisteistä, ei tipu. Sinunko mukaan sairauseläkkeellä oleminen antaa luvan tehdä vilppiä? Outoa käytöstä jos tuo on todellinen mielipiteesi tai sitten olet katkera sairaudestasi ja yrität purkaa sitä muihin. Käy tunteesi läpi joko itseksesi tai ammattiauttajan kanssa mutta älä vieraiden ihmisten.

        Itse olen muuten opiskelija joten saan kuukaudessa saman verran kuin sinä, mutta siitä huolimatta minun ei tulisi mieleenkään elää vilpillisesti. Rehellisyys maan perii!


    • on liiketoimintaa

      ..eli sillai. Ammattimainen myynti ilman ennakonpidätyksiä on veropetos ja tiedoksi, että kyllä vaan verottajaa kiinnostaa tällaisetkin tapaukset. Jos myy yli 8400 eurolla vuodessa tavaraa, siitä ON TILITETTÄVÄ alv, jos jättää tilittämättä, se on petos. Vaikka möisit mummon alushousuja, niin jos se alkaa mennä kymppitonniin vuodessa, niin verottajalle on ilmoitettava. Järkkyä, että ihmiset hyväksyvät rikoksen. VArmaan jos varkaan ilmiantaa, niin sekin on vain kateutta?

      • on nykyään

        joillekin selitys asiaan kuin asiaan.

        Ilmianna vaikka raiskaaja, niin joku on siinäkin huutamassa, että olet kateellinen...

        Suhteellisuudentaju mennyt joillakin


      • torkari
        on nykyään kirjoitti:

        joillekin selitys asiaan kuin asiaan.

        Ilmianna vaikka raiskaaja, niin joku on siinäkin huutamassa, että olet kateellinen...

        Suhteellisuudentaju mennyt joillakin

        viime vuoden tulo kirppiksellä
        23.456€
        vähennettynä pöytävuokrat
        polttoaine kulu tulee päälle
        mut kaikki verottomana.
        ja työttömänä
        tv:trokari kirppis


    • puolestasi

      kun et ymmärrä itse tehdä bisnestä. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

      • ajattele...

        pelkästään rahaa ja joillekin on maailmassa tärkeämpiäkin asioita kuin "bisnes".

        Ahneella on tunnettu loppu...


    • ihan oikeassa!

      jos voit, ilmoita ihmeessä verottajalle.
      ITseänikin tympäisee ne ammattimyyjät. Aamulla sitäpaitsi kierretään kaikkien uusien myyjien pöydät, ostetaan sieltä edulliset pois ja kas kummaa! kohta sama tavara on tällä ammattimyyjällä omalla pöydällä.

      Ei me mitään ääliöitä olla, kyllä huomataan nää ammattiveronkiertäjätyypit. Pännii että sitä ollaan niin työttömänä ja nostetaan kaikenlaisia tukia. ja sitten tehdään pimeetä duunia oikeen olan takaa.

      Hyvä että otit asian esille. Ota yhteyksiä sinne verotoimistoon päin!
      hyvää jatkoa sinulle, rehellinen ihminen.

      • tuo on.

        Ei siitä mitään kostu. Jos et usko, yritä vaikka itse. Ovat nykyään laittaneet jo lukitun roskiksenkin kirpparin pihalle, kun dyykkarit kantoivat tavarat takaisin hyllyyn.


      • ihan itkettää

        On noilla verotoimistoilla suurempia rikollisia etsittävänä. Mitä hyötyä on jos ihminen saa muutaman euron taskunpohjalle. Mielestäni olette nirppanokkia.


      • sentään lähde

        kaikenmaailman luulotautisten höperöiden ilmiantoja tonkimaan. Pitäisi asialla olla edes jotain todellisuuspohjaa. Vai pidätkö tosiaan merkittävänä kilpailijanasi jotain kirppisdyykkaria, joka ehkä voi kahvi- tai tupakkarahansa ansaita tuolla valtavalla työllä ja penninvenyttämisellä,koska ei sekään tule tyhjästä.


      • on epäselvää
        sentään lähde kirjoitti:

        kaikenmaailman luulotautisten höperöiden ilmiantoja tonkimaan. Pitäisi asialla olla edes jotain todellisuuspohjaa. Vai pidätkö tosiaan merkittävänä kilpailijanasi jotain kirppisdyykkaria, joka ehkä voi kahvi- tai tupakkarahansa ansaita tuolla valtavalla työllä ja penninvenyttämisellä,koska ei sekään tule tyhjästä.

        tai luulotautisen hommaa,eihän teitä tarvi kuin vähän aikaa seurata kirppiksellä.Samat naamat päivästä ja vuodesta toiseen penkoo uusia pöytiä ja jäjestelee omia pöytiä kuntoon.Hyi hävetkää ja menkää rehellisesti hankkimaan elantonne,jos nyt edes osaatte.Jos seuraisit aikaa tai edes osaisit,niin tietäisit et pennit on menneet käytöstä pois.Tupakin voi jättää pois jos raha on nuin tiukassa,tupakointi ei ole järkevän eikä viisaan ihmisen touhua.


      • itsekin kuljeskelevan
        on epäselvää kirjoitti:

        tai luulotautisen hommaa,eihän teitä tarvi kuin vähän aikaa seurata kirppiksellä.Samat naamat päivästä ja vuodesta toiseen penkoo uusia pöytiä ja jäjestelee omia pöytiä kuntoon.Hyi hävetkää ja menkää rehellisesti hankkimaan elantonne,jos nyt edes osaatte.Jos seuraisit aikaa tai edes osaisit,niin tietäisit et pennit on menneet käytöstä pois.Tupakin voi jättää pois jos raha on nuin tiukassa,tupakointi ei ole järkevän eikä viisaan ihmisen touhua.

        päivät pitkät tutkailemassa, mitä toreilla sattuu ja tapahtuu. Kunhan vain et etsisi omaan pöytääsi myytävää.
        Sattuiko joku ehtimään ennen sinua haaskalle?
        Ja sekös nyt ottaa pannuusi oikein kunnolla. Voi kateuden kauhistus, kun vaivaa sinua ja nakertaa sieluasi ja vie yöunesi. Otan osaa.


      • niin hirveästi
        itsekin kuljeskelevan kirjoitti:

        päivät pitkät tutkailemassa, mitä toreilla sattuu ja tapahtuu. Kunhan vain et etsisi omaan pöytääsi myytävää.
        Sattuiko joku ehtimään ennen sinua haaskalle?
        Ja sekös nyt ottaa pannuusi oikein kunnolla. Voi kateuden kauhistus, kun vaivaa sinua ja nakertaa sieluasi ja vie yöunesi. Otan osaa.

        pelkäät, että joku trokari vielä rikastuu lumpuistasi ym. romppeistasi, pistä sellaiset hinnat, ettei näin tule käymään. Silloin päiväsi on pelastettu ja voit yölläkin kuorsailla rentoutuneemmin.


      • puolustella
        niin hirveästi kirjoitti:

        pelkäät, että joku trokari vielä rikastuu lumpuistasi ym. romppeistasi, pistä sellaiset hinnat, ettei näin tule käymään. Silloin päiväsi on pelastettu ja voit yölläkin kuorsailla rentoutuneemmin.

        Tarkoittaakohan alkuperäinen kuitenkin niitä, jotka ostavat esim. kokonaisia varastoja ja tuovat kirpparille myyntiin, osa tavaroista on ihan uusia. Olen ollut verotoimistossa töissä, kyllä ne jokaisen ilmoituksen tutkivat, ei niitä niin paljoa tule. Suosittelen ilmoittamaan.

        Nämä rikolliset trokarit vievät asiakkaita rehellisiltä veronsa maksavilta vanhan tavaran kauppialta. Myyn minä itsekin joskus jotain ilmaiseksi saatua, mutta ne ovat muutama kpl/kerta, esim. jotain näytelehtiä tms ja pistän tosi halvalla. Mutta se on ihan eri asia. Ammattimainen myynti ilman asianmukaisten verojen tilitystä on talousrikos ja joka sitä puolustelee, hyväksyy rikoksen tai sitten on itse rikollinen. Verohallinnossa on tarkastajia, joiden työhön kuuluu selvittää tällaisia(kin) asioita. Ilmoittakaa ihmeessä että saadaan nämä rikolliset vastuuseen. Saahan sitä olla sitä mieltä että riko ei ole rikos, mutta se ei muuta asiaa miksikään.


      • talousrikollisuutta ym.
        puolustella kirjoitti:

        Tarkoittaakohan alkuperäinen kuitenkin niitä, jotka ostavat esim. kokonaisia varastoja ja tuovat kirpparille myyntiin, osa tavaroista on ihan uusia. Olen ollut verotoimistossa töissä, kyllä ne jokaisen ilmoituksen tutkivat, ei niitä niin paljoa tule. Suosittelen ilmoittamaan.

        Nämä rikolliset trokarit vievät asiakkaita rehellisiltä veronsa maksavilta vanhan tavaran kauppialta. Myyn minä itsekin joskus jotain ilmaiseksi saatua, mutta ne ovat muutama kpl/kerta, esim. jotain näytelehtiä tms ja pistän tosi halvalla. Mutta se on ihan eri asia. Ammattimainen myynti ilman asianmukaisten verojen tilitystä on talousrikos ja joka sitä puolustelee, hyväksyy rikoksen tai sitten on itse rikollinen. Verohallinnossa on tarkastajia, joiden työhön kuuluu selvittää tällaisia(kin) asioita. Ilmoittakaa ihmeessä että saadaan nämä rikolliset vastuuseen. Saahan sitä olla sitä mieltä että riko ei ole rikos, mutta se ei muuta asiaa miksikään.

        rahanpesua ainakin tuolla itärajan takana, jos päivän lehtiin on uskominen. Siellä entiset konkurssipohattamme vaan ajelevat limoulsiineillään, vaikkei omaisuutta pitäisi olla lainkaan.


      • isäukko
        talousrikollisuutta ym. kirjoitti:

        rahanpesua ainakin tuolla itärajan takana, jos päivän lehtiin on uskominen. Siellä entiset konkurssipohattamme vaan ajelevat limoulsiineillään, vaikkei omaisuutta pitäisi olla lainkaan.

        maksaako veroja vai ei. on ihmeellistä kirjoitella täällä tuota kaikkea em. juttua. sivut pitäisi lopettaa että pahaiset kateelliset juoruakat ei kirjoittele mitä sattuu. kuinka joku voi vuodesta toiseen seurata jotain jossain torilla ja olla selvillä myynnin määrästä jne. tekemättä sitä itse koska on itse koko ajan paikalla


      • verokalenterin ja
        puolustella kirjoitti:

        Tarkoittaakohan alkuperäinen kuitenkin niitä, jotka ostavat esim. kokonaisia varastoja ja tuovat kirpparille myyntiin, osa tavaroista on ihan uusia. Olen ollut verotoimistossa töissä, kyllä ne jokaisen ilmoituksen tutkivat, ei niitä niin paljoa tule. Suosittelen ilmoittamaan.

        Nämä rikolliset trokarit vievät asiakkaita rehellisiltä veronsa maksavilta vanhan tavaran kauppialta. Myyn minä itsekin joskus jotain ilmaiseksi saatua, mutta ne ovat muutama kpl/kerta, esim. jotain näytelehtiä tms ja pistän tosi halvalla. Mutta se on ihan eri asia. Ammattimainen myynti ilman asianmukaisten verojen tilitystä on talousrikos ja joka sitä puolustelee, hyväksyy rikoksen tai sitten on itse rikollinen. Verohallinnossa on tarkastajia, joiden työhön kuuluu selvittää tällaisia(kin) asioita. Ilmoittakaa ihmeessä että saadaan nämä rikolliset vastuuseen. Saahan sitä olla sitä mieltä että riko ei ole rikos, mutta se ei muuta asiaa miksikään.

        kun nimeä ei löytynytkään, ajattelit, että siinä on jotain hämärää. Etkö huomannut, että tuloilla on myös alaraja ennen kuin opukseen pääsee.


      • näkyä
        isäukko kirjoitti:

        maksaako veroja vai ei. on ihmeellistä kirjoitella täällä tuota kaikkea em. juttua. sivut pitäisi lopettaa että pahaiset kateelliset juoruakat ei kirjoittele mitä sattuu. kuinka joku voi vuodesta toiseen seurata jotain jossain torilla ja olla selvillä myynnin määrästä jne. tekemättä sitä itse koska on itse koko ajan paikalla

        Eikös sitä yrityksessä pitäisi jossain näkyä myyjän nimi? Kerran oli paikallisella kirppiksellä yrityksen tavaraa myynnissä, siinä oli ilmoitettu nimi, osoite ja jopa ly-tunnus.


      • kun on ennenkin näin tehty
        sentään lähde kirjoitti:

        kaikenmaailman luulotautisten höperöiden ilmiantoja tonkimaan. Pitäisi asialla olla edes jotain todellisuuspohjaa. Vai pidätkö tosiaan merkittävänä kilpailijanasi jotain kirppisdyykkaria, joka ehkä voi kahvi- tai tupakkarahansa ansaita tuolla valtavalla työllä ja penninvenyttämisellä,koska ei sekään tule tyhjästä.

        Kyllä meilläpäin verottaja ennen nuuski jokaikisen lehti-ilmoituksessa olleen ruohonleikkaajan kesätyönkin. Jos ei ilmoittanut sitä verotuksessa, verottaja lähetti kyselyn, miksi ruohonleikkaamisesta saaduista tuloista ei maksettu veroja. Joten, kirpparilla varmaan tienaa enemmän kuin kesätöissä ruohonleikkaamisesta.


    • tavarasta

      ihmetelen jos joku ostaa tavaraa kirpismyyntiä varten, maksaa vuokrat ja vielä jää hyvät voitot.

      Täytyy oikein hattua nostaa semmoiselle kaverille.

      • tavaran

        myyntipaikkoja, sielä voi saara joskus hyvänkin hinnan, eikä maksa myyntipaikka.


      • Nettikirppiksen
        tavaran kirjoitti:

        myyntipaikkoja, sielä voi saara joskus hyvänkin hinnan, eikä maksa myyntipaikka.

        pöytiä katsastamassa, mutta vähänlainen oli käyttöaste. Miten käyttäjiä sitten riittää, kun se tulee maksulliseksi?


      • netti..
        Nettikirppiksen kirjoitti:

        pöytiä katsastamassa, mutta vähänlainen oli käyttöaste. Miten käyttäjiä sitten riittää, kun se tulee maksulliseksi?

        paras myynti väline, eikä tuu maksulliseksi.


      • myynti väline
        netti.. kirjoitti:

        paras myynti väline, eikä tuu maksulliseksi.

        myynti väline ?????


    • samaa mieltä kanssasi

      Miten joku voi olla kirppiskamaa, jos se on aivan uutta ja alkuperäisessä paketissa ja niitä alkuperäisiä pakettaja on niin paljon, että pöydät notkuu? Esim. satoja samanlaisia mukeja, satoja huonolaatuisia leluja, kymmeniä samanlaisia paitoja, kymmeniä samanlaisia verhoja, satoja samanlaisia keittiöpyyhkeitä, kymmeniä samanlaisia lasikippoja, satoja samanlaisia muovikippoja yms. yms.........

      Siskon kanssa joskus ennen pidettiin kirppispöytää aina, kun siivottiin varastojamme. Laitettiin tavarat pilkkahinnalla ajatuksella, että joku saa varmaankin ihan laatutavaraa käyttöönsä ja me saadaan meille tarpeeton tavara pois nurkista. Lopetettiin pitäminen, koska huomasimme, että meidän myymiämme tavaroita alkoi olemaan turhan paljon myynnissä tuplahinnoilla muissa pöydissä. Kaikki heitän nyt roskikseen. Ei viittitä elättää jotain trokaria, joka jättää verotkin maksamatta.

      • sellainen käsitys,

        että tuota uuden tavaran myyntiä juuri valvotaankin kirppiksillä. Jos sellaista isompia määriä jossain pöydässä näkee, ne ovat kyllä yleensä kirppisyrittäjän itsensä myynnilleasettamia ja ei kai sitä ole kielletty.


      • kirppisyrittäjät saattavat
        sellainen käsitys, kirjoitti:

        että tuota uuden tavaran myyntiä juuri valvotaankin kirppiksillä. Jos sellaista isompia määriä jossain pöydässä näkee, ne ovat kyllä yleensä kirppisyrittäjän itsensä myynnilleasettamia ja ei kai sitä ole kielletty.

        hakea esim. jotain jäännöseriä konkurssipesistä.On ollut myös takuupalautettua uudennäköistä elektroniikkaa yms.


      • laitonta
        kirppisyrittäjät saattavat kirjoitti:

        hakea esim. jotain jäännöseriä konkurssipesistä.On ollut myös takuupalautettua uudennäköistä elektroniikkaa yms.

        yksityisellekään, mitään tavaran käyttöpakkoa ei laissa ole.


      • siellä roskiksessa

        varmaan kauaa maanneet, koska edullisempaa ne sieltä on hyllyyn kantaa ilman kaikkia välikäsiä.


      • businesta
        sellainen käsitys, kirjoitti:

        että tuota uuden tavaran myyntiä juuri valvotaankin kirppiksillä. Jos sellaista isompia määriä jossain pöydässä näkee, ne ovat kyllä yleensä kirppisyrittäjän itsensä myynnilleasettamia ja ei kai sitä ole kielletty.

        Tuolla kirppiksellä on vaihtunut yrittäjä monta kertaa muutaman vuoden sisällä ja aina ne samat myyntipöydät on olleet täynnä samanlaista uutta pääasiassa krääsätavaraa.

        En usko, että kukaan kieltää myymästä uutta tavaraa, mutta se on jotenkin kirppisajatuksen vastaista.

        Mikäli uutta tavaraa myydään ja uutta tavaraa on pöydässä paljon, niin olisi jollakin viranomaistaholla tutkimisen aihetta, etenkin kun aina ei saa kassakuittia ostoksestaan ja jos saakin, niin mistä sen tietää minne ne on kassakoneessa ohjattu, kun kuitista puuttuu yksilöity erittely.


      • ettei tuo krääsä
        businesta kirjoitti:

        Tuolla kirppiksellä on vaihtunut yrittäjä monta kertaa muutaman vuoden sisällä ja aina ne samat myyntipöydät on olleet täynnä samanlaista uutta pääasiassa krääsätavaraa.

        En usko, että kukaan kieltää myymästä uutta tavaraa, mutta se on jotenkin kirppisajatuksen vastaista.

        Mikäli uutta tavaraa myydään ja uutta tavaraa on pöydässä paljon, niin olisi jollakin viranomaistaholla tutkimisen aihetta, etenkin kun aina ei saa kassakuittia ostoksestaan ja jos saakin, niin mistä sen tietää minne ne on kassakoneessa ohjattu, kun kuitista puuttuu yksilöity erittely.

        ole tehnyt kauppaansa, jos siellä vuositolkulla makaa. Se on sitten tullut myyjälle tosi kalliiksi hyllyvuokrina. Kyllä hyllynpitäjällä täytyy varmaan olla ammattitulojakin, että pöytää pystyy ylläpitämään.


      • yleensäkään
        ettei tuo krääsä kirjoitti:

        ole tehnyt kauppaansa, jos siellä vuositolkulla makaa. Se on sitten tullut myyjälle tosi kalliiksi hyllyvuokrina. Kyllä hyllynpitäjällä täytyy varmaan olla ammattitulojakin, että pöytää pystyy ylläpitämään.

        ole takuuta ja palautusoikeutta, niin mitä sellaisella kuitillakaan tekee. Jos käytössä on viivakoodihintalaput, niistä kyllä erittely kuitissa näkyy.


      • tietää
        ettei tuo krääsä kirjoitti:

        ole tehnyt kauppaansa, jos siellä vuositolkulla makaa. Se on sitten tullut myyjälle tosi kalliiksi hyllyvuokrina. Kyllä hyllynpitäjällä täytyy varmaan olla ammattitulojakin, että pöytää pystyy ylläpitämään.

        Mistä sitä kukaan tietää, miten hyllyssä oleva tavara vaihtaa omistajaa? No kirppisyrittäjä tietää tilittäessään myyntipöydän tulosta, mutta onko sillä jotain velvoitteita ilmoittaa mistään minnekään. Voihan olla että pöytää täydennetään jatkuvasti, vanha kun lähtee, uutta tulee tilalle ja jos ei lähde, niin sitten vaihdetaan pöytää ja muutetaan tuotteita pikkasen toisenlaiseksi. Aina vaan samanlaista krääsää lykätään tilalle ja kukaan viranomainen ei kait koskaan kysele mitään.

        Sanokaas te kirppiksien "ammattilaiset", jotta miksi vuodesta toiseen saman tyyppistä kamaa/krääsää myydään samoilla kirputoreilla (ainakin Nastolassa jättiksellä)? Pöytien paikka vaan aina vähän vaihtuu. "Elääkö" ne pöydät jatkuvasti kirppisyrittäjän mukaan? Onko noitten krääsien myyjillä joku tietty kiintiö kirppiksillä? Onko niitten kauppapöydät ns. voihan vitut, kun ei tällä viikolla ole tullu kunnolla myyntipaikkaa, joten annetaan paikka sille trokarille pikkasen halvemmalla, koska se ainakin itää sitä pikkasen pitempään


      • luullut ja kuullut,
        tietää kirjoitti:

        Mistä sitä kukaan tietää, miten hyllyssä oleva tavara vaihtaa omistajaa? No kirppisyrittäjä tietää tilittäessään myyntipöydän tulosta, mutta onko sillä jotain velvoitteita ilmoittaa mistään minnekään. Voihan olla että pöytää täydennetään jatkuvasti, vanha kun lähtee, uutta tulee tilalle ja jos ei lähde, niin sitten vaihdetaan pöytää ja muutetaan tuotteita pikkasen toisenlaiseksi. Aina vaan samanlaista krääsää lykätään tilalle ja kukaan viranomainen ei kait koskaan kysele mitään.

        Sanokaas te kirppiksien "ammattilaiset", jotta miksi vuodesta toiseen saman tyyppistä kamaa/krääsää myydään samoilla kirputoreilla (ainakin Nastolassa jättiksellä)? Pöytien paikka vaan aina vähän vaihtuu. "Elääkö" ne pöydät jatkuvasti kirppisyrittäjän mukaan? Onko noitten krääsien myyjillä joku tietty kiintiö kirppiksillä? Onko niitten kauppapöydät ns. voihan vitut, kun ei tällä viikolla ole tullu kunnolla myyntipaikkaa, joten annetaan paikka sille trokarille pikkasen halvemmalla, koska se ainakin itää sitä pikkasen pitempään

        että jollain kippisyrittäjän tutulla saattaa olla käytössä ns. prosenttipöytä, johon ei tavallisella pulliaisella ole mahdollista päästä. Tällöin hän siis pulittaa provikat vain myynnistä ja pöytä on muuten ilmainen


      • kauppansa tekee,
        luullut ja kuullut, kirjoitti:

        että jollain kippisyrittäjän tutulla saattaa olla käytössä ns. prosenttipöytä, johon ei tavallisella pulliaisella ole mahdollista päästä. Tällöin hän siis pulittaa provikat vain myynnistä ja pöytä on muuten ilmainen

        voi tuo prosenttihinta tulla suuremmaksikin, kuin pelkkä viikkovuokra, joten homma palvelee molempia.


      • Sipetiuksen

        poikien isän nimi, kun opettaja koulussa kysyi? No sehän on Sipetius, jos et sitä tiennyt.


    • kateet

      kikös se tapa kalatkin

      • syntihän

        se on kateuskin. Se on sama asia, kuin himoitsisi lähimmäisen omaisuutta, vaimoa jne.


    • kateet

      :-(

      • pienenä ollut

        tiukka pipo ja ovat usein ainoita lapsia. Jos on sisaruksia, ihmisistä tulee sosiaalisempia ja ottavat toisensakin huomioon.


      • aistittavissa
        pienenä ollut kirjoitti:

        tiukka pipo ja ovat usein ainoita lapsia. Jos on sisaruksia, ihmisistä tulee sosiaalisempia ja ottavat toisensakin huomioon.

        sisarkateuttakin, jokin lapsista haluaa haukata aina suurimman palan eikä antaisi muille paljonkaan. Jos joku muu jotain saa, hirveä meteli nousee.


    • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

      Terve ! Kauppa ja merenkulku on kaksi asiaa jotka enää kannattavat. Itsellä pöytiä myös joka kirpparilla ja eri kaupunkeissa. siinä ne päivät menee aika pitkälti, aamulla käyn täyttämään pöydät. Sanotaan että pitkää päivää teen. Tavarat haalin eri jobbareilta ja ostan kuolinpesiä käteisellä, maksan hyvin hyvästä tavarasta. Kalustoa on joutunut lisäämään ( autoja) kohta myös henkilökuntaa. Käyn myös myyntipäivillä joka lauantai myymässä. mukava harrastus josta saa muutaman lantin. Siitä vaan yrittämään itsekin, tämähän on vapaa maa. Itse en ole rikas, mutta en kadehdi niitä jotka ovat. vaan tiedän että tekevät töitä paljon. Suomessa ei osata hyödyntää sitä tietoa jota näiltä hyvin menestyviltä voisi saada. Itse ainakin olen keskustellut monen rikkaan kanssa ja kysynyt neuvoja, miten sitä rahaa saa tehty. Ei sitä mistään saa. Se pitää osata tehdä. Keinoja on monia, mutta pienestä se pitää lähteä. Itsekin olen säästänyt jobbaamalla tehdyt rahat ja perustan virallisen yrityksen ja maksan verot. Rahat oli helponpi tehdä kaupanteolla kuin anella lainoja. Vuodessa kahdessa saa säästöön ihan hyvin jos vain laitaa jemmaan. Nyt saatu hodarivaunu hankituksi ja asuntoauto jota voi vuokrata, myös paitball välineet on saatu hankituksi ja virallisesti vuokraan ja kuitille teen. Pitää tehdä montaa hommaa ja pienenriskin bisneksiä, niillä saa mukavan tuoton. Myös huonokuntoiset asunnot jotka saa halvalla. Teet siihen pienen budjetin rempan ja myyt pois. Viikonloput olen ovella vahtimestarina viellä. Nyt valmistuin viellä lähihoitajaksi. Myös kaikki työt on otettu vastaan mitä on te-toimistosta saatu. Sekä itse olen työpaikkani hankkinut aina. Pitää olla nöyrä ja ahkera. Laiskuus on yksi syy miksi mitään ei saa aikaan. Käy kouluja, mieti mitä pientä duunia voisit tehdä tai mitä palveluja tarjota muille. Sen ei tarvitse olla aina mitään suurta, euro on miljoonan alku. Hyvä mielikuvitus on myös avuksi ja rohkeus, se joka mietii ja lykkää päätöksiä, niin ei saa aikaan mitään koskaan.

    • kaksikymmn

      sitten joppareille kun huomauttaa asiasta..niin heidät valtaa pelko.itseään ilmeisesti pelkäävät.

    • m3m3m3m3

      Aloittaja ihmettelee, kun kukaan ei tee ilmoitusta verottajalle.
      Sitten hän kertoo tuntevansakin yhden tällaisen trokarin. No, miksi hän itse ei tee ilmoitusta? Ihmettelee vain. Kumma tyyppi.
      Aloittaja kirjoittelee "pitäisi tehdä ilmoitus...". Paljon sitä tässä maailmassa pitäisi, mutta kun on tuollainen jahkaaja, ei saa mitään aikaiseksi.
      Ja jos todella joku myy kalliilla hinnalla muualta ostamiaan tuotteita, miksi ihmiset ostavat niitä? Mikä ihmeen voima pakottaa ostamaan ylihintaisen tavaran?

    • 58858

      Olisiko parempi, että nämä jobbarit vaan makaisivat kotona sohvalla ja räkisivät kattoon? Hyvä vaan, kun joku jaksaa vielä jotain yrittää tässä maassa. Kyllä ne jobbaritkin veronsa maksavat, vaikka sitten bensaverona, kun kiertelevät kirppiksiä. Ja jos jotain voittoa saavat, niin ostavat sitten jotain niillä rahoilla ja maksavat siitä alvit ja palvit.
      Älkää jaksako kadehtia.

    • Kahdeksanyy

      Kyllä ne edulliset tuotteet kuuluis oikeasti,niitä tarvitsioille,eikä jopparin ahneeseen kitaan.

    • Koopeer

      Onneksi tämä ei ole mikään Pohjois-Korea, jossa joku määrää mikä kuuluu kenellekin jne. Jos joku myy jotain kirppiksellä, niin sen saa ostaa kuka vaan. Tämä on vapaa maa, onneksi.

    • kakskytäk

      kyllä.

    • kaksikymm

      ON totta.

    • koljytkuuus

      joppareina,,,ahneet,,,,,,,,ei oikeasti köyhät.

    • kuusitoist

      ahneet apinat...hyvän tekeväisyyttä he tekevät..ha.ha.haa.valehtelevat senkin.

    • viiiiisiiii

      lasten vaunut jätetään keskelle käytäviä..ei fiksua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe