korko katon tiedot, tulivat,
eli paljonko maksaa ottaa korko katto esimerkiksi 7v ajaksi korolle 5,2%.
Kannattako korkokatto ottaa ja mitähän se kustantaa,
lainaa otan 100 000 €.
Kannattako korkokatto jos ottaa asuntovelkaa
5
2094
Vastaukset 5
- virityksiä, jotka
selviää laskemalla eri vaihtoehdot.
Vertaa myös kiinteään esim 5 vuoden korkoon, ja jos sidot osan, vaikka puolet kiinteään.
Korkokatossa siirrät riskiä pankille, laske mitä oikeasti maksaa jos korot nousee pari prosenttia, onko varaa kuitenkin maksaa?
Mikään ei ole hyväntekeväisyyttä.
Kaikki nämä ovat pankin pisnestä, eivät tee tappiolla. - luvuilla...
...korkokaton hinta on varmaan muutaman kilon, mutta tarkan arvion saat pankista.
Pankit on kilpailleet marginaalit niin pieniksi, että tuotto pitää repiä oheistuotteista, myydään lainan kupeeseen korkokatto, eläkesäästö tai rahastosopimus, sekä vakuutukset. Eli bisnestä.
Ota taulukkolaskenta esiin ja vertaa kiinteän koron ja lainakaton kuluja. Yhtälöösi vaikuttaa, onko sinulle olellista mahdollisimman pieni korkorasite koko laina-ajalle vai toisaalta minimoida korkorasitteen "pahin vaihtoehto", eli todella raju koronnousu.
Itselläni on kiinteä asuntolaina 3,31 korolla (1,5 va vanha). Nyt ottaisin edelleen kiinteän koron, vaikka kiinteä kokonaiskorkotaso on kai jotain 4,6 tienoilla.- ----n
Itselläni on kiinteä asuntolaina 3,31 korolla (1,5 va vanha). Nyt ottaisin edelleen kiinteän koron, vaikka kiinteä kokonaiskorkotaso on kai jotain 4,6 tienoilla.
ei voi muuta kuin karehtia tilaasi.
minä en ota kiinteällä,
useastakin syystä,
yksi on se että aion maksaa suntoni velan pois pikavauhtia.
Edellisenkin asuntoni suunniteltu 15 v velka kuittaantui 4 vuodessa. - tsägällä...
----n kirjoitti:
Itselläni on kiinteä asuntolaina 3,31 korolla (1,5 va vanha). Nyt ottaisin edelleen kiinteän koron, vaikka kiinteä kokonaiskorkotaso on kai jotain 4,6 tienoilla.
ei voi muuta kuin karehtia tilaasi.
minä en ota kiinteällä,
useastakin syystä,
yksi on se että aion maksaa suntoni velan pois pikavauhtia.
Edellisenkin asuntoni suunniteltu 15 v velka kuittaantui 4 vuodessa....olin liikkeellä elokuussa 2005 ja vedin koron kiinteäksi, korko tuolloin hieman nousi euriborisidonnaisesta, sain samassa yhteydessä marginaalin alemmas, joten kokonaismuutos ei kirpaissut niin paljon. Tuota kiinteää aikaa on mulla vielä tuo 3,5v jäljellä ja lainaa silloin noin 20kiloa jäljellä, jonka aion maksaa suoraan pois kiinteän korkokauden päätyttyä (ellei korkotaso sitten ole tuolloin niin matala että rahastosäästöjä ei kannata kotiuttaa).
Aikahan tietty näyttää onko tuo kiinteä hyvä vaihtoehto, ensimmäisen vuoden aikana olisi ollut parempi 6kk euribor, mutta nyt yhtälö on kääntynyt toisin päin kolmannesta 6kk:n laskennallisesta koronmäärityksestä lukien.
Parasta on, jos pystyy maksamaan lainat mahdollisiman pian pois, olet oikeassa. Vielä kun laittaa ylijäävät rahat sopiviin sijoituskohteisiin, niin hyvin menee. Itselläni salkku tuottanut vuosittain n. 3x asuntovelan korkoprossan, harmi vaan ettei asuntovelallisena hirveää määrää sinne ole pystynyt lyömään. - asunnoitsija
tsägällä... kirjoitti:
...olin liikkeellä elokuussa 2005 ja vedin koron kiinteäksi, korko tuolloin hieman nousi euriborisidonnaisesta, sain samassa yhteydessä marginaalin alemmas, joten kokonaismuutos ei kirpaissut niin paljon. Tuota kiinteää aikaa on mulla vielä tuo 3,5v jäljellä ja lainaa silloin noin 20kiloa jäljellä, jonka aion maksaa suoraan pois kiinteän korkokauden päätyttyä (ellei korkotaso sitten ole tuolloin niin matala että rahastosäästöjä ei kannata kotiuttaa).
Aikahan tietty näyttää onko tuo kiinteä hyvä vaihtoehto, ensimmäisen vuoden aikana olisi ollut parempi 6kk euribor, mutta nyt yhtälö on kääntynyt toisin päin kolmannesta 6kk:n laskennallisesta koronmäärityksestä lukien.
Parasta on, jos pystyy maksamaan lainat mahdollisiman pian pois, olet oikeassa. Vielä kun laittaa ylijäävät rahat sopiviin sijoituskohteisiin, niin hyvin menee. Itselläni salkku tuottanut vuosittain n. 3x asuntovelan korkoprossan, harmi vaan ettei asuntovelallisena hirveää määrää sinne ole pystynyt lyömään.Meillä on 10 vuoden kiinteä 100 k€ lainassa ja toinen 100 k€ laina on 3 kk Euriboriin sidottu.
Tavallisen autolainan suuruuisissa lainoissa ei paljon parin prosentin koronnousut tunnu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid139920En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44667Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21598Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.120590- 36542
- 63538
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50535Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää143503Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34498Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni25472