Autoni on vm-94. Rekisteriotteessa on merkintä:
vähäpäästöinen, koska kyseessä on ruiskukone
jossa on katalysaattori.
merkkihuollossa on tehty mm. seuraavat asiat:
1. Venttiilien säätö ja tiivisteen vaihto
2. Katalysaattorin vaihto (tarvike)
3. Lambda-anturin johdon korjaus
4. Lambda-anturin vaihto
5. Öljyn ja suodattimen vaihto
6. Tulppien vaihto
Päästöarvot ovat edelleen liian suuret.
Moottori syö jonkin verran öljyä ja katti on jo kerran aikaisemmin vaihdettu. Tulpat olivat
kuitenkin ihan hyvännäköiset. Itse epäilen, että
tämä juuri asennettu tarvikekatti on
maanantaikappale. Hintaero alkuperäiseen on
peräti 230 euroa.
Minulla on jo kolmas aika varattuna
Ford-huoltoon. Sen olen päättänyt,
että seuraavaksi ostan niin wanhan auton,
ettei siinä ole katalysaattoria. Tuollaisten
remonttien hinnalla hitsaa paljon wanhan auton
pohjaa. Uudet autot ne vasta aikapommeja
ovatkin koska ne on ahdettu täyteen hienoa
tekniikkaa.
PÄÄSTÖMITTAUSHELVETTI!
23
10698
Vastaukset
- kestää
Eihän autosi vaan ole escort?
Itte sain JOKA hemmetin katastukseen TEETTÄÄ remppaa aina päästöjen takia.
Menin hermot, vaihdoin sierra 2.0iS:ään vm86
Sen jälkeen katsastukset on ollu läåihuutojuttuja eikä jännitä ennen päästömittausta.
Mut kohtahan tääkin romuttuu jos aletaan päästöjen mukaan verottaa...- mfdkjgvkjhbkf
...Fiasco. Wanhemmat autot poistuvat katukuvasta
pikkuhiljaa, ei kuitenkaan kokonaan. On törkeää
jos tätä köyhää vähemmistöä aletaan sitten
raskaasti verottaa. Jos näin käy, ostan traktorin.
Siinä on monta etua: Tulee paljon halvemmaksi ja
sillä voi tehdä esim. lumityöt talvella.
- frage
on mondeo 1.8 ollut jo 10v eikä kertaakaan ole päästöistä valitettu,vuodenvaihteessa just kävin näyttämässä ja kaikki oli OK,ruiskua en ole koskaan joutunut säätämään/säädättämään,kulutuskin on ihan kohtuullinen kaupunki 9l/100km maantie 6l/100km,pienemmälläkin pääsisin mutta mulla on maantiellä aika raskas kaasujalka,kattiakaan ei ole koskaan vaihdettu,nyt vain pakoputken pöntöstä lähti kaikki vaimennus jutskat ulos,rojut tuli ulos putken päästä sen korjaan sit joskus kesällä koska pönttö muuten on ehjä
- Lamba-anturi
Alkuperäinen, meillä joskus oli tarvikeanturin kanssa ongelmia ja ne johtui siitä että ei toiminut oikein.Myyjä väitti meidän tehneen väärin liitokset vanhaan johtoon ja ne kyllä tehtiin ihan niillä ohjeilla mitkä oli tuotteessa mukana mutta ei vaan pelittänyt.
Tässä meni rahaa 50erkkiä pakokaasumittauksiin ja käytiin alkuperäinen hakemassa ei fiatilta vaan bosch,in joka niitä tekee ja ongelma ratkesi tuolla.
Katti on jo kestänyt 280tkm ja kerran olen laipan hitsannut kun oli revennyt irti.
Säästöä oli tuolloin eka lamba 55erkkiä ja boschilainen 105erkkiä joten eipä tuossa tullut ilmi kuin että älä hemmetissä säästä väärässä paikassa. - maadoitus
Olen kuullut ja itse ollut näkemässä että Escortin päästö ongelma on johtunut maadoitusviasta.
Ohjainyksiköllä lambda-anturin maadoitukseen vedettävä uusi maadoituspiuha, tai jopa akulla ollut madoitusjohto irti (ainakin johonkin malliin tulee samaan nippuun useampi maajohto ja yksi päässyt nipusta irti)
Luulisi kyllä merkkihuollossa kyseisen asian olevan tiedossa ja varmaan tarkastaneet mutta ehkä sittenkin... - ShoVeli1
Aja autosi tankki lähes tyhjäksi, kaada sinne SINOLIA ainakin 1/4 jäljellä olevan bensan määrästä, aja sen jälkeen pikku lenkki maantieajoa,
sitten mene konttorille ja katsasta autosi, päästöt ovat nyt ok.!- jo etukäteen!
Kokeilen sitä. Menee ensiviikon loppupuolelle, mutta kerron sitten kuulumiset. Päästömittaus tehdään
tietenkin ford-huollossa. - Kuulemma kokeiltu
Tuota Futura Green pienmoottoribensiiniä kuulemma menestykkäästi kokeiltu. Onko kokemuksia ?
Hintaahan tuossa on hiukan enmmän. - seos
Kuulemma kokeiltu kirjoitti:
Tuota Futura Green pienmoottoribensiiniä kuulemma menestykkäästi kokeiltu. Onko kokemuksia ?
Hintaahan tuossa on hiukan enmmän.Eihän se pienkonebensa taida auttaa. Ei katsastuksessa mitata bensan epäpuhtauksia vaan palamisreaktion lopputuloksia ja jäännöspitoisuuksia. Siis CO, HC, CO2 ja O2, ja lambda-arvo. Eli jos lambda-anturi säätää oikein, ei ole ilmavuotoja missään eikä jää esim. sytytyksiä välistä, sekä kattikin on kunnossa, pitäisi mennä läpi.
- mutta
seos kirjoitti:
Eihän se pienkonebensa taida auttaa. Ei katsastuksessa mitata bensan epäpuhtauksia vaan palamisreaktion lopputuloksia ja jäännöspitoisuuksia. Siis CO, HC, CO2 ja O2, ja lambda-arvo. Eli jos lambda-anturi säätää oikein, ei ole ilmavuotoja missään eikä jää esim. sytytyksiä välistä, sekä kattikin on kunnossa, pitäisi mennä läpi.
Lambda, katti ja syttypuoli, esim syttyjohdot ovat ne yleisimmät syyt joista pielessä olevat päästöt johtuvat. Nämä asiat yleensä ensimmäisenä vaihdetaankin, mutta on muitakin komponentteja joilta saadaan tietoa seoksen säätämistä varten, esim lämpötilan tunnistin moottorissa tai imuilmassa. Mitä uudempi auto sen enempi tunnistimia löytyy.
Jos kyseiseenkin tapaukseen on jo yleisimmät vaihtoehdot vaihdettu niin silloin on kyse jostain harvinaisemmasta viasta.
Escortti on tarkka ainakin syttyjohdoista, vaikka käynti kuullostaa terveeltä niin voi olla sytytys katkoksia.
Olisi kiva tietää kyseisestä tapauksesta mitkä arvot on pielessä, vai onko kaikki. Jos pelkkä HC on pielessä niin sen aiheuttaa käyntihäiriöt. - tuotteet
seos kirjoitti:
Eihän se pienkonebensa taida auttaa. Ei katsastuksessa mitata bensan epäpuhtauksia vaan palamisreaktion lopputuloksia ja jäännöspitoisuuksia. Siis CO, HC, CO2 ja O2, ja lambda-arvo. Eli jos lambda-anturi säätää oikein, ei ole ilmavuotoja missään eikä jää esim. sytytyksiä välistä, sekä kattikin on kunnossa, pitäisi mennä läpi.
Käsittääkseni pienkonebensassa on juuri palamistuotteet puhtaampia. Vähemmän päästöjä.
Käytetää mm. sisätiloissa, mikroautoissa.
- Katsuri
Kerropa numeroarvot: hc,co, co2, o2 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Voit kertoa myös lambdan, vaikka se onkin pelkkä laskennallinen numero noiden muiden perusteella.
- kuin että
HC oli jatkuvasti ylhäällä, toiset arvot
tulivat alaspäin kun oikein kaasutettiin
muttei tarpeeksi. Epäilivät että öljyn seassa on
bensaa. Öljynvaihto vain pahensi tilannetta. - 2. katsuri
kuin että kirjoitti:
HC oli jatkuvasti ylhäällä, toiset arvot
tulivat alaspäin kun oikein kaasutettiin
muttei tarpeeksi. Epäilivät että öljyn seassa on
bensaa. Öljynvaihto vain pahensi tilannetta.Veikkaan, että männänrenkaat ovat juuttuneet tai poikki. Tällä selittyisi myös bensan joutuminen öljyn sekaan. Ei nyt niinkään harvinaista Fordissa varsinkaan Focuksessa.
- voortissa
2. katsuri kirjoitti:
Veikkaan, että männänrenkaat ovat juuttuneet tai poikki. Tällä selittyisi myös bensan joutuminen öljyn sekaan. Ei nyt niinkään harvinaista Fordissa varsinkaan Focuksessa.
oli kans päästöt pielessä.. siihen oli tehty ties mitä remonttia (venttiilisäätöö, uutta kattia vaihettu jne..), mutta ei ollu auttanu päästöihin...
päästöt kuitenkin meni kohdalleen, kun oli saatu jakopää kohdalleen.. oli kuulemma yhden hammaspykälän heittäny ni vaikutti päästöihin.. - puhtaat
2. katsuri kirjoitti:
Veikkaan, että männänrenkaat ovat juuttuneet tai poikki. Tällä selittyisi myös bensan joutuminen öljyn sekaan. Ei nyt niinkään harvinaista Fordissa varsinkaan Focuksessa.
Emmä usko notta moottoris olis vikaa ku
tulupat oli ihan siistit. Ens torstaina
tulee lisää tietoa. Silloin selviää mm. auttoiko
SINOL, koska aion tosissaan kokeilla. - merkkihuoltoon
2. katsuri kirjoitti:
Veikkaan, että männänrenkaat ovat juuttuneet tai poikki. Tällä selittyisi myös bensan joutuminen öljyn sekaan. Ei nyt niinkään harvinaista Fordissa varsinkaan Focuksessa.
Ei vuonna -94 ollut vielä focus mallistossa!!! Alkuperäiseen kysymykseen ettei vain ois pieni vuoto putkessa (es.uuden katin tiivisteissä) taikka ruiskusuuttimet likaiset/vialliset (huono suihkutus).
- tankkiin
merkkihuoltoon kirjoitti:
Ei vuonna -94 ollut vielä focus mallistossa!!! Alkuperäiseen kysymykseen ettei vain ois pieni vuoto putkessa (es.uuden katin tiivisteissä) taikka ruiskusuuttimet likaiset/vialliset (huono suihkutus).
ja ylihuomenna meen suoraan katsastamaan.
Saas nähärä miten käy. Mittareissakin voi
olla heittoja. - Helpotus
merkkihuoltoon kirjoitti:
Ei vuonna -94 ollut vielä focus mallistossa!!! Alkuperäiseen kysymykseen ettei vain ois pieni vuoto putkessa (es.uuden katin tiivisteissä) taikka ruiskusuuttimet likaiset/vialliset (huono suihkutus).
Aamulla poistin ilmansuodattimen. Sitten ajoin
huoltoasemalle, tankkasin 10 litraa ja laitoin
koko puolen litran pullollisen KAT Masinolia
tankkiin. Sen jälkeen ajoin nelosvaihteella
noin 17 km matkan katsastusasemalle.
Alkumatkasta laitoin puhaltimen pois päältä
ja säädin lämmityslaitteen kylmälle. Avasin
sivuklaseja hieman klasien huurtumisen
ehkäisemiseksi. Moottori kuumenikin ihan
kiitettävästi kun on pahvikin syylärin edessä.
Katsastuksessa päästöarvot olivat erittäin
hyvät! Muutaman pikkujutun vuoksi autoni ei
mennyt läpi, mutta pahin on ohi!
Kävin näyttämässä vikalappoa Ford-huollossa.
Siellä tietenkin olivat ihan "äimän käkenä".
Myönsivät että mittareissa voi olla heittoja.
Sen sanon, että kyllä noin tärkeät mittalaitteet
tulisi kalibroida riittävän usein. Voi olla
että autooni vaihdettiin Ford-huollossa paljon
sellaistakin, jota ei olisi tarvinnut vaihtaa.
Tarinan opetus: Älä luota yhden paikan
mittalaitteisiin!
- solex
resurs-merkkistä öljyn joukkoon laitettavaa tehoainetta, joka tiivistää moottoria. Mielestäni taisit kertoa juuri ongelman ytimen, kun sanoit moottorin kuluttavan hieman öljyä. Katalysaattoriautossa öljynkulutus, sangen pienikin, näkyy heti päästöarvojen ylityksenä.
- Öljyn kulutus
vaikuta oikeastaan mitenkään! Ihan oikeasti, tärkeintä on saada oikea seos. En näe tästä mutta oliko ilmansuodatin vaihdettu huollossa?
Provo: Ne on vaan kussu sua helvetisti silmään Siellä FÅRD huollossa. - solex
Öljyn kulutus kirjoitti:
vaikuta oikeastaan mitenkään! Ihan oikeasti, tärkeintä on saada oikea seos. En näe tästä mutta oliko ilmansuodatin vaihdettu huollossa?
Provo: Ne on vaan kussu sua helvetisti silmään Siellä FÅRD huollossa.kun olet niin varma asiasta? Itselläni on ollut tilaisuus nähdä HC- ja CO-päästöjen putoaminen noin 20 % resurs-aineen lisäyksen jälkeen! Se mitä sanot seokseksi, on palotilaan kulkeutuvan bensiinin, männänrenkaiden ohitse päässeen öljyn ja kampikammion öljyhöyryjen sekä imukanaviston kautta tulevan ilman seos. Koska öljyjen palaminen on huonompaa kuin bensiinin, niin erittäin pieni määrä öljyä vaikuttaa jo päästöarvoihin.
Ilmanpuhdistimen puhtaudella taas ei ole käytännöllisesti katsoen mitään vaikutusta tyhjäkäynnillä ja 2500 r/min käyntinopeudella tehdyissä mittauksissa, koska ilmanpuhdistin on mitoitettu moottorin täyttä tehoa varten. - Solex mainostaja
solex kirjoitti:
kun olet niin varma asiasta? Itselläni on ollut tilaisuus nähdä HC- ja CO-päästöjen putoaminen noin 20 % resurs-aineen lisäyksen jälkeen! Se mitä sanot seokseksi, on palotilaan kulkeutuvan bensiinin, männänrenkaiden ohitse päässeen öljyn ja kampikammion öljyhöyryjen sekä imukanaviston kautta tulevan ilman seos. Koska öljyjen palaminen on huonompaa kuin bensiinin, niin erittäin pieni määrä öljyä vaikuttaa jo päästöarvoihin.
Ilmanpuhdistimen puhtaudella taas ei ole käytännöllisesti katsoen mitään vaikutusta tyhjäkäynnillä ja 2500 r/min käyntinopeudella tehdyissä mittauksissa, koska ilmanpuhdistin on mitoitettu moottorin täyttä tehoa varten.Oletko mahdollisesti solex jälleenmyyjä? Kun auton pitäisi alittaa päästöt ilman mitään ihme "Huippu" aineita ja kyllä se ilmanputsari vaikuttaa ihan oikeasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291