Suullinen teoriakoe

Kiki  

Sehän on käytännössä helpompi kuin tietokoneella tehty.

Ja siihen saa "luvan" kunhan kertoo lääkärille että haluaa tehdä sen ja kertoo hyvä syyn.

Mutta onko siinä siis tunti aikaa tehdä koko koe tai vaan joku muutama sekutni kysymystä varten

13

11342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gn2

      Ei se nyt ihan näin mene. Sulla täytyy olla joku todettu fysiologinen syy suulliseen kokeeseen pääsemiseksi, esim. lukihäiriö. Siitä täytyy olla erikoislääkärin todistus, ei riitä minkään kouluterveyshoitajan lappu. Kolmekertaa voit käydä hakemassa hylyn normaalista kirjallisesta, neljänteen voit tulla suulliseen. Maksaa tosin enemmän.

      • mamam

        Mä pääsin teoriakokeesta läpi täysin pistein vaikka teoria tunneilla olin vain puhelimen kautta netissä ja kuuntelin mp3:sia eli en kuunnellut yhtään mitään mitä siellä sanottiin.. Se on kuule niin helppoa et pitää olla idiootti jos ei läpi pääse.


      • välinpitämätön
        mamam kirjoitti:

        Mä pääsin teoriakokeesta läpi täysin pistein vaikka teoria tunneilla olin vain puhelimen kautta netissä ja kuuntelin mp3:sia eli en kuunnellut yhtään mitään mitä siellä sanottiin.. Se on kuule niin helppoa et pitää olla idiootti jos ei läpi pääse.

        liikenteessäkin. Touhuat kaikkea muuta etkä keskity itse asiaan. Tuskin sentään niin hyvä olet.


      • Kiki  

        Lukihäiriö ole lääkärille kerrottava hyvä syy...


      • tietämättömälle
        Kiki   kirjoitti:

        Lukihäiriö ole lääkärille kerrottava hyvä syy...

        Ei, pelkkä lukihäirön kertominen lääkärille ei ole hyvä syy. Lääkärin on pitänyt tehdä siitä diagnoosi. Ja sitten siitä suullisesta kirjallisesta. Inssi lukee ääneen kysymyksen ja aikaa vastata on ihan se normaali aika. Eli tietokoneella sekin tehdään.


      • ehdottaja
        mamam kirjoitti:

        Mä pääsin teoriakokeesta läpi täysin pistein vaikka teoria tunneilla olin vain puhelimen kautta netissä ja kuuntelin mp3:sia eli en kuunnellut yhtään mitään mitä siellä sanottiin.. Se on kuule niin helppoa et pitää olla idiootti jos ei läpi pääse.

        Ehdotan että autokouluissa yms. paikoissa joissa opetetaan tulisi ottaa säännöksi ettei musiikkia kuunnella jo senkin takia että yleensä se häiritsee muita. Jos joku rikkoo sääntöä ensin lentää pihalle ja jos toistuvasti rikkoo sääntöjä niin soittimet, puhelimet yms. otetaan tunnin ajaksi pois.

        Enpä yhtään enää ihmettele miksi liikenteessä vaaratilanteet lisääntyy..


      • tietäville
        tietämättömälle kirjoitti:

        Ei, pelkkä lukihäirön kertominen lääkärille ei ole hyvä syy. Lääkärin on pitänyt tehdä siitä diagnoosi. Ja sitten siitä suullisesta kirjallisesta. Inssi lukee ääneen kysymyksen ja aikaa vastata on ihan se normaali aika. Eli tietokoneella sekin tehdään.

        Ja höpö höpö... Suullisia ei ole ollut enää moneen vuoteen. Voitte suoritta TOT.n hidastettuna so. ilman aikarajaa. Aikaa 60min...


      • kummallista..
        tietäville kirjoitti:

        Ja höpö höpö... Suullisia ei ole ollut enää moneen vuoteen. Voitte suoritta TOT.n hidastettuna so. ilman aikarajaa. Aikaa 60min...

        kun eräs kaverini suoritti ns. suullisesti inssin syksyllä. Niin no... onhan siitä jo aikaa...heh.

        Onkos sulla todistetta tuosta väittämästäsi hidastetusta kirjallisista? Itsellesi höpö hopö.


      • on TOT
        kummallista.. kirjoitti:

        kun eräs kaverini suoritti ns. suullisesti inssin syksyllä. Niin no... onhan siitä jo aikaa...heh.

        Onkos sulla todistetta tuosta väittämästäsi hidastetusta kirjallisista? Itsellesi höpö hopö.

        No kysyppä kaveriltasi, miten se TOT oikeasti suoritettiin, niin saat sinäkin oikeaa tietoa.


      • jos noin kiukuttaa
        on TOT kirjoitti:

        No kysyppä kaveriltasi, miten se TOT oikeasti suoritettiin, niin saat sinäkin oikeaa tietoa.

        Mitä sää mulle kiukkuat? Kaverin kans puhuttiin siitä, ja noin sillä meni.


    • Lyhyesti....

      Lukihäiriö, ei ole siis sama asia kun lukutaidottomuus vaan se että kestää kauan lukea jokin teksti.

      Eli jos pyytää todistusta lukihäiriöstä tehdään se testi silti tietokoneella mutta aikaraja poistuu, eli riittää kunhan tekee koko kokeen tunnissa.

      Ja todistuksen siitä lukihäiriöstä voi pyytää ihan samalla kun hakee lääkärintodistuksen itse ajokorttia varten.

      Ja oikeastaan kannattaakin jos vähääkään epäröi että menee paniikkin jos on kova kiire ja silloinhan todistus EI OLE aiheettomasti hankittu

      • Anonyymi

        Noin se meni itselläkin B kortin kanssa 13v sitten, Lukihäiriöstä todistus ja sen jälkeen Ajovarmalle ja sain ajan pois. helpottaa kummasti


    • EI LUOVUTETA

      Lievästi kehitysvammainen poikani on tällä hetkellä autokoulussa,ja toimitettiin sinne lausunto,jonka pojan entinen rehtori kirjoitti,ja siinä vain lukee että hänellä on luetun ja kirjoittamisen kanssa oppimisvaikeuksia.Näin hän pääsi autokoulussa suulliseen teoriakokeeseen,joka tarkoittaa vain sitä,että vain poika ja inssi ovat läsnä kokeessa,eikä ole aikarajaa.Muutoin koe tehdään tietokoneella niinkuin muidenkin kohdalla,ja maksaa 28e per kerta.Yrittäähän saa niin kauan että läpäisee sen..jo kolmesti yritetty,pienestä se on kiinni,rimaa hipoen mennään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe