nordea 12kk 3.92 %

ja puolet rahastoihin

onko parempia pankkeja?

15

6067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämänpäiväisellä korkotasolla saisit luultavasti 12kk:n määräaikaistalletukselle Evlistä 4,0% ja Sampopankista 3,6% koron eikä kumpikaan vaadi sitä rahastosijoitusta. Toki molemmilla on runsaasti rahastojakin tarjolla.

    • tpol

      eQ Pankki tarjoaa 3,94 %, kun summa on yli 20 000 euroa. Eikä tarvitse sijoittaa senttiäkään rahastoihin.

      Talletuskoron kehitystä voi seurata eQ:n nettisivujen kätevän laskurin avulla.

      • saa...

        eli kyllä jos puhutaan kymmenistä tuhansista euroista, niin alkaa pankeilta loppua paukut vasta siinä vaiheessa kun puhutaan päivän Euribor noterausta vastaavasta arvosta tilin korkona. Tietty jos (ainakin leikisti sanottuna) haluaa rahansa riskeerata, niin Nooapankkiin vaan, tarjoavat ainakin välillä yli Euriborin.

        Tästä pääsemmekin lähes filosofiseen kysymykseen, eli siihen, että mikäs pankki se sellainen on, joka tarjoaa yli Euriborin korkoa talletukselle. Euribor kun tarkoittaa European Inter Bank Offered Rate, eli korkotasoa, jolla pankit lainaavat toisilleen rahaa... Vähän sama kuin kävelisit kauppaan ja kauppias siinä hedelmäosastolla ilmoittaisi, että jokainen asiakas saa ilmaiset banaanit 5e kunhan vain täyttää ostoskorin banaaneilla... Kuulostaa siis lähinnä elämän ja kuoleman taistelulta, sillä miksi maksaa asiakkaille huippukorkoa, kun samaan aikaan rahan saa jopa markkinoilta halvemmalla? Mutta eihän siinä mitään jos pysyttelee < 25000e talletuksissa, ne kun ovat talletussuojan alaisia ja millään pankin konkurssilla tms ei ole juurikaan vaikutusta.

        Toinen pointti asiassa on se, että kun on esim. näitä "fifty-fifty"-talletuksia, eli "saat koron X määräaikaistalletukselle, kun sijoitat puolet osake- tai yhdistelmärahastoon". Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle.


      • ja palkkiot
        saa... kirjoitti:

        eli kyllä jos puhutaan kymmenistä tuhansista euroista, niin alkaa pankeilta loppua paukut vasta siinä vaiheessa kun puhutaan päivän Euribor noterausta vastaavasta arvosta tilin korkona. Tietty jos (ainakin leikisti sanottuna) haluaa rahansa riskeerata, niin Nooapankkiin vaan, tarjoavat ainakin välillä yli Euriborin.

        Tästä pääsemmekin lähes filosofiseen kysymykseen, eli siihen, että mikäs pankki se sellainen on, joka tarjoaa yli Euriborin korkoa talletukselle. Euribor kun tarkoittaa European Inter Bank Offered Rate, eli korkotasoa, jolla pankit lainaavat toisilleen rahaa... Vähän sama kuin kävelisit kauppaan ja kauppias siinä hedelmäosastolla ilmoittaisi, että jokainen asiakas saa ilmaiset banaanit 5e kunhan vain täyttää ostoskorin banaaneilla... Kuulostaa siis lähinnä elämän ja kuoleman taistelulta, sillä miksi maksaa asiakkaille huippukorkoa, kun samaan aikaan rahan saa jopa markkinoilta halvemmalla? Mutta eihän siinä mitään jos pysyttelee < 25000e talletuksissa, ne kun ovat talletussuojan alaisia ja millään pankin konkurssilla tms ei ole juurikaan vaikutusta.

        Toinen pointti asiassa on se, että kun on esim. näitä "fifty-fifty"-talletuksia, eli "saat koron X määräaikaistalletukselle, kun sijoitat puolet osake- tai yhdistelmärahastoon". Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle.

        Totta! Nordea, Sampo ovat tässä hanakimpia!

        "Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle"

        3.95% ja rahasto on aika huono yhdistelmä. Mieluummin kantsii pyytää tarjoukset erikseen.


      • EKP
        saa... kirjoitti:

        eli kyllä jos puhutaan kymmenistä tuhansista euroista, niin alkaa pankeilta loppua paukut vasta siinä vaiheessa kun puhutaan päivän Euribor noterausta vastaavasta arvosta tilin korkona. Tietty jos (ainakin leikisti sanottuna) haluaa rahansa riskeerata, niin Nooapankkiin vaan, tarjoavat ainakin välillä yli Euriborin.

        Tästä pääsemmekin lähes filosofiseen kysymykseen, eli siihen, että mikäs pankki se sellainen on, joka tarjoaa yli Euriborin korkoa talletukselle. Euribor kun tarkoittaa European Inter Bank Offered Rate, eli korkotasoa, jolla pankit lainaavat toisilleen rahaa... Vähän sama kuin kävelisit kauppaan ja kauppias siinä hedelmäosastolla ilmoittaisi, että jokainen asiakas saa ilmaiset banaanit 5e kunhan vain täyttää ostoskorin banaaneilla... Kuulostaa siis lähinnä elämän ja kuoleman taistelulta, sillä miksi maksaa asiakkaille huippukorkoa, kun samaan aikaan rahan saa jopa markkinoilta halvemmalla? Mutta eihän siinä mitään jos pysyttelee < 25000e talletuksissa, ne kun ovat talletussuojan alaisia ja millään pankin konkurssilla tms ei ole juurikaan vaikutusta.

        Toinen pointti asiassa on se, että kun on esim. näitä "fifty-fifty"-talletuksia, eli "saat koron X määräaikaistalletukselle, kun sijoitat puolet osake- tai yhdistelmärahastoon". Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle.

        Sain tammikuun 2 päivä 6kk talletukselle
        4% koron,ilman rahasto juttuja!
        Paikallinen Op.


      • ole vakuuksista.
        saa... kirjoitti:

        eli kyllä jos puhutaan kymmenistä tuhansista euroista, niin alkaa pankeilta loppua paukut vasta siinä vaiheessa kun puhutaan päivän Euribor noterausta vastaavasta arvosta tilin korkona. Tietty jos (ainakin leikisti sanottuna) haluaa rahansa riskeerata, niin Nooapankkiin vaan, tarjoavat ainakin välillä yli Euriborin.

        Tästä pääsemmekin lähes filosofiseen kysymykseen, eli siihen, että mikäs pankki se sellainen on, joka tarjoaa yli Euriborin korkoa talletukselle. Euribor kun tarkoittaa European Inter Bank Offered Rate, eli korkotasoa, jolla pankit lainaavat toisilleen rahaa... Vähän sama kuin kävelisit kauppaan ja kauppias siinä hedelmäosastolla ilmoittaisi, että jokainen asiakas saa ilmaiset banaanit 5e kunhan vain täyttää ostoskorin banaaneilla... Kuulostaa siis lähinnä elämän ja kuoleman taistelulta, sillä miksi maksaa asiakkaille huippukorkoa, kun samaan aikaan rahan saa jopa markkinoilta halvemmalla? Mutta eihän siinä mitään jos pysyttelee < 25000e talletuksissa, ne kun ovat talletussuojan alaisia ja millään pankin konkurssilla tms ei ole juurikaan vaikutusta.

        Toinen pointti asiassa on se, että kun on esim. näitä "fifty-fifty"-talletuksia, eli "saat koron X määräaikaistalletukselle, kun sijoitat puolet osake- tai yhdistelmärahastoon". Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle.

        Pankki on lainannut niin lujaa rahaa ulos, että sitä on saatava myös sisään.
        Asuntolaina bisnes tuottaa nyt hyvin ja korkojen noustessa vielä paljon paremmin, ei se siis haittaa vaikka lyhyellä tähtäimellä antaisikin halvemmalla rahaa ulos.
        Pankit ovat saaneet sen lainarahan tietyllä hinnalla sisään, siinä korko ei nouse kuten tavallisen sukankuluttajan lainassa.


      • jaksetaan höyrytä
        EKP kirjoitti:

        Sain tammikuun 2 päivä 6kk talletukselle
        4% koron,ilman rahasto juttuja!
        Paikallinen Op.

        mutta miksei kukaan mainitse pankin marginaalia joka veistetään ohjauskorkoon sidotusta korosta x ensin pois? Siis ihan samaan tapaan kuin lainassakin lyödään marginaali koron päälle, niin talletuksessa se vähennetään korosta!


    • Säästäjä.....

      Tapiola 4,25.
      Ole hyvä.

      • talletusaika

        onkin siihen 2 vuotta...


    • pienistä pankeista

      Pienemmistä paikallisosuuspankeista ja varmaan Tapiolastakin saa yli 4%..!!

      Ei kannata makuuttaa Nordeassa.
      Niitä ei säästäjien rahat kiinnosta.

    • kun kysyin

      perjantaina varmaan n.3.985% 12kk määräaikainen talletus.

      • euroa tai

        yli olevasta summasta...


      • varmaan
        euroa tai kirjoitti:

        yli olevasta summasta...

        väliä, saatko 0,05% jostain enemmän tai vähemmän 20-30 tonnin talletuksella, mutta älä missään tapauksessa mene tekemään pitempää sopparia kuin 12kk.
        Yrittävät hulluna saada 24-36kk soppareita ja lupaavat jotain 0,2 % enemmän korkoa.
        Korot nousevat ja se on varma, koska ohjauskorkoakin nostetaan parasta aikaa.
        Vituttaa varmaan jos vuoden päästä saakin jo 5-6% määräaikaselle ja sulla makaa rahat alta nelosella.
        Sit vaadi soppariin maininta, että nostoprovisio on 1% jos kesken kaiken haluat rahat ulos, riittää kun rahat makaa 3kk tilillä ja nostat pois niin olet omillas.


    • parempi..

      Eilen kysyin, korko 12 kk summasta riippumatta 3,95 % ja jos haluaa 50/50 rahasto/määräaikainen niin korko talletukselle 5 %.

      • Ei pärjää

        Nordea ei tässä kisassa pärjää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe