onko parempia pankkeja?
nordea 12kk 3.92 %
15
6067
Vastaukset
Tämänpäiväisellä korkotasolla saisit luultavasti 12kk:n määräaikaistalletukselle Evlistä 4,0% ja Sampopankista 3,6% koron eikä kumpikaan vaadi sitä rahastosijoitusta. Toki molemmilla on runsaasti rahastojakin tarjolla.
- tpol
eQ Pankki tarjoaa 3,94 %, kun summa on yli 20 000 euroa. Eikä tarvitse sijoittaa senttiäkään rahastoihin.
Talletuskoron kehitystä voi seurata eQ:n nettisivujen kätevän laskurin avulla.- saa...
eli kyllä jos puhutaan kymmenistä tuhansista euroista, niin alkaa pankeilta loppua paukut vasta siinä vaiheessa kun puhutaan päivän Euribor noterausta vastaavasta arvosta tilin korkona. Tietty jos (ainakin leikisti sanottuna) haluaa rahansa riskeerata, niin Nooapankkiin vaan, tarjoavat ainakin välillä yli Euriborin.
Tästä pääsemmekin lähes filosofiseen kysymykseen, eli siihen, että mikäs pankki se sellainen on, joka tarjoaa yli Euriborin korkoa talletukselle. Euribor kun tarkoittaa European Inter Bank Offered Rate, eli korkotasoa, jolla pankit lainaavat toisilleen rahaa... Vähän sama kuin kävelisit kauppaan ja kauppias siinä hedelmäosastolla ilmoittaisi, että jokainen asiakas saa ilmaiset banaanit 5e kunhan vain täyttää ostoskorin banaaneilla... Kuulostaa siis lähinnä elämän ja kuoleman taistelulta, sillä miksi maksaa asiakkaille huippukorkoa, kun samaan aikaan rahan saa jopa markkinoilta halvemmalla? Mutta eihän siinä mitään jos pysyttelee < 25000e talletuksissa, ne kun ovat talletussuojan alaisia ja millään pankin konkurssilla tms ei ole juurikaan vaikutusta.
Toinen pointti asiassa on se, että kun on esim. näitä "fifty-fifty"-talletuksia, eli "saat koron X määräaikaistalletukselle, kun sijoitat puolet osake- tai yhdistelmärahastoon". Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle. - ja palkkiot
saa... kirjoitti:
eli kyllä jos puhutaan kymmenistä tuhansista euroista, niin alkaa pankeilta loppua paukut vasta siinä vaiheessa kun puhutaan päivän Euribor noterausta vastaavasta arvosta tilin korkona. Tietty jos (ainakin leikisti sanottuna) haluaa rahansa riskeerata, niin Nooapankkiin vaan, tarjoavat ainakin välillä yli Euriborin.
Tästä pääsemmekin lähes filosofiseen kysymykseen, eli siihen, että mikäs pankki se sellainen on, joka tarjoaa yli Euriborin korkoa talletukselle. Euribor kun tarkoittaa European Inter Bank Offered Rate, eli korkotasoa, jolla pankit lainaavat toisilleen rahaa... Vähän sama kuin kävelisit kauppaan ja kauppias siinä hedelmäosastolla ilmoittaisi, että jokainen asiakas saa ilmaiset banaanit 5e kunhan vain täyttää ostoskorin banaaneilla... Kuulostaa siis lähinnä elämän ja kuoleman taistelulta, sillä miksi maksaa asiakkaille huippukorkoa, kun samaan aikaan rahan saa jopa markkinoilta halvemmalla? Mutta eihän siinä mitään jos pysyttelee < 25000e talletuksissa, ne kun ovat talletussuojan alaisia ja millään pankin konkurssilla tms ei ole juurikaan vaikutusta.
Toinen pointti asiassa on se, että kun on esim. näitä "fifty-fifty"-talletuksia, eli "saat koron X määräaikaistalletukselle, kun sijoitat puolet osake- tai yhdistelmärahastoon". Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle.Totta! Nordea, Sampo ovat tässä hanakimpia!
"Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle"
3.95% ja rahasto on aika huono yhdistelmä. Mieluummin kantsii pyytää tarjoukset erikseen. - EKP
saa... kirjoitti:
eli kyllä jos puhutaan kymmenistä tuhansista euroista, niin alkaa pankeilta loppua paukut vasta siinä vaiheessa kun puhutaan päivän Euribor noterausta vastaavasta arvosta tilin korkona. Tietty jos (ainakin leikisti sanottuna) haluaa rahansa riskeerata, niin Nooapankkiin vaan, tarjoavat ainakin välillä yli Euriborin.
Tästä pääsemmekin lähes filosofiseen kysymykseen, eli siihen, että mikäs pankki se sellainen on, joka tarjoaa yli Euriborin korkoa talletukselle. Euribor kun tarkoittaa European Inter Bank Offered Rate, eli korkotasoa, jolla pankit lainaavat toisilleen rahaa... Vähän sama kuin kävelisit kauppaan ja kauppias siinä hedelmäosastolla ilmoittaisi, että jokainen asiakas saa ilmaiset banaanit 5e kunhan vain täyttää ostoskorin banaaneilla... Kuulostaa siis lähinnä elämän ja kuoleman taistelulta, sillä miksi maksaa asiakkaille huippukorkoa, kun samaan aikaan rahan saa jopa markkinoilta halvemmalla? Mutta eihän siinä mitään jos pysyttelee < 25000e talletuksissa, ne kun ovat talletussuojan alaisia ja millään pankin konkurssilla tms ei ole juurikaan vaikutusta.
Toinen pointti asiassa on se, että kun on esim. näitä "fifty-fifty"-talletuksia, eli "saat koron X määräaikaistalletukselle, kun sijoitat puolet osake- tai yhdistelmärahastoon". Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle.Sain tammikuun 2 päivä 6kk talletukselle
4% koron,ilman rahasto juttuja!
Paikallinen Op. - ole vakuuksista.
saa... kirjoitti:
eli kyllä jos puhutaan kymmenistä tuhansista euroista, niin alkaa pankeilta loppua paukut vasta siinä vaiheessa kun puhutaan päivän Euribor noterausta vastaavasta arvosta tilin korkona. Tietty jos (ainakin leikisti sanottuna) haluaa rahansa riskeerata, niin Nooapankkiin vaan, tarjoavat ainakin välillä yli Euriborin.
Tästä pääsemmekin lähes filosofiseen kysymykseen, eli siihen, että mikäs pankki se sellainen on, joka tarjoaa yli Euriborin korkoa talletukselle. Euribor kun tarkoittaa European Inter Bank Offered Rate, eli korkotasoa, jolla pankit lainaavat toisilleen rahaa... Vähän sama kuin kävelisit kauppaan ja kauppias siinä hedelmäosastolla ilmoittaisi, että jokainen asiakas saa ilmaiset banaanit 5e kunhan vain täyttää ostoskorin banaaneilla... Kuulostaa siis lähinnä elämän ja kuoleman taistelulta, sillä miksi maksaa asiakkaille huippukorkoa, kun samaan aikaan rahan saa jopa markkinoilta halvemmalla? Mutta eihän siinä mitään jos pysyttelee < 25000e talletuksissa, ne kun ovat talletussuojan alaisia ja millään pankin konkurssilla tms ei ole juurikaan vaikutusta.
Toinen pointti asiassa on se, että kun on esim. näitä "fifty-fifty"-talletuksia, eli "saat koron X määräaikaistalletukselle, kun sijoitat puolet osake- tai yhdistelmärahastoon". Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle.Pankki on lainannut niin lujaa rahaa ulos, että sitä on saatava myös sisään.
Asuntolaina bisnes tuottaa nyt hyvin ja korkojen noustessa vielä paljon paremmin, ei se siis haittaa vaikka lyhyellä tähtäimellä antaisikin halvemmalla rahaa ulos.
Pankit ovat saaneet sen lainarahan tietyllä hinnalla sisään, siinä korko ei nouse kuten tavallisen sukankuluttajan lainassa. - jaksetaan höyrytä
EKP kirjoitti:
Sain tammikuun 2 päivä 6kk talletukselle
4% koron,ilman rahasto juttuja!
Paikallinen Op.mutta miksei kukaan mainitse pankin marginaalia joka veistetään ohjauskorkoon sidotusta korosta x ensin pois? Siis ihan samaan tapaan kuin lainassakin lyödään marginaali koron päälle, niin talletuksessa se vähennetään korosta!
- Säästäjä.....
Tapiola 4,25.
Ole hyvä.- talletusaika
onkin siihen 2 vuotta...
- pienistä pankeista
Pienemmistä paikallisosuuspankeista ja varmaan Tapiolastakin saa yli 4%..!!
Ei kannata makuuttaa Nordeassa.
Niitä ei säästäjien rahat kiinnosta. - kun kysyin
perjantaina varmaan n.3.985% 12kk määräaikainen talletus.
- euroa tai
yli olevasta summasta...
- varmaan
euroa tai kirjoitti:
yli olevasta summasta...
väliä, saatko 0,05% jostain enemmän tai vähemmän 20-30 tonnin talletuksella, mutta älä missään tapauksessa mene tekemään pitempää sopparia kuin 12kk.
Yrittävät hulluna saada 24-36kk soppareita ja lupaavat jotain 0,2 % enemmän korkoa.
Korot nousevat ja se on varma, koska ohjauskorkoakin nostetaan parasta aikaa.
Vituttaa varmaan jos vuoden päästä saakin jo 5-6% määräaikaselle ja sulla makaa rahat alta nelosella.
Sit vaadi soppariin maininta, että nostoprovisio on 1% jos kesken kaiken haluat rahat ulos, riittää kun rahat makaa 3kk tilillä ja nostat pois niin olet omillas.
- parempi..
Eilen kysyin, korko 12 kk summasta riippumatta 3,95 % ja jos haluaa 50/50 rahasto/määräaikainen niin korko talletukselle 5 %.
- Ei pärjää
Nordea ei tässä kisassa pärjää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522