Ystävänpäivä runon

StarAngel

lykkään etukäteen, kun en kuitenkaan muista ja kerkiä ystävänpäivänä sitä naputella....

Sun ystäväsi armaasi
mä aina olla tahtoisin,
en koskaan olla tahtoisi
sull' uskoton ja petturi,
se oisi suurin iloni,
jos aina oisit luonani,
jos kuolo sinut korjaisi,
niin murhe minut murtaisi
-jos ystäväni et olekaan,
lue joka toinen rivi vaan!

26

3334

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aliisa

Tuli ihan nuoruus mieleen....silloin toi runo kiersi koulussa...Mistä ihmeestä löysit sen ...;O)) Mun on ihan pakko kopsata tää itteleni :)

• StarAngel

jonka ostin vuosia sitten kirjakaupasta...siinä on kaikki ihanat muistot, jotka sinäkin varmaan tunnet ja tiedät. Kirjan nimi on: Muistoa minulta pyysit...
        Katsoppa löytyykö netistä tätä kirjaa ja saako vielä jostain. Kirjan on koonnut Leena Järvenpää ja siinä on niitäkin muistoja mitä lapsena kirjoitettiin ystäväni kirjaan...muistat varmaankin sen?

• aliisa
        StarAngel kirjoitti:

jonka ostin vuosia sitten kirjakaupasta...siinä on kaikki ihanat muistot, jotka sinäkin varmaan tunnet ja tiedät. Kirjan nimi on: Muistoa minulta pyysit...
        Katsoppa löytyykö netistä tätä kirjaa ja saako vielä jostain. Kirjan on koonnut Leena Järvenpää ja siinä on niitäkin muistoja mitä lapsena kirjoitettiin ystäväni kirjaan...muistat varmaankin sen?

"Pidä puhtaana kirja tää,se muistoja kauniita sisältää"...mulla on yks tuollainen kirja vielä tallella...Siis mä HALUUN tuollasen kirjan...Ihan herkistyin täällä ...:)) Siitä on niin kauan......

• StarAngel
        aliisa kirjoitti:

"Pidä puhtaana kirja tää,se muistoja kauniita sisältää"...mulla on yks tuollainen kirja vielä tallella...Siis mä HALUUN tuollasen kirjan...Ihan herkistyin täällä ...:)) Siitä on niin kauan......

tuolla nimellä, jonka annoin.
        Siinä on todella paljon tuttuja muistolauseita ja paljon uuttakin, jota en minä tuntenut.
        Tuttua tuo kirjan nimi...muistoa minulta pyysit,
        mitä muistoksi antaisin, ota Jeesus seuraksesi,
        se on muistoista parhain.

Tai tämä: Kun mä tätä kirjoitan, niin ryskää syksyn tuulet, sydämestäin silti äänen
        ystävyyden kuulet.

Jos et saa kirjaa, niin minä voin kopsata tämän sulle.:)

• aliisa
        StarAngel kirjoitti:

tuolla nimellä, jonka annoin.
        Siinä on todella paljon tuttuja muistolauseita ja paljon uuttakin, jota en minä tuntenut.
        Tuttua tuo kirjan nimi...muistoa minulta pyysit,
        mitä muistoksi antaisin, ota Jeesus seuraksesi,
        se on muistoista parhain.

Tai tämä: Kun mä tätä kirjoitan, niin ryskää syksyn tuulet, sydämestäin silti äänen
        ystävyyden kuulet.

Jos et saa kirjaa, niin minä voin kopsata tämän sulle.:)

oletpas sä ihana ihminen...mä katson kirjakaupasta,ehkä jo huomenna :)) "Kissa istuu ikunalla,kutoo pientä sukkaa.Älä itke "Maija" kulta,itkus menee hukkaan "...löytyykö ?? Tai "Kolme sanaa sinulle,ole ystävä minulle"

• StarAngel
        aliisa kirjoitti:

oletpas sä ihana ihminen...mä katson kirjakaupasta,ehkä jo huomenna :)) "Kissa istuu ikunalla,kutoo pientä sukkaa.Älä itke "Maija" kulta,itkus menee hukkaan "...löytyykö ?? Tai "Kolme sanaa sinulle,ole ystävä minulle"

niin tarkkaan selannut,mutta joissakin on muoto hieman erilainen kuin esim. meilläpäin.
        Muistatko tämän: kaksi on tytöllä annettavaa...?

• aliisa
        StarAngel kirjoitti:

niin tarkkaan selannut,mutta joissakin on muoto hieman erilainen kuin esim. meilläpäin.
        Muistatko tämän: kaksi on tytöllä annettavaa...?

auta vähän mun muistia :)

• StarAngel
        aliisa kirjoitti:

auta vähän mun muistia :)

annettavaa, puhdas sydän ja suukko.
        Kaks' on pojalla kannettavaa, viinapullo ja puukko.
        En oon varma, menikö oikeaoppisesti...mutta monet näistä muuttuivat matkan varrella erilaiseksi...

Muistoja ne kirjoittaa ja
        muistoista ne pitää,
        vaan nytpä sattui sellainen,
        joka ei muista mitään.;))

• aliisa
        StarAngel kirjoitti:

annettavaa, puhdas sydän ja suukko.
        Kaks' on pojalla kannettavaa, viinapullo ja puukko.
        En oon varma, menikö oikeaoppisesti...mutta monet näistä muuttuivat matkan varrella erilaiseksi...

Muistoja ne kirjoittaa ja
        muistoista ne pitää,
        vaan nytpä sattui sellainen,
        joka ei muista mitään.;))

muistin heti kun luin...:))

• StarAngel
        aliisa kirjoitti:

muistin heti kun luin...:))

Mulla saattaa löytyä sellaisia muistoja, joista ei tuossa kirjassa tiedetä...kun vaan löydän sen äidin muistokirjan jostain.
        Laittelen sulle niitä, jos tahdot kun kerkiän ja jos saan selvää niin vanhasta kirjasta.
        Nyt menen saunaan...

• aliisa
        StarAngel kirjoitti:

Mulla saattaa löytyä sellaisia muistoja, joista ei tuossa kirjassa tiedetä...kun vaan löydän sen äidin muistokirjan jostain.
        Laittelen sulle niitä, jos tahdot kun kerkiän ja jos saan selvää niin vanhasta kirjasta.
        Nyt menen saunaan...

jos vain viitsit...s-postini löytyy galleriastani :))

• Roirohkea.
        StarAngel kirjoitti:

Muistoa minulta pyysit,eikö riitä mitä minulta kauansitten nyysit.Rakkautesi veit pois,ikuinen sen luulin olla vois.Mitä vielä tahdot antavan minun,olinhan kauan sitten ikuisesti sinun.Mene vaateinesi kauaksi minun,en enään tahdo olla lähellä sinun.Läheisyytesi on kuin isku sähkön,näen siinä uudestaan ja uudestaan sinun viimeisen lähdön.

• tuttu sepustus vuosien takaa, runoilijan nimeä en tiedä, olisiko ollut joku SK kaltainen, morsian!

• StarAngel

tämä on erittäin vanha juttu, muistolauseita, joita lapset ja nuoret harrastivat aikoinaan, kun kirjoiteltiin ystäväni/koulukaverini kirjaan.
        Osa minun muistolauseista on 40-luvulta äitini kirjoittamia...
        tämä perinne kiersi ennen äidiltä tytöille ja jne...
        Perinne, jota nykyajan lapset ei tunne.

• StarAngel kirjoitti:

tämä on erittäin vanha juttu, muistolauseita, joita lapset ja nuoret harrastivat aikoinaan, kun kirjoiteltiin ystäväni/koulukaverini kirjaan.
        Osa minun muistolauseista on 40-luvulta äitini kirjoittamia...
        tämä perinne kiersi ennen äidiltä tytöille ja jne...
        Perinne, jota nykyajan lapset ei tunne.

älä ny vedä henkeen...kyllä minä muistan saman jutun, en oo nykynuorisoo, kunnioittavasti: alle tai ylle kirjoittanut!!

• StarAngel
        aliisa kirjoitti:

suomalaisesta kirjakaupasta...

kirja...en äsken huomannut, että joku oli tuonut sen jo esille...se toinen enkeli siellä taustalla hiippailee.;))

• StarAngel
        StarAngel kirjoitti:

kirja...en äsken huomannut, että joku oli tuonut sen jo esille...se toinen enkeli siellä taustalla hiippailee.;))

tilata tuon suoraan netistä, niin ei tarvii etsiä mistään.
        Tuossa oli se ostoskori.
        Ihana kirja, minä aina poimin sieltä lauseita eri elämäntilanteisiin.:)

• aliisa
        StarAngel kirjoitti:

tilata tuon suoraan netistä, niin ei tarvii etsiä mistään.
        Tuossa oli se ostoskori.
        Ihana kirja, minä aina poimin sieltä lauseita eri elämäntilanteisiin.:)

ja jos ei löydy niin tilaan sen...:)

• hiippaile
        StarAngel kirjoitti:

missään.Kunhan tässä seurailen.

• varmaan tietävät

Älä kulje edelläni,
      en ehkä seuraa.
      Älä kulje perässäni,
      en ehkä johda.
      Kulje rinnallani
      ja ole ystäväni.

Ei varmasti liikaa pyydetty tosiystävältä!

• StarAngel

tuttu mulle...oli omissa häissä muistolauseena...itse sen vielä valitsin.:)))

• varmaan tietävät
        StarAngel kirjoitti:

tuttu mulle...oli omissa häissä muistolauseena...itse sen vielä valitsin.:)))

että jokainen hetki ystävän seurassa, tuo muistoja, ja kukapa meistä haluaisi että jälkeemme jää niitä huonoja muistoja!

• StarAngel
        varmaan tietävät kirjoitti:

että jokainen hetki ystävän seurassa, tuo muistoja, ja kukapa meistä haluaisi että jälkeemme jää niitä huonoja muistoja!

Kun lehdet putoo
        ja kannet jää,
        niin kansissa säilyy
        muisto tää.

• aliisa
        StarAngel kirjoitti:

Kun lehdet putoo
        ja kannet jää,
        niin kansissa säilyy
        muisto tää.

"Muista silloin minua,kun kirppu puree sinua."

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3298
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3057
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2550
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2333
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2066
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      37
      1945
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1509
    Aihe