moi,
Mulla on Citroen Xsara vuosimallia 2002. No, kohtuuhyvin on auton kanssa mennyt, mutta toissapäivänä meni akku. Eipä siinä mitään. Tuon ikäiseen autoon voisi jo hyvinkin kuvitella vaihdettavan akun. Mutta miten kävi?! Akun vaihdon jälkeen kauko-ohjain ei toimi eli ei suostu avaamaan ovia. Missä voisi olla vika? Paristoja en ole vielä vaihtanut, mutta epäilen vian olevan nyt jossakin muualla.
Ovien kauko-ohjain
12
12200
Vastaukset
- PSA
täältä ei saa kuin vittuilu vastauksia...
Voi olla viisaampi kun kyselet muilta palstoilta
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/messageboard.msnw
http://www.citroen-foorumi.com/forum/index.php
Saat asiallisia vastauksia!!!- jovain
päivä on pelastettu..aikani räpsyttelin xantian keskuslukitusta kun lauhtunut vähän että saisin toisen takaoven meneen lukkoon.ja meni!otin heti taas sulakkeen pois.kertokaa miksei napit mene painamalla muissakaan ovissa aina noin manuaaliseti alas.joku aivankuin pönkää vastaan ja toisinaan menee..?
Itse eilen taistelin tyhjän akun ja -02 Xsaran kanssa, peläten mahdollisia seuraamuksia ajoneston kanssa, mutta yllättävästi kaikki toimi ihan O.K. ilman kikkailuja.
Tarkista kaukoavaimen patterin jännite, avaa ovet avaimella, käynnistä auto ja ajon jälkeen kokeile uudestaan kaukoavainta.- Torsti3
Jeps. Vaihdoin jo paristonkin. Ei vaikutusta, vaan kake ei toimi. En tiedä, mitä enää yrittää. Tämän täytyy liittyä, anyway, tuon akun vaihtoon. Kaikki muut toimivat akun vaihdon jälkeen ihan ok. Itsellänikin on siis Xsara -02.
- alusta avain
Torsti3 kirjoitti:
Jeps. Vaihdoin jo paristonkin. Ei vaikutusta, vaan kake ei toimi. En tiedä, mitä enää yrittää. Tämän täytyy liittyä, anyway, tuon akun vaihtoon. Kaikki muut toimivat akun vaihdon jälkeen ihan ok. Itsellänikin on siis Xsara -02.
berlingossa avain piti alustaa jos akku irroitettiin/patteri loppui kaukosäädöstä. avain virtalukkoon ja virta päälle, sitten piti painaa muistaakseni avaus-nappulaa. avaimessa oleva siru koodautui uudelleen.
kannattaa tarkistaa vielä ohjekirjasta asia. - jrkk
alusta avain kirjoitti:
berlingossa avain piti alustaa jos akku irroitettiin/patteri loppui kaukosäädöstä. avain virtalukkoon ja virta päälle, sitten piti painaa muistaakseni avaus-nappulaa. avaimessa oleva siru koodautui uudelleen.
kannattaa tarkistaa vielä ohjekirjasta asia.Joo eli mulla samaa vikaa.
Pakkasilla startatessa vinkui hälytys summeri
ja joku ylimääräinen varoitusvalo (emäntä ratissa en nähnyt mikä valo) lisäksi virrat jäi päälle vaikka käänsi avaimesta virrat pois.
No sulattelin siinä sitten auton ja latasin akun
joka oli mennyt oudosti tyhjäksi, radion kanavat sekä kello olivat näes menneet sekaisin. (ei muuten startattu akkua aivan tyhäksi eikä se laturissakaan kauaa tarvinnut olla) no auto käyntiin ja menoksi, pysäköidessä sitten ilmeni että aukosäädin ei toimi.
Kävin sitten veholla ostamassa uuden patterin (vaikka olin melko varma ettei auttaisi) ja huoltomiehen ohjeen mukaa koodasin avainta tuloksetta, Tämän jälkeen otettiin auto sisään ja huoltomies koitti koodata avainta tuloksetta.
Sitten katsottiin testerillä vikahistoria jossa oli jotain jotka huoltomies vain nollasi pois ???
edelleenkään kaukosäädin ei koodaantunut.
Huoltomies ehdotti uuden kaukosäätimen ostoa jota heillä ei kuitenkaan ollut hyllyssä ja se pitää maksaa vaikkei vika olisikaan siinä. ja eihän se varmaan ole kun se liittyy tohon akun tyhjenemiseen.
Kysynkin siis miten teillä hyvät sitikka veljet tämä homma on ratkennut ?
ai niin se vehon ohje avaimen koodaamiseen on:
virrat päälle, sulkemis nappia 10 sek pohjassa
virrat pois, avain pois virtalukosta, parin sekunnin odotus, ja nyt pitisi pelata. - jrkk
jrkk kirjoitti:
Joo eli mulla samaa vikaa.
Pakkasilla startatessa vinkui hälytys summeri
ja joku ylimääräinen varoitusvalo (emäntä ratissa en nähnyt mikä valo) lisäksi virrat jäi päälle vaikka käänsi avaimesta virrat pois.
No sulattelin siinä sitten auton ja latasin akun
joka oli mennyt oudosti tyhjäksi, radion kanavat sekä kello olivat näes menneet sekaisin. (ei muuten startattu akkua aivan tyhäksi eikä se laturissakaan kauaa tarvinnut olla) no auto käyntiin ja menoksi, pysäköidessä sitten ilmeni että aukosäädin ei toimi.
Kävin sitten veholla ostamassa uuden patterin (vaikka olin melko varma ettei auttaisi) ja huoltomiehen ohjeen mukaa koodasin avainta tuloksetta, Tämän jälkeen otettiin auto sisään ja huoltomies koitti koodata avainta tuloksetta.
Sitten katsottiin testerillä vikahistoria jossa oli jotain jotka huoltomies vain nollasi pois ???
edelleenkään kaukosäädin ei koodaantunut.
Huoltomies ehdotti uuden kaukosäätimen ostoa jota heillä ei kuitenkaan ollut hyllyssä ja se pitää maksaa vaikkei vika olisikaan siinä. ja eihän se varmaan ole kun se liittyy tohon akun tyhjenemiseen.
Kysynkin siis miten teillä hyvät sitikka veljet tämä homma on ratkennut ?
ai niin se vehon ohje avaimen koodaamiseen on:
virrat päälle, sulkemis nappia 10 sek pohjassa
virrat pois, avain pois virtalukosta, parin sekunnin odotus, ja nyt pitisi pelata.No nyt on käyty toisessa paikassa toteamassa että kaukosäädin on ehjä (lähettää signaalin)
Onkohan toi enää koodauksella kuntoon tuleva homma.
Palaan asiaan - jrkk
jrkk kirjoitti:
No nyt on käyty toisessa paikassa toteamassa että kaukosäädin on ehjä (lähettää signaalin)
Onkohan toi enää koodauksella kuntoon tuleva homma.
Palaan asiaanNo niin, veholla käyty ja kake toimii taas.
Avaimet piti koodata uudestaan ihan sillä koodilla joka on siinä kortissa joka on saatu auton mukana.
Senkään jälkeen kake ei alkanut heti pelaamaan vaan akun kenkää piti käyttää irti ja sitten se avaimen alustus homma (virrat päälle ja kiinni nappia 10 sek).
tämän jälkeen kauko pelitti ja lasku oli 25 eskoa. - Torsti3
jrkk kirjoitti:
No niin, veholla käyty ja kake toimii taas.
Avaimet piti koodata uudestaan ihan sillä koodilla joka on siinä kortissa joka on saatu auton mukana.
Senkään jälkeen kake ei alkanut heti pelaamaan vaan akun kenkää piti käyttää irti ja sitten se avaimen alustus homma (virrat päälle ja kiinni nappia 10 sek).
tämän jälkeen kauko pelitti ja lasku oli 25 eskoa.Mä aloitin tän keskustelun. Ja olen kokeillut noita vinkkejä ja ohjeita, mitä olen kiitettävästi saanut. Ei ole auttanut, vielä. Se Vehossa käynti vielä puuttuu. Ei ole oikein, että siitä joutuu maksamaan, että on vaihdattanut akun. Olen pannut myös maahantuojalle kysymyksen asiasta, mihin se tietenkään ei ole vastannut.
- Kaukosäädin lukitus toimintaan
Torsti3 kirjoitti:
Mä aloitin tän keskustelun. Ja olen kokeillut noita vinkkejä ja ohjeita, mitä olen kiitettävästi saanut. Ei ole auttanut, vielä. Se Vehossa käynti vielä puuttuu. Ei ole oikein, että siitä joutuu maksamaan, että on vaihdattanut akun. Olen pannut myös maahantuojalle kysymyksen asiasta, mihin se tietenkään ei ole vastannut.
Sama ongelma oli. Avaimen koodaukseen/synkkaukseen löytyi muistaakseni ohje Xsaran käyttöohjeista (tätä tarvii mm joskus pariston vaihdon jälkeen). En muista tarkkaan miten se meni, mutta näin kuitenkin ongelma korjaantui: Ajoin autolla noin 10 min, jonka aikana painelin kaikkia avaimen nappuloita. Tämän jälkeen kauko-lukitus toimi. (kauko-lukitus ei toimi avaimen ollessa virtalukossa.) Tuohon riittänee, että pelkät virrat on vain päällä, kun avaimen nappuloita painelee. Tais ohjeessakin olla niin...
- Anonyymi
Miksi takaluukku ei aukea?
- Anonyymi
Ei muuta kun auto veholle, koodaavat sen uudelleen ja hinta 120 egee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089981 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12591Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill702381- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91411- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421237