Ovien kauko-ohjain

Torsti3

moi,

Mulla on Citroen Xsara vuosimallia 2002. No, kohtuuhyvin on auton kanssa mennyt, mutta toissapäivänä meni akku. Eipä siinä mitään. Tuon ikäiseen autoon voisi jo hyvinkin kuvitella vaihdettavan akun. Mutta miten kävi?! Akun vaihdon jälkeen kauko-ohjain ei toimi eli ei suostu avaamaan ovia. Missä voisi olla vika? Paristoja en ole vielä vaihtanut, mutta epäilen vian olevan nyt jossakin muualla.

12

13619

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PSA
      • jovain

päivä on pelastettu..aikani räpsyttelin xantian keskuslukitusta kun lauhtunut vähän että saisin toisen takaoven meneen lukkoon.ja meni!otin heti taas sulakkeen pois.kertokaa miksei napit mene painamalla muissakaan ovissa aina noin manuaaliseti alas.joku aivankuin pönkää vastaan ja toisinaan menee..?

• Itse eilen taistelin tyhjän akun ja -02 Xsaran kanssa, peläten mahdollisia seuraamuksia ajoneston kanssa, mutta yllättävästi kaikki toimi ihan O.K. ilman kikkailuja.

Tarkista kaukoavaimen patterin jännite, avaa ovet avaimella, käynnistä auto ja ajon jälkeen kokeile uudestaan kaukoavainta.

• Torsti3

Jeps. Vaihdoin jo paristonkin. Ei vaikutusta, vaan kake ei toimi. En tiedä, mitä enää yrittää. Tämän täytyy liittyä, anyway, tuon akun vaihtoon. Kaikki muut toimivat akun vaihdon jälkeen ihan ok. Itsellänikin on siis Xsara -02.

• alusta avain
        Torsti3 kirjoitti:

Jeps. Vaihdoin jo paristonkin. Ei vaikutusta, vaan kake ei toimi. En tiedä, mitä enää yrittää. Tämän täytyy liittyä, anyway, tuon akun vaihtoon. Kaikki muut toimivat akun vaihdon jälkeen ihan ok. Itsellänikin on siis Xsara -02.

berlingossa avain piti alustaa jos akku irroitettiin/patteri loppui kaukosäädöstä. avain virtalukkoon ja virta päälle, sitten piti painaa muistaakseni avaus-nappulaa. avaimessa oleva siru koodautui uudelleen.
        kannattaa tarkistaa vielä ohjekirjasta asia.

• jrkk
        alusta avain kirjoitti:

berlingossa avain piti alustaa jos akku irroitettiin/patteri loppui kaukosäädöstä. avain virtalukkoon ja virta päälle, sitten piti painaa muistaakseni avaus-nappulaa. avaimessa oleva siru koodautui uudelleen.
        kannattaa tarkistaa vielä ohjekirjasta asia.

Joo eli mulla samaa vikaa.
        Pakkasilla startatessa vinkui hälytys summeri
        ja joku ylimääräinen varoitusvalo (emäntä ratissa en nähnyt mikä valo) lisäksi virrat jäi päälle vaikka käänsi avaimesta virrat pois.
        No sulattelin siinä sitten auton ja latasin akun
        joka oli mennyt oudosti tyhjäksi, radion kanavat sekä kello olivat näes menneet sekaisin. (ei muuten startattu akkua aivan tyhäksi eikä se laturissakaan kauaa tarvinnut olla) no auto käyntiin ja menoksi, pysäköidessä sitten ilmeni että aukosäädin ei toimi.
        Kävin sitten veholla ostamassa uuden patterin (vaikka olin melko varma ettei auttaisi) ja huoltomiehen ohjeen mukaa koodasin avainta tuloksetta, Tämän jälkeen otettiin auto sisään ja huoltomies koitti koodata avainta tuloksetta.
        Sitten katsottiin testerillä vikahistoria jossa oli jotain jotka huoltomies vain nollasi pois ???
        edelleenkään kaukosäädin ei koodaantunut.
        Huoltomies ehdotti uuden kaukosäätimen ostoa jota heillä ei kuitenkaan ollut hyllyssä ja se pitää maksaa vaikkei vika olisikaan siinä. ja eihän se varmaan ole kun se liittyy tohon akun tyhjenemiseen.
        Kysynkin siis miten teillä hyvät sitikka veljet tämä homma on ratkennut ?

ai niin se vehon ohje avaimen koodaamiseen on:
        virrat päälle, sulkemis nappia 10 sek pohjassa
        virrat pois, avain pois virtalukosta, parin sekunnin odotus, ja nyt pitisi pelata.

• jrkk
        jrkk kirjoitti:

Joo eli mulla samaa vikaa.
        Pakkasilla startatessa vinkui hälytys summeri
        ja joku ylimääräinen varoitusvalo (emäntä ratissa en nähnyt mikä valo) lisäksi virrat jäi päälle vaikka käänsi avaimesta virrat pois.
        No sulattelin siinä sitten auton ja latasin akun
        joka oli mennyt oudosti tyhjäksi, radion kanavat sekä kello olivat näes menneet sekaisin. (ei muuten startattu akkua aivan tyhäksi eikä se laturissakaan kauaa tarvinnut olla) no auto käyntiin ja menoksi, pysäköidessä sitten ilmeni että aukosäädin ei toimi.
        Kävin sitten veholla ostamassa uuden patterin (vaikka olin melko varma ettei auttaisi) ja huoltomiehen ohjeen mukaa koodasin avainta tuloksetta, Tämän jälkeen otettiin auto sisään ja huoltomies koitti koodata avainta tuloksetta.
        Sitten katsottiin testerillä vikahistoria jossa oli jotain jotka huoltomies vain nollasi pois ???
        edelleenkään kaukosäädin ei koodaantunut.
        Huoltomies ehdotti uuden kaukosäätimen ostoa jota heillä ei kuitenkaan ollut hyllyssä ja se pitää maksaa vaikkei vika olisikaan siinä. ja eihän se varmaan ole kun se liittyy tohon akun tyhjenemiseen.
        Kysynkin siis miten teillä hyvät sitikka veljet tämä homma on ratkennut ?

ai niin se vehon ohje avaimen koodaamiseen on:
        virrat päälle, sulkemis nappia 10 sek pohjassa
        virrat pois, avain pois virtalukosta, parin sekunnin odotus, ja nyt pitisi pelata.

No nyt on käyty toisessa paikassa toteamassa että kaukosäädin on ehjä (lähettää signaalin)
        Onkohan toi enää koodauksella kuntoon tuleva homma.
        Palaan asiaan

• jrkk
        jrkk kirjoitti:

No nyt on käyty toisessa paikassa toteamassa että kaukosäädin on ehjä (lähettää signaalin)
        Onkohan toi enää koodauksella kuntoon tuleva homma.
        Palaan asiaan

No niin, veholla käyty ja kake toimii taas.
        Avaimet piti koodata uudestaan ihan sillä koodilla joka on siinä kortissa joka on saatu auton mukana.
        Senkään jälkeen kake ei alkanut heti pelaamaan vaan akun kenkää piti käyttää irti ja sitten se avaimen alustus homma (virrat päälle ja kiinni nappia 10 sek).
        tämän jälkeen kauko pelitti ja lasku oli 25 eskoa.

• Torsti3
        jrkk kirjoitti:

No niin, veholla käyty ja kake toimii taas.
        Avaimet piti koodata uudestaan ihan sillä koodilla joka on siinä kortissa joka on saatu auton mukana.
        Senkään jälkeen kake ei alkanut heti pelaamaan vaan akun kenkää piti käyttää irti ja sitten se avaimen alustus homma (virrat päälle ja kiinni nappia 10 sek).
        tämän jälkeen kauko pelitti ja lasku oli 25 eskoa.

Mä aloitin tän keskustelun. Ja olen kokeillut noita vinkkejä ja ohjeita, mitä olen kiitettävästi saanut. Ei ole auttanut, vielä. Se Vehossa käynti vielä puuttuu. Ei ole oikein, että siitä joutuu maksamaan, että on vaihdattanut akun. Olen pannut myös maahantuojalle kysymyksen asiasta, mihin se tietenkään ei ole vastannut.

• Kaukosäädin lukitus toimintaan
        Torsti3 kirjoitti:

Mä aloitin tän keskustelun. Ja olen kokeillut noita vinkkejä ja ohjeita, mitä olen kiitettävästi saanut. Ei ole auttanut, vielä. Se Vehossa käynti vielä puuttuu. Ei ole oikein, että siitä joutuu maksamaan, että on vaihdattanut akun. Olen pannut myös maahantuojalle kysymyksen asiasta, mihin se tietenkään ei ole vastannut.

Sama ongelma oli. Avaimen koodaukseen/synkkaukseen löytyi muistaakseni ohje Xsaran käyttöohjeista (tätä tarvii mm joskus pariston vaihdon jälkeen). En muista tarkkaan miten se meni, mutta näin kuitenkin ongelma korjaantui: Ajoin autolla noin 10 min, jonka aikana painelin kaikkia avaimen nappuloita. Tämän jälkeen kauko-lukitus toimi. (kauko-lukitus ei toimi avaimen ollessa virtalukossa.) Tuohon riittänee, että pelkät virrat on vain päällä, kun avaimen nappuloita painelee. Tais ohjeessakin olla niin...

• Anonyymi

Miksi takaluukku ei aukea?

• Anonyymi

Ei muuta kun auto veholle, koodaavat sen uudelleen ja hinta 120 egee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      63
      779
    2. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      157
      763
    3. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      25
      760
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      100
      730
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      708
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      667
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      193
      636
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      592
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      572
    10. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      539
    11. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      34
      516
    12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      470
    13. 39
      455
    14. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      445
    15. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      437
    16. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      429
    17. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      427
    18. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      423
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      408
    20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      407
    Aihe