Ovien kauko-ohjain

Torsti3

moi,

Mulla on Citroen Xsara vuosimallia 2002. No, kohtuuhyvin on auton kanssa mennyt, mutta toissapäivänä meni akku. Eipä siinä mitään. Tuon ikäiseen autoon voisi jo hyvinkin kuvitella vaihdettavan akun. Mutta miten kävi?! Akun vaihdon jälkeen kauko-ohjain ei toimi eli ei suostu avaamaan ovia. Missä voisi olla vika? Paristoja en ole vielä vaihtanut, mutta epäilen vian olevan nyt jossakin muualla.

11

11197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PSA
      • jovain

        päivä on pelastettu..aikani räpsyttelin xantian keskuslukitusta kun lauhtunut vähän että saisin toisen takaoven meneen lukkoon.ja meni!otin heti taas sulakkeen pois.kertokaa miksei napit mene painamalla muissakaan ovissa aina noin manuaaliseti alas.joku aivankuin pönkää vastaan ja toisinaan menee..?


    • Itse eilen taistelin tyhjän akun ja -02 Xsaran kanssa, peläten mahdollisia seuraamuksia ajoneston kanssa, mutta yllättävästi kaikki toimi ihan O.K. ilman kikkailuja.

      Tarkista kaukoavaimen patterin jännite, avaa ovet avaimella, käynnistä auto ja ajon jälkeen kokeile uudestaan kaukoavainta.

      • Torsti3

        Jeps. Vaihdoin jo paristonkin. Ei vaikutusta, vaan kake ei toimi. En tiedä, mitä enää yrittää. Tämän täytyy liittyä, anyway, tuon akun vaihtoon. Kaikki muut toimivat akun vaihdon jälkeen ihan ok. Itsellänikin on siis Xsara -02.


      • alusta avain
        Torsti3 kirjoitti:

        Jeps. Vaihdoin jo paristonkin. Ei vaikutusta, vaan kake ei toimi. En tiedä, mitä enää yrittää. Tämän täytyy liittyä, anyway, tuon akun vaihtoon. Kaikki muut toimivat akun vaihdon jälkeen ihan ok. Itsellänikin on siis Xsara -02.

        berlingossa avain piti alustaa jos akku irroitettiin/patteri loppui kaukosäädöstä. avain virtalukkoon ja virta päälle, sitten piti painaa muistaakseni avaus-nappulaa. avaimessa oleva siru koodautui uudelleen.
        kannattaa tarkistaa vielä ohjekirjasta asia.


      • jrkk
        alusta avain kirjoitti:

        berlingossa avain piti alustaa jos akku irroitettiin/patteri loppui kaukosäädöstä. avain virtalukkoon ja virta päälle, sitten piti painaa muistaakseni avaus-nappulaa. avaimessa oleva siru koodautui uudelleen.
        kannattaa tarkistaa vielä ohjekirjasta asia.

        Joo eli mulla samaa vikaa.
        Pakkasilla startatessa vinkui hälytys summeri
        ja joku ylimääräinen varoitusvalo (emäntä ratissa en nähnyt mikä valo) lisäksi virrat jäi päälle vaikka käänsi avaimesta virrat pois.
        No sulattelin siinä sitten auton ja latasin akun
        joka oli mennyt oudosti tyhjäksi, radion kanavat sekä kello olivat näes menneet sekaisin. (ei muuten startattu akkua aivan tyhäksi eikä se laturissakaan kauaa tarvinnut olla) no auto käyntiin ja menoksi, pysäköidessä sitten ilmeni että aukosäädin ei toimi.
        Kävin sitten veholla ostamassa uuden patterin (vaikka olin melko varma ettei auttaisi) ja huoltomiehen ohjeen mukaa koodasin avainta tuloksetta, Tämän jälkeen otettiin auto sisään ja huoltomies koitti koodata avainta tuloksetta.
        Sitten katsottiin testerillä vikahistoria jossa oli jotain jotka huoltomies vain nollasi pois ???
        edelleenkään kaukosäädin ei koodaantunut.
        Huoltomies ehdotti uuden kaukosäätimen ostoa jota heillä ei kuitenkaan ollut hyllyssä ja se pitää maksaa vaikkei vika olisikaan siinä. ja eihän se varmaan ole kun se liittyy tohon akun tyhjenemiseen.
        Kysynkin siis miten teillä hyvät sitikka veljet tämä homma on ratkennut ?

        ai niin se vehon ohje avaimen koodaamiseen on:
        virrat päälle, sulkemis nappia 10 sek pohjassa
        virrat pois, avain pois virtalukosta, parin sekunnin odotus, ja nyt pitisi pelata.


      • jrkk
        jrkk kirjoitti:

        Joo eli mulla samaa vikaa.
        Pakkasilla startatessa vinkui hälytys summeri
        ja joku ylimääräinen varoitusvalo (emäntä ratissa en nähnyt mikä valo) lisäksi virrat jäi päälle vaikka käänsi avaimesta virrat pois.
        No sulattelin siinä sitten auton ja latasin akun
        joka oli mennyt oudosti tyhjäksi, radion kanavat sekä kello olivat näes menneet sekaisin. (ei muuten startattu akkua aivan tyhäksi eikä se laturissakaan kauaa tarvinnut olla) no auto käyntiin ja menoksi, pysäköidessä sitten ilmeni että aukosäädin ei toimi.
        Kävin sitten veholla ostamassa uuden patterin (vaikka olin melko varma ettei auttaisi) ja huoltomiehen ohjeen mukaa koodasin avainta tuloksetta, Tämän jälkeen otettiin auto sisään ja huoltomies koitti koodata avainta tuloksetta.
        Sitten katsottiin testerillä vikahistoria jossa oli jotain jotka huoltomies vain nollasi pois ???
        edelleenkään kaukosäädin ei koodaantunut.
        Huoltomies ehdotti uuden kaukosäätimen ostoa jota heillä ei kuitenkaan ollut hyllyssä ja se pitää maksaa vaikkei vika olisikaan siinä. ja eihän se varmaan ole kun se liittyy tohon akun tyhjenemiseen.
        Kysynkin siis miten teillä hyvät sitikka veljet tämä homma on ratkennut ?

        ai niin se vehon ohje avaimen koodaamiseen on:
        virrat päälle, sulkemis nappia 10 sek pohjassa
        virrat pois, avain pois virtalukosta, parin sekunnin odotus, ja nyt pitisi pelata.

        No nyt on käyty toisessa paikassa toteamassa että kaukosäädin on ehjä (lähettää signaalin)
        Onkohan toi enää koodauksella kuntoon tuleva homma.
        Palaan asiaan


      • jrkk
        jrkk kirjoitti:

        No nyt on käyty toisessa paikassa toteamassa että kaukosäädin on ehjä (lähettää signaalin)
        Onkohan toi enää koodauksella kuntoon tuleva homma.
        Palaan asiaan

        No niin, veholla käyty ja kake toimii taas.
        Avaimet piti koodata uudestaan ihan sillä koodilla joka on siinä kortissa joka on saatu auton mukana.
        Senkään jälkeen kake ei alkanut heti pelaamaan vaan akun kenkää piti käyttää irti ja sitten se avaimen alustus homma (virrat päälle ja kiinni nappia 10 sek).
        tämän jälkeen kauko pelitti ja lasku oli 25 eskoa.


      • Torsti3
        jrkk kirjoitti:

        No niin, veholla käyty ja kake toimii taas.
        Avaimet piti koodata uudestaan ihan sillä koodilla joka on siinä kortissa joka on saatu auton mukana.
        Senkään jälkeen kake ei alkanut heti pelaamaan vaan akun kenkää piti käyttää irti ja sitten se avaimen alustus homma (virrat päälle ja kiinni nappia 10 sek).
        tämän jälkeen kauko pelitti ja lasku oli 25 eskoa.

        Mä aloitin tän keskustelun. Ja olen kokeillut noita vinkkejä ja ohjeita, mitä olen kiitettävästi saanut. Ei ole auttanut, vielä. Se Vehossa käynti vielä puuttuu. Ei ole oikein, että siitä joutuu maksamaan, että on vaihdattanut akun. Olen pannut myös maahantuojalle kysymyksen asiasta, mihin se tietenkään ei ole vastannut.


      • Kaukosäädin lukitus toimintaan
        Torsti3 kirjoitti:

        Mä aloitin tän keskustelun. Ja olen kokeillut noita vinkkejä ja ohjeita, mitä olen kiitettävästi saanut. Ei ole auttanut, vielä. Se Vehossa käynti vielä puuttuu. Ei ole oikein, että siitä joutuu maksamaan, että on vaihdattanut akun. Olen pannut myös maahantuojalle kysymyksen asiasta, mihin se tietenkään ei ole vastannut.

        Sama ongelma oli. Avaimen koodaukseen/synkkaukseen löytyi muistaakseni ohje Xsaran käyttöohjeista (tätä tarvii mm joskus pariston vaihdon jälkeen). En muista tarkkaan miten se meni, mutta näin kuitenkin ongelma korjaantui: Ajoin autolla noin 10 min, jonka aikana painelin kaikkia avaimen nappuloita. Tämän jälkeen kauko-lukitus toimi. (kauko-lukitus ei toimi avaimen ollessa virtalukossa.) Tuohon riittänee, että pelkät virrat on vain päällä, kun avaimen nappuloita painelee. Tais ohjeessakin olla niin...


    • Anonyymi

      Miksi takaluukku ei aukea?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe