Karjalan palautus

on aika epärealistinen juttu koska venäjä on rakentamassa kaasuputkea koiviston satamasta saksaan ja myös öljynkuljetukset ovat heille tärkeitä ja viipurikin on tärkeä tätä öljyn/kaasun toimitusta ajatellen että nämä asiat ovat yksi niistä joiden takia venäjällä ei ole aikomustakaan palauttaa karjalaa suomelle takaisin. Ja siinä vaiheessa viimeistään kun ja jos tuo kaasuputki valmistuu niin sitten viimeistään voi haudata sen palautushaaveen. Itsekkin olen kyllä vahvasti karjalanpalautuksen kannalla, mutta kun ajattelee noita asioita niin se ei tunnu mitenkään mahdolliselta. Ps. Venäjän tulisi ehdottomasti palauttaa myös petsamo suomelle jolle se kuuluu.

5

598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • weeren

      Noiden energiastrategis-kaupallisten muutosten takia voi Karjalan takaisinsaamisen jättää vain uniin. Jos aiemmin on näyttänyt heikolta niin tulevaisuudessa ei edes siltä.

    • miten käy, mutta hyvin epätodennäköistä. Tietääkö muuten kukaan kertoa onko karjalan palautusta otettu esille aiemmin esim. kekkosen aikana, hänhän hoiti aika tiiviisti ulkopolitiikkaa neuvostoliittoon. Siis onko kukaanneuvostoliiton johtaista ollut edes valmiita harkitsemaan palautusta?

      • ijj

        Kekkonen otti asian muutaman kerran esiin Hrustsevin kanssa mm Porkkalan palautuksen yhteydessä mutta vastaus oli joka kerta jyrkkä ei.

        Kekkosen on sanottu maininneen että hänen epäonnistumisensa Karjalan palautuksessa on hänen presidenttikautensa suurin epäonnistuminen mutta eihän se Kekkosen vika ollut.

        Yksikään Venäjän/N-liiton johtaja ei ole edes sivulauseessa maininnut Karjalan palauttamista. Päinvastaista kyllä ollaan sanottu että sota siitä tulee jos Karjalaa takaisin aletaan haluamaan.

        Nythän se on jo varsin epärealistista koska sen ikäiset suomalaiset, joilla muistikuvia suomalaisesta Karjalasta on, alkaa olla aika vähissä ja, paljon tärkeämpi, Venäjä ei halua NATOa toiseksi tärkeimmän kaupunkinsa porteille päästää. Suomalaisten vakuuttelut että eivät liity NATOon ei vakuuta ketään Venäjällä. Niin, ja tietysti tuo kaasuputki, jonka avulla Venäjästä tulee Euroopan johtava energiamahti.

        Tylyä mutta totta, Suomen mahdollisuudet saada Karjala takaisin on tasan 0.


      • asiaan mitään
        ijj kirjoitti:

        Kekkonen otti asian muutaman kerran esiin Hrustsevin kanssa mm Porkkalan palautuksen yhteydessä mutta vastaus oli joka kerta jyrkkä ei.

        Kekkosen on sanottu maininneen että hänen epäonnistumisensa Karjalan palautuksessa on hänen presidenttikautensa suurin epäonnistuminen mutta eihän se Kekkosen vika ollut.

        Yksikään Venäjän/N-liiton johtaja ei ole edes sivulauseessa maininnut Karjalan palauttamista. Päinvastaista kyllä ollaan sanottu että sota siitä tulee jos Karjalaa takaisin aletaan haluamaan.

        Nythän se on jo varsin epärealistista koska sen ikäiset suomalaiset, joilla muistikuvia suomalaisesta Karjalasta on, alkaa olla aika vähissä ja, paljon tärkeämpi, Venäjä ei halua NATOa toiseksi tärkeimmän kaupunkinsa porteille päästää. Suomalaisten vakuuttelut että eivät liity NATOon ei vakuuta ketään Venäjällä. Niin, ja tietysti tuo kaasuputki, jonka avulla Venäjästä tulee Euroopan johtava energiamahti.

        Tylyä mutta totta, Suomen mahdollisuudet saada Karjala takaisin on tasan 0.

        merkitystä. Nykyiset sodat ratkaistaan ilmassa, eikä maassa. Silloin on aivan sama onko NATO muutaman kymmenen kilometrin päässä rajasta vai muutaman sadan kilometrin päässä. Ohjukset lentävät perille vaikka toiselta mantereelta.

        Ei Venäjä tarvitse Karjalaa turvallisuutensa takia. Eikä yksikään maa maailmassa ole niin hullu, että uhkaisi Venäjää tosissaan. Ei vaikka kuuluisikin NATOon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe