No niin, nyt vankkoja faktoja kehiin siitä, mikä on tappava nopeus?
Mikä on tappava nopeus?
29
2018
Vastaukset
- tyhmempikuinsinä
Kuitenkin tiedät vastauksen. Kerro samalla ensiviikon loton (oikeat) numerot.
- Bussi--Antero
Kun pulssi putoaa nollaan, se tappaa.
- joka
ylittää mopoauton huippunopeuden on liikaa, onneksi mopoautoihin tulee veronalennus joka otetaan ökyautoilta.
- eilenä
Nopeus ei tapa kaikki nopeudet ovat turvallisia,vaara johtuu ainoastaa väärin ajetusta törmäyksestä väärällä hetkellä väärän ajoneuvon, väärän painoisen ajoneuvon, väärään suuntaan kulkevan ajoneuvon, väärällä asenteella ajelevan kuskin kanssa, ja tietenkin väärällä tyylillä, väärällä tiellä, väärällä budjetilla, väärällä päällä, vääränä päivänä, vääränmuotoisen leuan kanssa!
- riittää jopa
Mistä puhumme?
15km/h törmäys jalankulkijaan on riittävä mahdollistaakseen vakavan kallovamman, selän tai niskan murtumisen.
Ilman turvavöitä 30km/h nopeudesta äkkipysäys (vrt aja seinään) kopauttaa jo pään riittävän kovaa tuulilasiin tai rattiin että henki voi mennä. Siinä voi saada vielä vastapalloon airbakkin ja varmaan saakin pölyt kasvoille ja hengitysteihin.
Aikanaan kilpa-autoilija selvisi joskus muistaakseni 70 luvulla 170km/h tapahtuneesta äkkipysäyksestä hengissä jossa n. metrin matkalla tuo vauhti meni nollaan. Kyse oli ratakilpa-autosta, jokin sen aikainen formulan tapainen.. Toki oli hänellä jonkinlaiset turvavyöt ja varmaan kypäräkin. - tietysti...
ylinopeus.
30km/h rajoitusalueella 31km/h on tappava nopeus ja satasen alueella se on 101km/h.
Jos ei tätä tiedä, niin valtion sakonkeruuoikeutuspropaganda on mennyt täysin hukkaan. - Poliitikko
äkkipysäytys.
Hirvitörmäysten tutkimuksissa on todettu että esimerkiksi kun nopeus kasvaa 80:stä 100:een niin kuolemantapukset nousee kymmenkertaisiksi.
Mutta kysehän ei saa olla pelkästään siitä tappavuudesta sillä monesti se vammautuminen voi olla uhrille ja läheisille paljon tuskallisempaa.
Parempi olisikin esittää kysymys että millä nopeudella me pystymme liikkumaan riittävän sujuvasti siten että mahdollisimman harva joutuu kärsimään.
Iskulauseeksi sopisikin:
Parempi tuntia myöhemmin perillä kuin tuntia aiemmin verillä...- eikunväliin
Is better to be late in heaven than early in hell sanoisi naispappi...
- Minä kerron
Alinopeus! Se tappaa aina!
- >>>
Keksi uutta juttua...
- provo ollut
>>> kirjoitti:
Keksi uutta juttua...
Tuota kun kerrotaan täällä jatkuvasti niin pakkohan sen on olla niin, eikö?
- piihkali
Alle 70 km/h moottoritiellä.
- Ohjaamotarkkailija
On nopeus NOLLA. Ja kuolemia sattuu jokapäivä.
"ihminen on luotu kulkemaan..." - tietysti
missä ruumiita tulee! tarkempi tieto vaatii kokeilua, eli voit sen kokeilla aloita vaikka ajamalla autolla 10km/h junan alle ja ilmoita sit miten kävi
- vähän sama,
jos kysyisit, että kuinka korkealta on pää lyötävä asvalttiin (pudottava, kaaduttava), että kuolisi.
- testaa sitä
Kairakettu kirjoitti:
...vastaa siihen sitten. Muista myös itse testata.
tappavaa nopeutta, niin ei tarvi sen jälkeen viisasteluasi lukea.
- ihmeessä
Mitä hittoa oikein kyselet? Kokeile, mutta suljetuissa oloissa tai -osastolla. Tästähän voisit väsätä oikein empiirisen tutkimuksen - ja pitk...
- Tyhmä vastaus
Kairakettu kirjoitti:
Älä välitä kyselyistäni, vaan vastaa, jos osaat. Muuten löpiset aivan turhia.
Tyhmään kysymykseen saa tyhmän vastaus, vtr. niin metsä vastaa kun sinne ajaa.
Tyhmä vastaus kirjoitti:
Tyhmään kysymykseen saa tyhmän vastaus, vtr. niin metsä vastaa kun sinne ajaa.
"Tyhmään kysymykseen saa tyhmän vastaus, ..."
- kylläpä vaan
Kairakettu kirjoitti:
"Tyhmään kysymykseen saa tyhmän vastaus, ..."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=531&posting=22000000023627065
- sarjassamme
kysymyksiä, että kuinka paljon on paljon tai kuinka paljon pitää olla rahaa, että voi sanoa olevansa rikas ym. ym.
Miksi et testaa itse sitä nopeutta, niin ei tarvi täällä kysellä? - esitätkö tahallaan
kysymyksen, johon ei ole selkeää vastausta olemassa, jotta voit sitten viisastella, että ylinopeus ei tapa?! Yhtä hyvin voisin sulta kysyä, että kuinka monta elinpäivää sulla on jäljellä - sekin riippuu lukemattomista muuttujista (mm. ajamastasi ajonopeudesta!), elintavoistasi, perimistäsi geeneistä, ympäristöstäsi ja ties mistä....
- saako kilauttaa
kaverillee??? Se on tietysti väärä tilannenopeus, joka aiheuttaa onnettomuuden ja loppu aina tuuristakin kiinni, mutta pääsääntöisesti voisi ajatella, että huonoa tuuria, jos jää henkiin onnettomuudesta
- Järkevä................
Vastaus. Onnittelut. On täällä joillakin sentään aivot päässä.
Tuon paremmin ei olisi voinut enää vastata - edellinen...
Järkevä................ kirjoitti:
Vastaus. Onnittelut. On täällä joillakin sentään aivot päässä.
Tuon paremmin ei olisi voinut enää vastatameni mullakin överiksi, mutta ajattelin niin, että jos vaikeasti loukkaantuu olisi se siinä tilanteessa loukkaantuneelle armollisempi jollain muotoa, mutta moni löytää sen elämänhalun silti, vaikka sitä valoa ei tunnelinpäästä ole juuri odotettavissa
- Simo
Olisiko niin hidas nopeus, että kuljettaja nukahtaa ikiuneen? Tai eihän niin hidasta nopeutta voi ollakaan, että se vois tappaa. No, en tiedä... ainaskaan faktoja ei ole.
Tarina kertoo miehestä, joka on ajanut viimeiset 20 vuotta korkeintaan ykkösellä tai kakkosella (ja pakillakin), ja nopeutta korkeintaan 50. Ei ole kuollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791766
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m166531Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä25497Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466