bmw yksityisleasing tarjous 199€/kk

mr_case

Tervehdys. Onko kukaan teistä törmännyt oheiseen tarjoukseen:

"Ensiesittelyssä BMW Yksityisleasing – BMW 116i Business vain 199 €/kk. Sopimus sisältää: BMW 116i Business svh. 28.450 €, vuokrasopimus 36 kk / 60.000 km, BMW Basic huolenpitosopimuksen (määräaikaishuollot svh 601€). Sopimusehdot: 1. vuokraerä 20 % svh:sta (5.690 €), hankintahintaan lisätään toimituskulut 600 € ja laskutuspalkkio 6 €/kk. Saatavilla myös tasaerin 364 €/kk. Tämä on esimerkkilaskelma. Tarkista rahoituksen ehdot jälleenmyyjältäsi. Kampanja voimassa 31.3.2007 saakka." (lähde bmw.fi/ rahoitus / yksityisleasing...

Koska itselleni merkillä ei ole mitään väliä, vertailin muihin merkkeihin ja niiden yksityisleasing tarjouksiin. Esimerkiksi Gm leasingiin ja Nordean yksityisleasingiin, joissa molemmissa samanhintainen auto samanlaisilla käsirahalla, kilometreillä ja pitoajalla tuli maksamaan 430€/kk (gm/honda Civic 4d 1.8) ja 380€/kk(Nordea/volvo S40 1.6)
Bmw:n tarjous oli ylivoimaisesti halvin.

Osamaksulaskurilla kävin laskemassa paljonko tuollainen n. 27000€ auto maksaisi jos pistäisin tämänhetken autoni lihoiksi(almera -03 arvo n.11.000). Jos maksaisin autoa 60 kk kuukausi kustannus olisi 317€/kk. Auton arvo tuohon mennessä on tippunut n.15 000€, korkoihin on kulunut 3400€ . Huoltohin ja renkaisiin olisi kulunut n. 3500 €. eli yhteensä 21 900€ ja auton arvo olisi n. 12 000€

Vastaavassa ajassa olisi taas leasing maksanut n 21840€ kahdet renkaat yht. 2000 vanteineen ja vanhan auton pääoma olisi tuottanut korkoa 4,7% mukaan n. 1645€ Yht 22195€

Erona olisi siis lähinnä se että toisessa vaihtoehdossa vaihdettaisiin 3v välein uuteen. Ja takuu olisi koko ajan käytännössä voimassa. Toisaalta leasing käy aavistuksen kalliimmaksi.

Toisaalta riskinä osamaksussa on että auton arvo voi tippua esim. verouudistuksen seurauksena oleellisestikkin. Tai vaihtoehtoisesti 4 v päästä alkaisi kuitenkin tekemään mieli uutta autoa...

On se vaikeaa päättää :)

Mielipiteitä?

21

41980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harkinnassa

      325xi samalla systeemillä. Kieltämättä houkutteleva tarjous

    • rajoitustenmukaan

      Teoriassa yksityisleasing on aina kalliimpi kuin auton osto, koska leasing rahoitusyhtiönkin tulee elää.

      Käytännössä asia ei ole ihan näin yksiselitteinen. Markkinointikampanjat voivat vaikuttaa siihen, että leasingtarjous on hyvä.

      Periaatteessa leasinghinnassa on otettu huomioon todennäköinen arvonpudotus koko pitoajalta. En sitten tiedä, millä riskikertoimella rahoitusyhtiöt arvioivat autoverouudistusta.

      Itse en aio ottaa leasing-autoa. Olen myös miettinyt vaihtoehtoja. Oma auto antaa enemmän vapautta, jos haluaa vaihtaa aiemmin.

      Voin vielä vaihtaa mielipidettä, jos onnistun ostamaan jonkun isovikaisen auton, jota saa koko ajan korjata ja pidän sitä takuuajan jälkeen ja kalliiksi tulee. Leasingautossa korjaaminen käsittääkseni tapahtuu vuokralleantajan kustannuksella.

      • mr_case

        ilmiselvästi siihen miksi itse katselen liisaria. Mulla on taustassa kaksi pommia molemmat alle parivuotiaita. Toinen 30 tkm ajettu golffi -98 ja vuosia sitten rellun 19 16v... molemmat oli sellaisia reilut 3000€ vuodessa korjauskuluhin tapauksia....
        Nykyinen nissani tuli juuri ostettua kun nää pommit vei uskon ranskalaiseen ja saksalaiseen autoon...

        Se mikä näissä leasing jutuissa on vähän arveluttavaa, on se että nyt on tosi kova tarjous toi bemun liisari, mutta entä jos sellaista tarjousta ei olekkaan kolmen vuoden jälkeen. Esim Gm leasing kävisi todella kalliiksi...

        Toisaalta eniten sitä taitaisi säästää kun ajelisi tällä almeralla seuraavat viisi vuotta....


      • Jb007l
        mr_case kirjoitti:

        ilmiselvästi siihen miksi itse katselen liisaria. Mulla on taustassa kaksi pommia molemmat alle parivuotiaita. Toinen 30 tkm ajettu golffi -98 ja vuosia sitten rellun 19 16v... molemmat oli sellaisia reilut 3000€ vuodessa korjauskuluhin tapauksia....
        Nykyinen nissani tuli juuri ostettua kun nää pommit vei uskon ranskalaiseen ja saksalaiseen autoon...

        Se mikä näissä leasing jutuissa on vähän arveluttavaa, on se että nyt on tosi kova tarjous toi bemun liisari, mutta entä jos sellaista tarjousta ei olekkaan kolmen vuoden jälkeen. Esim Gm leasing kävisi todella kalliiksi...

        Toisaalta eniten sitä taitaisi säästää kun ajelisi tällä almeralla seuraavat viisi vuotta....

        Jos ajat autolla (oli se merkiltään mikä tahansa), josta on lapsentaudit jo haettu pois, ei allasi ole varmasti pommia. Liisata kannattaa uusia malleja, jotka on annettu asiakkaiden "testattaviksi", kuten nykyisin on tapana.


      • joukokakkonen

        Olisikohan leasing järkevä vaihtoehto (vähän käytetylle) ensimmäiseksi autoksi tässä tilanteessa. Vapaa pääoma pitäisi saada sijoitettua jonkin sortin kultamunaan, mikäli omilleen haluaisi päästä.


      • miten se
        joukokakkonen kirjoitti:

        Olisikohan leasing järkevä vaihtoehto (vähän käytetylle) ensimmäiseksi autoksi tässä tilanteessa. Vapaa pääoma pitäisi saada sijoitettua jonkin sortin kultamunaan, mikäli omilleen haluaisi päästä.

        Eroaa normaalista oman auton rahoituksesta? pitääkö tässäkin mallissa maksaa joku iso käsiraha tms? saako siitä autosta jotakin omaa rahaansa pois kun sen palauttaa, koska eihän se kuitenkaan ole omaa omaisuutta?? äkkiseltään vaikuttaisi rahan haaskaukselta maksaa puolet auton hinnasta 3 vuodessa siitä itselleen jäämättä mitään? onko tässä nyt anoa ero se ettei tarvitse maksaa huoltoja??


      • mr_case
        joukokakkonen kirjoitti:

        Olisikohan leasing järkevä vaihtoehto (vähän käytetylle) ensimmäiseksi autoksi tässä tilanteessa. Vapaa pääoma pitäisi saada sijoitettua jonkin sortin kultamunaan, mikäli omilleen haluaisi päästä.

        monestakin tekijästä. Itse olen pähkäillyt asian näin, että kun mulla on jo keskihintainen auto allani, niin myymällä sen, ja maksamalla sen avulla pois asuntolainaa, hyöty on kohtuullisen hyvä, ja sen seurauksena maksan monta tuhatta euroa vähemmän korkoa.

        Tosin en väitä että se kokonaisuus halvemmaksi kävisi, mutta turvallista ajelua kohtuuhintaisesti uudella autolla se kyllä on (näillä leasing hinnoilla, mutta esim gm leasari on kallis...)

        Toinen vaihtoehto olisi sijoittaa rahastoon/osakkeisiin, mutta vaikuttaisi siltä että ollaan melko huipulla pörssisykleissä, joten siinä on negatiivistäkin riskiä(tosin pientä)

        Kolmas vaihtoehto on korkeakorkoinen, ja käyttää kolmen vuoden kuluttua pottia seuraavan leasing auton käsirahaksi...


      • joukokakkonen
        miten se kirjoitti:

        Eroaa normaalista oman auton rahoituksesta? pitääkö tässäkin mallissa maksaa joku iso käsiraha tms? saako siitä autosta jotakin omaa rahaansa pois kun sen palauttaa, koska eihän se kuitenkaan ole omaa omaisuutta?? äkkiseltään vaikuttaisi rahan haaskaukselta maksaa puolet auton hinnasta 3 vuodessa siitä itselleen jäämättä mitään? onko tässä nyt anoa ero se ettei tarvitse maksaa huoltoja??

        No lähinnä autoverotuksen muuttumisen aiheuttama arvonlasku mietityttää. Muutenhan toi on kyllä kalliimpi.


      • mr_case
        miten se kirjoitti:

        Eroaa normaalista oman auton rahoituksesta? pitääkö tässäkin mallissa maksaa joku iso käsiraha tms? saako siitä autosta jotakin omaa rahaansa pois kun sen palauttaa, koska eihän se kuitenkaan ole omaa omaisuutta?? äkkiseltään vaikuttaisi rahan haaskaukselta maksaa puolet auton hinnasta 3 vuodessa siitä itselleen jäämättä mitään? onko tässä nyt anoa ero se ettei tarvitse maksaa huoltoja??

        eli oheisessa esimerkissä on kaksi tapaa 199€/kk käsiraha 5800€ TAI 364€/kk ei käsirahaa.
        Auton arvon lasku on n. 200-250€ kk ensimmäisinä kolmena vuonna, lisäät osamaksun koron, huollot, sidotun pääoman koron yms. niin ei olla kovin kaukana tuosta 364€...


      • joukokakkonen
        mr_case kirjoitti:

        monestakin tekijästä. Itse olen pähkäillyt asian näin, että kun mulla on jo keskihintainen auto allani, niin myymällä sen, ja maksamalla sen avulla pois asuntolainaa, hyöty on kohtuullisen hyvä, ja sen seurauksena maksan monta tuhatta euroa vähemmän korkoa.

        Tosin en väitä että se kokonaisuus halvemmaksi kävisi, mutta turvallista ajelua kohtuuhintaisesti uudella autolla se kyllä on (näillä leasing hinnoilla, mutta esim gm leasari on kallis...)

        Toinen vaihtoehto olisi sijoittaa rahastoon/osakkeisiin, mutta vaikuttaisi siltä että ollaan melko huipulla pörssisykleissä, joten siinä on negatiivistäkin riskiä(tosin pientä)

        Kolmas vaihtoehto on korkeakorkoinen, ja käyttää kolmen vuoden kuluttua pottia seuraavan leasing auton käsirahaksi...

        Tarkoituksena ei ollut aina uusia leasingsopimusta. Mietin vaan olisiko järkeä pienentää nyt ns. siirtymäkauden riskiä leasingillä. Tilannehan on se, että minulla ei ole autoa ja olen vasta hyppäämässä kelkkaan mukaan. Olisi vaan aika ankeaa hypätä nyt kelkkaan mukaan kun kolmen vuoden päästä mukaan pääsisi mahdollisesti 30% halvemmalla.


      • mr_case
        joukokakkonen kirjoitti:

        Tarkoituksena ei ollut aina uusia leasingsopimusta. Mietin vaan olisiko järkeä pienentää nyt ns. siirtymäkauden riskiä leasingillä. Tilannehan on se, että minulla ei ole autoa ja olen vasta hyppäämässä kelkkaan mukaan. Olisi vaan aika ankeaa hypätä nyt kelkkaan mukaan kun kolmen vuoden päästä mukaan pääsisi mahdollisesti 30% halvemmalla.

        siitä minkä hintaista olet katselemassa. Uskoisin että jos ei kovin kallista käytettyä katsele, varmasti kuitenkin pääsee halvemmalla jos ostaa käytetyn vaikka 30% hinta tippuiskin.
        Myös kuukausi erä ratkaissee asian.... sekä alussa käytössä oleva pääoma. Jos sen käyttää leasariin, jääkö tarpeeksi kk/säästöön että voi 3 v kuluttua ostaa mahdollisesti halvemman käytetyn?

        Kannttaa laskea tarkkaan, ja toisaalta jos sitoutuu uuteen autoon, on suhteellisen vaikeaa sen jälkeen ajella enää käytetyllä... "tunne syistä"

        Näitä samoija muuten itsekkin pähkäilen...


      • miten se kirjoitti:

        Eroaa normaalista oman auton rahoituksesta? pitääkö tässäkin mallissa maksaa joku iso käsiraha tms? saako siitä autosta jotakin omaa rahaansa pois kun sen palauttaa, koska eihän se kuitenkaan ole omaa omaisuutta?? äkkiseltään vaikuttaisi rahan haaskaukselta maksaa puolet auton hinnasta 3 vuodessa siitä itselleen jäämättä mitään? onko tässä nyt anoa ero se ettei tarvitse maksaa huoltoja??

        on, että osamaksut maksettuasi 3 vuoden kuluttua sinulla on auto, mutta ei rahaa. Leasingkauden päätyttyä sinulla on rahaa, mutta ei autoa.


    • suosittele!

      Leasingit ovat aina kalliita. Kannattaa lukea myös teksti tarkemmin. Suosittelevat Premium-huolenpitosopimusta. Esimerkissä on basic.

      Eihän nuo kata paljon paskaakaan.

      BMW Basic huolenpitosopimus

      Huoltopaketti sisältää ylläpitokorjauksia ja kohdissa 1-3 eriteltyjä huoltopalveluja (mukaan lukien öljy, työ ja vaadittavat BMW-alkuperäisosat):

      1. Moottoriöljyn vaihto (ilman lisäysöljyä).
      2. Ilmansuodattimen, polttoainesuodattimen, mikrosuodattimen, sytytystulppien ja jarrunesteen huolto/vaihto.
      3. BMW-huoltokirjan mukainen auton tarkastus (luvut 'Maintenance Summary' (huoltoyhteenveto), 'Vehicle Check' (auton tarkastus)).

      BMW Premium huolenpitosopimus

      Huolenpitosopimus sisältää perushuolenpitosopimuksen kolmen kohdan lisäksi ylläpitokorjauksia ja kohdissa 1-4 eriteltyjä huoltopalveluja (mukaan lukien öljy, työ ja vaadittavat BMW-alkuperäisosat):

      1. Jarrupalat, etu ja taka.
      2. Jarrulevyt, etu ja taka.
      3. Kytkin (ainoastaan, jos kulunut).
      4. Tuulilasinpyyhkijän sulat huoltotöiden puitteissa.

      BMW Premium huolenpitosopimus

      Huolenpito- ja korjaussopimus sisältää huolenpitosopimuksen lisäksi ylläpitokorjauksia ja huoltopalveluja (mukaan lukien öljy, työ ja vaadittavat BMW-alkuperäisosat)

      Huolenpito- ja Korjaussopimuksen (BMW Service Repair Inclusive) nojalla asiakkaalla on sopimuksen voimassaoloaikana (BMW Private Lease sopimus) oikeus auton vikojen korjauksiin virallisen takuuajan umpeuduttua. Uusien autojen myyntiehdoissa käsitellyn näyttövelvollisuuden kumoamista sovelletaan siten vikojen korjaamista koskeviin asiakaspyyntöihin.

      Edellytyksenä BMW Huolenpitosopimuksissa on kuitenkin, että autoa on käytetty asianmukaisesti ja että määräaikaishuoltovälejä on noudatettu sekä leasingvuokrat on maksettu.

      Seuraavat palvelut eivät kuulu huoltopaketteihiin:

      - Polttoaine ja polttoainejärjestelmän epäpuhtaudet.
      - Vauriot maalipinnassa, korissa, suojuksissa ja paneeleissa.
      - Lasivauriot (ikkunat, ajovalot).
      - Tuuli, narina ja ratisevat äänet.
      - Renkaat, pyörien epätasapaino ja pyörävauriot.
      - Korjaukset sellaisiin varusteisiin, jotka eivät kuuluneet auton varusteluun, kun auto oli uusi.
      - Korjaukset, joista auton käyttäjä on itse vastuussa (esim. moottorin vaurioituminen liian vähäisen öljymäärän takia, osallistuminen autokilpailuihin).

      Huoltopaketti ei vaikuta seuraaviin: BMW-tiepalvelun tarjoamat palvelut, uusien autojen myyntiehdoissa ilmoitetut lakimääräiset takuuvaatimukset ja poikkeukset takuuvaatimuksiin.

    • Laske pois

      Uuden auton arvo alenee 3 ensimmäisen vuoden aikana niin raskaasti, että siksi uusi auto tulee aina varsin kalliiksi. Kannattaa etsiä siksi (jos osaa ja jaksaa) tuollaisia 3-4v. vanhoja n. 80.000km ajettuja autoja, esim. uutena 50.000eur maksanut auto, jonka saa käytännössä uuden veroisena 4v. vanhana n. 30.000eur:lla. Vielä halvemmaksi tulee etenkin dieseleiden suhteen hankkia käytettynä saksasta, esim. VW Golf 1.9TDI:n saa saksasta 80.000km ajettuna dieselinä 4v. vanhana n. 14.000eur:lla kilpiin, kun noin vähän ajettu diesel Suomessa on n. 19.000eur saman ikäisenä. Ja saksasta tuotu on paremmassa kunnossa, ei ole käytetty Suomen talvessa suolassa ja pakkasessa. Yksi kaveri tuo aina itselleen omaan käyttöön n. puoleksi vuodeksi-vuodeksi juuri diesel Golfin n. 80.000km ajettuna saksasta ja myy sitten ajettuaan sillä itse n. 20.000km n. 3.000eur:n voitolla eli tuo ja maksaa 14.000 ja myy puolen vuoden päästä 17.000eur:lla vähän ajettuna dieselinä Suomessa pois, ovat haluttuja tuollaiset melko halvat (17.000eur) uudehkot vähän ajetut dieselit Suomessa, vähän tarjolla vielä, saa helpolla myytyä samantien aina.

    • ostoon 36 kk

      eli laske sama 36 kk osamaksulla, tulee n. 704 e/kk ja sulla on auto oma 36 kk jälkeen.
      Maksat siis enemmän 505/kk x 36 = 18.180 e yhteensä.
      Mitä sitten saisit autosta 3 v jälkeen?
      Saako esim. 22.000 e? Silloin tienaisit vähän.

      Mielestäni vertailuaika pitää olla sama.

    • ROUVAN KAUPPAKASSI

      Jos noin tarkkaan pitää laskea pennosia älä osta Bemaria! Käyttäjäkuntaan ei sovi tinkijät ja pihtarit ! Sorry mut näin on !!

      -wkr-

    • SÄÄLITTÄVÄÄ !!

      Siis oikeesti jos noin tarkkaan pitää laskea ei taida olla oikea hintahaarukka autolle ?! Toyota, Mazda, Kia tai Opel vois olla parempi vaihtoehto koska ei BMW:n huollot yms. sovi noin tiukalle budjetille luulisin....?

      Tämä vinkkinä ja nostatte enemmän liksaa tai pääomatuloja tms.

      116 on hyvä ajaa ja sopii loistavasti perheen kakkos-autoksi mutta ei sillä kuuhun mennä !

      Terveisin,

      J GRDCHK CRD LTD

    • normaalisti

      noin paljon kalliimpaa autoa.
      almera 11000e ja bmw 27000e.
      16000e kalliimpi auto, pelkästään pankkilaina on järjetön.
      Nyt haluat oikeutuksen ja puolustavia puheenvuoroja autokuumeesi tueksi että voisi thyvillä mielin mennä hakemaan bmw 116! mallin, oikea munan kuori koko auto.
      ei mitään järkeä.

      onko almerasi niin huono jo ettet pärjää sillä?
      jos alera on huono niin vaihda hieman uudempaa liikkeessä.

      Kaikissa autoissa arvo tippuu, leasingissa vain se olet sinä joka maksaa liikkeelle siitä ettei arvo tipu liikaa.

      • mr_case

        Aikani mietin ja polttelin asiaa mielessäni, ja päädyin olemaan ottamatta kyseistä tarjousta.

        Miksi haluan vaihtaa almeran? Autossa ei ole ihmeempää vikaa, pahin arvonpudotus on takana jne..
        Syy on siksi. :)
        Eli perinteinen autokuume, mukava vaihtaa parempaan jne... mutta ei millä kustannuksella hyvänsä, ja on hyvä että se 116 hörhötys meni ohi kun aikani puntaroin, epäkäytännöllinen tarpeeseeni jne... leasingina tosin ei sen kalliimpi kuin vaikka joku mondeo etc....

        Syyt miksi en ottanut leasingia.
        a) Kyseinen bmw on liian pieni. -vaikkakin erinomainen ja hauska ajaa .

        b) leasing ei olisi välttämättä sen kalliimpi, mutta oman pankin kautta otettu osamaksu on vaan huomattavasti joustavampi vaihtoehto, jos sattuisi vaikka sairastumaan vakavasti, tai työttömyys yms. satunnaistekijä osuisi kohdalle... - taloudessamme on periaatteena, että sen takia että voisi omistaa jotain ei ole järkeä ylimitoittaa tulotason tarvetta.. -eli äiti voi olla kotona muksun kanssa, ja yhden tulot saavat luvan riittää.

        Kiteyttäisin asian niin että leasing olisi ihan ok vaihtoehto. Mutta se sisältää melkoisen riskaapeleja elementtejä rahoitukseen nähden tarkalle mitoitetussa budjetissa. Eli jos vaikka tosiaan sairastuisi, niin pankin kanssa saan sovittua että maksetaan korkoa, eikä tarvii luopua autosta.. Leasingissa taas tulee kyllä pakkorakoluopua autosta ja siitä joutuu vielä maksaa 30% jäljelläolevista kuukausieristä = perheellä ei olisi autoa.

        c) Sain Octaviasta tosikovan hyvitystarjouksen almeraan. (merkillä ei ole mulle mitään merkitystä, pääasia että palvelee tarvetta.)

        Näillä eväillä. En tosin sulje pois vaihtoehtoa että joskus tulevaisuudessa, kun omakotitalon pihat on täysin valmiina ja lainaa reilusti kuoletettu, ottaisin leasingin, bmwllä tai ilman sitä.


    • jykke222

      Törmäsin joo. kävin ruosteisella pyörälläni hiplaamas sitä bmveetä.mut ei kukaan tullu myimään, miksiköhän:)..En jaksa laskia. Mä ainakin haen tuollaisen. On niin helppo juttu. ei ressiä hualloista. Saa ajaa uudella autolla ja olla vaa miäheltä.

    • eiku ostamaan

      BMW on autojen aatelia. Arvo säilyy parhaiten, kokemusta on. Ja käypä ajamassa, eipä tartte pettyä. Mietin ensin leasingia, mutta ostinkin omakseni bmw 116 business mallin, enkä ole katunut.Sillä muuten viittii ajella aika monta vuotta, koska paremmaks ei auto juuri muutu ja seuraavaan vaihto vaatiinkin jo hirveetä satsausta, jos paremmaks pistää. No tää on vaan mun mielipide, mut sanojeni takana pysyn.... Enkä ole mikään Bmw-juppi, kusipää, vaan ihan keski-ikänen nainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3255
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2313
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1869
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      1795
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1421
    6. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1276
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1271
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1187
    10. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe