Rakas ystävä
Kuinka voit? Kirjoitan kertoakseni kuinka paljon rakastan sinua ja kuinka paljon välitän sinusta. Minä näin sinut eilen kun keskustelit ystäviesi kanssa.
Odotin koko päivän toivoen, että puhuisit myös minulle. Kun päivä tummui ja ilta saapui lähetin sinulle kauniin iltaruskan ja viileän tuulahduksen, tervehdin näin sinua… Odotin, että saapuisit luokseni mutta et koskaan saapunut. Se satutti minua mutta silti rakastan sinua, olenhan isäsi.
Katsoin kun nukahdit ja halusin koskettaa sinua, niinpä läikytin kuunvaloa kasvoillesi ja näin kun se valui tyynyllesi. Odotin jälleen, halusin syöksyä alas luoksesi jotta voisimme puhua, mutta et koskaan kutsunut minua.
Heräsit myöhään tänä aamuna ja ryntäsit uuteen päivään… mutta sinulta ei riittänyt aikaa minulle. Kyyneleeni virtaa kuin sade. Huomasin, että näytit surulliselta yksinäsi! Ne jotka sanovat olevansa ystäviäni, ovat pettäneet minua ja he ovat satuttaneet minua monesti joten tiedän miltä sinusta tuntuu. Minä tiedän kuinka raskasta elämäsi maan päällä on, koska näen kaiken.
Muistathan?
Ja nähdessäni tuskasi haluaisin auttaa sinua. Siis kutsu vain minua! Kysy minulta! Puhu minulle! Minä kuuntelen aina ystäviäni ja voin vakuuttaa sinulle: olet ystäväni! Minulla olisi niin monia lahjoja jotka haluaisin antaa sinulle: haluaisin antaa rauhaa elämääsi ja huolenpitoni maailman melskeessä haluan opastaa ja ohjata elämääsi niin että voit löytää ikuisen onnen.
Minä rakastan sinua ja haluan auttaa sinua. Olen yrittänyt kertoa tämän Sanani vihreillä laitumilla jotka virkistäisivät sinua. Kuiskaan hiljaa sydämeesi, haluaisin niin palavasti puhaltaa Sanani sydämeesi. Minä katson taivaasta ja tarkkailen sinua. Sinun tarvitsee vain kutsua minua! Kysy minulta! Puhu minulle!
On etuoikeus, että olet ystäväni.
Minä odotan.
Sinun ystäväsi
Jehova
Jehovan kirje
15
867
Vastaukset 15
Olisihan tuo ihmisen helppo olla ja elää jos tällaiset herkkämieliset jumaluudet todellisia olisivat. Raamattu ei silti mielestäni anna jumalasta näin lässynlässyn-kuvaa. Jumalan nimissä on ihminen saanut aikaan varmasti kaikki kuviteltavissa olevat rikokset ja julmuudet. Se on tietenkin ihmisen itsensäkin vika, mutta tarinan jumala on kyllä antanut luomuksilleen sellaisen opuksen, josta saa jokainen oman totuutensa irti aivan kuinka päin tahtoo. Ja saman tarinan mukaan jumala tiesi, että opuksensa on liian moniselitteinen typerille luomuksilleen. Kummallinen logiikka kaverilla.
Juujuu, tutkimattomat ovat tiensä, siihenhän on hyvä vedota kun ei löydetä tarpeeksi selityksiä herääville kysymyksille.- Markku_Meilo
>>Juujuu, tutkimattomat ovat tiensä, siihenhän on hyvä vedota kun ei löydetä tarpeeksi selityksiä herääville kysymyksille.
Ja perussääntö on, että selitysten puute ei kuitenkaan estä pitämästä omaa näkemystä Ainoana Oikeana Totuutena ja kaverin näkemystä yhtenä vääristä näkemyksistä, joita ovat kaikki muut näkemykset. Markku_Meilo kirjoitti:
>>Juujuu, tutkimattomat ovat tiensä, siihenhän on hyvä vedota kun ei löydetä tarpeeksi selityksiä herääville kysymyksille.
Ja perussääntö on, että selitysten puute ei kuitenkaan estä pitämästä omaa näkemystä Ainoana Oikeana Totuutena ja kaverin näkemystä yhtenä vääristä näkemyksistä, joita ovat kaikki muut näkemykset.>>Ja perussääntö on, että selitysten puute ei kuitenkaan estä pitämästä omaa näkemystä Ainoana Oikeana Totuutena ja kaverin näkemystä yhtenä vääristä näkemyksistä, joita ovat kaikki muut näkemykset.
Näitä selventäviä näkökantoja on ilahduttavan monia.
Jehovantodistajuuden eri ilmiöt jaksavat yllättää ainakin minua vielä pitkään. Mitä enemmän asiaa kokonaisuudessaan miettii, sitä hullunkurisemmalta koko lafka näyttää.- vio-letti
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Ja perussääntö on, että selitysten puute ei kuitenkaan estä pitämästä omaa näkemystä Ainoana Oikeana Totuutena ja kaverin näkemystä yhtenä vääristä näkemyksistä, joita ovat kaikki muut näkemykset.
Näitä selventäviä näkökantoja on ilahduttavan monia.
Jehovantodistajuuden eri ilmiöt jaksavat yllättää ainakin minua vielä pitkään. Mitä enemmän asiaa kokonaisuudessaan miettii, sitä hullunkurisemmalta koko lafka näyttää.>>> Mitä enemmän asiaa kokonaisuudessaan miettii, sitä hullunkurisemmalta koko lafka näyttää
vio-letti kirjoitti:
>>> Mitä enemmän asiaa kokonaisuudessaan miettii, sitä hullunkurisemmalta koko lafka näyttää
>>Hullunkurista joo, kuulemma on sellainenkin ohje että kenkiä ei saa riisua kirjantutkistelussa, vaikka se pidettäisiin jonkun kotona.
Muutamia vuosia taaksepäin kun vielä mukana pyörin, niin tällaisista kielloista ei ollut kuultu mitään. Epäilen ettei ohje koske kuitenkaan suurempaa joukkiota, vaan mistäpä näistä aina tietämään...
>>Tuota noin öh? Niikun mitävarten ???
Jos siellä sattui ryhmässä olemaan joku joka ei ottanut jalkahygieniaa niin vakavasti, kuin olisi ehkä syytä?- ariadna.
vio-letti kirjoitti:
>>> Mitä enemmän asiaa kokonaisuudessaan miettii, sitä hullunkurisemmalta koko lafka näyttää
>>>Hullunkurista joo, kuulemma on sellainenkin ohje että kenkiä ei saa riisua kirjantutkistelussa, vaikka se pidettäisiin jonkun kotona.
Tuota noin öh? Niikun mitävarten ??? - vio-letti
ariadna. kirjoitti:
>>>Hullunkurista joo, kuulemma on sellainenkin ohje että kenkiä ei saa riisua kirjantutkistelussa, vaikka se pidettäisiin jonkun kotona.
Tuota noin öh? Niikun mitävarten ???Juu, ruotsalaisilta minäkin sen kuulin. Se vaan kuullosti niin huvittavalta. Hyvä selitys tuo arvovaltakysymys. Toinen selitys voisi olla että Amerikassa ei jalkineita riisuta sisälle tullessa. Jt:hän on amerikkalainen uskonto niine sääntöineen.
Ps. Yleensä täällä Ruotsissa on tapana riisua kengät sisälle tullessa.
- Arskavain
>>Rakas ystävä >Kuinka voit? Kirjoitan kertoakseni kuinka paljon rakastan sinua ja kuinka paljon välitän sinusta. Minä näin sinut eilen kun keskustelit ystäviesi kanssa. >Odotin koko päivän toivoen, että puhuisit myös minulle. Kun päivä tummui ja ilta saapui lähetin sinulle kauniin iltaruskan ja viileän tuulahduksen, tervehdin näin sinua… Odotin, että saapuisit luokseni mutta et koskaan saapunut. Se satutti minua mutta silti rakastan sinua, olenhan isäsi.
- kommentointia
olipa taas vaihteeksi typerää kommentointia. Minusta tuo "Kirje" on mukavaa luettavaa.
- Muuta
kommentointia kirjoitti:
olipa taas vaihteeksi typerää kommentointia. Minusta tuo "Kirje" on mukavaa luettavaa.
Luopioilta voi odottaa?
Muuta kirjoitti:
Luopioilta voi odottaa?
>>Mitä Muuta Luopioilta voi odottaa?
Niin no, jos nyt ihan totta puhutaan, niin luopioltahan voi odottaa ihan mitä vain, tai ei mitään. Luopio saa määrittää ihan itse (kuten aikuisten yleensä oletetaankin) mitä mieltä mistäkin on. Kas sellaisesta ylellisyydestä jehovantodistaja voi vain unelmoida. Mutta se ei ole ainoastaan jehovantodistajan vika.
- on.
sellaine kirje jonka voi julkaista melkein joka palstalla. Se massapostitettiinkin aiemmin melkein joka palstalle. Nimi oli vain muutettu "Herran kirje" tai "Kirje Jumalalta" muille palstoille :)
- Luetaanpa myös sanomalehtiä
Onko tuon kirjeen kirjoitanut jalo ja kyynelehtivä henkilö sama, joka ei nosta sormeaan Irakissa, Palestiinassa tai Darfurissa?
Valikoiko hän ne, jotka ovat hänen lapsiaan, eli ne, joista on vähiten vaivaa? Joilla on kiire arjessa?
Missähän se paimen on, joka jättää 99 lammasta ja etsii sen yhden, joka karkasi omille teilleen?
Onko häneltä tullut kirjeitä?
- niitä
pitkähameisia naisia, jotka kulkevat ovelta ovelle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1661305- 881204
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051090- 67921
- 58694
- 52563
- 32558
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?79509No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29494- 45487