petyin Korpikangas Siemen -Frö:n toimintaan

terhi

Kerronpa teille millainen pettymys oli tämän vuotinen siementen tilaaminen.

Tilasin siemenet viime vuonna Korpikankaalta ja ne olivat hyviä ja laadukkaita, joten ajattelin tänäkin vuonna tilata sieltä. Tein tilaukseni tammikuun 21. päivä ja aika nopeasti siemenet tulivatkin.

Tarkistaessani lähetystä huomasin, että tilaukseen oli lisätty kaksi sellaista pussia, joita en ollut tilannut. Näistä ylimääräisistä pusseista oli laskutettu 5,20 euroa. Minusta se on kummallista. Lahjapusseista kukaan tuskin pahastuu, mutta mielestäni on vähintäänkin kyseenalaista toimintaa, jos laitetaan pusseja, joita asiakas ei ole tilannut ja niistä peritään maksu.

Toinen hämmästyksen aihe oli petunian siemenet. Nehän ovat aivan mahdottoman pieniä piiperöitä ja tulevat pakattuna sellaiseen pieneen läpinäkyvään muovituubiin. Siemenpussissa sanottiin, että siemeniä on keskimäärin siinä tuubissa 75 kpl. Laskin siemenet, jotka olivat todella harvassa siellä tuubin sisällä. Niitä oli 41-45 kpl. Laskeminen oli hankalaa, ja tein sen monta monta kertaa ja aina tulos oli vähän yli 40 kpl. Eli huomattavasti vähemmän, kuin pussissa annetaan ymmärtää. Pussin hinta oli 4,80 euroa.

Tein asioista reklamaation Korpikankaalle sähköpostilla. Siemenetkin tilasin netin kautta, joten ajattelin, että reklamaationkin voi tehdä niin. Minuun ei otettu mitään yhteyttä, vaikka itse laitoin heillepäin kahdesti sähköpostia.

Eilen sitten soitin Korpikankaalle. Puhelimessa asiaani vähäteltiin. Nainen langan toisessa päässä sanoi, että voihan hän nyt sitten maksaa takaisin sen 5,20 euroa, joka on ylmääräistä peritty, vaikka se ei tuon isompi summa olekaan. Petunia-ongelmaan hän sanoi, että minun on vaan luotettava, että pussissa on sen verran mitä on luvattu. Ja että siemeniä on mahdoton laskea käsin. "asiakaspalvelija" oli todella töykeä, ei antanut minun puhua loppuun lauseitani vaan keskeytti koko ajan. Kertaakaan hän ei pahoitellut mielipaahaani, vaan päinvastoin antoi ymmärtää, että nipotan turhasta. Outoa, minusta tuo on tosi tökeröä asiakaspalvelua.

Ne petunian muutamat siemenet pystyi kyllä laskemaan siellä tuubissa. En sano, että se olisi ollut helppoa, mutta kyllä sen pystyy tekemään. Ja reilu 40 siementä on ihan eri kuin luvattu 75.

Jos olisi ollut minun firmani, olisin ensimmäiseksi pyytänyt asiakkaalta anteeksi tällaista ikävää tapausta, että vahingossa on peritty maksua sellaisista pusseista, joita ei ole edes tilattu. Ja ilman muuta olisin lähettänyt uuden pussin petuniaa niiden tuotteiden mukana, jotka ovat tulossa vielä jälkitoimituksessa.

Olen erittäin pettynyt Korpikangassiemen-Frö:n toimintaan. En tule sieltä enää ikinä tilaamaan mitään ja aion myös kertoa muille, kuinka huonoa palvelua ja kohtelua heiltä sain.

Toivottavasti teillä muilla siementen tilaukset ovat tuottaneet sitä iloa, mitä jokainen kotipuutarhuri normaalisti tuntee hipelöidessään siemeniä - lupausta tulevasta kesästä.

25

15539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollu

      siemenlähetyksiiin, joita olen useampia tilannut.
      Hyvin ovat itäneet ja ohjeet olleet hyvät myös. Sekä valikoima valtava.

      • terhi

        Minäkin olen ollut tyytyväinen siementen laatuun, sen takia sieltä tänäkin vuonna tilasin. Mutta niinkuin aloitusviestissäni kerroin, palvelu oli erittäin huonoa ja aion vastedes kantaa roponi muualle.


    • että...

      sinulle kävi nuin. Minä taas olen saanut hyvää
      palvelua ja siementen itävyys on aivan huippuluokkaa! Ja mikä parasta yllätyssiemenpussi
      on aina joku tosi kiva ja kokeilun arvoinen.

    • tarhavahti

      se on kyllä niin, että monille käy niin kuin sinulle eikä vain Korpikankaan kanssa. Nämä ovat niin sanottuja annospusseja ja tuo siemenmäärä on pienten siementen kanssa vähän onnen kauppaa. On sääli ettei meillä myydä juurikaan siemeniä sillä perusteella, että montako taimea niistä tulee. On kyllä selvää, että mielipahasi on hyvin oikeutettua, jos myyjä käyttäytyi huonosta. Minä olen sitten pahoillani koko alan puolesta.

      • terhi

        Niin, kyllä minä sen ymmärrän, ettei niitä pikkusia siemeniä oikein pysty laskemaan, mutta miksi sitten ilmoittaa edes siementen lukumäärää, jos se ei ole lähelläkään pussissa luvattua. Eikö silloin kannattaisi puhua annoksesta. Sitten ei olisi kenelläkään nokan koputtamista asiaan.

        Ja suurin harmini tässä koko asiassa on juuri myyjän huono asenne ja käytös. Itse en yrittäjänä ikinä kohtelisi asiakastani noin. Ei se niin ole, että asiakas olisi aina oikeassa. Mutta voisihan sitä sentään olla asiallinen.

        Korpikankaan kautta tilaamani siemenet ovat kyllä olleet hyviä, mutta palvelu sellaista, etten edelleenkään aio sieltä tilata enää. Kokeilen jotain muuta paikkaa.


      • rrr
        terhi kirjoitti:

        Niin, kyllä minä sen ymmärrän, ettei niitä pikkusia siemeniä oikein pysty laskemaan, mutta miksi sitten ilmoittaa edes siementen lukumäärää, jos se ei ole lähelläkään pussissa luvattua. Eikö silloin kannattaisi puhua annoksesta. Sitten ei olisi kenelläkään nokan koputtamista asiaan.

        Ja suurin harmini tässä koko asiassa on juuri myyjän huono asenne ja käytös. Itse en yrittäjänä ikinä kohtelisi asiakastani noin. Ei se niin ole, että asiakas olisi aina oikeassa. Mutta voisihan sitä sentään olla asiallinen.

        Korpikankaan kautta tilaamani siemenet ovat kyllä olleet hyviä, mutta palvelu sellaista, etten edelleenkään aio sieltä tilata enää. Kokeilen jotain muuta paikkaa.

        Kyllä se harmittaa. Itse laitoin eilen kaupasta ostamia multiin. Oli vielä hintaluokka 3 , pussi ilmoittaa että siemeniä 20 mutta pussissa 11 joista jotkut puolta pienempiä, lähinnä murusia. Mihin valittaa maahantuojalle vai liikkeeseen suoraan? Ja kun siemenet ostaa vielä kilometrien päästä ei niitä tuossa tilanteessa rupea säästelemään ja viemään näytille.Arvelin antaa palautetta kuitenkin seuraavalla käynnillä


    • Pettynyt

      Minulle kävin tämän saman firman kanssa niin, että tilasin siemeniä yli 70€ ja piti tulla paljousalennus 10%, jota ei tullutkaan. Olivat jättäneet muutaman siemenpussia pois, jolloin hinta jäi juuri sopivasti hieman 70 € alapuolelle.
      Soitin ja ei pahoiteltu asiaa. Pitkän jurnutuksen jälkeen sain tilaamani siemen pussit sitten ilmaiseksi, joka oli juuri tämän paljousalennuksen suurinen. Lupasivat laittaa ylimääräisen siemenpussin pyynnöstäni, koska olivat töpeksineet, mutta sitä ei kyllä koskaan kuulunut.

    • Lydia84

      Itse olen tilannut heiltä siemeniä ja hyvin ovat kasvaneet. Sain myös kaupan päälle parakrassi-siemenpussin joka oli mukava yllätys. Itse en koskaan ole laskenut siemeniä eikä talouteni siihen kaadu jos sieltä niitä puuttuu, enkä myös valittaisi myyjälle siitä, koska he ainoastaan välittävät eteenpäin siemeniä jotka on muualta tulleet. Ne mitä itse tilasin heiltä oli alunperin Englannista, joten tuskin he Korpikankaalla avaavat jokaista pussia ja laskevat onko varmasti tarpeeksi siemeniä. Ylimääräisistä siemenpusseista, niitä laskuttamisesta tosin korvaus olisi pitänyt antaa, tai antaa hyvitykseksi pari asiakkaan haluamaa siemenpusia. Muutoin kyllä hyvä kauppa.

      • Anonyymi

        englantilaiset ovat kovia puijaamaan 😓🙄😨


    • ritari6

      samoin kävi minulle, tilasin muutaman pussin siemeniä, joista yhtä tilausta ei tullut vaan sen sijaan oli laitettu jotain muita siemeniä pussi ja veloitettu siitä. vähän ihmettelin ja mielessä kävi että soitanko ja otan yhteyttä.. jäi soittamatta kuitenkin.. en enää tilaa heiltä mitään.

    • ekat mullassa

      Hyviä siemeniä olen heiltä saanut ja kaikki on tullut, mitä tilattiin ja oikealla hinnalla. Oikein pieniä siemeniä ei ilman makroskooppia laske otuskaan, nehän häviää putkesta ilmavirran mukana, jos alkaa esiin ravistella. Ite panen tuubiin lisäksi kuivaa hiekkaa ja ripottelen siitä suoraan, itäneitä tulee silti aina enemmän kuin on tarvetta.

      Asiakaspalvelu heillä sikäli vähän tökkii, että puhelimitse on vaikea saada yhteyttä ja sähköposteihin ei vastata, jos homma hoituu heillä ilman lisätietojen tarvetta. Lienee niin vähän työntekijöitä, etteivät kerkiä asiakkaiden kanssa seurustelemaan....

    • KEVÄTTÄ KOHTI

      kiitos tiedosta katselin aikeissa tolata empä tee sitä,on törkeäta tuollainen LT.

    • tilasin 2012 siemene

      Olen useampana vuonna siemenet tilannu - ei huomauttamista. Laventelit eivät itäneet, mutta vika taisi olla istuttajassa. Yllätyslahjoja, joista ei ole veloitettu on tullut

      • kukkahöperö

        Hei,minä kokeilen nyt eka kertaa tätä Korpikangasta.Aikaisemmin tilasin monta kertaa Exotic Gardenilta,enkä ole sieltä saanut muuta kuin vähättelyä,kun olen joskus valittanut sinne .Tilattiin ystäväni kanssa monena vuotena sieltä siemeniä.Mikään ei oikeastaan itänyt,mikä iti niin niistä kasvoi uskokaa tai älkää mutta niistä tuli Hullruoho nimistä kasvia.Ei siinä muuten mitään,mutta minulle sanottiin etten osaa vain niitä kasvattaa.Ihmeellistä porukkaa.Asiantuntijakin kävi katsomassa ja minä esittelin että tässä pitäisi olla esim,Karhunvattua,mutta se olikin Hulluruohoa.Tämä on varmasti totta.en koskaan tilaa kyseisestä liikkeestä mitään,ja annan kyllä kielen laulaa,koska hävisin jopa satoja euroja enkä koskaa saanut hyvitystä.Varokaa hyvät ihmiset kyseistä liikettä.Nyt odotan innolla kuinka tämä liike suhtautuu asioihin.Yksi hyvä liike mistä olen saanut hyvää palvelua on Isoäidinkasvit,kokeilkaa hyvät puutarhurit.


      • ei-höperö
        kukkahöperö kirjoitti:

        Hei,minä kokeilen nyt eka kertaa tätä Korpikangasta.Aikaisemmin tilasin monta kertaa Exotic Gardenilta,enkä ole sieltä saanut muuta kuin vähättelyä,kun olen joskus valittanut sinne .Tilattiin ystäväni kanssa monena vuotena sieltä siemeniä.Mikään ei oikeastaan itänyt,mikä iti niin niistä kasvoi uskokaa tai älkää mutta niistä tuli Hullruoho nimistä kasvia.Ei siinä muuten mitään,mutta minulle sanottiin etten osaa vain niitä kasvattaa.Ihmeellistä porukkaa.Asiantuntijakin kävi katsomassa ja minä esittelin että tässä pitäisi olla esim,Karhunvattua,mutta se olikin Hulluruohoa.Tämä on varmasti totta.en koskaan tilaa kyseisestä liikkeestä mitään,ja annan kyllä kielen laulaa,koska hävisin jopa satoja euroja enkä koskaa saanut hyvitystä.Varokaa hyvät ihmiset kyseistä liikettä.Nyt odotan innolla kuinka tämä liike suhtautuu asioihin.Yksi hyvä liike mistä olen saanut hyvää palvelua on Isoäidinkasvit,kokeilkaa hyvät puutarhurit.

        Itse olen tilannut myös Exotic Gardenilta useampana vuonna eikä mitään valittamista ole ollut.
        Jos ei mitään saa itämään ( hulluruohoa lukuunottamatta), niin ehkä vikaa pitää etsiä jostain muualta kuin kyseisestä firmasta?!!! Ei kai se minkään siemenliikkeen syy ole, jos ei saa siemeniä itämään!!
        En todellakaan voi sanoa olevani todellinen viherpeukalo, mutta jopa minäkin olen onnistunut noissa siementen kasvatuksissa. Ehkä kannattaa jättää ostamatta erikoisimpia lajikkeita ja tyytyä vähän tavanomaisempiin lajikkeisiin, niin johan onnistuu idätyskin!
        Ei tuossa Exotic Gardenissa ole mitään varomista, päinvastoin! Ja sieltä saa erikoisempienkin kasvien siemeniä, mitä ei muualta saa.

        Korpikankaastakaan ei ole pahaa sanaa sanottavana. Itse olin vain aikoinaan ihan kokematon kukkien kasvattelija ja tuli tilattua vähän liian vaativia kasveja omiin taitoihini ja olosuhteisiin nähden.

        Tänä vuonna tilasin ensimmäistä kertaa Virosta. Saas nähdä, miten käy kylvöksien..


      • kukkahöperö
        ei-höperö kirjoitti:

        Itse olen tilannut myös Exotic Gardenilta useampana vuonna eikä mitään valittamista ole ollut.
        Jos ei mitään saa itämään ( hulluruohoa lukuunottamatta), niin ehkä vikaa pitää etsiä jostain muualta kuin kyseisestä firmasta?!!! Ei kai se minkään siemenliikkeen syy ole, jos ei saa siemeniä itämään!!
        En todellakaan voi sanoa olevani todellinen viherpeukalo, mutta jopa minäkin olen onnistunut noissa siementen kasvatuksissa. Ehkä kannattaa jättää ostamatta erikoisimpia lajikkeita ja tyytyä vähän tavanomaisempiin lajikkeisiin, niin johan onnistuu idätyskin!
        Ei tuossa Exotic Gardenissa ole mitään varomista, päinvastoin! Ja sieltä saa erikoisempienkin kasvien siemeniä, mitä ei muualta saa.

        Korpikankaastakaan ei ole pahaa sanaa sanottavana. Itse olin vain aikoinaan ihan kokematon kukkien kasvattelija ja tuli tilattua vähän liian vaativia kasveja omiin taitoihini ja olosuhteisiin nähden.

        Tänä vuonna tilasin ensimmäistä kertaa Virosta. Saas nähdä, miten käy kylvöksien..

        Hei,kyllähän minä olen kasvattanut siemenistä kukkia montakymmentävuotta.Ja aina on siemenet itäneet.joskus huonommin ja joskus paremmin,mutta kun moni muu kukkaexspertti joka todellakin on paljon,paljon minua parempi,niin hekään eivät ole saaneet näitä E_G siemeniä itämään.En todellakaan ala kinaamaan kenenkään kanssa asian todenperäisyydestä,mutta tämä on minun ja monen muun puutarhurin kokemus.Hyvä vaan,jos jollakin kasvaa,mutta esim,Karhunvattu jota yritin monena vuonna kasvattaa aluksi kasvihuoneessa,niin eivät itäneet.OLen karvaasti saanut kokea,kuinka käytös voi asiakaspalvelussa olla töykeää.Ja joka vuosi sieltä tulee uusi luettelo,vaikka en tilaakkaan sieltä enää koskaan,mutta palaahan se komiasti nuotiossa.Älkää siis tulko tietämättömät tekemään tyhjäksi asiota jotka ette ole perehtyneet.Tämä loppuu tähän ja todellakaan ei voi huonompaa asiakaspalvelua Suomessa saada,


      • olet-liian-exotic

        Olisit puhunut ruotsia, niin johan olisi närpiöläinen asiakaspalvelija lirkuttanut kuin kuninkaalle.


    • Tyytyväinen

      No, minä puolestani olen saanut hyvää palvelua niin Korpikankaalta kuin Exotic Gardenilta ja siemenien itämisessä ei ole ollut ikinä mitään moittimista. Lisäksi toimitukset ovat tulleet aina nopeasti !

      Olen tilannut molemmista paikoista siemeniä useana vuonna, koska kivijalkaliikkeiden siemenvalikoimat ovat usein erittäin suppeita.

      Olen suositellut ja suosittelen edelleen molempia yrityksiä.

    • Paljonkiitoksia

      Kyllä tuli hyvät itävät siemenet Korpikankaalta, ensimmäistä kertaa tilasin. Toisin kuin paikkakuntani Hankkijalla ja Halpa-Hallissa, niissä myytiin edellisen kevään itämättömiä siemeniä.

    • toivottavasti_kasvoivat

      Jahas, joku l-a-s-k-e-e petunian siemeniä, jotka ovat kuin pölyhiukkasia. Onneksi olkoon, näkökyvyn pitää olla tarkka ainakin, jos eivät ole pilleröityjä siemeniä. Toki petunian kasvattaminen siemenestä vaatii pikkutarkkaa luonnetta yhtä paljon kuin kärsivällisyyttäkin.

      Tietysti pettymyksesi on ollut suuri, mutta ainakaan hinta ei ole ollut suolainen. Se että laskutetaan tuotteista, joita asiakas ei ole tilannut, on tietysti väärin, mutta inhimillisiä erehdyksiäkin sattuu. Itse ostin pilleröityjä petunian siemeniä 10 kpl (niitä oli putkessa 11) hintaan 5,20, en siis Korpikankaalta ja jääköön sanomatta mistä.

      Korpikankaalta olen tilannut daalian juurakoita ja olen niistä ihan hyvät yksilöt kasvattanut. Niin tein tänäkin vuonna, pistin juuri esikasvatukseen.

    • Kärhötär

      Olen tyytyväinen. Kaikki taimet on hyvin pakattuja, joka ainoa on lähtenyt kasvamaan, ne pienetkin, joita neuvotaan ensin istuttamaan esikasvatukseen ruukkuihin. Siemenet ovat itäneet, lahjana tullut pussi on ollut iloinen yllätys. Viimeksi sain tumman punaisen krassisiemenpussin.
      Uskallan suositella. Kasvien kasvatus ei ole matematiikkaa, onnella on osuutensa ;).

    • Anonyymi

      Minulla sattui vähän samankaltainen tilanne: tilasin kolmen eri kasvin siemeniä, kaksi tuli mutta kolmesta veloitettiin. Lähetin huomautuksen sähköpostilla mutta en siihen vastattu. Harmitti silloin kovasti. Mutta kun härkäpavun siemenet itivät kaikki ja sain syksyllä erinomaisen sadon, heltyi mieleni talven aikana ja lähetin tilauksen seuraavana keväänä sähköpostitse ja saamaani siemenkuvastoa käyttäen. Olen ollut siitä lähtien tyytyväinen asiakas. Tuon kaltaiselle yritykselle sähköpostitse tilaaminen on paras tapa sillä lasku tulee siementen mukana, ja voit tarkistaa, että lasku ja siemenet täsmää ettet maksa tyhjästä. Minullakin on käynyt niin, ettei jotkut siemenet ole itäneet, mutta vika voi olla myös mullassa johon siemet ripottelet. Anyway - muutaman vuoden kokemuksella voin suositella Korpikangasta vaikka asiakaspalvelussa saattaakin olla parannettavaa - tavallisia ihmisiähän sielläkin vain työskentelee, ja joskus ei satu aurinko paistamaan.

    • Anonyymi

      Olen ostanut kolmena vuonna (pikku)taimia, siemeniä, tarvikkeit ja kukkasipuleita Korpikankaalta. Aina on tullut sitä mitä olen tilannut ja joku yllätyssiemen- ja kukkasipulipussikin on joukossa ollut. Siemenet on itäneet siinä missä muutkin, viime syksynä tilatusta jättiläislastista kukkasipuleita krookukset ja lumikellot jo kukkii, tulppaanit ja narsissit kurkkii lehdillään ja kevättähdetkin on jo nupulla. Pikkutaimet istutin suoraan maahan ja sieltä nuo on alkaneet jo orvokit nousta tekemään uutta lehteä ja leimuissakin on varret tallella. Ei mitään valittamista. Ystäväni tilasi siemeniä Korpikankaalta eikä hänelläkään ollut ongelma. Itse aion kyllä jatkossakin hamstrata kukkasipuleita Korpikankaalta. Siellä on niin laaja valikoima. En malta odottaa viime syksynä istuttamieni botaanisten tulppaanien kukintaa.

      Aija L.
      Turku

      • Anonyymi

        Lisäyksenä sanottakoon että olen tehnyt tilaukset nettikaupan kautta ja nettikauppa laski loppulaskulle paljousalennukset valmiiksi ja oikein.

        Aija


    • Anonyymi

      Hyvä kun annoit palautetta julkisesti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe