Tarkoitus on luoda UserForm, jossa on checkboxeja, joiden perusteella liitetään yhteen multi area kokoelmaan useita alueita tulostusta ja esikatselua varten, kumpaakin toimintoa varten on nappi. Alueet on nimetty excelissä.
Olen kokeillut union methodia näiden nimettyjen alueiden yhdistämiseen, se toimi ihan hyvin muuten, mutta jotta voisin liittää tähän multi area kokoelmaan alueita, sen pitää olla alustettu.
Dim MyMulti as range
ActiveSheet.PageSetup.PrintTitleRows = ActiveSheet.Rows("1:12").Address
Set MyMulti = Range("Alue1")
MyMulti = Application.Union(MyMulti, Range("Alue2"))
Jne..
Miten saan tehtyä tämän niin että voin valita Alue1.. ..Alue9 välillä checkboxien kautta mitkä tai minkä sivun haluan esikatseluun tai tulostukseen?
If.. Then rakenteesta tulee aika monimutkainen, ainakin minun vaatimattomilla taidoillani.
Kiitos etukäteen loistavista ratkaisuista!
Named range
2
265
Vastaukset
lomakkeen moduuliin...
ja kaikki nimet nyt oletusnimiä ja alueet nimetty checkbox captionin nimillä työkirjassa esim Alue1, Alue2 jne
Option Explicit
Dim ctl As Control
Public MyMulti As Range
Sub MaaritaAlue()
Set MyMulti = Nothing
On Error Resume Next
For Each ctl In UserForm1.Controls
If TypeName(ctl) = "CheckBox" Then
If ctl.Value = True Then
If MyMulti Is Nothing Then
Set MyMulti = Range(ctl.Caption)
Else
Set MyMulti = Application.Union(MyMulti, Range(ctl.Caption))
End If
End If
End If
Next
'MsgBox MyMulti.Address
End Sub
Private Sub CheckBox1_Click()
MaaritaAlue
End Sub
Private Sub CheckBox2_Click()
MaaritaAlue
End Sub
Private Sub CheckBox3_Click()
MaaritaAlue
End Sub
Private Sub CheckBox4_Click()
MaaritaAlue
End Sub
Private Sub CommandButton1_Click()
On Error GoTo virhe
MyMulti.Select
'Me.Hide
'ActiveSheet.PrintPreview False
Exit Sub
virhe:
MsgBox "sinun täytyy valita ainakin yksi alue tulostusta varten!", vbInformation
End Sub- CheckBox
Jep, ei se sitten ollutkaan niin monimutkainen, mun viritys oli 4 kertaa pitempi, eikä se saatana edes toiminut :)
Kiitos ja kumarrus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2822381- 462113
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1232050Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊731689Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?881459Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1091374- 781324
Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per2261262- 571185
Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1831058