Vanhoja mainoslauseita

Meikku

Kun täällä "kahvipöydässä" on nyt viime aikoina ollut niin hiljaista, niin viritänpä tällaisen keskustelun;

Millaisia tunnuslauseita tai -lauluja
muistat vuosien takaisista mainoksista?

Minulle tulee mieleen "Colt iskee miehen makuun", ajalta, jolloin tupakkaa sai vielä mainostaa.

"Ajatar on Forumissa,
Forumissa Mannerheimintiellä.
Auki joka ilta kello kahdeksaan.
Ajatar on Forumissa."
Tuo oli aika ihmeellistä silloin,
kun ei oltu vielä totuttu siihen, että kaupat ovat auki illallakin.

57

18621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      "Fairy pitää kätenne niin poskenpehmeinä.
      Se on hellävaraisinta."

      Ja tämä:
      "Mitäs me pantiin leivälle ennenkuin oli..Flooraa?"

      Sekä
      "Miehiin menevä, naisiin tehoava
      Ajax-pastilli"

    • tankkiin

      ja
      "Postipankin säästötilille iltaisinkin me maksellaan"
      ynnä vielä
      "leipää hyvän leivän päälle, leipää hyvän leivän päälle, leipää hyvän leivän päälle, LEIVÄN PÄÄLLE LEIPÄÄ..."

      • Ak:n lapio

        Mainostettiin keltaisella juovikkaalla kondomilla laulanen. "Pankaa tiikeri tanttiin."


      • Nettivaari*

        Postipankin mainosta vähän muuteltiin: Kaksi poraria oli työssä, meteli kauhea. Toinen sanoo: Se on tavallisen hyvä liike tuo alkoholiliike. Toinen: Häh? - Sanoin vain, että se on tavallisen hyvä liike tuo alkoholiliike. - Joo, sinne se minunkin palkkani mennee.


      • NokiaFromFinlandia!

        Mielessä pyöri pitkään tuo "Leivän päälle leipää" ja kyseinen asia pisti miettimään leipää ja lauantaimakkaraa. Jos laitan lauantaimakkaraa leivän päälle niin laitan leivän päälle leipää. Googlen kautta löysin tämän sivun kun etsin leivän päälle leipää.


    • huuleen

      "Hikee ja duunii...ei sitä ois kestänyt kukaan, jos ei ois otettu Stoppia mukaan!!!

      Stimmissä kunnossa olevat asfalttisoturit tsekkailee katukuvassa kulkevia vähäpukeisia naisia.. Niin seksististä, niin seksististä mainontaa, että... :)

    • Päiväsi

      Kahvimainos vain ei ollut pitkään,
      Päätä päiväsi K-kahvilla

    • Hermanni -40

      "Jos Hermannista leipä paranoo, se ei oo leipää, se on hunajoo. (Savon Sanomat

    • sixties

      tilaa vielä yhdelle joka käyttää Rexonaa.

      Puhtaat hampaat, raikas suu,
      dents, eikä mikään muu.

      Andy räjäyttää lian pois.

      ..ostin Tend kilopaketin...semmonen laulu oli.

      Nämä muistan tältä hygieniarintamalta. Inhoan siivousta :(

    • Kutvonen M

      Mitäs se Kutvonen oikein siellä keittelee.:)
      Nestekaasu mainos aikoinaan.

    • risti kaksi,

      pennit miljoonaksi,
      veikkaus on joka viikko,
      palautus päivä keskiviikko.

      Tännän ostetan, halvan maukasta lakritsaa,
      tännän ostetan Halvan maukasta lakritsaaaaaaaaa

    • löytyy

      leijona, hyvä leijona,
      hyvän tuulen antaja,
      maukas leijona.

      • ookkonä Oulusta? Syökkönä Leijonaa?


      • Anonyymi

        Taisi loppua kyllä "raikas" leijona, eikä "maukas" leijona.


    • Täti

      "Salaman nopeaa on Spick & Span"

      ja tämä
      "Mr.Proper puhdistaa, peilikirkkaaks pinnat saa"

    • en vaihda

      toinen on Turun sinappi ja toinen...?

      • muute.

        vaitanut vieläkään "mietoo sen olla pitää" :D


    • Pussipuskapiru

      tädin joka laulo oikeen nuotinvierestä "Risella risella..suomen suosituin riisi on risella"
      Tää oli joskus 70-80-luvulla.

      Sama laulu tais olla vielä jokin aika sitten siinä mainoksessa mutta nyt oikeella nuotilla laulettuna:)

    • Pussipuskapiru

      mainos joka otettin äkkiä pois kun tajuttiin että se ei ehkä ihan käynykkään mainoslauseeks eli "Skoda-aina jonon kärjessä" :))

    • 2erXPiiK/cc

      "Ei taida tyttö tietää että seinän takana olis patukkaa tarjolla"...

      ..ja kaljamainos:
      "Ei oo Lahden voittanutta! (Lahden I)

    • kävijä

      TRADER
      Eniten Suomen teille levinnyt kuorma-auto.

      Jostain syystä poistettiin nopsasti tuo mainoslause.

    • Meikku

      "Ookkona Oulusta?
      Syökkönä leijonia?"

      "Sinäkö se oot?
      Niin monen vuoden jälkeen muistatko mua?"

      • alku*

        *niin hyvää ettei sanotuksi saa*


    • Mehukatti,

      se on ihan Matti; Mehukatti.

    • mutta sitäkin parempi

      Meijän äiti tekee teijän äitien ruuat!

    • Satutätix

      (shampoomainos) enempää mä en siitä just nyt muistakkaan. :(
      Sit oli joku Sisu-pastillimainos, ehkä joku muistaa?

      • hellämietonen

        Hellämietonen
        puhdasta mietoa
        shampoota joka pesee hellästi vaahdoten...


    • Jyvä*

      "Mikä ihme ja kumma onkaan tuo, joka hyppii ja pomppii toisten luo? Hyppivä jyvä, se on hyvä."

      Tällaisen mainoslauseen muistan lapsuudesta. Taidettiin mainostaa suklaapopkornia.

    • mai-nos

      Aqva-Velva mies... ja hammastahnamainos, max max--valkoisemmax...jotenkin näin

    • Pörrääjä

      Hintaa vertasin, valitsin
      uuden Tend-kilopaketin
      sain paljon puhdasta helpommin
      kiitos Tend-kilopaketin
      teeppä pyykistä sinäkin
      askareistasi iloisin
      vähällä vaahdolla nopeimmin
      saat tuoksuvan puhdasta helpoimmin
      kiitos Tend-kilopaketin :)

      Tännään ostetaan Halvan maukasta lakritsaa ....


      Kaikkien aikojen sankari, aikansa legenda Kari Grandi!

    • ...koska siinä on oikeat aineet.

    • vähemmän mainoksia

      En muista mitä mainosti, mutta siinä on pikkupoika joka huutaa "pikkurahalla intternettiin huuuiiiippu vauhti", joskus tulee mieleen.

      Yks hyvä oli kans se Turun sinappi mainos, jossa mies ulkomailla yritti selittää mitä haluaa: Mies "Nou wihannes, maggara" Kauppias näyttää kesäkurpitsaa yms. Mies "Tturuunn ssinappia" Kauppias "Turun sinappia, miksi ei heti sanoa". :D

    • kokevat ja näkevät, vetävät ne väkevät, STRONG. Tällainenkin savukemainos oli joskus ammoisina aikoina.

    • Zone

      ...kun yhdistettiin etelän tempperamentti (Fiat/Italia) ja avaruustekniikan taitajien kylmä harkinta (slobot)?

      Lada.

      Sillain sanottiin ladamainoksessa joka jaksoi naurattaa kuukausi tolkulla.

    • ;o))),,, missähän olen ollu kun nuo mainokset on esitetty?,,, Tag pesuaine, Jenkki, Katarol, Illodin ja Sisu mainokset muistissa,,, toisista eim itään muistikuvaa,,,
      Sitä Aso-kahviakaan en muista edes kauppojen hyllyissä olleen,,, kai ollu kuitenkin myynnissä, mutta missä,,,

    • sixties

      Tässä yksi talonrakentajien kuvaavin mainos:
      Moni pientalorakentaja on päätynyt hirteen! (Honkarakenne??)
      Askossa on ylivoimaiset maksuehdot!!
      Päätä päiväsi kulta katriinalla... jep,jep

      • ~mainoskatko~

        Puuttuu Huuhaan mainos:
        "torsolandia torsolandia huuhaa on hupitutti verraton,
        siellä saa heilua siellä saa xanoria, kaikki ovat heikun gay".


      • Olisit keksiny

        jotain omaperäsempää, semmosta mikä pulppuaa suoraan sinun sydämestä. Jotain mistä huomaa että vain sinä olet se ainutlaatuinen mainosmies.


    • miksi sinä etelän mies huitot? miksi sinä et käytä ohvia?
      onks se hyvää!? se on hyvää. se pitää hyttyset loitolla. :-)

    • ;)

      hyvä pastilli on tussin
      käytän sitä aina kun yskittää

    • Anonyymi

      Oli kerran kuningas, suuren linnan valtias. Kaikki loisti puhtauttaan paitsi wc nurkassaan. (Aineen nimi unohtunut.)

    • Anonyymi

      Vain Amarit sen tekevät.

    • Anonyymi

      Klubi seitsemän piristää.

      • Anonyymi

        Laula siis kuin lintunen ......... onnellisten päiväin laulu tää Klubi seitsemän piristää.


    • Anonyymi

      Sunil konsulentit tulivat.

    • Anonyymi

      Soutajalta katkesi airo. Sanoi valittavalla äänellä. "Aero." Lentoyhtiön mainos.

      • Anonyymi

        Jatkuiko se vielä että " Lentäen olisit jo perillä?" Taisi lentokone lentää siinä taivaalla.


    • Anonyymi

      Eipä hätää vaikka loppui pensa. Ensiavun tuopi Mensa.

    • Anonyymi

      Suave

    • Anonyymi

      Ei telkkarista mutta kaupan seinällä nähtynä : Munaa joka aamuna

    • Anonyymi00053
      UUSI

      "Mee hyvä mies mäkkäriin, siä saat juua Coca-Cola Companyn limonaatia nii että napa ruskaa."

      "Kymmenen päivee aikoo, Jou!"

      :D

      • Anonyymi00055
        UUSI

    • Anonyymi00054
      UUSI

      Jonkun pyöreän näkkileipämerkin mainoslause oli muistaakseni:

      "Mikä tekee pyöreästä suositun"

    • Anonyymi00056
      UUSI

      Riesen-mainos:

      "Seuraavaksi haluat kai yhden rieseneistäni?''

      ''Mmm''

      ''Ethän sinä ennen niistä pitänyt''

      ''No siitä nyt on aikaa''

      • Anonyymi00057
        UUSI

        Siis näin meni oikeasti tuo mainos:

        Siis näin:

        "Seuraavaksi haluat kai yhden rieseneistäni?''

        ''Haluan!''

        ''Mutta ethän sinä ennen niistä pitänyt''

        ''No siitä nyt on aikaa''


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe