Osuin arkaan paikkaan

Eilen kirjoitin adventistien kahdenlaisesta taktiikasta eksyttää ihmisiä. Ensin tulee suorasukainen eksyttäjä ja kun häntä kauhistutaan, tulee mielin kielin oleva perässä ja saa kuulijan tyynnyteltyä kuitenkin eksymään, sillä molemmillahan on sama päämäärä: viedä kolmen enkelin sanomaa.

Ja kaikilla heillä on Ellen Whiten kirjoitukset jatkuvana arvovaltaisena totuuden lähteenään, piilossa tai esillä (Adventtikirkon uskontunnustuksen opinkohta 17, johon kasteelle ja jäseneksi päästäkseen on sitouduttava).

Tämä taktiikan paljastus oli adventisteille liikaa ja aloitukseni poistettiin.

13

622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hutkiva tuomio

      Mielistelevä, lipevä tyyli oli selvästi havaittavissa kirkkokunnanjohtaja Helmisen puheissa Radio Dein haastettelussa muutama päivä sitten.

      • Niin, eilenhän kerroit, että Atte Helminen oli ylistellyt Ellen Whiteä tuossa ohjelmassa.


      • Hutkiva tuomio
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin, eilenhän kerroit, että Atte Helminen oli ylistellyt Ellen Whiteä tuossa ohjelmassa.

        Sitä ihmettelin, koska olin ajatellut, että "huipulla" osattaisiin toimia viisaammin ja kätkeä pahimmat harhat. Ehkä korvani ovat kuitenkin herkistyneet. Tämä keskustelupalsta on opettanut paljon.


      • opettaa
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin, eilenhän kerroit, että Atte Helminen oli ylistellyt Ellen Whiteä tuossa ohjelmassa.

        Jo olisi aikakin. Ellen me tiedetään pietismistäemme tiedä mitään? Aloitapa meille nytPietismin oppitunti. sitähän me odotamme


      • Hutkiva tuomio
        opettaa kirjoitti:

        Jo olisi aikakin. Ellen me tiedetään pietismistäemme tiedä mitään? Aloitapa meille nytPietismin oppitunti. sitähän me odotamme

        Netistä kyllä löytyy artikkeleita uuspietismistä. Etsi sieltä.



      • halmispöllö
        uskova_1 kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000018271660

        Se on totta, että adv. kirkon pääsanoma on kolmen enkelin adventistiprofetaallinen tulkinta.

        Eihän profetian tulkintaa voi sanoa evankelioimiseksi siilä Raamatun mukaan profetian tulkintaa sanotaan tulkinnaksi (sapatti on sinetti tulkinta, 1844-tulkinta jne...)
        Tulkinta on tulkintaa, profetoiminen on profetoimista, näky on näkyä mutta mikään em. ei ole evankeliointia!


      • minullekin...
        Hutkiva tuomio kirjoitti:

        Sitä ihmettelin, koska olin ajatellut, että "huipulla" osattaisiin toimia viisaammin ja kätkeä pahimmat harhat. Ehkä korvani ovat kuitenkin herkistyneet. Tämä keskustelupalsta on opettanut paljon.

        opettanut että kyllä pitää tuota Uskova1:sen oppia karttaa kuin ruttoa eihän hänen oppi ole edes ole kristinoppiakaan jotakin pahoilta hengiltä saatua valhetta se täällä julistaa, ja haukkuu suoraan ihmisiä, jos tuollaista olis uskonto mitä hän täällä on tuonnut esille, niin kyllä pysyisin kaukana uskosta, mutta kiitos Jumalan on oikeatakin sanomaa viellä olemassa.


      • Jatkakaa samaan
        minullekin... kirjoitti:

        opettanut että kyllä pitää tuota Uskova1:sen oppia karttaa kuin ruttoa eihän hänen oppi ole edes ole kristinoppiakaan jotakin pahoilta hengiltä saatua valhetta se täällä julistaa, ja haukkuu suoraan ihmisiä, jos tuollaista olis uskonto mitä hän täällä on tuonnut esille, niin kyllä pysyisin kaukana uskosta, mutta kiitos Jumalan on oikeatakin sanomaa viellä olemassa.

        malliin .hauskaa hupia seurata teitä uskovaisia.....


    • kuten kerroit

      Olen huomannut ihan saman taktiikan, toisille on tärkeä korostaa, että he ovat luterilaisia. Minusta he ovat omituisia luterilaisia, kun kuitenkin hyväksyvät kaikki adventistien opit.

    • sinulla (u_1) on

      kesakustella itsesi kanssa ja tai muutaman nyökyttelijän kanssa? Tuo on vain lapsellista häiriköintiä aikuisten palstalla.

      • Hmmmm... Mitähän se on...


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Hmmmm... Mitähän se on...

        tarkoittaa että keskustelee ja on samaa mieltä itsensä kanssa. kesakustelee :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe