Eilen kirjoitin adventistien kahdenlaisesta taktiikasta eksyttää ihmisiä. Ensin tulee suorasukainen eksyttäjä ja kun häntä kauhistutaan, tulee mielin kielin oleva perässä ja saa kuulijan tyynnyteltyä kuitenkin eksymään, sillä molemmillahan on sama päämäärä: viedä kolmen enkelin sanomaa.
Ja kaikilla heillä on Ellen Whiten kirjoitukset jatkuvana arvovaltaisena totuuden lähteenään, piilossa tai esillä (Adventtikirkon uskontunnustuksen opinkohta 17, johon kasteelle ja jäseneksi päästäkseen on sitouduttava).
Tämä taktiikan paljastus oli adventisteille liikaa ja aloitukseni poistettiin.
Osuin arkaan paikkaan
13
585
Vastaukset
- Hutkiva tuomio
Mielistelevä, lipevä tyyli oli selvästi havaittavissa kirkkokunnanjohtaja Helmisen puheissa Radio Dein haastettelussa muutama päivä sitten.
- Hutkiva tuomio
uskova_1 kirjoitti:
Niin, eilenhän kerroit, että Atte Helminen oli ylistellyt Ellen Whiteä tuossa ohjelmassa.
Sitä ihmettelin, koska olin ajatellut, että "huipulla" osattaisiin toimia viisaammin ja kätkeä pahimmat harhat. Ehkä korvani ovat kuitenkin herkistyneet. Tämä keskustelupalsta on opettanut paljon.
- opettaa
uskova_1 kirjoitti:
Niin, eilenhän kerroit, että Atte Helminen oli ylistellyt Ellen Whiteä tuossa ohjelmassa.
Jo olisi aikakin. Ellen me tiedetään pietismistäemme tiedä mitään? Aloitapa meille nytPietismin oppitunti. sitähän me odotamme
- Hutkiva tuomio
opettaa kirjoitti:
Jo olisi aikakin. Ellen me tiedetään pietismistäemme tiedä mitään? Aloitapa meille nytPietismin oppitunti. sitähän me odotamme
Netistä kyllä löytyy artikkeleita uuspietismistä. Etsi sieltä.
opettaa kirjoitti:
- halmispöllö
uskova_1 kirjoitti:
Se on totta, että adv. kirkon pääsanoma on kolmen enkelin adventistiprofetaallinen tulkinta.
Eihän profetian tulkintaa voi sanoa evankelioimiseksi siilä Raamatun mukaan profetian tulkintaa sanotaan tulkinnaksi (sapatti on sinetti tulkinta, 1844-tulkinta jne...)
Tulkinta on tulkintaa, profetoiminen on profetoimista, näky on näkyä mutta mikään em. ei ole evankeliointia! - minullekin...
Hutkiva tuomio kirjoitti:
Sitä ihmettelin, koska olin ajatellut, että "huipulla" osattaisiin toimia viisaammin ja kätkeä pahimmat harhat. Ehkä korvani ovat kuitenkin herkistyneet. Tämä keskustelupalsta on opettanut paljon.
opettanut että kyllä pitää tuota Uskova1:sen oppia karttaa kuin ruttoa eihän hänen oppi ole edes ole kristinoppiakaan jotakin pahoilta hengiltä saatua valhetta se täällä julistaa, ja haukkuu suoraan ihmisiä, jos tuollaista olis uskonto mitä hän täällä on tuonnut esille, niin kyllä pysyisin kaukana uskosta, mutta kiitos Jumalan on oikeatakin sanomaa viellä olemassa.
- Jatkakaa samaan
minullekin... kirjoitti:
opettanut että kyllä pitää tuota Uskova1:sen oppia karttaa kuin ruttoa eihän hänen oppi ole edes ole kristinoppiakaan jotakin pahoilta hengiltä saatua valhetta se täällä julistaa, ja haukkuu suoraan ihmisiä, jos tuollaista olis uskonto mitä hän täällä on tuonnut esille, niin kyllä pysyisin kaukana uskosta, mutta kiitos Jumalan on oikeatakin sanomaa viellä olemassa.
malliin .hauskaa hupia seurata teitä uskovaisia.....
- kuten kerroit
Olen huomannut ihan saman taktiikan, toisille on tärkeä korostaa, että he ovat luterilaisia. Minusta he ovat omituisia luterilaisia, kun kuitenkin hyväksyvät kaikki adventistien opit.
- sinulla (u_1) on
kesakustella itsesi kanssa ja tai muutaman nyökyttelijän kanssa? Tuo on vain lapsellista häiriköintiä aikuisten palstalla.
- alex-kasi
uskova_1 kirjoitti:
Hmmmm... Mitähän se on...
tarkoittaa että keskustelee ja on samaa mieltä itsensä kanssa. kesakustelee :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 888129
- 896218
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556178Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344711- 503225
- 363224
- 442769
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412705- 432651
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562492