Adventistien läksy huomiseksi:

Taas Pääkonferenssinne Silver Springistä, USA:sta on määrännyt teille huomiseen tutkiskelutilaisuuteenne läksyä painattamistaan vihkosista Ellen Whiten useista kirjoista:

"Ellen G. White Comments, The SDA Bible Commentary, vol. 2, p. 1026; Ellen G. White, Christ's Object Lessons, pp. 223, 374, 375; Testimonies for the Church, vol. 5, pp. 258-262.
Ellen G. White, Selected Messages, book 2, p. 134. Ellen G. White, Child Guidance, p. 549.2
http://www.ssnet.org/qrtrly/eng/07a/less07kjv.html

12

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoa taas kerran

      Joka sapattina näkyy Pääkonferenssi kaivavan Ellen whiten luut esille ja kysyvän taas uudestaan vainajahengelta salattua tietoa joka on tarkoitettu vain pääkonferenssin valtuuttamille pyhille.

      • vaan.

        Herjailkaa vaan, ei ne adventisteja koske.
        Tulette vaan itse muistetuiksi joskus sitten.


      • 321
        vaan. kirjoitti:

        Herjailkaa vaan, ei ne adventisteja koske.
        Tulette vaan itse muistetuiksi joskus sitten.

            Seurakunnan historiassa on aina ollut liikkeitä, joissa opetetaan aiempien kristittyjen sukupolvien epäonnistuneen Jumalan ilmoituksen välittämisessä ihmiskunnalle. Kantavana voimana on näkemys, että oma liike on erityisesti Jumalan herättämä "lopun ajan herätys", jonka kautta Hän kirkastaa itsensä maailmalle. Näissä liikkeissä johtajien valta usein perustuu heidän saamiinsa ilmestyksiin ja näkyihin, jotka liikkeen kannattajat ottavat vastaan Jumalan sanana. Koska johtajilla on suora yhteys Jumalaan ja he saavat Häneltä "ilmestystietoa" Raamatun merkitys vähenee ja ihmisjohtajien sana ja raamatuntulkinta nousee etusijalle.

        Kopsasin tuon tekstin William Branhamin sivuilta
        koska tuossa on vähän samaa,kuin adventismissa.    


      • Huonosti
        321 kirjoitti:

            Seurakunnan historiassa on aina ollut liikkeitä, joissa opetetaan aiempien kristittyjen sukupolvien epäonnistuneen Jumalan ilmoituksen välittämisessä ihmiskunnalle. Kantavana voimana on näkemys, että oma liike on erityisesti Jumalan herättämä "lopun ajan herätys", jonka kautta Hän kirkastaa itsensä maailmalle. Näissä liikkeissä johtajien valta usein perustuu heidän saamiinsa ilmestyksiin ja näkyihin, jotka liikkeen kannattajat ottavat vastaan Jumalan sanana. Koska johtajilla on suora yhteys Jumalaan ja he saavat Häneltä "ilmestystietoa" Raamatun merkitys vähenee ja ihmisjohtajien sana ja raamatuntulkinta nousee etusijalle.

        Kopsasin tuon tekstin William Branhamin sivuilta
        koska tuossa on vähän samaa,kuin adventismissa.    

        on pullat uunissa,kun ei enää riitä adventismi haukkumisen aiheeksi,niin että pitää muiltakin lainata lisää harhautusta!


    • hyvä

      ihmekös että tuntevat raamatun niin hyvin.

      tavallinen kirkkouskova ei paljon raamatusta tiedä vaan uskoo mihin uskoo.

      • opetetaan

        Olemme jo huomanneet, että Ellenin opetukset ovat ristiriidassa Raamatun kanssa. Miksi teille ei riitä Raamatun totuus, vaan lisäilette Raamattuunne Ellenin harhanäkyjä?


      • Seraja-m55
        opetetaan kirjoitti:

        Olemme jo huomanneet, että Ellenin opetukset ovat ristiriidassa Raamatun kanssa. Miksi teille ei riitä Raamatun totuus, vaan lisäilette Raamattuunne Ellenin harhanäkyjä?

        Olen ollut kohta 30 vuotta adventisti ja tutkinut paljon Whiten välittämiä profeetallisia ilmoituksia.
        Silti minun on todettava, että ne ovat hyvin sopusoinnussa Raamatun kanssa.

        Tietysti niiden on sitä vaikea uskoa, jotka ovat sisäistäneet noita pakanallisia Raamatun vastaisia harhaoppeja.
        Saakoon Pyhä Henki paljastaa heille nuo harhat.


      • valehtelee?
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Olen ollut kohta 30 vuotta adventisti ja tutkinut paljon Whiten välittämiä profeetallisia ilmoituksia.
        Silti minun on todettava, että ne ovat hyvin sopusoinnussa Raamatun kanssa.

        Tietysti niiden on sitä vaikea uskoa, jotka ovat sisäistäneet noita pakanallisia Raamatun vastaisia harhaoppeja.
        Saakoon Pyhä Henki paljastaa heille nuo harhat.

        http://koti.mbnet.fi/kyti/ellen_whiten_lisaykset_ja_ristiriidat_raamatun_kanssa.htm

        KATSO TÄÄLTÄ JA IHMETTELE!


      • Seraja-m55
        valehtelee? kirjoitti:

        http://koti.mbnet.fi/kyti/ellen_whiten_lisaykset_ja_ristiriidat_raamatun_kanssa.htm

        KATSO TÄÄLTÄ JA IHMETTELE!

        Kytillä ja Sandersilla on täysin samat pyrkimykset.

        He näkevät valtavasti vaivaa etsiä Whiten kirjoituksista väärältä näyttäviä asioita.

        Sillä menetelmällä, millä he etsivät, voi vaikka Raamatusta löytää aivan mielettömiä harhoja, joten jätän nämä jostain syystä adventismiin katkeroituneet tyypit täysin omaan arvoonsa ja arvoon, jossa ei ole mitään tekemistä luotettavuuden kanssa.

        Esim. tuo yksi kysymys, jossa kysyttiin: "Koska Jumala asetti lunastussuunnitelman?"
        Siinä White on Raamatun kanssa täysin yhdenmukainen. Hänellä vain on täsmällisempää tietoa asiasta, kun hän mainitsee "Jumalan armonvaltakunnan" alkaneen syntiinlankeemuksen tapahduttua.
        Siinä pitää ottaa huomioon, että Whiten teksteistä käy ilmi, että Jumala asetti lunastussuunnitelman kyllä jo ennen maailman perustamista, mutta sen käyttöönotto vasta toteutti erityisen Jumalan armonvaltakunnan alkamisen eli heti otettiin käyttöön syntiensovittamisen Kristuksen Uhriin viittaavat varjokuvalliset eläinuhrit, jota kautta Aadam ja Eevakin saivat nuo 1.Moos. 3:21 uhrattujen eläinten nahat asukseen.

        Minä en viitsinyt sen pidempään enää kuluttaa aikaani moiseen Sandersin saivarteluun, koska Hengessä tiedän sen "hengen", missä tällaisia tutkimuksia tehdään.

        Minä olen adventtiuskon kautta löytänyt Kristuksen niin voimallisella tavalla Vapahtajakseni ja elämäni Herraksi, että olen täysin varma siitä, että olen Kristus-Tiellä ja tällä pysyn elämäni loppuun asti Jumalan armossa etuoikeutettuna.


      • Oletko noin?
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Kytillä ja Sandersilla on täysin samat pyrkimykset.

        He näkevät valtavasti vaivaa etsiä Whiten kirjoituksista väärältä näyttäviä asioita.

        Sillä menetelmällä, millä he etsivät, voi vaikka Raamatusta löytää aivan mielettömiä harhoja, joten jätän nämä jostain syystä adventismiin katkeroituneet tyypit täysin omaan arvoonsa ja arvoon, jossa ei ole mitään tekemistä luotettavuuden kanssa.

        Esim. tuo yksi kysymys, jossa kysyttiin: "Koska Jumala asetti lunastussuunnitelman?"
        Siinä White on Raamatun kanssa täysin yhdenmukainen. Hänellä vain on täsmällisempää tietoa asiasta, kun hän mainitsee "Jumalan armonvaltakunnan" alkaneen syntiinlankeemuksen tapahduttua.
        Siinä pitää ottaa huomioon, että Whiten teksteistä käy ilmi, että Jumala asetti lunastussuunnitelman kyllä jo ennen maailman perustamista, mutta sen käyttöönotto vasta toteutti erityisen Jumalan armonvaltakunnan alkamisen eli heti otettiin käyttöön syntiensovittamisen Kristuksen Uhriin viittaavat varjokuvalliset eläinuhrit, jota kautta Aadam ja Eevakin saivat nuo 1.Moos. 3:21 uhrattujen eläinten nahat asukseen.

        Minä en viitsinyt sen pidempään enää kuluttaa aikaani moiseen Sandersin saivarteluun, koska Hengessä tiedän sen "hengen", missä tällaisia tutkimuksia tehdään.

        Minä olen adventtiuskon kautta löytänyt Kristuksen niin voimallisella tavalla Vapahtajakseni ja elämäni Herraksi, että olen täysin varma siitä, että olen Kristus-Tiellä ja tällä pysyn elämäni loppuun asti Jumalan armossa etuoikeutettuna.

        OLETPA VIELÄ VÄÄRÄOPPISUUDEN LISÄKSI LAISKAKIN! Oletko narsisti, kun kuvittelet sinun mielipiteellesi noin suuren merkityksen??? Mitä väliä sillä on miten SINÄ ymmärrät tai olet ymmärtämättä??


      • INHOAN
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Olen ollut kohta 30 vuotta adventisti ja tutkinut paljon Whiten välittämiä profeetallisia ilmoituksia.
        Silti minun on todettava, että ne ovat hyvin sopusoinnussa Raamatun kanssa.

        Tietysti niiden on sitä vaikea uskoa, jotka ovat sisäistäneet noita pakanallisia Raamatun vastaisia harhaoppeja.
        Saakoon Pyhä Henki paljastaa heille nuo harhat.

        Luen pelkästään Raamattua, ja siksi minua suorastaan kuvottavat Ellenin naisen logiikalla ajatytelemat opinkappaleet. Eikö hänellä ollut mitään tolkkua kuupassaan???


    • etkö häpeä?

      Miksi tuot tänne jatkuvasti Jehovan Todistajien propagandaa??? Ei usko ole noin ihmisten päättelemin aihevalinnoin johdettua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      5004
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      294
      3105
    3. 134
      1807
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      231
      1673
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1233
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1183
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1174
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe