Linkityksistä lisää

Hei.Ehkä muotoilin edellisen viestini väärään malliin,mutta ohessa on lisää materiaalia luettavissa. :)

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=107&conference=4500000000000630&posting=22000000019967062#22000000019967062

"Televisiokanavien ohjelmien, kuvankaappausten tai videopätkien levittäminen ilman lupaa on tekijänoikeuslain perusteella kielletty, samoin vuoden alusta myös tekijänoikeuslailla suojatun materiaalin imuroiminen tällaisesta laittomasta lähteestä. Toisekseen useilla suosituilla videoleikkeitä sisältävillä sivustoillakin, kuten Putfile.com on käyttäjäehtoja, jotka myös kieltävät laittoman materiaalin levittämisen.
"Linkittäminen ko. sivustoille ei ole sinänsä laitonta, mutta pyrimme ehkäisemään piratismia ja tekijänoikeuksien rikkomista palveluissamme. Sellaiset linkit, joiden takana on selkeästi tekijänoikeuksilla suojattua materiaalia, kuten tunnettuja musiikkikappaleita, elokuvia tai tv-ohjelmia, voi sen perusteella keskustelupalstoilta poistaa. Poikkeuksia ovat tietenkin viralliset lähteet kuten esimerkiksi Nelosen oma sivusto ja muut vastaavat, joissa materiaali on laillisesti esillä"

11

1228

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikkoja missä

      ei ole tällaista holhousta :)) tekijänoikeuslaki... voi kun tietäisitte oikean asianlaidan..näin teitä kusetaan :)) tässä asiassa minä suosin enemmän *piratismia* kuin näitä rosvofirmoja...

      • K 750 cc

        teoksen tekijoitä, musiikissa säveltäjiä ja sanoittajia.
        Otetaan esimerkiksi Hanna Pakarinen. Hanna esittää keikallaan 1-2 settiä. Hannan pitäisi tehdä kaikista keikoistaan ilmoitus Teosto ry:lle missä ilmenee laulujen tekijät, joille menee korvaus keikoilla esitetystä materiaalista, samoin radio ja tv soitoista maksetaan korvaus tekijöille.
        Musiikin tekeminen on joillekkin työ, mistä tekijät on oikeutettu saamaan palkkansa, saathan sinäkin työstäsi palkan, vai mitä.


      • ne jotka
        K 750 cc kirjoitti:

        teoksen tekijoitä, musiikissa säveltäjiä ja sanoittajia.
        Otetaan esimerkiksi Hanna Pakarinen. Hanna esittää keikallaan 1-2 settiä. Hannan pitäisi tehdä kaikista keikoistaan ilmoitus Teosto ry:lle missä ilmenee laulujen tekijät, joille menee korvaus keikoilla esitetystä materiaalista, samoin radio ja tv soitoista maksetaan korvaus tekijöille.
        Musiikin tekeminen on joillekkin työ, mistä tekijät on oikeutettu saamaan palkkansa, saathan sinäkin työstäsi palkan, vai mitä.

        Oikeasti esittävät ne kappaleet, minkä takia kaikki maksetaan teostolle? ja niitä maksuja vedetään sellaisista mitkä eivät teostelle edes kuulu??

        Minä teen sellaista työtä mistä kukaan muu ei vedä välistä ei edes verottaja, enempää kuin mitä minä sallin :D


      • K 750 cc
        ne jotka kirjoitti:

        Oikeasti esittävät ne kappaleet, minkä takia kaikki maksetaan teostolle? ja niitä maksuja vedetään sellaisista mitkä eivät teostelle edes kuulu??

        Minä teen sellaista työtä mistä kukaan muu ei vedä välistä ei edes verottaja, enempää kuin mitä minä sallin :D

        http://www.gramex.fi/


    • suosittelevat

      Miten niin imurointi on laitonta? minulle operaattori tarjosi puhelimessa lisää laajakaistanopeutta? tuli puhe näistä *imuroinneista* myyjä sanoi että saa sitä ladata? kun sanoin etten mä tarvi mitään huippuyhteyttä! kun ei saa muka enää ottaa mitään netistä, vetosin näihin teostoasioihin..myyjä vaan että lataa ihan rauhassa kun sanoin että eikö operaattori seuraa näitä? eli kumpaa tässä nyt uskoo lakia vai operaattoria?
      Tässä oli kuitenkin kyse pienistä eristä, kuulemma näitä jotka vetävät urakalla netistä musaa ym..joutuvat syyniin..mielenkiintoista kuitenkin että yllytetään operaattorin taholta laittomuuksiin :D

      • K 750 cc

        sortuisi laittomuuksiin. Epäilen että heillä on jonkinlainen kertaköntti sopimus/vuosi tekijän oikeus toimistojen kanssa.


      • ladata

        muttei levitettäväksi


      • K 750 cc
        K 750 cc kirjoitti:

        sortuisi laittomuuksiin. Epäilen että heillä on jonkinlainen kertaköntti sopimus/vuosi tekijän oikeus toimistojen kanssa.

        YouTube on täynnä tekijäoikeuksien vastaista materiaalia, tästä yksi esimerkki. http://fi.wikipedia.org/wiki/YouTube


    • haastamaan

      juutubea oikeuteen on oma idol ehdokas ei päässyt finaaliin

    • ONGELMAAN

      Jos linkittäminen on kiellettyä, niin linkkiin neuvominen tuskin sitä voi olla?

      Esim. mene youtuben sivuille ja kirjoita hakusanaksi "sen ja sen nimi".

      Voit itse kokeilla ensin tuleeko haluamasi filmi hakutuloksena ja mahdl. vähän vaihtoehtoja ja sitten kertoa jos välttämättä haluat kertoa, että siellä on joku hyvä leike.

    • perkele!

      On tämäkin nyt taas touhua!!!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1231
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      919
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      825
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      611
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      557
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe