Linkityksistä lisää

Hei.Ehkä muotoilin edellisen viestini väärään malliin,mutta ohessa on lisää materiaalia luettavissa. :)

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=107&conference=4500000000000630&posting=22000000019967062#22000000019967062

"Televisiokanavien ohjelmien, kuvankaappausten tai videopätkien levittäminen ilman lupaa on tekijänoikeuslain perusteella kielletty, samoin vuoden alusta myös tekijänoikeuslailla suojatun materiaalin imuroiminen tällaisesta laittomasta lähteestä. Toisekseen useilla suosituilla videoleikkeitä sisältävillä sivustoillakin, kuten Putfile.com on käyttäjäehtoja, jotka myös kieltävät laittoman materiaalin levittämisen.
"Linkittäminen ko. sivustoille ei ole sinänsä laitonta, mutta pyrimme ehkäisemään piratismia ja tekijänoikeuksien rikkomista palveluissamme. Sellaiset linkit, joiden takana on selkeästi tekijänoikeuksilla suojattua materiaalia, kuten tunnettuja musiikkikappaleita, elokuvia tai tv-ohjelmia, voi sen perusteella keskustelupalstoilta poistaa. Poikkeuksia ovat tietenkin viralliset lähteet kuten esimerkiksi Nelosen oma sivusto ja muut vastaavat, joissa materiaali on laillisesti esillä"

11

1228

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikkoja missä

      ei ole tällaista holhousta :)) tekijänoikeuslaki... voi kun tietäisitte oikean asianlaidan..näin teitä kusetaan :)) tässä asiassa minä suosin enemmän *piratismia* kuin näitä rosvofirmoja...

      • K 750 cc

        teoksen tekijoitä, musiikissa säveltäjiä ja sanoittajia.
        Otetaan esimerkiksi Hanna Pakarinen. Hanna esittää keikallaan 1-2 settiä. Hannan pitäisi tehdä kaikista keikoistaan ilmoitus Teosto ry:lle missä ilmenee laulujen tekijät, joille menee korvaus keikoilla esitetystä materiaalista, samoin radio ja tv soitoista maksetaan korvaus tekijöille.
        Musiikin tekeminen on joillekkin työ, mistä tekijät on oikeutettu saamaan palkkansa, saathan sinäkin työstäsi palkan, vai mitä.


      • ne jotka
        K 750 cc kirjoitti:

        teoksen tekijoitä, musiikissa säveltäjiä ja sanoittajia.
        Otetaan esimerkiksi Hanna Pakarinen. Hanna esittää keikallaan 1-2 settiä. Hannan pitäisi tehdä kaikista keikoistaan ilmoitus Teosto ry:lle missä ilmenee laulujen tekijät, joille menee korvaus keikoilla esitetystä materiaalista, samoin radio ja tv soitoista maksetaan korvaus tekijöille.
        Musiikin tekeminen on joillekkin työ, mistä tekijät on oikeutettu saamaan palkkansa, saathan sinäkin työstäsi palkan, vai mitä.

        Oikeasti esittävät ne kappaleet, minkä takia kaikki maksetaan teostolle? ja niitä maksuja vedetään sellaisista mitkä eivät teostelle edes kuulu??

        Minä teen sellaista työtä mistä kukaan muu ei vedä välistä ei edes verottaja, enempää kuin mitä minä sallin :D


      • K 750 cc
        ne jotka kirjoitti:

        Oikeasti esittävät ne kappaleet, minkä takia kaikki maksetaan teostolle? ja niitä maksuja vedetään sellaisista mitkä eivät teostelle edes kuulu??

        Minä teen sellaista työtä mistä kukaan muu ei vedä välistä ei edes verottaja, enempää kuin mitä minä sallin :D

        http://www.gramex.fi/


    • suosittelevat

      Miten niin imurointi on laitonta? minulle operaattori tarjosi puhelimessa lisää laajakaistanopeutta? tuli puhe näistä *imuroinneista* myyjä sanoi että saa sitä ladata? kun sanoin etten mä tarvi mitään huippuyhteyttä! kun ei saa muka enää ottaa mitään netistä, vetosin näihin teostoasioihin..myyjä vaan että lataa ihan rauhassa kun sanoin että eikö operaattori seuraa näitä? eli kumpaa tässä nyt uskoo lakia vai operaattoria?
      Tässä oli kuitenkin kyse pienistä eristä, kuulemma näitä jotka vetävät urakalla netistä musaa ym..joutuvat syyniin..mielenkiintoista kuitenkin että yllytetään operaattorin taholta laittomuuksiin :D

      • K 750 cc

        sortuisi laittomuuksiin. Epäilen että heillä on jonkinlainen kertaköntti sopimus/vuosi tekijän oikeus toimistojen kanssa.


      • ladata

        muttei levitettäväksi


      • K 750 cc
        K 750 cc kirjoitti:

        sortuisi laittomuuksiin. Epäilen että heillä on jonkinlainen kertaköntti sopimus/vuosi tekijän oikeus toimistojen kanssa.

        YouTube on täynnä tekijäoikeuksien vastaista materiaalia, tästä yksi esimerkki. http://fi.wikipedia.org/wiki/YouTube


    • haastamaan

      juutubea oikeuteen on oma idol ehdokas ei päässyt finaaliin

    • ONGELMAAN

      Jos linkittäminen on kiellettyä, niin linkkiin neuvominen tuskin sitä voi olla?

      Esim. mene youtuben sivuille ja kirjoita hakusanaksi "sen ja sen nimi".

      Voit itse kokeilla ensin tuleeko haluamasi filmi hakutuloksena ja mahdl. vähän vaihtoehtoja ja sitten kertoa jos välttämättä haluat kertoa, että siellä on joku hyvä leike.

    • perkele!

      On tämäkin nyt taas touhua!!!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe