joo,haen tosta 9000 saabista 300hp,mutta kuulin juttua että tasapainoakseli kannattaa jättää pois pelistä ?!?
se kuulemma antautuu tehojen noustessa? saab on lastutettu,välijäähdytetty,laakeroitu ,rengastettu..
kone on vm-94 200hp vakiona.
jos on kokemuksia moisesta,niin kommenttia ja kiitos jo etukäteen :=)
saab 9000 2.3 tbo:n ahtojen nostaminen
20
6067
Vastaukset
- paketti
ei meinaa kestää vakiotehojaankaan niin miten sitten tukevan tehonnousun. Kannentiiviste, kytkin , laatikko, vetoakselit jne. Koettakaa nyt lapset saada vähän realismia noihin päiväuniinne.
- ovat aina olleet
hiukan märempiä kuin muiden... Pari tbo-saabistia satun tuntemaan, ja visiot on villejä, ei tietenkään saisi yleistää, mutta kun niiden foorumia käy lukemassa, niin ehkä saa kuitenkin yleistää.
Nämä "aero" ja "tonnari" heput on juuri niitä pahimpia, on lastu laitettu ja autosta löytyy heti 250 heppaa, tietenkin ilman mitään todistuksia... Kaverilla on tbo 9-satku ja siinä on mutun mukaan se 250 kaakkia, ei vaan näy muualla kun polttoaineen kulutuksessa. Itsellä vain 130 heppaa, nekin koneesta ja auto on vapari, niin ei nuo erot liikkuvuudessa anna aihetta uskoa reilun 120 hepan eroon... Mutta oppia ikä kaikki, haluaisin itsekin uskoa autostani että se olisi tehokkaampi... - aerossa vakiona .....
ovat aina olleet kirjoitti:
hiukan märempiä kuin muiden... Pari tbo-saabistia satun tuntemaan, ja visiot on villejä, ei tietenkään saisi yleistää, mutta kun niiden foorumia käy lukemassa, niin ehkä saa kuitenkin yleistää.
Nämä "aero" ja "tonnari" heput on juuri niitä pahimpia, on lastu laitettu ja autosta löytyy heti 250 heppaa, tietenkin ilman mitään todistuksia... Kaverilla on tbo 9-satku ja siinä on mutun mukaan se 250 kaakkia, ei vaan näy muualla kun polttoaineen kulutuksessa. Itsellä vain 130 heppaa, nekin koneesta ja auto on vapari, niin ei nuo erot liikkuvuudessa anna aihetta uskoa reilun 120 hepan eroon... Mutta oppia ikä kaikki, haluaisin itsekin uskoa autostani että se olisi tehokkaampi...Enemmän kuin tehdas ilmoittaa. Mikälie syy oisko vakuutusmaksut;)
Paperiarvoista senverran ettei eräs 321 hv vapari pärjännyt paperi 185 hv turbolle täyskaasukiihdytyksessä kolmos eikä nelosvaihteella ;D.
Nollasta sataan on pikkupoikien juttuja eikä ko merkki ole sitä varten edes suunniteltu :)(pitoa ei löydy viivalla ...etuveto)
Tässäkin pätkässä matalapaineversio:
http://www.youtube.com/watch?v=vHpM0pb-CcE - 700hp
aerossa vakiona ..... kirjoitti:
Enemmän kuin tehdas ilmoittaa. Mikälie syy oisko vakuutusmaksut;)
Paperiarvoista senverran ettei eräs 321 hv vapari pärjännyt paperi 185 hv turbolle täyskaasukiihdytyksessä kolmos eikä nelosvaihteella ;D.
Nollasta sataan on pikkupoikien juttuja eikä ko merkki ole sitä varten edes suunniteltu :)(pitoa ei löydy viivalla ...etuveto)
Tässäkin pätkässä matalapaineversio:
http://www.youtube.com/watch?v=vHpM0pb-CcEelä edes unta nää!! puolellakin teholla tuo vehje löisi tyhjää 100km/h nopeudesta kihdyttäessä
- puhkesi,kun
aerossa vakiona ..... kirjoitti:
Enemmän kuin tehdas ilmoittaa. Mikälie syy oisko vakuutusmaksut;)
Paperiarvoista senverran ettei eräs 321 hv vapari pärjännyt paperi 185 hv turbolle täyskaasukiihdytyksessä kolmos eikä nelosvaihteella ;D.
Nollasta sataan on pikkupoikien juttuja eikä ko merkki ole sitä varten edes suunniteltu :)(pitoa ei löydy viivalla ...etuveto)
Tässäkin pätkässä matalapaineversio:
http://www.youtube.com/watch?v=vHpM0pb-CcEäitini tuli herättämään päiväunilta...
Saabeihin laitettiin ahtimet että ne pysyvät vapareitten mukana, tavan 900 ja tonninenhan tunnetusti ovat maanteiden jarruja - uudelleen ääni päällä!
700hp kirjoitti:
elä edes unta nää!! puolellakin teholla tuo vehje löisi tyhjää 100km/h nopeudesta kihdyttäessä
Sehän sutii kolmosella alkuun kunnes pito löytyy(toinen otto tasamaalla). Saabin mittarissa 100 km/h on kello 11 tienoilla. Kuski ei edes paina viitosella pohjaan pedaalia.
Täsä 9-3 matalapainemalli(113 kW):
http://youtube.com/watch?v=K0iQpCbo9ds
http://youtube.com/watch?v=JHV_9eRtJos - zgf
uudelleen ääni päällä! kirjoitti:
Sehän sutii kolmosella alkuun kunnes pito löytyy(toinen otto tasamaalla). Saabin mittarissa 100 km/h on kello 11 tienoilla. Kuski ei edes paina viitosella pohjaan pedaalia.
Täsä 9-3 matalapainemalli(113 kW):
http://youtube.com/watch?v=K0iQpCbo9ds
http://youtube.com/watch?v=JHV_9eRtJosNoissa videopätkissä ei ole kyse matalapaine(T5)vehkeestä, vaan esim. Nordicin viripaketilla terästetystä Saabista. Kesyinkin paketti tarjoaa yli 200 hummaa kohtuu hintaan.
- huumoria ;)
zgf kirjoitti:
Noissa videopätkissä ei ole kyse matalapaine(T5)vehkeestä, vaan esim. Nordicin viripaketilla terästetystä Saabista. Kesyinkin paketti tarjoaa yli 200 hummaa kohtuu hintaan.
Maptunin,Speedpartsin ja Nordic-sivut ainakin minulle mielilukemista.
Erityisesti tuo 295 concept Nordicilta kiinnostaa. Ei paha hinta ja vääntöä 400 Nm. - Nipponikuskia.
ovat aina olleet kirjoitti:
hiukan märempiä kuin muiden... Pari tbo-saabistia satun tuntemaan, ja visiot on villejä, ei tietenkään saisi yleistää, mutta kun niiden foorumia käy lukemassa, niin ehkä saa kuitenkin yleistää.
Nämä "aero" ja "tonnari" heput on juuri niitä pahimpia, on lastu laitettu ja autosta löytyy heti 250 heppaa, tietenkin ilman mitään todistuksia... Kaverilla on tbo 9-satku ja siinä on mutun mukaan se 250 kaakkia, ei vaan näy muualla kun polttoaineen kulutuksessa. Itsellä vain 130 heppaa, nekin koneesta ja auto on vapari, niin ei nuo erot liikkuvuudessa anna aihetta uskoa reilun 120 hepan eroon... Mutta oppia ikä kaikki, haluaisin itsekin uskoa autostani että se olisi tehokkaampi...Aerossa vakiona 250 pollee. Ymmärrän.
- sua luulis
Nipponikuskia. kirjoitti:
Aerossa vakiona 250 pollee. Ymmärrän.
vituttavan kun 250 heppaa ei anna mahdollisuutta paeta 130 heppaista vaparia, eli osasitko lukea tuon tekstin oikein?
Eli missä ne 120 heppaa luuraa, Ruotsin rannikollako? - Nipponikuski
sua luulis kirjoitti:
vituttavan kun 250 heppaa ei anna mahdollisuutta paeta 130 heppaista vaparia, eli osasitko lukea tuon tekstin oikein?
Eli missä ne 120 heppaa luuraa, Ruotsin rannikollako?kirjoittelee, faktoja?
- Ei saab-harrastaja
sua luulis kirjoitti:
vituttavan kun 250 heppaa ei anna mahdollisuutta paeta 130 heppaista vaparia, eli osasitko lukea tuon tekstin oikein?
Eli missä ne 120 heppaa luuraa, Ruotsin rannikollako?Kyllä se 130hv vapari saattaa 0-100km/h kiihdytyksessä pysyä turbo saabin perässä, ei siihen vielä tehoa tarvita. Vaan entäs kun vedetään 100-200km/h? Sitten on riisikippo ihmeissään, kun kiihtyvyys loppuu viimeistään 170km/h. Senkin kelaaminen vie 3 minuuttia. Saab on hävinnyt jo kauas.
Voisin arvata, et seuraavaks joku itkee ettei niin kovaa saa ajaa...
No voi kyynel! - japanialaisesta?
Ei saab-harrastaja kirjoitti:
Kyllä se 130hv vapari saattaa 0-100km/h kiihdytyksessä pysyä turbo saabin perässä, ei siihen vielä tehoa tarvita. Vaan entäs kun vedetään 100-200km/h? Sitten on riisikippo ihmeissään, kun kiihtyvyys loppuu viimeistään 170km/h. Senkin kelaaminen vie 3 minuuttia. Saab on hävinnyt jo kauas.
Voisin arvata, et seuraavaks joku itkee ettei niin kovaa saa ajaa...
No voi kyynel!141 hv takapyörältä, huiput 260 km/h, hiukan piristetty vapari, mutta takaan että katselet takavaloani, kiihdytetään nopeuteen kuin nopeuteen...
- Nii...
japanialaisesta? kirjoitti:
141 hv takapyörältä, huiput 260 km/h, hiukan piristetty vapari, mutta takaan että katselet takavaloani, kiihdytetään nopeuteen kuin nopeuteen...
Nii-i meneehän ne moottoripyörät.
Käsittääkseni puhuttiin kuitenki autoista... - riisikupeista
japanialaisesta? kirjoitti:
141 hv takapyörältä, huiput 260 km/h, hiukan piristetty vapari, mutta takaan että katselet takavaloani, kiihdytetään nopeuteen kuin nopeuteen...
Jauhat täällä puhutaan autoista ! Niistä ei ole mihinkään ! 141 hv jo hevosetkin nauraa tollasella pikkuisila tehoilla kyl äitiis kaupalle viet jos kestää...
- hengettömällä saabillani
riisikupeista kirjoitti:
Jauhat täällä puhutaan autoista ! Niistä ei ole mihinkään ! 141 hv jo hevosetkin nauraa tollasella pikkuisila tehoilla kyl äitiis kaupalle viet jos kestää...
vapaa-ajan ja työajoja, hevosista en tiedä, mutta kaksilitrainen on ja malliltaan saab 900.
En ihmettele yhtään että näitä pitä ahtaa, sillä vaparina tämä on autoistani ala-arvoisin suorituskyvyn puolesta, mutta hoitaa tehtävänsä. Toinen mikä ottaa pannuun, niin tuo bensan kulutus.
Tämä kaikki kerronta vain siksi, että ennen ajelin bensapihillä japsillani, jossa oli alta 100hv, niin kyllä se liikkui rivakasti tähän lahnaan nähden. - penkin välissä ; D
hengettömällä saabillani kirjoitti:
vapaa-ajan ja työajoja, hevosista en tiedä, mutta kaksilitrainen on ja malliltaan saab 900.
En ihmettele yhtään että näitä pitä ahtaa, sillä vaparina tämä on autoistani ala-arvoisin suorituskyvyn puolesta, mutta hoitaa tehtävänsä. Toinen mikä ottaa pannuun, niin tuo bensan kulutus.
Tämä kaikki kerronta vain siksi, että ennen ajelin bensapihillä japsillani, jossa oli alta 100hv, niin kyllä se liikkui rivakasti tähän lahnaan nähden.Et vain osa ajaa Saabillasi ;D
PS. Saabbi on pellistä tehty ei voi verrata muoviriisikippoon.
- Nimetön
ei ne tasapainoakselit siitä ole moksiskaan vaikka lisäät 200 hevosta ei niitä mikään rasita. muita vaihtaa kytkin mikä kestää!
- Pera
Monessa T5 (siis trionic 5) koneessa on noi tasapainoitus ketju napattu pois kun ovat alkaneet kalista. Kohtuullisen pikkujuttu. Jos oikeesti tietoa kaipaat, käänny www.saabclub.fi puoleen, sielä on vähemmän tuollaisia turhia peeloja jotka ei oikeesti Saabeistä mitään tiedä.
300 hv:tä vaatii hitusen töitä, tosin konetta et joudu aukaisemaan. Gt28rs:llä pääset jo lähemmäs 340hv:tä. Tuo vaatii myös bensansyöttöpuolen parantamista. T5:n kone on todella kestävä, niistä otetaan 500hv:tä ilman kannen irroittamista. Tuolla potulla tonnarisi sitten hitusen liikahtaakin, esim 80-120 kolmosella n. 3,2s ja 100-150 n.4s.mulla on kyllä kaks 9000 saabia täysillä tekniikoilla,joten pikku haaverit ja tekniikka-rikot kyllä sietää tulla... eihän noita "ei varmasti kestä" eräiden taholta viitsi edes lukea.tossa reilu vuosi sitten tein vapari neliveto hiasesta ahdetun ja silloinkin kuulu mutinaa ettei se kestä :=(
harisen sepon penkissä 128 hp ja 410nm mitattuna ja hyvin on hissukka kestäny :=)
toki saappikin käy penkissä mitattavana :=/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621562Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271522Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251242- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1741087Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3101027- 781026