saab 9000 2.3 tbo:n ahtojen nostaminen

jones32

joo,haen tosta 9000 saabista 300hp,mutta kuulin juttua että tasapainoakseli kannattaa jättää pois pelistä ?!?
se kuulemma antautuu tehojen noustessa? saab on lastutettu,välijäähdytetty,laakeroitu ,rengastettu..
kone on vm-94 200hp vakiona.
jos on kokemuksia moisesta,niin kommenttia ja kiitos jo etukäteen :=)

20

6138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paketti

      ei meinaa kestää vakiotehojaankaan niin miten sitten tukevan tehonnousun. Kannentiiviste, kytkin , laatikko, vetoakselit jne. Koettakaa nyt lapset saada vähän realismia noihin päiväuniinne.

      • ovat aina olleet

        hiukan märempiä kuin muiden... Pari tbo-saabistia satun tuntemaan, ja visiot on villejä, ei tietenkään saisi yleistää, mutta kun niiden foorumia käy lukemassa, niin ehkä saa kuitenkin yleistää.

        Nämä "aero" ja "tonnari" heput on juuri niitä pahimpia, on lastu laitettu ja autosta löytyy heti 250 heppaa, tietenkin ilman mitään todistuksia... Kaverilla on tbo 9-satku ja siinä on mutun mukaan se 250 kaakkia, ei vaan näy muualla kun polttoaineen kulutuksessa. Itsellä vain 130 heppaa, nekin koneesta ja auto on vapari, niin ei nuo erot liikkuvuudessa anna aihetta uskoa reilun 120 hepan eroon... Mutta oppia ikä kaikki, haluaisin itsekin uskoa autostani että se olisi tehokkaampi...


      • aerossa vakiona .....
        ovat aina olleet kirjoitti:

        hiukan märempiä kuin muiden... Pari tbo-saabistia satun tuntemaan, ja visiot on villejä, ei tietenkään saisi yleistää, mutta kun niiden foorumia käy lukemassa, niin ehkä saa kuitenkin yleistää.

        Nämä "aero" ja "tonnari" heput on juuri niitä pahimpia, on lastu laitettu ja autosta löytyy heti 250 heppaa, tietenkin ilman mitään todistuksia... Kaverilla on tbo 9-satku ja siinä on mutun mukaan se 250 kaakkia, ei vaan näy muualla kun polttoaineen kulutuksessa. Itsellä vain 130 heppaa, nekin koneesta ja auto on vapari, niin ei nuo erot liikkuvuudessa anna aihetta uskoa reilun 120 hepan eroon... Mutta oppia ikä kaikki, haluaisin itsekin uskoa autostani että se olisi tehokkaampi...

        Enemmän kuin tehdas ilmoittaa. Mikälie syy oisko vakuutusmaksut;)

        Paperiarvoista senverran ettei eräs 321 hv vapari pärjännyt paperi 185 hv turbolle täyskaasukiihdytyksessä kolmos eikä nelosvaihteella ;D.

        Nollasta sataan on pikkupoikien juttuja eikä ko merkki ole sitä varten edes suunniteltu :)(pitoa ei löydy viivalla ...etuveto)

        Tässäkin pätkässä matalapaineversio:

        http://www.youtube.com/watch?v=vHpM0pb-CcE


      • 700hp
        aerossa vakiona ..... kirjoitti:

        Enemmän kuin tehdas ilmoittaa. Mikälie syy oisko vakuutusmaksut;)

        Paperiarvoista senverran ettei eräs 321 hv vapari pärjännyt paperi 185 hv turbolle täyskaasukiihdytyksessä kolmos eikä nelosvaihteella ;D.

        Nollasta sataan on pikkupoikien juttuja eikä ko merkki ole sitä varten edes suunniteltu :)(pitoa ei löydy viivalla ...etuveto)

        Tässäkin pätkässä matalapaineversio:

        http://www.youtube.com/watch?v=vHpM0pb-CcE

        elä edes unta nää!! puolellakin teholla tuo vehje löisi tyhjää 100km/h nopeudesta kihdyttäessä


      • puhkesi,kun
        aerossa vakiona ..... kirjoitti:

        Enemmän kuin tehdas ilmoittaa. Mikälie syy oisko vakuutusmaksut;)

        Paperiarvoista senverran ettei eräs 321 hv vapari pärjännyt paperi 185 hv turbolle täyskaasukiihdytyksessä kolmos eikä nelosvaihteella ;D.

        Nollasta sataan on pikkupoikien juttuja eikä ko merkki ole sitä varten edes suunniteltu :)(pitoa ei löydy viivalla ...etuveto)

        Tässäkin pätkässä matalapaineversio:

        http://www.youtube.com/watch?v=vHpM0pb-CcE

        äitini tuli herättämään päiväunilta...

        Saabeihin laitettiin ahtimet että ne pysyvät vapareitten mukana, tavan 900 ja tonninenhan tunnetusti ovat maanteiden jarruja


      • uudelleen ääni päällä!
        700hp kirjoitti:

        elä edes unta nää!! puolellakin teholla tuo vehje löisi tyhjää 100km/h nopeudesta kihdyttäessä

        Sehän sutii kolmosella alkuun kunnes pito löytyy(toinen otto tasamaalla). Saabin mittarissa 100 km/h on kello 11 tienoilla. Kuski ei edes paina viitosella pohjaan pedaalia.

        Täsä 9-3 matalapainemalli(113 kW):

        http://youtube.com/watch?v=K0iQpCbo9ds

        http://youtube.com/watch?v=JHV_9eRtJos


      • zgf
        uudelleen ääni päällä! kirjoitti:

        Sehän sutii kolmosella alkuun kunnes pito löytyy(toinen otto tasamaalla). Saabin mittarissa 100 km/h on kello 11 tienoilla. Kuski ei edes paina viitosella pohjaan pedaalia.

        Täsä 9-3 matalapainemalli(113 kW):

        http://youtube.com/watch?v=K0iQpCbo9ds

        http://youtube.com/watch?v=JHV_9eRtJos

        Noissa videopätkissä ei ole kyse matalapaine(T5)vehkeestä, vaan esim. Nordicin viripaketilla terästetystä Saabista. Kesyinkin paketti tarjoaa yli 200 hummaa kohtuu hintaan.


      • huumoria ;)
        zgf kirjoitti:

        Noissa videopätkissä ei ole kyse matalapaine(T5)vehkeestä, vaan esim. Nordicin viripaketilla terästetystä Saabista. Kesyinkin paketti tarjoaa yli 200 hummaa kohtuu hintaan.

        Maptunin,Speedpartsin ja Nordic-sivut ainakin minulle mielilukemista.

        Erityisesti tuo 295 concept Nordicilta kiinnostaa. Ei paha hinta ja vääntöä 400 Nm.


      • Nipponikuskia.
        ovat aina olleet kirjoitti:

        hiukan märempiä kuin muiden... Pari tbo-saabistia satun tuntemaan, ja visiot on villejä, ei tietenkään saisi yleistää, mutta kun niiden foorumia käy lukemassa, niin ehkä saa kuitenkin yleistää.

        Nämä "aero" ja "tonnari" heput on juuri niitä pahimpia, on lastu laitettu ja autosta löytyy heti 250 heppaa, tietenkin ilman mitään todistuksia... Kaverilla on tbo 9-satku ja siinä on mutun mukaan se 250 kaakkia, ei vaan näy muualla kun polttoaineen kulutuksessa. Itsellä vain 130 heppaa, nekin koneesta ja auto on vapari, niin ei nuo erot liikkuvuudessa anna aihetta uskoa reilun 120 hepan eroon... Mutta oppia ikä kaikki, haluaisin itsekin uskoa autostani että se olisi tehokkaampi...

        Aerossa vakiona 250 pollee. Ymmärrän.


      • sua luulis
        Nipponikuskia. kirjoitti:

        Aerossa vakiona 250 pollee. Ymmärrän.

        vituttavan kun 250 heppaa ei anna mahdollisuutta paeta 130 heppaista vaparia, eli osasitko lukea tuon tekstin oikein?

        Eli missä ne 120 heppaa luuraa, Ruotsin rannikollako?


      • Nipponikuski
        sua luulis kirjoitti:

        vituttavan kun 250 heppaa ei anna mahdollisuutta paeta 130 heppaista vaparia, eli osasitko lukea tuon tekstin oikein?

        Eli missä ne 120 heppaa luuraa, Ruotsin rannikollako?

        kirjoittelee, faktoja?


      • Ei saab-harrastaja
        sua luulis kirjoitti:

        vituttavan kun 250 heppaa ei anna mahdollisuutta paeta 130 heppaista vaparia, eli osasitko lukea tuon tekstin oikein?

        Eli missä ne 120 heppaa luuraa, Ruotsin rannikollako?

        Kyllä se 130hv vapari saattaa 0-100km/h kiihdytyksessä pysyä turbo saabin perässä, ei siihen vielä tehoa tarvita. Vaan entäs kun vedetään 100-200km/h? Sitten on riisikippo ihmeissään, kun kiihtyvyys loppuu viimeistään 170km/h. Senkin kelaaminen vie 3 minuuttia. Saab on hävinnyt jo kauas.

        Voisin arvata, et seuraavaks joku itkee ettei niin kovaa saa ajaa...
        No voi kyynel!


      • japanialaisesta?
        Ei saab-harrastaja kirjoitti:

        Kyllä se 130hv vapari saattaa 0-100km/h kiihdytyksessä pysyä turbo saabin perässä, ei siihen vielä tehoa tarvita. Vaan entäs kun vedetään 100-200km/h? Sitten on riisikippo ihmeissään, kun kiihtyvyys loppuu viimeistään 170km/h. Senkin kelaaminen vie 3 minuuttia. Saab on hävinnyt jo kauas.

        Voisin arvata, et seuraavaks joku itkee ettei niin kovaa saa ajaa...
        No voi kyynel!

        141 hv takapyörältä, huiput 260 km/h, hiukan piristetty vapari, mutta takaan että katselet takavaloani, kiihdytetään nopeuteen kuin nopeuteen...


      • Nii...
        japanialaisesta? kirjoitti:

        141 hv takapyörältä, huiput 260 km/h, hiukan piristetty vapari, mutta takaan että katselet takavaloani, kiihdytetään nopeuteen kuin nopeuteen...

        Nii-i meneehän ne moottoripyörät.
        Käsittääkseni puhuttiin kuitenki autoista...


      • riisikupeista
        japanialaisesta? kirjoitti:

        141 hv takapyörältä, huiput 260 km/h, hiukan piristetty vapari, mutta takaan että katselet takavaloani, kiihdytetään nopeuteen kuin nopeuteen...

        Jauhat täällä puhutaan autoista ! Niistä ei ole mihinkään ! 141 hv jo hevosetkin nauraa tollasella pikkuisila tehoilla kyl äitiis kaupalle viet jos kestää...


      • hengettömällä saabillani
        riisikupeista kirjoitti:

        Jauhat täällä puhutaan autoista ! Niistä ei ole mihinkään ! 141 hv jo hevosetkin nauraa tollasella pikkuisila tehoilla kyl äitiis kaupalle viet jos kestää...

        vapaa-ajan ja työajoja, hevosista en tiedä, mutta kaksilitrainen on ja malliltaan saab 900.

        En ihmettele yhtään että näitä pitä ahtaa, sillä vaparina tämä on autoistani ala-arvoisin suorituskyvyn puolesta, mutta hoitaa tehtävänsä. Toinen mikä ottaa pannuun, niin tuo bensan kulutus.

        Tämä kaikki kerronta vain siksi, että ennen ajelin bensapihillä japsillani, jossa oli alta 100hv, niin kyllä se liikkui rivakasti tähän lahnaan nähden.


      • penkin välissä ; D
        hengettömällä saabillani kirjoitti:

        vapaa-ajan ja työajoja, hevosista en tiedä, mutta kaksilitrainen on ja malliltaan saab 900.

        En ihmettele yhtään että näitä pitä ahtaa, sillä vaparina tämä on autoistani ala-arvoisin suorituskyvyn puolesta, mutta hoitaa tehtävänsä. Toinen mikä ottaa pannuun, niin tuo bensan kulutus.

        Tämä kaikki kerronta vain siksi, että ennen ajelin bensapihillä japsillani, jossa oli alta 100hv, niin kyllä se liikkui rivakasti tähän lahnaan nähden.

        Et vain osa ajaa Saabillasi ;D

        PS. Saabbi on pellistä tehty ei voi verrata muoviriisikippoon.


    • Nimetön

      ei ne tasapainoakselit siitä ole moksiskaan vaikka lisäät 200 hevosta ei niitä mikään rasita. muita vaihtaa kytkin mikä kestää!

    • Pera

      Monessa T5 (siis trionic 5) koneessa on noi tasapainoitus ketju napattu pois kun ovat alkaneet kalista. Kohtuullisen pikkujuttu. Jos oikeesti tietoa kaipaat, käänny www.saabclub.fi puoleen, sielä on vähemmän tuollaisia turhia peeloja jotka ei oikeesti Saabeistä mitään tiedä.

      300 hv:tä vaatii hitusen töitä, tosin konetta et joudu aukaisemaan. Gt28rs:llä pääset jo lähemmäs 340hv:tä. Tuo vaatii myös bensansyöttöpuolen parantamista. T5:n kone on todella kestävä, niistä otetaan 500hv:tä ilman kannen irroittamista. Tuolla potulla tonnarisi sitten hitusen liikahtaakin, esim 80-120 kolmosella n. 3,2s ja 100-150 n.4s.

      • mulla on kyllä kaks 9000 saabia täysillä tekniikoilla,joten pikku haaverit ja tekniikka-rikot kyllä sietää tulla... eihän noita "ei varmasti kestä" eräiden taholta viitsi edes lukea.tossa reilu vuosi sitten tein vapari neliveto hiasesta ahdetun ja silloinkin kuulu mutinaa ettei se kestä :=(
        harisen sepon penkissä 128 hp ja 410nm mitattuna ja hyvin on hissukka kestäny :=)
        toki saappikin käy penkissä mitattavana :=/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3137
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2518
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      2468
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1830
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1445
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1310
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1169
    Aihe