harhaanjohtavaa mainontaa

Osuuspankissa osataan

Sain tammikuussa kirjeen Osuuspankista: Pankkikorttisi vanhenee z/2007. Vaihda nyt OP-Visaan. Kirjeessä annettiin ymmärtää, ettei tuota peruspankkikorttia enää saa vaan sen tilalle tulee ottaa OP-Visa. Missään ei vahingossakaan mainittu muista vaihtoehdoista. Soitin kirjeen myötä äkeissäni Osuuspankin puhelinpalveluun. Siellä vaihtoehdoiksi antoivat tuolle OP-Visalle Visa Electronin. Kysyin myös tuosta perus Debit-kortista, mutta sen suhteen on vielä jotain "ongelmia". Just joo.

Onneksi en ehtinyt pakotettuna tilata yhtään mitään muuta vaihtoehtoista korttia pankkikortilleni, sillä sain tänään viestin omasta Osuuspankista viestin "pankkikorttisi 1234 q34324 23525 on uusittu, saat uuden korttisi postitse xxx:kuun aikana.

Huokaus. Tekisi mieli tehdä kuluttaja-asiamiehelle ilmoitus harhaanjohtavasta mainonnasta. Kuinkahan moni mummeli on Visansa tilannut? Varsinkin kun tilatessasi kortin x.x.2007 mennessä saat ensimmäisen vuodeksi kortin vain 1 e/kk (norm. 2,5 e/kk). Sikakallis pankkikortti.

5

775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri niin...

      Tuo on kyllä harhaan johtavaa mainontaa. Mutta voi siinä olla jotain ituakin. Tavallinen pankkikortti nimittäin tulee tietääkseni poistumaan kaikilta pankeilta lähiaikoina. Tilalle tulee jonkinmoinen kansainvälinen pankkikortti systeemi ja just nämä VIsa, MasterCard, Visa Electron yms... Liekö sitä ajaneet takaa mainonnassaan ainakin siltäosin, ettet ottaisi tavallista pankkikorttia.

      • Nykyisistä pankkikorteista uudentyyppisiin kortteihin siirtymiselle on varattu kolmen vuoden siirtymäaika 1.1.2008-31.12.2010.

        Lieneekö osuuspankeissa asioiden käsittely sen verran hitaampaa kuin muissa pankeissa, että heidän on ollut pakko pidentää siirtymäkautta vielä yhdellä vuodella, vaikka siitä aiheutuu monille asiakkaille ongelmia?


      • alkup.
        Timontti kirjoitti:

        Nykyisistä pankkikorteista uudentyyppisiin kortteihin siirtymiselle on varattu kolmen vuoden siirtymäaika 1.1.2008-31.12.2010.

        Lieneekö osuuspankeissa asioiden käsittely sen verran hitaampaa kuin muissa pankeissa, että heidän on ollut pakko pidentää siirtymäkautta vielä yhdellä vuodella, vaikka siitä aiheutuu monille asiakkaille ongelmia?

        Nykyinen vanheneva korttini oli myönnetty vuodeksi ja tuskin tämä tulevakaan peruskortti on myönnetty vuotta pidemmäksi ajaksi. Ja ensi vuosi on 2008. Vaikka uusi peruspankkikortti myönnettäisiin kolmeksi vuodeksi, niin sekin menisi umpeen vuonna 2010 eli menee tuon siirtymäajan sisään.

        Kaikki eivät halua minkäänlaista Visaa. Minä haluan nykyisen kaltaisen pankkikortin eli Debit-kortin, jonka uusi hieno ominaisuus on toimiminen ulkomailla (missä määrin se jää nähtäväksi). Viduttaa tuollainen Visan pakkosyöttö ja mummeleiden sekä muiden hätäisten houkutteleminen vuoden halvalla kuukausimaksulla.

        Visatonta debit-korttia odotellessa...


      • ottamaan visa
        alkup. kirjoitti:

        Nykyinen vanheneva korttini oli myönnetty vuodeksi ja tuskin tämä tulevakaan peruskortti on myönnetty vuotta pidemmäksi ajaksi. Ja ensi vuosi on 2008. Vaikka uusi peruspankkikortti myönnettäisiin kolmeksi vuodeksi, niin sekin menisi umpeen vuonna 2010 eli menee tuon siirtymäajan sisään.

        Kaikki eivät halua minkäänlaista Visaa. Minä haluan nykyisen kaltaisen pankkikortin eli Debit-kortin, jonka uusi hieno ominaisuus on toimiminen ulkomailla (missä määrin se jää nähtäväksi). Viduttaa tuollainen Visan pakkosyöttö ja mummeleiden sekä muiden hätäisten houkutteleminen vuoden halvalla kuukausimaksulla.

        Visatonta debit-korttia odotellessa...

        Olin OP: asiakas ja minut pakotettiin ottamaan Visa, maksoi 20€. Olen niin pienituloinen, että sen saaminen ei sitten ollutkaan yksinkertaista. Mitäpä tästä tuli mieleen: Voutilaisen puheet köyhistä asikkaista. Kuinka tämä köyhä ja kurjistuva osa suomalaisista hoitaa asiansa, kun ei saa luotollista korttia. Kuka ottaa heidän asiansa hoidettavakseen. Ilman tiliä ja korttia ei enää tässä maassa pärjää. Onko tuleva uudistus sitä, että tämä rupusakki joutuu asioimaan aina tiskillä ja siten rahoittaa näitä parempi palkkaisia.
        On lähipiirissa monta vanhusta, jotka ovat joutuneet ottamaan visan, vaikka eivät koskaan tule sitä tarvitsemaan, mutta saahan luottokunta 20€ ja sehän lienee ollut tarkoituskin.


    • Mitäpä tuosta

      Sekä itselleni, että vaimolle soitettiin nordeasta että tavallisia pankkikortteja ei enää myönnetä vaan tarttis hankkia visa tai visa-electron.

      Mentiin pankkiin juttelemaan ja opiskelijana sain visakortin tottakai. Vaimoni on valmistunut vuoden vaihteessa ja on seitsemän kuukauden määräaikaisella työsopimuksella koko päivä työssä syyskuun alkuun asti. Jatkoa todennäköisesti seuraa. Itse en saa tällä hetkellä mistään mitään rahaa, koska en voi nostaa opintotukea kesätyötienestieni vuoksi. Eka palkka tulee mulle kesäkuun alussa jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Eletään siis täysin vaimon tienestien varassa. Mulle kortti siis myönnettiin vaimolle ei. Kummallakaan ei luottomerkintöjä. Kukaan ei sanallakaan maininnut rinnakkaiskortin mahdollisuutta (nyt sellainen on vaimolle tulossa).

      Ei mennyt varmaan viikkoakaan kun kummallekin tuli potissa uudet tavalliset pankkikortit jotka on voimassa vuoteen 2009 asti voimassa.

      Että tämmöstä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      366
      7990
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2284
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1672
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1529
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      119
      1251
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      78
      1251
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      345
      1091
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      985
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      51
      958
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      106
      875
    Aihe