apua todella kuiviin käsiin?

hävettää

Minulla on hyvin kuiva ja herkkä iho ja käsien verenkierto on aina ollut todella huono(olen nuori silti), lisäksi joudun pesemään käsiä melko paljon ja niiden kunnosta on tullut pikkuhiljaa riesa. Ne ovat nyt talvella olleet usein niin kuivat ettei sormia voi kunnnolla taivuttaa, iho ratkeilee ja vuotaa verta. Pieniä haavoja on välillä todella paljon. Lisäksi osa ihosta on muuttunut karhean punertavaksi. Osa hilseilee. Vaikka joskus onnistunu saamaan ahkeralla rasvauksella ja käsien vähäisellä pesulla haavat pois, ne tulevat päivässä takaisin. Yleensä rasvaa voi käyttää vain illalla ja yöllä. Punaiset alueet eivät katoa rasvaamalla ollenkaan. Välillä käsiä kutittaa hillittömästi ja niihin ilmestyy pieniä rakkuloita jotka vuotavat tahmeaa kirkasta nestettä. En enää oikein tiedä mitä voisin tehdä käsien kanssa, lukuisia eri voiteita olen testannut, mikään ei loppujen lopuksi auta. Poppakonsteja? Muita vinkkejä? Näiden kunto alkaa tosissaan hävettää.

9

2118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinninini

Ihan sama homma, tosi kiva kun pitää kassalla palvella asiakkaita ja kädet on tulipunaiset sekä täys pieniä haavoja. Vesikelloja ei nyt ole, mutta tulee, kun kädet hikoaa. Lääkäriltä olen saanut vahvaa kortisonia, mutta auttaa vain vähän, perusrasvaa laitan koko ajan. Onko sulle lääkäri määrännyt mitään? Mun täytyy sanoa, että olen varmaan kokeillut kaikki apteekin itsehoitorasvat, melko huonolla tuloksella:( Decubal on ihan ok ja Basan. Täälläkin kaivattaisiin vinkkejä! Auringonvalo aiheuttaa mulle vesikelloja kesäisin:( Viimeksi eilen turpos naama, kun kokeilin Aloe Vera-voidetta, hitsi...

• kokeillut

Apteekin Ceridal-öljyä (Lipolotion)? Imeytyy nopeasti, ja kosteuttaa todella hyvin. Käytän sitä itse päivittäin. Riittoisaa ja aika edullista.

Yöksi voisit laittaa Body Shopin hamppu-käsivoidetta. Se on vähän hintavaa, mutta auttaa! Sitä käsiin ja yöksi ohuet puuvillakäsineet.

Jos ei auta, niin ihotautilääkärille.

• Nuorekkuuteni salaisuus

itselläni on auttanut oliiviöljy. Kylmäpuristettua neitsytöljyä illalla käsiin ja pehmeät puuvillahansikkaat yöksi. Päivisin hajustamatonta käsivoidetta. Muutenkin olen jo ajat sitten luopunut ihonhoidossa kalliista voiteista. Yövoiteena käytän apteekin peruskosteusvoidetta johon lisään tuota samaa oliiviöljyä. Tehoaa kuivaan ihoon!

• aloittaja

en ole kokeillut oliiviöljyä enkä tuota apteekin Ceridal-öljyä. Enpä osannut kuvitella että ruoanvalmistusöljy auttaisi. Pitää kokeilla. Auttaako puuvillahansikkaat? eikö rasva imeydy niihin eikä käsiin? Onko olemassa jotain tiettyjä hansikkaita tähän tarkoitukseen?

• käsi

laitapas yöksi TUMMELIA joo on lehmän utarerasvaa,käsiin paksulti ja puuvillahanskat yöksi käsiin.Toista tarvittavan usein. Ilmoittele onko auttanut.

• apteekista

ilman reseptiä. Ihotauti lääkäri ehdotti mulle tuota. Mulla vaivaa vain pesuihottuma käsissä. Kokeileppas, on ihana käyttää, imeytyy hyvin.Lycka till!

• tänään tuolla

jalkahoidossa, siellä valittelin kuivia kantapäitäni. kosmetologi sanoi, että paras tuote halkeileviin kantapohjiin on Gehwol med, salve for cracked skin. 75 ml tuubi 12e. kertoi, että salvaa voi tietysti käyttää myös käsiin, tehokas esim sormenpäihin. itse käytän rasvaa tänään ensimmäistä kertaa, mutta hyvältä tuntuu :)

• ex-kuivakäsi

25 vuotta joka talvi käteni ovat olleet vereslihalla heti kun pakkaset ovat alkaneet.Halkeilleet ja olleet karheat ja haavaumilla. Useilta lääkäreiltä olen apua hakenut, ja neuvo on yleensä ollut perusvoidetta tai kortisonivoidetta. Viime syksynä käydessäni muissa asioissa lääkärissä mainitsin taas asiasta, ja lekuri neuvoi ostamaan apteekista locobase repair-voidetta. Auttoi heti ensimmäisellä kerralla, eikä tarvitse välttämättä laittaa kuin kerran päivässä. Tämä talvi mennyt silokätenä! voidetta ei ole välttämättä esillä apteekin hyllyllä, mutta kysymällä sitä löytyy, tuubi maksaa 8-9 € ja riittää todella pitkään. Apteekkiin mars!

• sara

itselläni on samantyyppinen ja käytän mm. mehiläisvahaa, jota saan eräältä tuttavalta. Voisit kysellä joltakin siitä, se on ollut aika hyvä. En välitä enää kauheasti noista apteekin tuotteista, eivät tehoa tarpeeksi hyvin (=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      180
      2150
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      175
      1791
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      170
      1662
    4. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      109
      1470
    5. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      24
      1443
    6. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      105
      1145
    7. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      161
      1076
    8. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      77
      1053
    9. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      56
      880
    10. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      228
      876
    Aihe