Mistä tietää että on Jumalan lapsi ja pelastuu?
Oletko varma että pelastut?
41
915
Vastaukset
9 "Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 »Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään.»"- RitariOlevainen
että on saanut syntinsä anteeksi, omatunto on vapautettu synnin ja kuoleman laista. Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä!
Uudestisynyminen on välttämätöntä saada pelastusvamuus sydämeensä.
Siksikin, lapsikasteen armo on täysin mieletön uskon ja palstusvarmuuden perustana.
Jeesus sanoo, ellette uudestisynny YLHÄÄLTÄ, vedestä ja Hengestä, ette voi päästä taivasten valtakuntaan. Ei siis mikään ulkoinen riitti tai kultti tai seremonia voi tehdä sisäistä muutosta ihmisen sydämessä.
Vain uskonkautta voi päästä omistamaan uudestisyntymässä Jumalan Hnegen sydämeensä, joka sanoo, "Abba Isä", Henki rinnassa todistaa, että olen Jumalan lapsi, ellei tätä todistusta ole, ellet koskaan ole sitä saanut sydämeesi, eikä sitä voi olla tietämättä, kokematta, jos sen kerran on saanut, ja sitä pitää vaalia, totuudessa, ja Jeesuksen anteeksiantamuksessa, elämällä Hänessä, pysymällä Hänessä, sen voi menettääkin, ja jos sen menttää, sen voi saada takaiin myöskin, mutta se on välttämätön ollakseen pelastunut.
"Henki rinnassani todistaa, että olen Jumalan lapsi"! Vain tämän kautta voi olla varma pelastuksestaan, pelastusvarmuus on juuri edellisessä Raamatun jakeessa lyhykäisesti sanottu. Eikä se varmuus ole yllyke kerskauuseen, vaan nöyryydessä pitää se valvoen vaellustaan. Jeesus on sen ylläpitäjä.
Hän on uskon alkaja ja täyttäjä ja voimmassa pitäjä, ja Hän sen myös tekee, Hän on toivomme ja voimamme ja armo Hänessä koska Kristus on kaikkien ihmisten Vapahtaja, ja VARSINKIN USKOVIEN ! Hänessä on syntiemme sovitus kehdosta hautaan saakka !itse ei voi itseänsä uudestisynnyttää, vaan sen tekijä on Jumala:
1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",- ...
ekivaari kirjoitti:
itse ei voi itseänsä uudestisynnyttää, vaan sen tekijä on Jumala:
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",väittänytkään että itse itsensä uudestisynnyttää.
- RitariOlevainen
ekivaari kirjoitti:
itse ei voi itseänsä uudestisynnyttää, vaan sen tekijä on Jumala:
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",on väittänyt?
- amen
"Henki rinnassani todistaa, että olen Jumalan lapsi"!
jäi vastaamatta, mutta uskon sen vastauksen olevan tämä:
Luuk. 6:37
"Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."- RitariOlevainen
Ei ihminen pelastu "minkään takia", oli tekemättä tai sitten tekee!
Ihminen pelastuu Jumalan armon kautta Jeesuksessa Kristuksessa, uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, joka on kokonaan Jumalan teko.
Ei Jumala kysy, oletko ehkä tuominnut tai ollut tuomitsematta!
Pelastus saadaan Uskon kautta, ja usko saadaan Kristuksen Sanan kuulemisen kautta. - M@k3
RitariOlevainen kirjoitti:
Ihminen pelastuu Jumalan armon kautta Jeesuksessa Kristuksessa, uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, joka on kokonaan Jumalan teko.
Pelastus saadaan Uskon kautta, ja usko saadaan Kristuksen Sanan kuulemisen kautta.On avoin portti rahastukseen perustuvalle kusetukselle, eli ei todellakaan mitään millä viitsisi ylpeillä.
- kysytään..
Pelastus saadaan Uskon kautta, ja usko saadaan Kristuksen Sanan kuulemisen kautta.>> Ei Jumala kysy, oletko ehkä tuominnut tai ollut tuomitsematta! >>
Sitä Jumala nimenomaan kysyy. Oletko valmis kohtaamaan Jumalasi ?
>> Luuk. 6:37
>>"Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita;
>> älkää kadotustuomiota lausuko,
>> niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta.
>> Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."
Ajatuksissa, sanoissa ja töissä olemme Hänen tahtoaan rikkoneet... - RitariOlevainen
kysytään.. kirjoitti:
>> Ei Jumala kysy, oletko ehkä tuominnut tai ollut tuomitsematta! >>
Sitä Jumala nimenomaan kysyy. Oletko valmis kohtaamaan Jumalasi ?
>> Luuk. 6:37
>>"Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita;
>> älkää kadotustuomiota lausuko,
>> niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta.
>> Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."
Ajatuksissa, sanoissa ja töissä olemme Hänen tahtoaan rikkoneet...avauksen perusteella, ei siis vaelluksesta, jo uskossa olemisesta, sillä tuo Raamatun lause rykelmä on ja kuuluu JO uskossa olevalle, ei Jumala uskomattomalle tuota sano.
- mukaan..
avauksen perusteella, ei siis vaelluksesta, jo uskossa olemisesta, sillä tuo Raamatun lause rykelmä on ja kuuluu JO uskossa olevalle, ei Jumala uskomattomalle tuota sano.
>> Kysymys on pelastuksesta, >>
Kun Jumala kysyy, Hän haluaa myös vastauksen.
Vastaus riippuu vaelluksesta, pelastus riippuu vastauksesta.
** Mitä te olette tehneet yhdelle näistä pienimmistä.. **
** Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. ** RitariOlevainen kirjoitti:
Pelastus saadaan Uskon kautta, ja usko saadaan Kristuksen Sanan kuulemisen kautta.meidän omia tekojamme, vaan Jumalan tekoja, sillä pelastus on Jumalasta ja Jumalan teko:
Joh. 6:29
"Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt»".
Ja se on Jumalan sanaan, Jeesukseen Kristukseen uskomista, että annamme sydämistämme anteeksi toinen toisillemme!- mejuu
M@k3 kirjoitti:
On avoin portti rahastukseen perustuvalle kusetukselle, eli ei todellakaan mitään millä viitsisi ylpeillä.
Missä kohden rahastuksesta puhutaan pelastuksen yhteydessä?
- mejuu
ekivaari kirjoitti:
meidän omia tekojamme, vaan Jumalan tekoja, sillä pelastus on Jumalasta ja Jumalan teko:
Joh. 6:29
"Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt»".
Ja se on Jumalan sanaan, Jeesukseen Kristukseen uskomista, että annamme sydämistämme anteeksi toinen toisillemme!Tätä olen joskus funtsaillut että mitähän tuo lause tarkoittaa .
Tarvitaanko sen verran omaa tekoa että huutaa apua ?
Vai noinko vaan summa mutikassa pelastetaan hmmmmm - M@k3
mejuu kirjoitti:
Summa vaihtelee lahkoittain.
Mihin lahkoon sinä kuulut? - tarvitaan
mejuu kirjoitti:
Tätä olen joskus funtsaillut että mitähän tuo lause tarkoittaa .
Tarvitaanko sen verran omaa tekoa että huutaa apua ?
Vai noinko vaan summa mutikassa pelastetaan hmmmmmsen verran omaa tahtoa,että tahtoo tulla pelastetuksi,Jumala ei ketää pelasta väkisin.
Riittää tosiaan,kun huutaa apua,Hän kyllä tahtoo auttaa ja pelastaa! - melax
mejuu kirjoitti:
Ei missään kohden puhuta rahastuksesta pelastuksen yhteydessä.
Mutta kyllä rahasta ja auttamisesta puhutaan kristityistä...
Jos joku näkee veljensä olevan puutteessa ,niin hänen tulisi auttaa tätä.
Ei ole Raamatun mukaista koota itsekkäästi vai itselleen ,vaan laittaa jakeluun.Suomessakin on paljon köyhiä ja kurjia.
- M@k3
Tiesittekö muuten, että joka kerta kun Jeesukselta kysyttiin taivaaseen pääsystä, niin joka kerta hän antoi erilaisen vastauksen.
Ainakin 8 erilaista tulee nyt ihan lonkalta mieleen, niin että kyllä noutopöytä uskovaisella riittää valinnan varaa. - ei voi.
olla varma pelastuksestaan!! Uskonsa voi myös menettää, silloin ei auta ollenkaan että on joskus tullut uskoon tai uudestisyntynyt.
Monet uskovat tekevät syntiä ja osoittavat elämällään etteivät loppujen lopuksi Jumalasta kovinkaan paljon välitä. Sellaiset eivät taivaaseen välttämättä mene, olisivatpa omasta mielestään kuinka uudestisyntyneitä tahansa.- RitariOlevainen
tähänkin vastaus, mutta sinulle sanoisin, etsi Herraa, kun Hänet vielä löytää voidaan, jos sinä sydämessäsi uskot ja suullasi tunnustat, sinä pelastut."
Saat uskon varmuuden sydämessi, ja tulet huomaamaan, että tiedät olevasi uskossa, kun Henki rissassasi todistaa, että olet Jumalan lapsi.
Ei Raamattu valehtele, kun se itse sanoo, että Henki TODISTAA, juuri sinulle itsellesi, että olet uskossa, usko pois !
- andres42
pelastuksemme. Meille se selviää vasta kuolemamme jälkeen. Helluntailaisten termiä "pelastusvarmuus" ei ole raamatussa. Kukaan uskova ei voi sanoa, että pelastuu varmasti. Kasteessa meidät on otettu Jumalan lapsiksi.
- RitariOlevainen
"Henki rinnassamme todistaa, että olemme Jumalan lapsia, kun se sanoo, "Abba Isä"!
Eikö se ole juuri pelastusvarmuus, kun rinnassa on Jumalan Hengen todistus, se synnyttää tuon "termin",pelastusvarmuus, se ilmaisee, että tiedämme olevamme uskossa! - andres42
"Henki rinnassamme todistaa, että olemme Jumalan lapsia, kun se sanoo, "Abba Isä"!
Eikö se ole juuri pelastusvarmuus, kun rinnassa on Jumalan Hengen todistus, se synnyttää tuon "termin",pelastusvarmuus, se ilmaisee, että tiedämme olevamme uskossa!tunnen olevani sydämessäni, kuten useammat meistä. Sana "pelastusvarmuus" EI esiinny raamatussa. En voi ylpeillä sillä että varmasti pelastuisin. Jos pelastun kerran, se kaikki on Jumalan armosta. Puhuminen omasta pelastusvarmuudesta osoittaa suurta ylpeyttä ja itsensä korottamista. Ylpeys on synti, josta on tehtävä parannus. Voitko "RitariOlevainen" sanoa puhtaalla omallatunnolla ja täysin varmasti että tulet pelastumaan?? Ja kuka ylipäätään voi olla näin varma?!
- RitariOlevainen
andres42 kirjoitti:
tunnen olevani sydämessäni, kuten useammat meistä. Sana "pelastusvarmuus" EI esiinny raamatussa. En voi ylpeillä sillä että varmasti pelastuisin. Jos pelastun kerran, se kaikki on Jumalan armosta. Puhuminen omasta pelastusvarmuudesta osoittaa suurta ylpeyttä ja itsensä korottamista. Ylpeys on synti, josta on tehtävä parannus. Voitko "RitariOlevainen" sanoa puhtaalla omallatunnolla ja täysin varmasti että tulet pelastumaan?? Ja kuka ylipäätään voi olla näin varma?!
kuitenkin pelastukseni suhteen Jumalan armahduksen varaan, sillä vain Hän voi loppujenlopuksi pelastaa, mutta Hänen sanansa mukaan uskon ja koen, että Henki rinnassani vakuuttaa, edelleen, että olen Jumalan lapsi, uksosta siis on kysymys, ei mistään ylpeydestä, ja Jumala rakastaa uskoa, ei epäuskoa!
Joskus on aikoja, että Henki ei puhu mitään, silloin usko auttaa luottamaan Jumalan lupaukseen, ja aika ajoittain, se on siellä, sen kokee, Henki rinassani rukoilee, ja se on yksi pelastusvarmuuden tuntomerkkejä, että rinnassa on rukoilija, Henki rukoilee minussa, oikeastaan aina.
Ja niin jokaisessa uskovassa, se on se "Abba Isä"! Paremmin en osaa sitä sanoa. - andres42
kuitenkin pelastukseni suhteen Jumalan armahduksen varaan, sillä vain Hän voi loppujenlopuksi pelastaa, mutta Hänen sanansa mukaan uskon ja koen, että Henki rinnassani vakuuttaa, edelleen, että olen Jumalan lapsi, uksosta siis on kysymys, ei mistään ylpeydestä, ja Jumala rakastaa uskoa, ei epäuskoa!
Joskus on aikoja, että Henki ei puhu mitään, silloin usko auttaa luottamaan Jumalan lupaukseen, ja aika ajoittain, se on siellä, sen kokee, Henki rinassani rukoilee, ja se on yksi pelastusvarmuuden tuntomerkkejä, että rinnassa on rukoilija, Henki rukoilee minussa, oikeastaan aina.
Ja niin jokaisessa uskovassa, se on se "Abba Isä"! Paremmin en osaa sitä sanoa.siis olet kuitenkin. Eli ymmärsin, ettet 100 %:sti ole varma. Näin pitääkin olla. Monet vaan meuhkaavat "pelastusvarmuudesta" aivan kuin se olisi täysin selvä. Mutta kiitos vastauksestasi. Sain sen mitä ajoinkin takaa.
- mejuu
Eikö se ole juuri pelastusvarmuus, kun rinnassa on Jumalan Hengen todistus, se synnyttää tuon "termin",pelastusvarmuus, se ilmaisee, että tiedämme olevamme uskossa!Tähän ei voi sanoa muuta kuin aamenet,sillä todellakin Henki itse todistaa henkemme kanssa että olemme Jumalan lapsia .
Juttelin kerran Jehovan-todistajien kanssa ovellani ja heiltä kysyin onko pelastuvarmuuta,he sanoivat ei sitä voi vielä tietää jne..
Olis muuten aika kauheeta kulkee ovleta ovelle viemässä sanomaa kun ei tiedä itsekkään onko pelastettujen joukossa. - andres42
mejuu kirjoitti:
Tähän ei voi sanoa muuta kuin aamenet,sillä todellakin Henki itse todistaa henkemme kanssa että olemme Jumalan lapsia .
Juttelin kerran Jehovan-todistajien kanssa ovellani ja heiltä kysyin onko pelastuvarmuuta,he sanoivat ei sitä voi vielä tietää jne..
Olis muuten aika kauheeta kulkee ovleta ovelle viemässä sanomaa kun ei tiedä itsekkään onko pelastettujen joukossa.Jehovantodistajat sanoivat aivan oikein ettei vielä tiedä, onko pelastettujen joukossa. Et sinäkään "mejuu" voi sitä vielä tietää. Sen tietää yksin Jumala taivaassa. Vai väitätkö, että olet VARMA pelastuksestasi? Mieluummin uskon tässä kohdin Jehovantodistajaa kuin uskossaan ylpistynyttä helluntailaista.
- mejuu
andres42 kirjoitti:
Jehovantodistajat sanoivat aivan oikein ettei vielä tiedä, onko pelastettujen joukossa. Et sinäkään "mejuu" voi sitä vielä tietää. Sen tietää yksin Jumala taivaassa. Vai väitätkö, että olet VARMA pelastuksestasi? Mieluummin uskon tässä kohdin Jehovantodistajaa kuin uskossaan ylpistynyttä helluntailaista.
Olis kyllä tosi hurjaa jos ei olis varma pelastuksestaan ,kuinka sitä vois toisille kertoa tätä ilosanomaa jollei itsellä olis varmuutta.
Sekin on varmaa että jos luulee seisovansa olkoon varuillaan ettei kaadu ,tarkoitan sitä ettei kenenkään kannata ruveta ylpeilemään .Tosi ikävää jos andres olet kokenut ylpeilemiseksi tämän sisäisen varmuuden .
Armoa tämä on vaan ettei kukaan kerskaisi .Siitä kyllä olen erimieltä että Jehovalaiset on oikeassa ,sillä olen aikoinani ollut itsekkin siinä tilassa ettei ole varmuutta ollut .Etsin sitä tietä ja totuutta heidänkin keskuudestaan . - frihet
andres42 kirjoitti:
tunnen olevani sydämessäni, kuten useammat meistä. Sana "pelastusvarmuus" EI esiinny raamatussa. En voi ylpeillä sillä että varmasti pelastuisin. Jos pelastun kerran, se kaikki on Jumalan armosta. Puhuminen omasta pelastusvarmuudesta osoittaa suurta ylpeyttä ja itsensä korottamista. Ylpeys on synti, josta on tehtävä parannus. Voitko "RitariOlevainen" sanoa puhtaalla omallatunnolla ja täysin varmasti että tulet pelastumaan?? Ja kuka ylipäätään voi olla näin varma?!
Eikö se ole jo Isäsi halventamista, jos et usko Häneen.
Hän ilmoittaa sen sinulle esim. sanassaan.
Minusta tuo tapasi on Jumalan halventamista.
Eihän Jumala tahdo, että Hänen lapsensa epäillen Hänen ilmoitustaan jossittelevat.
Kristuksessa eläminen tulee esiin jo teoissakin ja Henki todistaa henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia, tosin huomista emme voi vielä elää, vaikka uskommekin, että Hän joka on meissä hyvän työn aloittanut, on sen vievä päätökseen, eikä myöskään lastaan hylkää.
- Timoriepu
Sen tietää siitä, kun Jeesus ei valehtele.
Joh. 6:37
"Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos".
Joh. 3:16
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä".
Joh. 3:36
"Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." - Armolahjojen haltija
MATTEUKSEN evankeljumista:
Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
Niin kuin te tumitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mitaatte, niin tullaan teillekin mittaamaan.
Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää ja jokaiselle, joka kolkuttaa avataan.
Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen.
Varokaa vääriä profeettoja. he tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. Hedelmistään te heidät tunnistatte.
Ei jokainen, joka sanoo minulle: "Herra, Herra", pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: "Herra, Herra"! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkoitimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja. Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: "En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!"
JK. Edellisestäkin johtuen, olkaapa valppaana missä teltoissa kaatuilette. minussa ja on kirkkauden toivo. Kol.1:27
Raamattu vakuuttaa Jumalan rakkaudesta Kristuksessa: Olen näet varma siitä,ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit eivätkä henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva, eivät voimat, ei korkeus eikä syvyys eikä mikään muu luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. Room.8:38-39
Minun tehtäväni on vain pysyä Jumalan armosta Kristuksessa, jonka olen ottanut vastaan: Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen. Joh.14:23Sisäinen varmuus on se todistus tunteissa että Hän on voimallinen tehdä se minkä takia Hän tuli ja kuoli meidän puolsesta! Tämä varmuus ja tunne etsi niinkuin kallimpi aarre että voit sanoa että tiedän että mun Herrani tän hoitaa loppuun asti tän työn itsesi vuoxi.
Siunaan sua tietoon tästä,,, joka on tunne ja luja varmuus,,, luottaen siihen mitä hän on ite sanonut sanassa!on Jeesuksen kertoman esimerkin mukaan olemassa:
Luukas 13
26 "Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'"neuvoo koettelemaan itsensä, onko uskossa: Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. 2 Kor.13:5
Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala, joka on myös painannut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme. 2 Kor. 1:21-22
Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: Abba! Isä! Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta. Gal.4:6-7
- vaavi_vaan
Olen ottanut vastaan pelastuksen lahjan jota tarjotaan Raamatussa, Jumalan sanassa.
Vahvistan liittoni joka aamu Jeesuksen kanssa.
Pyhä Henki todista henkeni kanssa,että olen Jumalan lapsi.
Nautin hengellistä ruokaa joka päivä,Raamattua
hengellistä kirjallisuutta.
Tunnustan syntini Hänelle,Joka on luvannut olla uskollinen ja antaa synnit anteeksi.
"Sitä jokminun tyköni tulee,minä en heitä pois"
Pelastus on Jeesuksen lupaus,joka on varma,
kuin on aurinko taivaalla!
Jeesus pukee meidät omiin puhtaisiin vanhurskautensa vaatteisiin,se on pelastuksemme,
ei oma touhuilumme.
Kiitos Jeesukselle!- mejuu
Moni puhuu täällä raamatun jakein joka on varmasti paikallaan ,mutta on heitä joilla ei oel raamattua eivätkä he ymmärrä tätä kaanaankieltä.Kuinka selität heille sen varmuuden mikä sisimmässäsi on.
Itselleni tuli nyt mieleen vaikka juna matka ,astuessani junaan minulla pitää olla lippu.Tarkastaja käy sen tutkimassa olenko oikeutettu matkustamaan määränpäähän .Toki tarkistan junaan mentäessä että siinä lukee se paikkakunta mihin matkustan ja aivan luottavaisesti tiedän perille saapuvani .
Noh tietenkin joku voi nyt jossitella vaikka millaisilla jutuilla ,mutta laitoin nyt tähän tälläisen ekana mieleen tulevan vertauksen.:)
Jeesus muuten puhui usein vertauksilla ja niin että kuuntelijat ymmärsivät mitä hän tarkoitti. mejuu kirjoitti:
Moni puhuu täällä raamatun jakein joka on varmasti paikallaan ,mutta on heitä joilla ei oel raamattua eivätkä he ymmärrä tätä kaanaankieltä.Kuinka selität heille sen varmuuden mikä sisimmässäsi on.
Itselleni tuli nyt mieleen vaikka juna matka ,astuessani junaan minulla pitää olla lippu.Tarkastaja käy sen tutkimassa olenko oikeutettu matkustamaan määränpäähän .Toki tarkistan junaan mentäessä että siinä lukee se paikkakunta mihin matkustan ja aivan luottavaisesti tiedän perille saapuvani .
Noh tietenkin joku voi nyt jossitella vaikka millaisilla jutuilla ,mutta laitoin nyt tähän tälläisen ekana mieleen tulevan vertauksen.:)
Jeesus muuten puhui usein vertauksilla ja niin että kuuntelijat ymmärsivät mitä hän tarkoitti.on siis maksettu iankaikkiseen elämään. Jeesus maksoi sen omalla kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan. Jotka ottavat hänet vastaan, Hän antaa voiman tulla Jumalan lapsiksi. Joh.1:12
Matkalippuni on aktivoitu ja käytössä. :) Entä sinun?- mejuu
purje kirjoitti:
on siis maksettu iankaikkiseen elämään. Jeesus maksoi sen omalla kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan. Jotka ottavat hänet vastaan, Hän antaa voiman tulla Jumalan lapsiksi. Joh.1:12
Matkalippuni on aktivoitu ja käytössä. :) Entä sinun?"Matkalippuni on aktivoitu ja käytössä."
Olipas tosi hyvin sanottu .
Ajattelin vielä noitten Jehovantodistajien sanomista ettei voi olla varma pelastuuko .Eihän kukaan astu sellaiseen kulkuvälineeseen jos jo lähtiessä epävarma perille pääsystä.
Jeesus on lunastanut meille jokaiselle pääsylipun ,nyt vaan riippuu sinusta otatko sen käyttöösi .
Samoinhan on lahjojenkin laita ,jos lahjan saat toki sen ensiksi otat vastaan ja aukaistuasi vasta tiedät mitä lahja sisältää .
Meille on annettu ohjekirjakin joka on raamattu ,jos emme ymmärrä lahjan merkitystä ja miten se toimii . mejuu kirjoitti:
"Matkalippuni on aktivoitu ja käytössä."
Olipas tosi hyvin sanottu .
Ajattelin vielä noitten Jehovantodistajien sanomista ettei voi olla varma pelastuuko .Eihän kukaan astu sellaiseen kulkuvälineeseen jos jo lähtiessä epävarma perille pääsystä.
Jeesus on lunastanut meille jokaiselle pääsylipun ,nyt vaan riippuu sinusta otatko sen käyttöösi .
Samoinhan on lahjojenkin laita ,jos lahjan saat toki sen ensiksi otat vastaan ja aukaistuasi vasta tiedät mitä lahja sisältää .
Meille on annettu ohjekirjakin joka on raamattu ,jos emme ymmärrä lahjan merkitystä ja miten se toimii .ei ole Jeesuksen Kristuksen ulkopuolella, vaan hänessä ja hänen nimessään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706704
- 594532
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s293326- 613027
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271606- 171590
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401533- 341389
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471340