Toinen turmiollinen aine josta haluaisin valistaa Suomen kansaa, on nuuska. Meillähän on jo suurta tuhoa aiheuttava tupakka. Eikö se riitä, vai eikö tupakasta saa tarpeeksi hyviä kiksejä? Nuuska on aine joka aiheuttaa korkeaa verenpainetta, limakalvovaurioita, nikotiiniriippuvuutta ja suusyöpää, tämä tapahtuu KAIKILLE nuuskaajille. Pahimmassa tapauksessa nuuska aiheuttaa niin sanotun nuuska psykoosin. Kyllä, kuulitte oikein. Olen kuullut tapauksista jossa ihmiset ovat joutuneet tähän loppuiän kestävään psykoosi tilaan jo ensimmäisen kokeilu kerran jälkeen. Tiedän tapauksia jossa ihmiset ovat hypännet kerrostalojen katoilta siinä uskossa että he ovat muuttuneet linnuiksi, nuuskan laukaisemaan skitsofrenian seurauksena.
Te nuuskan puolestapuhujat saisitte hävetä. Minulla ei ole minkään maailman ymmärrystä teidän liberaalia ajattelua kohtaan. Jo yhden nuuskapurkin hallussapidosta ja maahantuonnista tulisi langettaa tuntuvat sakot tai vankeutta. Jopa ruotsinristeilylle menoa, nuuskan osto mielessä tulisi kieltää lailla. Onhan kyse heroiiniin kaltaisesta huumeesta, yhtä vaarallinen ja kuolettava. Jo ensimmäinen kokeilukerta voi johtaa siihen, että portit huumehelvettiin aukeavat.
Muistaakseni serkkuni äidin siskon uuden miesystävän veljen naapuri kertoi, että yli 2000 ihmistä vuodessa pelkästään Suomessa, kärsii nuuskan aiheuttamista psyykkisistä häiriöistä ja psykooseista. Nuuskaajan yleisvaikutus on harmaa, passiivinen ja aneeminen. Huonot hampaat ja pullottava ylähuuli ovat selviä nuuskanarkkarin tuntomerkkejä.
Nuoret elämät tuhoutuvat tämän helvetillisen tupakkatuotteen takia. Nuuskaajat ovat suoraan sanoen vaarallisia. Juuri nuuskaajat ovat näitä psykopaatteja jotka tappavat kanssaihmisiään kirveellä metrossa. Tekevät omaisuusrikoksia rahoittaakseen käyttöään, ryöstävät ja pahoinpitelevät. Useimmiten nämä ihmiset elävät sosiaalituella, nuuskaajat kun ovat työhön kykenemättömiä.
Itse olen jo monet vuodet toiminut tukihenkilönä entiselle nuuskaajalle, joten katson että minulla on aiheesta erittäin paljon tietoa. Ystäväni, jota olen näinä vaikeina vuosina tukenut, ei kykene ikinä enää itsenäiseen normaaliin elämään. Tälläkin hetkellä hän syö kahtatoista erilaista vahvaa psyykelääkettä. Olen siis seurannut läheltä miten seitsemän L:än ylioppilaasta ja kunnollisesta pojasta tuli muutamassa vuodessa kävelevä ruumis ilman minkäänlaista elämänhalua.
Melkein kaikki nuoruuden ystäväni jotka aloitti nuuskaamisen, on tänä päivänä jo siunattu haudan lepoon. Ne harvat jotka ovat vielä elossa, on joko mielisairaalassa tai vankilassa. Onneksi lähetin aina nuuskapurkin eteenpäin juhlissa, kun tätä turmiollista ainetta tarjottiin.
Koen että teen tärkeää valistus työtä, koska juuri tämänlainen valistaminen on ainoa tapa pitää nuorisomme kaidalla tiellä. Järkevä keskustelu huumeista, varsinkin nuuskasta ei mene nuorille perille. Nykypäivän nuoriso kun on niin paljon naiivimpi ja epätietoisempi maailman menosta kuin 50- ja 60- luvulla syntyneet. Internetistäkään ei löydy tarpeeksi
tietoa siitä miten nuuska, ja muut vaaralliset huumeet vaikuttavat ihmiseen. Joten jatketaan samaan malliin.
MUISTAKAA, NUUSKA TAPPAA AINA!!
Ja kaikkea mitä lukee, ei tarvitse uskoa.
Nuuska, legalize it!
17
2276
Vastaukset
- Nikke Knatterton
"Ja kaikkea mitä lukee, ei tarvitse uskoa. "
Joo, en mä sun juttujas ole ennenkään uskonu. :D - sekosi!!!
Helvetti! Jo oli aikakin!
- Taluska
Kuules SeppoH, kirjoituksesta päätellen sinä et ole koskaan edes kokeillut nuuskaa. Älähän nyt ala mitään tarinoita siitä kertomaan kun sinulla ei ole yhtään omakohtasia kokemuksia.
Nuuska keksittiin 1600 -luvulla ranskassa ja sieltä se rantautui ruotsiin. Ja sitä käytetään edelleen. Minkä takia? Osittain sen taika että nuuskalla on niin vahvat perinteet, että sitä ei vaan voida poistaa. Toiseksi kysyn sulta kysymyksen johon voit itse pohtia vastausta. Minkä taika Ruotsissa on koko pohjoismaiden vähiten keuhkosyöpä potilaita?
Nuuska kyllä sisältää arviolta 2500 kemiallista yhdistettä ja ainetta. Mutta se ei todista ettei sitä voisi käyttää. Ruotsissa missä käytetään joka vuosi miljardeja purkkeja nuuskaa (ja on käytetty satojen vuosien ajan) pitäisi sinun matikkapäällä olla maailman eniten suusyöpäpotilaita. HA HA HA eipä olekkaan.
On tehty monta tutimusta nuuskan yhteydestä suusyöpään. Ja ne ovat ristiriitaisa keskenään. Yksi LT Professori Uppsala yliopistollisesta kertoi että hän on nähnyt 15.v uran aikana vain 7 tapausta jossa nuuskasta on syntynyt suusyöpä. Eikös olekkin paljon? :D
Faktaa lisää: Minkä takia nuuskapurkkien pohjassa olevasta varoituskivestä muutettiin teksi "tämä tupakkatuote aiheuttaa syöpää" "tämä tupakkatuote saattaa aiheuttaa syöpää" tämän vuoden alussa???
Minä en ole ikinä kuullut mistään nuuskasta johtuvasta psykoosista! Eikä kukaan muukaan. Ainoo farmakologinen asia minkä takia jotain saattaa käydä nuuskaa käyttäessä on nikotiinin suuri annos. Mutta nikotiinikaan ei mitään psykoosia aiheuta.
IHMISILLE: SeppoH puhuu palturia älkää uskoko häntä!- SeppoH
Voi sinua!! Jos nyt satut vielä lukemaan tämän niin kysyn sinulta yhden jutun? Oletko joskus kuullut sarkasmista? Tarinani oli pila suomen huumevalistuksen kustannuksella. Tarina jossa karrikoidusti näytän miten typeriä valistajat ovat, jotka valheillaan yrittävät pitää nuoria irti huumeista.
- Taluska
SeppoH kirjoitti:
Voi sinua!! Jos nyt satut vielä lukemaan tämän niin kysyn sinulta yhden jutun? Oletko joskus kuullut sarkasmista? Tarinani oli pila suomen huumevalistuksen kustannuksella. Tarina jossa karrikoidusti näytän miten typeriä valistajat ovat, jotka valheillaan yrittävät pitää nuoria irti huumeista.
Aika hyvin onnistuit piilottamaan sarkasmin tuohon tekstiin!?!? Kun kukaan ei ole sitä huomannut. vai onko toi jälkikäteen mietitty puolustus tietämättömyydellesi?
- Anonyymi
Muista että Eurooppa missä nuuska on laitonta ei ole koko maailma Yhdysvalloissa se on laillista... Myös nuuska psykoosi ei ole oikea juttu mutta ensimmäisillä kerroilla vshvss nuuskaa käyttävä voi mennä psykoosiin todennäköisemmin kuin ilman nuuskaa, en tiedä älyätkö ätässä sitä psykoosiin voi mennä selvänäkin...
- Taluska
"Onhan kyse heroiiniin kaltaisesta huumeesta, yhtä vaarallinen ja kuolettava. Jo ensimmäinen kokeilukerta voi johtaa siihen, että portit huumehelvettiin aukeavat."
Käsityksesi lääkkeisiin ja huumeisiin ovat aivan nurinkurisia ja täyttä puppua. Heroiini joka on vahvimpia opiaateja( Oopium unikosta saatava kemiallisesti syntesisoitava huumausaine) mitä tunnemme. Se kyllä on todella addiktoivaa ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien. Nuuska taas on ihan sama kuin tupakka. Sama vaikuttava aine eli nikotiini! Se on addiktoivaa mutta mitättömmässä kaavassa. Yhtälailla ihminen voi jäädä "koukkuun" tupakkaan kuin nuuskaan".
Kukaan ei maailmassa ole tehnyt murhia tai seonnut ja hypännyt katolta alas nuuskan vaikutuksesta. TÄMÄ ON FAKTA. - joulupukki
Kiitos SeppoH tekstistä. Tuli tosi paljon uutta tietoa, josta en ennen tiennytkään. Näiden tieojen jälkeen kyllä pysyttelen erossa nuuskasta ja aloitan tupakanpolton, sillä enhän halua kuolla nuorena. Arvostan todella paljon opettavaista kannanottoasi XD
- pojrg
psykooseja...Enpä ole kuullut tällaista ennen.Mutta olen varma että ei se mitään psykooseja aiheuta.
- he41
Hakeudu ny sinne hesperiaa sul tuntuu täs olevan psykoositila pääl jo.mee sinä sinne poliisiputkaan jos et käytä nuuskaa tuun polttaa rauhanpiippuu sun etee ja aiheutan sulle keuhkosyövän hajoo!!!
- marrku19
ei se kuitenkaa mitään lsd ole että näkee hallusinaatioita yms.. en usko tota psykoosi juttua pätkääkään ja muutenkin koko teksti on täysin naurettava. et liene ikinä kokeillut nuuskaa?
- ettannnnn
Seppoh:lla lienee tapana puhua pitkästi pelkkää paskaa? get a life
- m0lski
Sepi voisit mennä ittees ja etsiä vaikka wikipediasta tai jostain muusta sinua miellyttävästä palvelusta oikeata tietoa aiheesta. nuuskasta imeytyy saman verran nikotiinia verenkiertoon kuin tupakasta.. ja siinä on noin 500 myrkyllistä ainetta toisin kuin tupakassa 5000. se on totta että nuuska VOI aiheuttaa huuli/suu syöpää mutta tupakka VOI aiheuttaa suu, huuli, poski, kurkku, keuhko ja moniamonia muita syöpiä joten hyvää jatkoa "THE PSYKOOSI SEPPO" =)
- nuuskaturpa
täyttä paskaa koko juttu! et varmaankaan itse nuuska käytä joten et tiedä asiasta enempää kuin apina pastastakaan! itse olen kohta 30 vuotta käyttänyt nuuskaa ilman minkäänlaisia sivuvaikutuksia! se ei ole sen vaarallisempaa kuin tupakki yms.
- whaat
Pahimmassa tapauksessa nuuska aiheuttaa niin sanotun nuuska psykoosin. Kyllä, kuulitte oikein. Olen kuullut tapauksista jossa ihmiset ovat joutuneet tähän loppuiän kestävään psykoosi tilaan jo ensimmäisen kokeilu kerran jälkeen. Tiedän tapauksia jossa ihmiset ovat hypännet kerrostalojen katoilta siinä uskossa että he ovat muuttuneet linnuiksi, nuuskan laukaisemaan skitsofrenian seurauksena.
MISTÄ VITTUU TON KUULIT??? ÄIDILTÄS?
sä oot kyllä yks insinööri joka näköjään tietää taas kaiken.
ei nuuska tietenkään mikään terveellinen juttu ole, sen ymmärtää varmaan ihan kaikki jotka sitä käyttää.
Jo yhden nuuskapurkin hallussapidosta ja maahantuonnista tulisi langettaa tuntuvat sakot tai vankeutta. Jopa ruotsinristeilylle menoa, nuuskan osto mielessä tulisi kieltää lailla. Onhan kyse heroiiniin kaltaisesta huumeesta, yhtä vaarallinen ja kuolettava. Jo ensimmäinen kokeilukerta voi johtaa siihen, että portit huumehelvettiin aukeavat.
HAHA SÄ OOT NÖSSÖ!!'
ei oo tosi... - nausku
nuuska tappaa, mutta voihan porkkanaankin tukehtua
- Anonyymi
Ei ota selvää onko sarkastinen vai ei.. kaikki päättää itse mihin elämänsä vie ja jos nuuska olisi laitonts nikotiini pussit olisivat silti olemassa ja nuuskaa myytäisiin kaduilla tg etc joten tässä ei ole järkeä mielestäni kaikki saavat viedä elämänsä sinne sinun kutsumaan helvettiin jos siltä tuntuu ja sinun Suomi24 viestit ei sitä estä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778