lapsiperheen parkin merkki?

mikä merkki se on

Onko kaupan edessä oleva ns. lapsiperheen parkin merkki virallinen merkki, en ole missään virallisissa julkaisuissa moista nähnyt.
Invaparkkiin en pysäköi koskaan, mutta lapsiparkkiin kyllä ja aika vihaisia katseita välillä tulee, mutta eiköhän tuo lapsiperheen parkin merkki ole vain suositus? Joten poliisikaan ei pysty laillisesti sakottamaan, onko näin?

33

5391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tule
    • virallista

      Merkki on jonkun kauppiaan yritys ojentaa kättä lapsiperheille asioinnin helpottamiseksi. Ei siis virallinen eikä peruste sakottaa.

      Voisitko kuitenkin ajatella joskus muitakin kulkijoita? Ihan selvästi tiesit tekeväsi moraalisesti väärin jättäessäsi tuolle paikalle koska olit kerran rekisteröinyt katseetkin. Oikeasti tyhmä ihminen ei tuohon pysty. Eihän kuntosi ole todella niin huono, että sen vuoksi sinun juuri on päästävä aivan siihen oven viereen?

      Muista liikenteessä muutkin kuin vain minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä...

      • RR Sport Supercharged

        Jo 15% suomalaislapsista on ylipainoisia. Syinä tähän ovat liikkumattomuus, väärät ruokailutottumukset ja sokerien liikakäyttö.
        Lasten ruokavaliossa on liikaa sokeria ja suolaa. Suomalaisten lasten ruokavalio sisältää liikaa "pahaa rasvaa", eli tyydyttyneitä rasvahappoja.
        Makeisten ja suklaan myynti on kaksinkertaistunut 80-luvun puolivälistä ja joka viides lapsi syö
        makeisia päivittäin.

        Tähän vielä kun lisätään liikkumattomuus niin johan on uusi kansan terveyspommi kytemässä.

        Mutta kuinka ne lapset voisivat sitä liikuntaa saada edes vähäisimmässäkään määrin jos liikuntaa pelkäävät vanhemmatkin ajavat sen perhevankkurin siihen perhepaikalle heti sisäänkäynnin läheisyyteen, ettei vahingossakaan joutuisi kävelemään 15 metriä pidempää matkaa. Ai niin ja muistakaa lapsille ne suklaapatukat siellä kauppareissullanne.

        Sain mielenkiintoisen puhelun pari päivää sitten. Eräs tuttuni soitti ja kysyi voisinko lähteä käymään hänen kanssaan ruokakaupassa, kun paukkupakkaset olivat jäädyttäneet heidän kulkuneuvon. Kysymys oli mielestäni absurdi, sillä heidän lähimmät ruokakaupat tai siis ruokakauppa ja ostoskeskus ovat alle kilometrin säteellä. Sanoin, että ei kun lapset pulkkaan ja vähän liikkumaan. En tiedä päätyikö lopulta hyötyliikuntaan, hanki toisen kyydin vai ottiko taksin.


      • löytyy

        esim. Ikean parkkipaikoilla. Ajan aina autoni näille leveämmille paikoille koska en halua lommoja autoni kylkiin.
        Lapsiperheet ja niitä mukuloita takapenkin turvaistuimiin asettelevat naiset ovat juuri näitä naapurin auton kolhijoita. Eikä tule mieleenkään korvata aiheuttamiaan isojakin vahinkoja. Tästä on kokemusta.
        Verotan siis lapsiperheitä käyttämällä näitä paikkoja ja hyvällä omallatunnolla, kolhikoot muiden autoja.


      • toope
        löytyy kirjoitti:

        esim. Ikean parkkipaikoilla. Ajan aina autoni näille leveämmille paikoille koska en halua lommoja autoni kylkiin.
        Lapsiperheet ja niitä mukuloita takapenkin turvaistuimiin asettelevat naiset ovat juuri näitä naapurin auton kolhijoita. Eikä tule mieleenkään korvata aiheuttamiaan isojakin vahinkoja. Tästä on kokemusta.
        Verotan siis lapsiperheitä käyttämällä näitä paikkoja ja hyvällä omallatunnolla, kolhikoot muiden autoja.

        Teitä sarvikuonojahan on kaikkialla.
        On tainnut olla ankea lapsuus?


      • aja vain
        löytyy kirjoitti:

        esim. Ikean parkkipaikoilla. Ajan aina autoni näille leveämmille paikoille koska en halua lommoja autoni kylkiin.
        Lapsiperheet ja niitä mukuloita takapenkin turvaistuimiin asettelevat naiset ovat juuri näitä naapurin auton kolhijoita. Eikä tule mieleenkään korvata aiheuttamiaan isojakin vahinkoja. Tästä on kokemusta.
        Verotan siis lapsiperheitä käyttämällä näitä paikkoja ja hyvällä omallatunnolla, kolhikoot muiden autoja.

        Kuten tuossa jo ylempänä, niin ko. merkki ei mitenkään rajoita vammaisten pysäköitiä, ei edes siinä tapauksessa että vamma olisi henkistä laatua.

        Vastuuntuntoiset autoilijat jättävät nämä leveämmät parkkipaikat lapsiperheille, jotta nämä eivät ovillaan kolhisi toisia autoja.

        Vihamielisestä asenteestasi lapsiperheitä kohtaan voisi päätellä, että olet itse syntynyt aikuisena, tai jos tämä mahdollisuus hylätään, niin et ole vielä kasvanut aikuiseksi (tässä ei siis tarkoiteta fyysistä kokoa).


      • virallista
        RR Sport Supercharged kirjoitti:

        Jo 15% suomalaislapsista on ylipainoisia. Syinä tähän ovat liikkumattomuus, väärät ruokailutottumukset ja sokerien liikakäyttö.
        Lasten ruokavaliossa on liikaa sokeria ja suolaa. Suomalaisten lasten ruokavalio sisältää liikaa "pahaa rasvaa", eli tyydyttyneitä rasvahappoja.
        Makeisten ja suklaan myynti on kaksinkertaistunut 80-luvun puolivälistä ja joka viides lapsi syö
        makeisia päivittäin.

        Tähän vielä kun lisätään liikkumattomuus niin johan on uusi kansan terveyspommi kytemässä.

        Mutta kuinka ne lapset voisivat sitä liikuntaa saada edes vähäisimmässäkään määrin jos liikuntaa pelkäävät vanhemmatkin ajavat sen perhevankkurin siihen perhepaikalle heti sisäänkäynnin läheisyyteen, ettei vahingossakaan joutuisi kävelemään 15 metriä pidempää matkaa. Ai niin ja muistakaa lapsille ne suklaapatukat siellä kauppareissullanne.

        Sain mielenkiintoisen puhelun pari päivää sitten. Eräs tuttuni soitti ja kysyi voisinko lähteä käymään hänen kanssaan ruokakaupassa, kun paukkupakkaset olivat jäädyttäneet heidän kulkuneuvon. Kysymys oli mielestäni absurdi, sillä heidän lähimmät ruokakaupat tai siis ruokakauppa ja ostoskeskus ovat alle kilometrin säteellä. Sanoin, että ei kun lapset pulkkaan ja vähän liikkumaan. En tiedä päätyikö lopulta hyötyliikuntaan, hanki toisen kyydin vai ottiko taksin.

        Et ilmeisesti ole koskaan ollut lasten kanssa kaupassa, et hankkinut ruokaa kunnon kokoiselle perheelle etkä pitänyt huolta kotona olevasta pienestä lapsesta. Jos olisit yhtäkin näistä kokeillut, et kirjoittelisi tuollaista sontaa asialliseen keskusteluun.

        Toivottavasti saat joskus omia lapsia. Se on kovin avartavaa tuollaiselle putkiajattelulle.

        Hyvä ihminen ajattelee muita edes joskus. Liikenteessä, ja muutenkin. Jos naapuri pyytää apua, minä autan. Mieti sitä.


      • make
        toope kirjoitti:

        Teitä sarvikuonojahan on kaikkialla.
        On tainnut olla ankea lapsuus?

        miten sarvikuonot liittyy tähän keskusteluun???

        Sarvikuonot ovat isoja nisäkkäitä ja ne ei juurikaan kosketa pysäköivää suomalaista


      • SJL0
        löytyy kirjoitti:

        esim. Ikean parkkipaikoilla. Ajan aina autoni näille leveämmille paikoille koska en halua lommoja autoni kylkiin.
        Lapsiperheet ja niitä mukuloita takapenkin turvaistuimiin asettelevat naiset ovat juuri näitä naapurin auton kolhijoita. Eikä tule mieleenkään korvata aiheuttamiaan isojakin vahinkoja. Tästä on kokemusta.
        Verotan siis lapsiperheitä käyttämällä näitä paikkoja ja hyvällä omallatunnolla, kolhikoot muiden autoja.

        Kaipa se on pakko kapeassa ruudussa kolhia naapurin autoa, että saa lapset sisälle, koska joku mulkku, jolla ei ole lapsia on parkkeerannut siihen viimeiseen lapsiperheruutuun.

        En tiedä onko nuo pysäköintialueet yksityisalueita, olettaisin, että tapauskohtaisesti ovat liikkeenharjoittajan yksityisaluetta, jolloin hänellä on niihin määräämisoikeus.

        Tieliikennelaki taas sanoo
        "Pysäköinti yksityiselle alueelle ilman kiinteistön omistajan tai haltijan lupaa on kielletty. Pysäköintiä koskevat määräykset yksityisellä alueella on ilmaistava selvästi havaittavalla tavalla."

        Eikö tämä varattu lapsiperheille ole selkeä kiinteistön haltijan määräys rajoittaa pysäköintiä?

        Näillä perusteilla ko. paikoilla VOI sakottaa.


      • opetelkaa
        SJL0 kirjoitti:

        Kaipa se on pakko kapeassa ruudussa kolhia naapurin autoa, että saa lapset sisälle, koska joku mulkku, jolla ei ole lapsia on parkkeerannut siihen viimeiseen lapsiperheruutuun.

        En tiedä onko nuo pysäköintialueet yksityisalueita, olettaisin, että tapauskohtaisesti ovat liikkeenharjoittajan yksityisaluetta, jolloin hänellä on niihin määräämisoikeus.

        Tieliikennelaki taas sanoo
        "Pysäköinti yksityiselle alueelle ilman kiinteistön omistajan tai haltijan lupaa on kielletty. Pysäköintiä koskevat määräykset yksityisellä alueella on ilmaistava selvästi havaittavalla tavalla."

        Eikö tämä varattu lapsiperheille ole selkeä kiinteistön haltijan määräys rajoittaa pysäköintiä?

        Näillä perusteilla ko. paikoilla VOI sakottaa.

        Kirjoittaja SJL0 on selkeästi väsynyt äiti joka kolhii aggressioissaan viereen pysäköityjä autoja. EI OLE PAKKO KOLHIA! Typeriä väitteitä ...tana!

        Mikäli ei saa niitä huonosti kasvatettuja ylipainoisia lapsiaan auton sisälle kolhimatta naapurin autoa, voisi ajaa kotteronsa sitten kauemmas. Nämä "mammat" eivät hallitse lapsiaan sen paremmin kuin autojaan.

        Kerran sain rysän päältä kiinni, kolhimasta autoani, tällaisen elämäänsä kyllästyneen naisen. Nainen kiisti kolhineensa, mutta onneksi oli kamera mukana ja vieressä valpas henkilö. Nainen oli paukauttanut useita kertoja autonsa ovella minun autoni kylkeen ja kiroillut, että olin pysäköinyt liian leveästi. Kuvat osoittivat naisen auton olevan osittain minunkin ruudussani, eikä toisinpäin. Käräjillä käytiin ja tulipahan sillekin perheelle ankea joulu kun joutuivat maksamaan useamman tuhat euroa korvauksina mm. asianajokuluja ja peltitöitä ja sakotkin tuli naikkoselle.
        Oikeudessa nainen itki, että auto pitää vaihtaa halvempaan jotta saa korvaukset maksettua.


      • RR Sport Supercharged
        virallista kirjoitti:

        Et ilmeisesti ole koskaan ollut lasten kanssa kaupassa, et hankkinut ruokaa kunnon kokoiselle perheelle etkä pitänyt huolta kotona olevasta pienestä lapsesta. Jos olisit yhtäkin näistä kokeillut, et kirjoittelisi tuollaista sontaa asialliseen keskusteluun.

        Toivottavasti saat joskus omia lapsia. Se on kovin avartavaa tuollaiselle putkiajattelulle.

        Hyvä ihminen ajattelee muita edes joskus. Liikenteessä, ja muutenkin. Jos naapuri pyytää apua, minä autan. Mieti sitä.

        Kyllä, olen ostanut ruokaa kunnon kokoiselle perheelle. Meitä on yleensä mökillä kesäisin 7-10 henkilöä joista kaksi kolmasosaa lapsia. Olen ollut myös lasten kanssa kaupassa ja hoitanut sisareni lapsia, kun hän on ollut miehensä kanssa ulkomailla.
        Ainoa vain, että näille lapsille on tehty selväksi ettei kauppakeskuksen pysäköintihallissa tai parkkipaikalla poukkoilla miten sattuu ja ovi avataan varovasti, ettei kolhita sitä vieressä olevaa autoa. Jos ei kakarat pysy kurissa niin sitten on vika vanhemmissa, eikä lapsissa.
        Pelisäännöt kannattaa tehdä selväksi heti alkuun.

        Omia lapsia ei ole aikeissa hankkia, sillä meille riittää vaimoni kanssa toisemme. Matkustelemme paljon ja harrastamme aktiiviliikuntaa. Purjehdus, sukeltaminen ja kiipeily ovat intohimojamme ja talvisin on kiva päästä alpeille laskemaan.

        Olen myös samaa mieltä siitä, että hyvä ihminen ajattelee muita. Jos en muuten saa epäterveellisestä ylipainosta kärsivää ystävääni liikkumaan, niin sitten kehotan hyötyliikuntaan, tyyliin käy kävellen kaupassa ja käytä portaita hissin sijaan.
        Pienillä askelilla saadaan suuria tuloksia. Mieti sitä.


      • solakka
        RR Sport Supercharged kirjoitti:

        Jo 15% suomalaislapsista on ylipainoisia. Syinä tähän ovat liikkumattomuus, väärät ruokailutottumukset ja sokerien liikakäyttö.
        Lasten ruokavaliossa on liikaa sokeria ja suolaa. Suomalaisten lasten ruokavalio sisältää liikaa "pahaa rasvaa", eli tyydyttyneitä rasvahappoja.
        Makeisten ja suklaan myynti on kaksinkertaistunut 80-luvun puolivälistä ja joka viides lapsi syö
        makeisia päivittäin.

        Tähän vielä kun lisätään liikkumattomuus niin johan on uusi kansan terveyspommi kytemässä.

        Mutta kuinka ne lapset voisivat sitä liikuntaa saada edes vähäisimmässäkään määrin jos liikuntaa pelkäävät vanhemmatkin ajavat sen perhevankkurin siihen perhepaikalle heti sisäänkäynnin läheisyyteen, ettei vahingossakaan joutuisi kävelemään 15 metriä pidempää matkaa. Ai niin ja muistakaa lapsille ne suklaapatukat siellä kauppareissullanne.

        Sain mielenkiintoisen puhelun pari päivää sitten. Eräs tuttuni soitti ja kysyi voisinko lähteä käymään hänen kanssaan ruokakaupassa, kun paukkupakkaset olivat jäädyttäneet heidän kulkuneuvon. Kysymys oli mielestäni absurdi, sillä heidän lähimmät ruokakaupat tai siis ruokakauppa ja ostoskeskus ovat alle kilometrin säteellä. Sanoin, että ei kun lapset pulkkaan ja vähän liikkumaan. En tiedä päätyikö lopulta hyötyliikuntaan, hanki toisen kyydin vai ottiko taksin.

        Mutta aikuisista miehistä ylipainoisia on jo yli puolet, joten ei sen läskipeseen pidemmän matkan hinaaminen tee pahaa sinullekkaan.


      • RR Sport Supercharged
        solakka kirjoitti:

        Mutta aikuisista miehistä ylipainoisia on jo yli puolet, joten ei sen läskipeseen pidemmän matkan hinaaminen tee pahaa sinullekkaan.

        Tarkoitit varmaan perseen.
        Mikäli mielestäsi miehellä farkkujen tuumakoko 31 painoindeksillä 20,8 on läskiperse, suosittelen sinulle kääntymistä syömishäiriöisiä auttavan palvelun pariin.
        Sikäli mikäli olet lukutaitoinen ja luit lapsien hankintaa koskevan vastaukseni yllä, ymmärsit, että harrastamme vaimoni kanssa muutakin aktiiviliikuntaa kuin lenkkiä jääkaapilta sohvalle ja takaisin.
        Myös jos luit lapsien ylipainoa koskevan kirjoitukseni, huomasit että mainitsin siinä liikuntaa vieroksuvat vanhemmat. Vanhemmat, jotka haluavat sen perhevankkurin siihen ovien eteen, ettei vain tarvitse kävellä sitä ylimääräistä 25 metriä.
        Sitten jos joku jolla on hetkellisiä tapaturmasta johtuvia liikuntavaikeuksia ajaa autonsa siihen perhepaikalle, niin sitä ollaan oikeutettuja haukkumaan kurkkusuorana ja kyseenalaistamaan kyseisen henkilön oikeus pysäköidä auto ko. paikalle.

        Eat less, live longer.


      • AKi-paki
        RR Sport Supercharged kirjoitti:

        Jo 15% suomalaislapsista on ylipainoisia. Syinä tähän ovat liikkumattomuus, väärät ruokailutottumukset ja sokerien liikakäyttö.
        Lasten ruokavaliossa on liikaa sokeria ja suolaa. Suomalaisten lasten ruokavalio sisältää liikaa "pahaa rasvaa", eli tyydyttyneitä rasvahappoja.
        Makeisten ja suklaan myynti on kaksinkertaistunut 80-luvun puolivälistä ja joka viides lapsi syö
        makeisia päivittäin.

        Tähän vielä kun lisätään liikkumattomuus niin johan on uusi kansan terveyspommi kytemässä.

        Mutta kuinka ne lapset voisivat sitä liikuntaa saada edes vähäisimmässäkään määrin jos liikuntaa pelkäävät vanhemmatkin ajavat sen perhevankkurin siihen perhepaikalle heti sisäänkäynnin läheisyyteen, ettei vahingossakaan joutuisi kävelemään 15 metriä pidempää matkaa. Ai niin ja muistakaa lapsille ne suklaapatukat siellä kauppareissullanne.

        Sain mielenkiintoisen puhelun pari päivää sitten. Eräs tuttuni soitti ja kysyi voisinko lähteä käymään hänen kanssaan ruokakaupassa, kun paukkupakkaset olivat jäädyttäneet heidän kulkuneuvon. Kysymys oli mielestäni absurdi, sillä heidän lähimmät ruokakaupat tai siis ruokakauppa ja ostoskeskus ovat alle kilometrin säteellä. Sanoin, että ei kun lapset pulkkaan ja vähän liikkumaan. En tiedä päätyikö lopulta hyötyliikuntaan, hanki toisen kyydin vai ottiko taksin.

        Hyvä RRSS,

        Takerrun nyt tähän kirjoituksesi kohtaan:
        Mutta kuinka ne lapset voisivat sitä liikuntaa saada edes vähäisimmässäkään määrin jos liikuntaa pelkäävät vanhemmatkin ajavat sen perhevankkurin siihen perhepaikalle heti sisäänkäynnin läheisyyteen, ettei vahingossakaan joutuisi kävelemään 15 metriä pidempää matkaa.

        Se yksi ainoa parkkipaikka jossa olen näihin perheparkkikyltteihin törmännyt on Ikea. Jos muualla on, niin vihjatkaa kanssaforumilaiset toki, alan käyttää ko. paikkoja.
        Tuolla mainitulla Ikean parkkipaikalla olen useammin kuin kerran (ei, en ole pitänyt yksityiskohtaista kirjaa) havainnoinut pysäköintialueelle sopimattoman rajua ajoa.
        Jos useampilapsisen perheen pitää "raahata ne ylipainoiset mukulansa" yli 15m matkan moisen parkkialueen poikki, niin se on turvallisuusriski. Ehkä se kauppias on ajatellut myös niitä *lapsettomia* asiakkaitaan asettamalla tällaisia perheparkkipaikkoja sisäänkäyntien läheisyyteen, pitäen pienemmät tielläliikkujat (joiden käsitys ympäröivästä liikenteestä ei ole millään tavalla verrattavissa aikuisen vastaavaan) riskitekijänä mahdollisimman lyhyen matkaa.

        En oikein jaksa uskoa että se hyvässä lykyssä kerran kuussa sattuva Ikean reissu riittäisi pitämään painon kurissa näissä ylipainoperheissäkään.
        Meidän kaikki 5 lastamme ovat alle "normaalipainon". Me nimittäin syömme terveellisesti. Pysäköimme mahdollisuuksien mukaan Ikean perheparkkiin juuri näiden hurjastelijoiden vuoksi. Silloin kun perheparkki on täynnä sinkkuBemareita tukin törkeästi ajoväylän päästääkseni perheeni turvallisesti välittömästi kaupan oven eteen. Sitten vien auton kiltisti kauemmas parkkiin.

        Autossamme on liukuovet - emme kolhi viereisiä ajoneuvoja.

        -AKi

        P.S. Itselläni ei ole katkeria kokemuksia perheparkista. Sappi vain vähän kiehahti kun luin täältä näitä minä-minä ihmisten kirjoituksia. Sinun kohdallasi napsahti ja vuodatin hieman viestisi perään. En tarkoita moittia sinua, tuoda vain esiin lisää näkökohtia näiden perheparkkien sijoittelulle kaupan läheisyyteen.
        Toivon hartaasti, ettet juuri sinä, RRSS, ole yksikään näistä hurjastelijoista, vaan noudatat ajaessasi tervettä elämäntapaa, kuten muista kirjoituksistasi päätellen ainakin muussa elämässäi teet.

        Johan oli teksti =)


    • Invaluvan haltijan puolesta

      Kaveri pysäköi autonsa lapsiperheparkkiruutuun kun invaruudut olivat täynnä. Hänen lupansa oli tuulilasilla näkyvissä. Kun hän nousi vaivalloisesti autostaan, tuli siihen joku lapsiperheen väsynyt ja kärttyinen äiti mäkättämään ja sättimään häntä. Kuulemma uskomattoman törkeää viedä myös perhepaikat kun on noita invapaikkoja riittävästi. Muija oli kirkunut ja huutanut parkkipaikka raikuen ja vaatinut ystävääni poistumaan ruudusta välittömästi. Hullunkuriseksi tilanteen tekee se, että huutavalla naisella oli auto jo parkissa toisessa ruudussa.
      Eipä akka tajunnut, että invaluvalla saa pysäköidä melkein minne tahansa.

    • Huijarit kuriin

      Jos kiinteistön omistajan mielestä joku on pysäköinyt väärin, on kutsuttava parkkipirkko tai poliisi paikalle.

      Pätee luultavasti myös näiden lapsiperheparkkiruutujen kohdalla.

      Hankaluutena on luultavasti se, että tuskin poliisi tai parkkipirkko tulee kyttäämään lapsiperheparkkiruutujen viereen, että tuleeko sieltä kaupasta tunnin kuluttua lapsiperhe vai ei. Ja kiinteistön omistajan on oltava mukana vaatimassa pysäköintivirhemaksua määrättäväksi.

      • Pörtseli

        Poliisi ja pysäköinninvalvonta perustavat toimintansa lainsäädäntöön. Lainsäädännössä ei tunneta mitään lapsiperheparkkeja, eikä niiden käyttöä tietääkseni ole muutenkaan määritelty missään, eli pitääkö lapset olla paikkoja käytettäessä mukana vai riittääkö, että esimerkiksi kuljettaja on lapsiperheellinen. Ja jokainen naisesta syntynythän kuuluu lapsiperheeseen, koska kaikilla on/on ollut vanhemmat.
        Kauppias saa laitella kaikenlaisia merkkejä pihamaalleen, varata vaikkapa omat paikat karvalakin omistajalle, mutta millään tavalla velvoittavia ne eivät ole, jos niitä ei ole laissa määritelty.


      • Huijarit kuriin
        Pörtseli kirjoitti:

        Poliisi ja pysäköinninvalvonta perustavat toimintansa lainsäädäntöön. Lainsäädännössä ei tunneta mitään lapsiperheparkkeja, eikä niiden käyttöä tietääkseni ole muutenkaan määritelty missään, eli pitääkö lapset olla paikkoja käytettäessä mukana vai riittääkö, että esimerkiksi kuljettaja on lapsiperheellinen. Ja jokainen naisesta syntynythän kuuluu lapsiperheeseen, koska kaikilla on/on ollut vanhemmat.
        Kauppias saa laitella kaikenlaisia merkkejä pihamaalleen, varata vaikkapa omat paikat karvalakin omistajalle, mutta millään tavalla velvoittavia ne eivät ole, jos niitä ei ole laissa määritelty.

        Pörtselillä ei ole nyt asia ihan kristallisoitunut.

        Jos joku on yksityisalueelle pysäköinyt väärin kiinteistön omistajan mielestä, voi kutsua pysäköinninvalvojan paikalle. Jos kauppias on laittanut lapsiparkin kuvan jonnekin ja siinä on hänen mielestään joku pysäköinyt väärin, niin kauppiaan ainoa keino saada auto laillisesti laputetuksi on kutsua paikalle lappuliisa.

        Porvoossa kaupunki on tehnyt sopimuksen paikallisen kaupan kanssa, että lappuliisat käyvät valvomassa pysäköitikiekon käyttöä kaupan pihalla eli yksityisalueella. Sama asia, kuin tämä lapsiparkki mielestäni.

        Yksityisten antamat sakkolaput voi heittää suoraan roskiin.


      • todistaa?
        Huijarit kuriin kirjoitti:

        Pörtselillä ei ole nyt asia ihan kristallisoitunut.

        Jos joku on yksityisalueelle pysäköinyt väärin kiinteistön omistajan mielestä, voi kutsua pysäköinninvalvojan paikalle. Jos kauppias on laittanut lapsiparkin kuvan jonnekin ja siinä on hänen mielestään joku pysäköinyt väärin, niin kauppiaan ainoa keino saada auto laillisesti laputetuksi on kutsua paikalle lappuliisa.

        Porvoossa kaupunki on tehnyt sopimuksen paikallisen kaupan kanssa, että lappuliisat käyvät valvomassa pysäköitikiekon käyttöä kaupan pihalla eli yksityisalueella. Sama asia, kuin tämä lapsiparkki mielestäni.

        Yksityisten antamat sakkolaput voi heittää suoraan roskiin.

        Milläs se parkkipirkko voisi edes todistaa että onko sitä jälkikasvua vai ei? Meinaatko että jää odottamaan kunnes omistaja tulee kaupasta ulos?
        Siinä tapauksessa voi sanoa ivallisesti että puoliso on vielä kaupassa vaateostoksilla lasten kanssa.
        Sitten vaan odottelee rauhassa ja katsotaan onko lappuliisalla aikaa odottaa.

        Muuten nuo yksityisten ja kaupunkien tekemät sopimukset ovat mielenkiintoisia, kuka on sopinut, missä asia on päätetty jne. Yritäs löytää moinen sopimus, vaikeaa on. (julkisia asiakirjoja pitäisi olla)


      • Huijarit kuriin
        todistaa? kirjoitti:

        Milläs se parkkipirkko voisi edes todistaa että onko sitä jälkikasvua vai ei? Meinaatko että jää odottamaan kunnes omistaja tulee kaupasta ulos?
        Siinä tapauksessa voi sanoa ivallisesti että puoliso on vielä kaupassa vaateostoksilla lasten kanssa.
        Sitten vaan odottelee rauhassa ja katsotaan onko lappuliisalla aikaa odottaa.

        Muuten nuo yksityisten ja kaupunkien tekemät sopimukset ovat mielenkiintoisia, kuka on sopinut, missä asia on päätetty jne. Yritäs löytää moinen sopimus, vaikeaa on. (julkisia asiakirjoja pitäisi olla)

        Olet oikeassa nimimerkki "todistaa?". Näyttökysymys. Lisäksi pysäköinninvalvonnasta sanottiin, että kiinteistön omistajan on oltava paikalla vaatimassa rangaistusta väärinpysäköinneelle. Saattaa tosiaan olla pitkä odotus. Ja sitten tosiaan voi selittää, että lapset ja vaimo ovat vielä kaupassa sisällä.

        Tämähän osoittaa vain sen, ettei lappuliisat voi sakottaa mielivaltaisesti omakeksimien sääntöjen ja kylttien mukaan, kuten yksityiset pysäköinninvalvontafirmat tekevät.

        Mutta olisiko kyseessä kuitenkin vain kauppiaan yritys palvella asiakkaitaan, eikä tarkoitus ole kerätä lisätienestiä kyttäämällä omakeksimien kylttien väärinymmärtäneitä autoilijoita.

        Porvoon kaupungin ja kauppiaan sopimuksesta tiedän sen verran, että kollega sai kaupan pihalla pysäköintivirhemaksun, kun oli laittanut kiekon kesäajan mukaan, vaikka oli talviaika.


      • Pörtseli
        Huijarit kuriin kirjoitti:

        Pörtselillä ei ole nyt asia ihan kristallisoitunut.

        Jos joku on yksityisalueelle pysäköinyt väärin kiinteistön omistajan mielestä, voi kutsua pysäköinninvalvojan paikalle. Jos kauppias on laittanut lapsiparkin kuvan jonnekin ja siinä on hänen mielestään joku pysäköinyt väärin, niin kauppiaan ainoa keino saada auto laillisesti laputetuksi on kutsua paikalle lappuliisa.

        Porvoossa kaupunki on tehnyt sopimuksen paikallisen kaupan kanssa, että lappuliisat käyvät valvomassa pysäköitikiekon käyttöä kaupan pihalla eli yksityisalueella. Sama asia, kuin tämä lapsiparkki mielestäni.

        Yksityisten antamat sakkolaput voi heittää suoraan roskiin.

        Sanot itse avainsanat: "kauppiaan ainoa keino saada auto laillisesti laputetuksi on kutsua paikalle lappuliisa." Lappuliisa voi sakottaa ainoastaan laillisuusperustein. Jos kauppias on keksinyt omia liikennemerkkejä (kuten nämä lapsiperhepaikat), ei sellaisten noudattamatta jättämisestä voida sakottaa, tai ainakin valitus kumoaa sakon, että heilahtaa.


      • Huijarit kuriin
        Pörtseli kirjoitti:

        Sanot itse avainsanat: "kauppiaan ainoa keino saada auto laillisesti laputetuksi on kutsua paikalle lappuliisa." Lappuliisa voi sakottaa ainoastaan laillisuusperustein. Jos kauppias on keksinyt omia liikennemerkkejä (kuten nämä lapsiperhepaikat), ei sellaisten noudattamatta jättämisestä voida sakottaa, tai ainakin valitus kumoaa sakon, että heilahtaa.

        Ei asiaa muuta miksikään se, että joku on laittanut yksityisalueelle omakeksimiä kylttejä.

        Mielestäni kauppias voi antaa luvan pysäköidä jonnekin jollekulle omalla pihallaan millä tahansa oma keksimällään tavalla, ja jos kauppiaan yksityisalueella on joku pysäköinyt hänen mielestään väärin, hän voi vaatia pysäköintivirhemaksua ilman lupaa pysäköineelle.
        Valittaa tietenkin voi, mutta enpä osaa sanoa menisikö valitus läpi vai ei. Tilanne on verrattavissa siihen, jos joku pysäköi minun omakotitaloni pihalle ilman lupaa.

        Näiden yksityisten firmojen jakamista lippusista ei edelleenkään tarvitse välittää, ei edes siellä omakotitalon pihalla. Silloin on kutsuttava paikalle poliisi.

        Mutta hei, pysäköidään fiksusti.


    • kaivokselassa

      Siellä useimmiten lapsiperheille varatuille paikoille pysäköi hinttarimaiset audi-kuskit.

      Muuten nuo paikat on aivan turhia, monesti on parempi lapsiperheen pyäköidä vähän kauemmas kaupasta, siellä on tilaa aukoa ovia ihan reilusti.

      Juppien on toki aina päästävä mahdollisimman lähelle kauppojen ovia.

    • Mutta ei niitä huvikseen ol...

      Opastemerkkejen rikkomisesta ei saa sakkoja, eli voit jättää ilman sakon pelkoa autosi niin lapsiparkkiin, invaparkkiin tai vaikka koiraparkkiin, jos ne on osoitettu sinivalkoisilla merkeille. Kusipäisyydestä ei sakoteta.

      • INVA- lupa

        KORJAUS!
        INVA- merkein osoitettuihin paikkoihin EI saa pysäköidä, kuin poliisin myöntämällä virallisella pysäköintiluvalla. Mikään muu em. pysäköintipaikoista ei ole sakotettava.


    • ei jaksa katsella

      Miksi pitää viedä niitä kiljukauloja kauppoihin huutamaan, ärsyttää niin vietävästi niiden riekkumuinen ja repiminen, äiti osta karkkii, osta karkkii! Yyyyyääääh, osta karkkii!

    • RR Sport Supercharge

      Homona elämä on niin paljon helpompaa ja mukavampaa, lisäksi trendikästä. Pysäköin aina upean autoni kaupan ovien läheisyyteen, ihan sama millä merkillä paikka on merkitty.
      En edes haluaisi olla hetero !

    • Etuoikeudet pois!

      Ajan tahallani lapsiperheiden paikoille, koska vihaan lapsia ja lapsiperheitä. Siitä on lyhyempi matka kauppaan. Ja niitä on yleensä vapaana.

      • Tiesitkö?

        Tiesitkö, että sellaiset autot, joissa ei ole turvaistuimia sisällä mutta jotka on silti pysäköity lapsiperheiden paikoille, saavat yllättävän usein pikku naarmuja ja kolhuja siinä ruudussa seistessään. En yhtään tiedä, miksi niin tapahtuu, mutta niin vaan tapahtuu.


    • BMW 320dA LCI

      Minä jätän aina kalliin upean BMW:ni leveämpään parkkiruutuun, koska en halua kateellisten kolhivan halvoilla romuillaan arvoautoani. Joskus joudun pysäköimään invapaikoillekin.
      Onhan niiltä leveiltä paikoilta myös lyhyempi matka kävellä puolison kanssa ostoksille.

      • fasdfadfadf

        Ja pomminvarmasti saat lommon kylkeen, kun joku ottaa lapsensa autosta. saattaa tuossa tapauksessa vaatia aukaisemaan ovia hieman leveämmälle.


    • qwerty7+9

      Olen huomannut, että jostain syystä joitakin pännii, kun ajan markettini oven edessä olevan lipan alle sateella. Ei sitä missään kielletty ole, mutta tyhmät ei osaa.

    • SoriVaan

      Olette te tyhmiä ei voi muuta sanoa.

      Ajatelkaas jos kaikki ajelis aina noille perhe- ja invapaikoille niin ne olis lähes aina täynnä.

      Ostakaa halvempi pirssi perseen alle niin ei tarvi pelätä lommoja tai kävelkää sinne kauppaan.. tekee hyvää.

      Ja varmana avaan päätäni tästä jos tarpeeksi pistää pihalla vihaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe