Postin toiminta surkeaa

Kustiposti

Postin palvelut ovat todella surkeat. Paketteja katoaa, kirjeitä toimitellaan väärin yms. Postiin on kuitenkin todella vaikea saada yhteyttä, vain yksi palvelunumero joka sekin soitaa typerää hissimusiikkia. Kukaan postilla ei halua kantaa vastuuta vaan asioita pyöritellään henkilöltä toiselle. Posti keskittyy vain "uudistamaan" palvelujaan eli keksitään nimiä, laskutetaan ylimääräisiä bensakuluja (vaikka bensan hinta on laskenut), uudistetaan lomakkeita useamman kerran vuodessa ym. Postin palvelu on surkeaa!!!

41

8541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois pois postin...

      Pakentin häviämisestä pitää täyttää kuponki. Sitten kuluu aikaa ja posti pyytää vielä vahvistmaan uulelleen antamasi tiedot. Taas kuluu aikaa ja paketti saattaa löytä (yleensä ei), mutta mitään selvitystä syystä ei koskaan anneta.

      • Anonyymi

        Tilasin paketin netistä. Tuli postissa ilmoitus 5pv kuluttua, että pitää sopia toimitusajankohta....................................... no reilu viikko mennyt sovitusta ajankohdasta. Vaikka karanteenissa ollaan niin ei tässä jaksa 1kk odottaa yhtä saatanan pakettia. puheluihin menee odottaessa 50min päivätasolla. ei perse ei kyllä enään ikinään postista mitään toimitusta oteta. Indokiinastakin tulee nopeammin paketit kuin suomen postilta. LOPPU!


    • Undefined

      Eihän Postin palveluja kukaan pakota käyttämään. Suomi on täynnä kuljetusalan firmoja, joita kannattaa kilpailuttaa, vaikka Posti onkin hinta/laatusuhteeltaan sieltä kärkipäästä.

      Hyvä esimerkki Postin edullisuudesta tuo mainitsemasi polttoainelisä: muilla rahtiyhtiöillä se on noin 10 prosenttiyksikköä korkeampi kuin Postilla.

    • Uskomatonta!!!

      Tämän päivän lehdessä oli uutinen että vuonna 2005 posti kadotti/hävitti yli 10000 lähetystä!!!
      Vuodelta 2006 tarkat tiedot puuttuvat mutta reklamaatioita kadonneista paketeista oli tehty yli 13000. Ja asiakas maksaa...Eivät asiat ole todellakaan kunnossa Postilla!!!

      • Amatööri_

        Tullaanpa planeetalle sielä ulkoavaruudesta!

        Posti toimitaa päivässä noin 8 miljoonaa lähetystä... näistä kahdeksasta miljoonasta toimituksesta posti hukkaa siis keskimäärin 40 kpl päivässä...

        Ja valtaosa johtuu sinun ja minun piittaamattomuudesta... "Jaahas, sain vahingossa jonkun paketin.. pitäisi palauttaa... Oho, tuo paketti on lojunut tuossa jo kuukauden... ei sitä kukaan kaipaa"

        Itse olen testannut kaikki valtakunnallisesti toimivat peruskuljetuspalvelut (en hinnan vuoksi käytä pikakuriireja tavallisen tavaran toimittamiseen) ja postin toimintavarmuus oman kokemukseni osalta on ylivoimiasesti paras...

        Mutta kuten Undefined oivasti sanoi. Rahdin lähettäjä yleensä valitsee kuljettajan...

        Valitse omasta mielestäsi paras!


      • Ei toimi
        Amatööri_ kirjoitti:

        Tullaanpa planeetalle sielä ulkoavaruudesta!

        Posti toimitaa päivässä noin 8 miljoonaa lähetystä... näistä kahdeksasta miljoonasta toimituksesta posti hukkaa siis keskimäärin 40 kpl päivässä...

        Ja valtaosa johtuu sinun ja minun piittaamattomuudesta... "Jaahas, sain vahingossa jonkun paketin.. pitäisi palauttaa... Oho, tuo paketti on lojunut tuossa jo kuukauden... ei sitä kukaan kaipaa"

        Itse olen testannut kaikki valtakunnallisesti toimivat peruskuljetuspalvelut (en hinnan vuoksi käytä pikakuriireja tavallisen tavaran toimittamiseen) ja postin toimintavarmuus oman kokemukseni osalta on ylivoimiasesti paras...

        Mutta kuten Undefined oivasti sanoi. Rahdin lähettäjä yleensä valitsee kuljettajan...

        Valitse omasta mielestäsi paras!

        Minullekin on kertynyt postin "palveluista" niin paljon harmia että niistä saisi kyllä kirjan kasaan. Postin asiakaspalveluasenne on surkea. Tekstitv:n uutisissakin oli tuo edellämainittu uutinen. Posti itse myös vähättelee pakettien hukkumisia, mutta se on törkeää ylimielisyyttä! On idioottimaista perustella sitä käsiteltyjen pakettien kokonaismäärällä. Jokainen hukattu lähetys on liikaa. Sama jos päiväkodit hukkaisivat vain 500 lasta vuodessa ja asiaa perusteltaisiin sillä että hoidamme 50000 lasta vuodessa, että So What!!!


      • hafaasjh
        Amatööri_ kirjoitti:

        Tullaanpa planeetalle sielä ulkoavaruudesta!

        Posti toimitaa päivässä noin 8 miljoonaa lähetystä... näistä kahdeksasta miljoonasta toimituksesta posti hukkaa siis keskimäärin 40 kpl päivässä...

        Ja valtaosa johtuu sinun ja minun piittaamattomuudesta... "Jaahas, sain vahingossa jonkun paketin.. pitäisi palauttaa... Oho, tuo paketti on lojunut tuossa jo kuukauden... ei sitä kukaan kaipaa"

        Itse olen testannut kaikki valtakunnallisesti toimivat peruskuljetuspalvelut (en hinnan vuoksi käytä pikakuriireja tavallisen tavaran toimittamiseen) ja postin toimintavarmuus oman kokemukseni osalta on ylivoimiasesti paras...

        Mutta kuten Undefined oivasti sanoi. Rahdin lähettäjä yleensä valitsee kuljettajan...

        Valitse omasta mielestäsi paras!

        Melko hölmö kommetti:
        "Ja valtaosa johtuu sinun ja minun piittaamattomuudesta... "Jaahas, sain vahingossa jonkun paketin.. pitäisi palauttaa... Oho, tuo paketti on lojunut tuossa jo kuukauden... ei sitä kukaan kaipaa""

        Lähetetyissä paketeissa on seurantakoodit (paitsi joissain kirjakerho jutuissa). Eli ei se kotona lojuva paketti ole hävinnyt vaan paketti joka häviää jo postissa.


      • amatööri_
        hafaasjh kirjoitti:

        Melko hölmö kommetti:
        "Ja valtaosa johtuu sinun ja minun piittaamattomuudesta... "Jaahas, sain vahingossa jonkun paketin.. pitäisi palauttaa... Oho, tuo paketti on lojunut tuossa jo kuukauden... ei sitä kukaan kaipaa""

        Lähetetyissä paketeissa on seurantakoodit (paitsi joissain kirjakerho jutuissa). Eli ei se kotona lojuva paketti ole hävinnyt vaan paketti joka häviää jo postissa.

        Ei vaan se on koodista huolimatta hävinnyt... jonkin toimiston nurkalle...

        Itse olen aikoinani palauttanut viivakoodillisen paketin joka oli tullut virheellisesti meille... ja tavara oli kuitattu toimitetuksi...

        Edelleenkin olen sitä mieltä, että posti toimii verran hyvin...

        Terveisin nimimerkki.
        Keskimäärin 150 pakettia päivässä lähettävä!

        (ja voin kertoa, että vaihdan heti rahdittajaa jos löydän hinta-laatusuhteeltaan paremman. Aivan varmasti!)


      • Mitä asiaa
        Amatööri_ kirjoitti:

        Tullaanpa planeetalle sielä ulkoavaruudesta!

        Posti toimitaa päivässä noin 8 miljoonaa lähetystä... näistä kahdeksasta miljoonasta toimituksesta posti hukkaa siis keskimäärin 40 kpl päivässä...

        Ja valtaosa johtuu sinun ja minun piittaamattomuudesta... "Jaahas, sain vahingossa jonkun paketin.. pitäisi palauttaa... Oho, tuo paketti on lojunut tuossa jo kuukauden... ei sitä kukaan kaipaa"

        Itse olen testannut kaikki valtakunnallisesti toimivat peruskuljetuspalvelut (en hinnan vuoksi käytä pikakuriireja tavallisen tavaran toimittamiseen) ja postin toimintavarmuus oman kokemukseni osalta on ylivoimiasesti paras...

        Mutta kuten Undefined oivasti sanoi. Rahdin lähettäjä yleensä valitsee kuljettajan...

        Valitse omasta mielestäsi paras!

        Noin paljon kulkee tavaraa ja KUKAAN EI OSAA TEHDÄ VIELÄKÄÄN ASIOITA OIKEIN.

        Onko se täynnä heikkolahjaisia?


      • Sinäkin saat kenkää
        Amatööri_ kirjoitti:

        Tullaanpa planeetalle sielä ulkoavaruudesta!

        Posti toimitaa päivässä noin 8 miljoonaa lähetystä... näistä kahdeksasta miljoonasta toimituksesta posti hukkaa siis keskimäärin 40 kpl päivässä...

        Ja valtaosa johtuu sinun ja minun piittaamattomuudesta... "Jaahas, sain vahingossa jonkun paketin.. pitäisi palauttaa... Oho, tuo paketti on lojunut tuossa jo kuukauden... ei sitä kukaan kaipaa"

        Itse olen testannut kaikki valtakunnallisesti toimivat peruskuljetuspalvelut (en hinnan vuoksi käytä pikakuriireja tavallisen tavaran toimittamiseen) ja postin toimintavarmuus oman kokemukseni osalta on ylivoimiasesti paras...

        Mutta kuten Undefined oivasti sanoi. Rahdin lähettäjä yleensä valitsee kuljettajan...

        Valitse omasta mielestäsi paras!

        Mikäli se ei olisi monopoli-asemassa, se menisi konkurssiin kuukauden päästä.


    • Näin on

      Postihan on Suomen suosituin suojatyöpaikka ;)!

    • on...

      Osuitpa naulan kantaan!
      Kahtena päivänä jo laittanut reklamaatiota Postille:
      Ensin postipoika jätti kotiinkuljetettavan postin rappukäytävään ja sekoitti talon postit. Sanoin tänään postipojalle moisesta touhusta, niin näinpähän se onkeensa otti:
      naapurin tiliote kuikki lumihangesta....että näin...

    • Ei saat

      Lähetys on rekisteröity.
      Rekisteröinti: 26.6.2009 klo 09:49:37 Paikka: HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000
      Lähetys on saapunut kohdemaahan.
      Rekisteröinti: 23.6.2009 klo 09:30:14 Paikka: HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000
      Toimitettu tulliin.
      Rekisteröinti: 23.6.2009 klo 09:30:14 Paikka: HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000
      Lähetys on lähtenyt Suomeen.
      Rekisteröinti: 21.6.2009 klo 16:10:00 Paikka: Ulkomaa/Foreign country 01000
      Lähetys on postitettu lähtömaassa.
      Rekisteröinti: 19.6.2009 klo 17:26:00 Paikka: Ulkomaa/Foreign country 01000


      Mahtavaa palvelua!!
      Paketti tullut aasiasta neljässä päivässä Suomeen ... Siihenpä se on sitten pysähtynyt... Ja maksut suomessa maailman kalleimmat!!! Kiitos Vennamo ja muut...

      • kilometriä!!

        Lähetys on rekisteröity.
        Rekisteröinti: 26.6.2009 klo 15:07:55
        Paikka: HELSINKI 00000
        Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta.
        Rekisteröinti: 26.6.2009 klo 11:11:54
        Paikka: HELSINKI 00000
        Lähetys on siirtynyt kuljetukseen.
        Rekisteröinti: 26.6.2009 klo 10:47:15
        Paikka: HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000
        Lähetys on rekisteröity.
        Rekisteröinti: 26.6.2009 klo 09:49:37
        Paikka: HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000
        Lähetys on saapunut kohdemaahan.
        Rekisteröinti: 23.6.2009 klo 09:30:14
        Paikka: HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000
        Toimitettu tulliin.
        Rekisteröinti: 23.6.2009 klo 09:30:14
        Paikka: HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000
        Lähetys on lähtenyt Suomeen.
        Rekisteröinti: 21.6.2009 klo 16:10:00
        Paikka: Ulkomaa/Foreign country 01000
        Lähetys on postitettu lähtömaassa.
        Rekisteröinti: 19.6.2009 klo 17:26:00
        Paikka: Ulkomaa/Foreign country 01000


    • ...

      Muutkin huomanneet saman. Kun tilasin postimyynnistä tietsikan monitorin, se piti noutaa lähi-SIWA:sta. Kun ostan netistä kirjoja ne toimitetaan R-kioskille

      Itella-posti pelaa tätä menoa hinnoittelullaan itsensä ulos markkinoilta.

    • Vältä sitä

      Talo täynnä vastuuttomia pellejä.

      • Antsa15264

        Laitoin asiakaspalautuksen matkaan Lahdesta Helsinkiin 26.5, tässä on tilanne 20.6:

        Palvelu: Lähetys

        Lisäpalvelut:

        Paino: 0.14 kg

        Tilavuus: 0.0023 m3


        Lähetystunnus: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
        Lähetyksen rekisteröinnit

        26.05.2010, klo 23:12 Lähetys on lajiteltu 01010 ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS

        26.05.2010, klo 17:43 Lähetys on lajiteltu 15000 LAHTI

        26.05.2010, klo 10:33 Vastaanotettu kuljetettavaksi 15240 Lahti

        Eli siellä se laatikko lojuu.....


      • itellan palvelut
        Antsa15264 kirjoitti:

        Laitoin asiakaspalautuksen matkaan Lahdesta Helsinkiin 26.5, tässä on tilanne 20.6:

        Palvelu: Lähetys

        Lisäpalvelut:

        Paino: 0.14 kg

        Tilavuus: 0.0023 m3


        Lähetystunnus: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
        Lähetyksen rekisteröinnit

        26.05.2010, klo 23:12 Lähetys on lajiteltu 01010 ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS

        26.05.2010, klo 17:43 Lähetys on lajiteltu 15000 LAHTI

        26.05.2010, klo 10:33 Vastaanotettu kuljetettavaksi 15240 Lahti

        Eli siellä se laatikko lojuu.....

        Pakko yhtyä tähän keskusteluun sen verran että aina kun ulkomailta saapuu minulle lähetys (EU sisällä). Jos lähetyksen toimittaa itella on se aina noudettava lähipostista, kun taas saman lähetyksen toimittaa joku muu rahtifirma on palvelu hyvin mallikelpoista ja paketti tulee aina kotiovelle asti . Ja tuntuu että itellan toimittamista paketeista yksi kymmenestä hukkuu tai jää toimittamatta ja sitten sitä saa metsästää millon mistäkin.

        Ps. En käytä itellan palveluita ellei ole aivan pakko.


    • Paskafirma, jep

      Täytyy osallistua tähän.

      Meillä esim. näin:

      - 1. luokan kirje lähetetään maanantaina 100km päästä päiväsaikaan, saapuu keskiviikkona 15:30 laatikkoon. Yleistä että menee 2,5 päivää 1.luokkaisiinkin. Päiväposti saapuu yleensä aikaisintaan kello 14, joskus vasta viiden huikkeilla.

      - 3 viidestä paketista mitä olen vastaanottanut on niitä konttorista hakiessa löytynyt vasta joko 5-10 minuutin kuumeisen etsimisen jälkeen konttorista tai toisen kohdalla piti jo poistua ja samana iltana vasta soitettiin että nyt se löytyi, tule hakemaan. Mikä ei ole kiva, koska postikonttoriin on 3km ja sitäpaitsi sen edessä ei ole kuin 3-4 (maksullista) parkkipaikkaa jotka ovat aina täynnä.

      - loput kaksi viidestä paketista/kirjeestä n. kuukauden aikana mitä olen vastaanottanut on kadonnut; toisen sain 4vk jälkeenpäin kun valitin lähettäjälle, ilmeisesti laittoivat vain uuden kirjeen/laitteen. Toisesta on kysely menossa, Saksasta lähtenyt 26.2. ja 17.3. ei vieläkään näy mitään, ilmeisesti kadonnut.

      - koska tulli muuttanut 150km päähän, itellalle pitää maksaa reilu 20€ joka tullauksesta käsittelykuluja, ellei itse halua ajella 300km lenkkiä...

    • vien itse jatkossa

      törkeää, laitoin äitienpäivä kortin ikimerkillä eli ykkösluokkaan kuuluu ja ei perillä, kestänyt jo viikon matka.
      Eikö kaikista postilaatikoista haeta postia vaikka on kello 16.00 mennessä?

    • dggdfd

      En tiedä oletteko kuulleet, mutta ykkösluokan postia ei taata seuraavaksi päiväksi.Ykkösluokan posti kulkee noin 80-90 prosenttisesti seuraavaksi päiväksi! Jos on pakko olla seuraavana päivänä, pikakirje on silloin taattu vaihtoehto, ja siitä saa vielä seurantakoodin. Huoh

    • ölkökök

      Ei 1-lk postia ole koskaan taattu seuraavaksi päiväksi. Eikä myöskään pikakirje ole mikään 100%, sillä se kulkee nykyään samassa 1-lk postin mukana. Joskus ennen vanhaan pikakirjeet kulki omaa tietään ja ne jaettiinkin erikseen taajama-alueilla.

    • hömmpä

      Pikakirje on kuulemma paras vaihtoehto, jos halutaan jotai seuraavaksi päiväksi. Ykkösluokka on hyvällä todennäköisyydellä seuraavana päivänä mutta sitä ei voida luvata :)

    • prominenssi

      Itellalta pitäisi ottaa oikeudet pois ja antaa ne DHL: älle niin alkaisi homma pelittämään.

      • Anonyymi

        DHL käy kerran ilmoittamatta ovella virka-aikana jolloin moni ei, yllätys yllätys ole kotona, sen jälkeen saapuu tekstari jossa kehoitetaan sopimaan uudesta ajasta, no, sinne ei voi soittaa prepaid numerolla eikä asiaa voi hoitaa netissä.
        Kun ottaa huomioon että suomessa on satojatuhansia ihmisiä joilla ei ole luottotietoja/muita mahdollisia kuin prepaid liittymiä tai lapsia joilla ennalta maksetut prepaid liittymät joilla ei saa kovin suurta laskua aikaan, niin on aika ihmeellistä toimintaa myös DHL:llä.
        Siinähän sitten kipität kyselemään naapurilta tai mistä hyvänsä saako soittaa!


    • Anonyymi

      Postin edustaja vastasi haastattelussa postin häviämiseen liittyen että "suurin osa lähetyksistä tulee kuitenkin perille", eli 1/3 hävikki on hyväksyttävääkö(?)
      Toinen haastateltu väitti valheellisesti ihan pokkana että "vain promille lähetyksistä ei saavu perille".
      Omat ovelle saakka maksetuista lähetyksistä tulee yli puolet asiamiespostiin, joka sinänsä on jo kusetusta, kirjelaatikko lähetyksista nykyään ehkä 20% jää saapumatta tai saapuu jopa kuukausia myöhässä. Asiamiespostistanoutolähetyksiä ei ilmoiteta minulle ja monet ovat lähteneet takaisin. Todella ärsyttävää.

    • Anonyymi

      >> no, sinne ei voi soittaa prepaid numerolla eikä asiaa voi hoitaa netissä.

      Minkä tyyppisiä puhelinnumeroita nuo DHL:n numerot ovat, jonne ei voi prepaidilla soittaa? En tiennyt että tällaisia estoja olisi prepaid liittymissä olemassa.

      Omaan puhelinnumeroon voi itse laittaa rajoituksia, että ei voi soittaa vaikka maksullisiin viihde- ja palvelunumeroihin. Mutta kaupasta ostetussa Prepaid-liittymässä ei tietääkseni ole tällaisia rajoituksia päällä.

      • Anonyymi

        Ei voi esim.dhl:n numeroon soittaa prepaid numerosta. Siinähän sitten yli 500000 suomalaista jää ilman pakettejaan kun ei muita liittymiä ole kun luottotiedot menneet.


    • Anonyymi

      Mitään ongelmaa ei nyt ole.
      Posti vain huonontaa ja hidastaa palvelujaan.
      Onneksi kuitenkin postimaksut nousevat.

    • Anonyymi

      pitää kerran kehuakin postia.
      Perjantai aamuna helsingissä sai posti kuljetukseen mun uuden television ja maanantaina 14 aikaa tuotiin kotiin Ouluun. Kuljettaja soitti etukäteen useamman kerran (en odottanut toimitusta vielä maanantaina, joten luuriki oli välillä kauempana) ja sopi toimituksen. Matkahuollolla kokemuksen perusteella olisi mennyt päivän pitempään ja toimitusajan sopimiseksi pitää itse soittaa matkahuoltoon. Näin ainakin viime kuussa.

    • Anonyymi

      Oma kokemukseni postin ulkomaan lähetysten käsittelystä: Ei tule paperista saapumisilmoitusta, ei tekstiviestiä, ei päivitetä netissä seurattavaksi, eikä asiakaspalveluun pääse läpi.

      Nyt kaivattaisi uutta toimijaa/toimijoita alalle kun ei tämö valtion paskafirma hoida toimiaan edes sinne päin.

      • Anonyymi

        Viime vuonna lähti kahteen eri kertaan pohjoismaiselta tukkurilta tilatut tuotteet Postista takaisin tukkurille 2 viikon jälkeen.

        Mitään tietoa saapuneesta lähetyksestä ei Posti vaivautunut täällä päässä postiluukusta lähettämään.

        Entiseen palvelevan postin aikaan tuli se ensimmäinen varsinainen ilmoitus, ja vielä 10 pv kuluttua toinen ilmoitus, ennen kuin paketti lähetettiin takaisin lähettäjälle. Nyt ei tullut enää mitään tietoa.


    • Anonyymi

      Erehdyin käyttämään Postin "palveluita". Paketin toivottua toimitusaikaa kysyttiin sekä tekstillä että mailitset ja vastasin heti. Tietenkään mitään pakettia ei näkynyt eikä kuulunut ja tracking kertoi , että toimituspäivän aamuna 06.02 Postin lajittelukeskus "lähetys odottaa jakeluajankohdan sopimista" . Mitään keinoa selvittää kyseisen lähetyksen paikkaa ei ole. Chatti kertoo, että "olemme ruuhkautuneita ja pakettisi toimitetaan milloin sattuu mihin sattuu".
      Ei veromaksajien rahaa kannata tuollaiseen paskaan haaskata, kaikki vain pihalle ja heti, yksityinen sektori ottaa kyllä asian haltuun alta aikayksikön

    • Anonyymi

      Irtos äsken kärry kuormurista, meni vauhilla pusikkoon. Suattipi paketit tulla sit ehtoolla

    • Anonyymi

      Tänä päivänä on viimeinkin paljastunut mitä LOISELÄJIÄ nämä postin suuret johtajat on melkosta PASKASAKKIA ja posti on työilmapiiriltään yksi kärki porukkaa kiusaamisessa.Tämäkin nykyinen pomo samallainen mulkku kuin MALINEN hyvin joutaa koko läävä mennä perseelleen.

    • Anonyymi

      Täsmälleen oikein meni arvio tässä kuukausi sitten kirjoitetussa avauksessa.

      > Anonyymi 24.03.2020
      > Hieno juttu. Toivottavasti entisen Tekesin eli nykyisen Business Finlandin
      > asiantuntijat valkkaavat nämä pelastettavat menestysyritykset.
      > On niin mainiosti onnistunut tähänkin saakka Tekesin jakamat apurahat,

      Koronaviruksen varjolla Business Finlandin yrityskonsultit jakavat rahaa ensiksi niille tuttavayrityksilleen, joille ei täyttä määrää rahaa riittänyt normaalilla hakukierroksella. Kun noille on saatu rahaa tassuun, sitten aletaan jakaa rahaa tutuille konsulttifirmoille ja lobbaustoimistoille.
      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006481726.html


      Huoltovaruuskeskuksen TJ Tomi Lounema sai jo lähteä, kyvyttömän johtajuuden vuoksi. Nyt on tulipalokiireellä perattava Business Finlandin 10 henkisen johtoryhmän ja sen toimitusjohtajan asema.

      Iltalehti kertoo, että Business Finlandille myönnetty 800 miljoonan euron koronatukirahat olisi likimain jo jaettuna ulos. Ehditkö sinä jo saada omasi?

    • Anonyymi

      Postin huono toiminta ei ole Postin syy! Se on Postin työntekijöiden huonon toiminnan seuraus. Seuraus taas johtuu postin johdon toiminnasta. Palkataan halvalla ulkomaalaisia ja asennevammaisia, joita ei motivoida ja perehdytetä, postilla ei ole ammattiylpeyttä enää.

      Kokenut jakaja sanoi, että ennen oli hienoa olla postilainen, kun Kanadan kanssa oltiin maailman parhaita. Nyt tuntuu kuin olisi rikollinen. Johto ei ensinkään arvosta alaisiaan ja ketju jatkuu alas saakka. Johto on saanut liian kovat palkat ja tekee ihan mitä haluaa. Johto ja kehittäjät haihattelevat ihan eri maailmassa kuin todellinen työ.

      Motivaatio on mennyt niiltäkin jotka halusivat joskus tehdä hyvää työtä. Pitäisi saada johtoon edes yksi, joka oikeasti ymmärtää mistä työvoimavaltaisessa toiminnassa on kyse. Robottihaihattelijat omaan yhtiöönsä tulospalkalle.

    • Anonyymi

      Niin taitaa olla. 15-17 päivä piti olla toimitus, vain ilmoitus puuttuu. Tavarahan oli jo maksettu kerran.

    • Anonyymi

      Taas hienoa toimintaa Postilta. Paketti oli tulossa läheiseen asiamiespostiin, mutta tarjottiin tietysti pakettiautomaattiakin, minkä valitsin tyhmänä, koska sitten ei tarvitse jonottaa muiden asiakkaiden kanssa pitkällisesti. Vaan miten kävikään! Paketti ei mahtunut samassa tilassa olleeseen pakettiautomaattiin, joten se vietiin kostona vantaan logistiikkakeskukseen asti lajiteltavaksi uudelleen postin toimipaikkaan vietäväksi. Siis sen sijaan että siihen samassa tilassa olevaan asiamiespostiin jätettäisiin. Ilkikurisesti vielä naureskelevat seurannassa, että menee seuraavan päivän jakeluun.

      En minäkään tiedä etukäteen, kuinka iso paketti sieltä on tulossa, niin pitääkö sitä alkaa asiakkaalle kostamaan? Jos muka ei ole kostosta kyse niin vähintään turhaa byrokratiaa. Selvästi oma ajattelu ei ole sallittua työntekijöille, kun isopalkkaisen johtajan kukkaroa pitää kasvattaa, eli perus Venäjä/Putin-kuvio siellä.

      • Anonyymi

        Seurannan lupaukset toimitusajasta eivät usein pidä paikkaansa. Kun arvioitu toimitusaika ylittyy on koko seuranta sen jälkeen sekaisin eli uusi tieto ei päivity. Chatrobotti on täysin avuton, eikä puhelinpalvelu toimi.


    • Anonyymi

      Pakettien saapumisilmoitukset tulee perille silloin kuin paketti on ehtinyt palautua takaisin lähettäjälle.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe