Rice oy

Tampereella

Onko kokemuksia Ricen oy liikkeestä Tampereelta? Lähinnä, että onko luotettava liike. Mistä ne kuluttajan suoja valitukset näkikään?

110

11287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poppajoe

      Et kai aio ostaa kyseistä liikettä? Todennäköisesti kuitenkin vain auton eli sinun pitää olla heillä ihan yhtä tarkkana kuin missä muussa autoliikkeessä tahansa. Luota itseesi, älä muihin.

    • todennut

      Ainakin liikkeessä auto pitää ostaa,muuten et
      pääse koeajamaan.Sen olen pariin kertaan todennut,eri vuosina.

      • jkk123

        hyvä liike on.olen aina saanu koeajoon auton.


      • vuosia sitten
        jkk123 kirjoitti:

        hyvä liike on.olen aina saanu koeajoon auton.

        Jos tilanne on muuttunut.Ainakin joitakin
        vuosia sitten,ei saanut koeajaa.
        Enkä ole ainoa,joka asiasta kertoi.


      • nii ii
        vuosia sitten kirjoitti:

        Jos tilanne on muuttunut.Ainakin joitakin
        vuosia sitten,ei saanut koeajaa.
        Enkä ole ainoa,joka asiasta kertoi.

        joo ei saanut koeajoon ihan helposti. Todennäkösesti olis saanut ajaa jos olis tarjonnu jotain. Ja kyllä varmaan muutenkin, mutteivät huvitestiin anna..

        Hinnat ko. firmassa on aika tiukat. Kahta autoa olen sielä käynyt katsomassa ja molemmilla kerroilla riita hinnasta on ollu älyttömän iso.

        En usko että sieltä halvalla mitään saa.. ainakaan vaihtoauton kanssa.


      • ricenistä
        nii ii kirjoitti:

        joo ei saanut koeajoon ihan helposti. Todennäkösesti olis saanut ajaa jos olis tarjonnu jotain. Ja kyllä varmaan muutenkin, mutteivät huvitestiin anna..

        Hinnat ko. firmassa on aika tiukat. Kahta autoa olen sielä käynyt katsomassa ja molemmilla kerroilla riita hinnasta on ollu älyttömän iso.

        En usko että sieltä halvalla mitään saa.. ainakaan vaihtoauton kanssa.

        itse ostin vuoden vaihteesta Ricenistä vaihtoauton ja sain omastani paremman hinnan kuin mistään muusta kysymästäni liikkeestä. vaihtotoauton hinta oli samalla tasolla muiden kanssa.


      • kaukonen44

        Mieleen tulee sellainen juttu ettei nämä uudet kortti sisään Renaultit tahdo käynnistyä!
        Ehkä auto odotti tarkoituksella teitä siellä käynnissä.


      • peku40

        samalla kun painaa start nappia. Ei se pelkkää nappia painamalla käynnisty


      • aa.

        Olisitte hakenu sieltä liikeen nurkasta pumpun ja kanisterin ja imeny bensat toiseen autoon niinhän neki tekee.


    • Tiinuli09

      hyvät kokemukset. Vaihdoin autoa 07 kesällä, sain koeajoon helposti. sain vielä bensan ostokupongit kaupanpäälle....

    • TANE8

      Minua vituttaa jo esim.heidän hintalaput esim 24.999 Voi vittu kun on älykkäitä lappuja
      Luuleko ne saatana että ihmiset ovat niin tyhmiä ,että hinta tuntuu halvemmalta näin .
      Anttila käytti tätä tekniikkaa jo 50 vuotta sitten

      • Nahka_Albert

        On sullaki TANE8 murheet elämässä. Vaadi hinta nostettavaksi tasan 25 000 euroon. Eiköhän se onnistu.

        Vitun aasi.


    • HermanniManni

      Itse olen saanut auton koeajoon. Ei sitä varsinaisesti heti kättelyssä alle tuputettu, mutta koska olin oikeasti ostamassa autoa enkä kuluttamassa omaa aikaani, niin koeajon sunteen kaikki sujua ihan asiallisesti. Jos oikeasti ostat autoa, saat sen ajoon. Jos tavoittelet autoa kokeelle huvin vuoksi, voit olla varma että auto pysyy hallissa.

      Jotain pientä vikaa autossa koeajon aikana huomasin ja tästä luonnollisesti myyjälle ilmoitin. Viat luvattiin korjata ilman lisäkustannuksia. Kaupan leipominen vei aika kauan. Mitään ei jätetty roikkumaan, vaan kaikesta sovittiin erikseen. Kun yhteisymmärrys oli löytynyt, päätin ostaa auton. Reilun vuoden auto on ollut käytössä ja ihan normaalisti toimii. Kuluvaa osaa (takalasin pyyhkimen moottori, käsijarru) on mennyt rikki, mutta enhän minä uutta autoa ostanutkaan.

      Summa summarum: Täysin normaali autonostopaikka. Nuori myyjä oli asiallinen ja auto oli siisti. Ei minulla ole mitään erityisen hyvää eikä pahaa sanottavaa. Omakohtaisiin kokemuksiin pohjautuen voin suositella varauksetta.

      Terveisin,

      Tosiostaja, ei mikään renkaiden potkiskelija...

      • Petetty on olo.

        Ostin kyseisestä liikkeestä auton pari viikko sitten. 2 todistajan läsnäollessa myyjä vakuutti auton olevan kunnossa. Kun kysyin koeajo mahdolliisuutta totesi myyjä että se onnistuu seuraavana päivänä ennenkun tehdään kaupat.
        Koe ajossa ei vikoja ilmennyt sillä auto oli ollut hallissa sisällä mutta n.10km kaupanteon jälkeen alkoi lasit huurtua.
        Olisi pitänyt tajuta kun pihalla oli kalliimpiakin pakuja ja vain tämä oli sisällä. Itse olen sitä mieltä että autoliike tiesi viasta ja yritti peittää sen tuolla keinoin.
        Syyksi ilmeni että lämmityslaitteen kenno oli puhki ja puhallin ei toiminut.

        Kun soitin liikkeeseen ja kerroin asiasta , auton myynyt henkilö kertoi että hänellä ei ole valtuuksia päättää asiasta ja omistaja oli sairastunut eikä sen vuoksi tavoitettavissa. Lupasi palata seuraavana päivänä asiaa mitä ei tapahtunut.
        Seuraavalla kerralla kun soitin niin myyjä käski viedä korjaamolle hinta-arvioon joka oli 700-800e.
        Olen yrittänyt 2vkoa saada liikkeestä vastausta (soittanut viidesti) tuloksena lupaus palata asiaan ja lukuisia ympäripyöreitä vastauksia.

        Tänään asiaa tiedusteltuani myyjä sanoi että hänellä ei ole valtuuksia luvata korjausta ja että hän palaa asiaan. Sen jälkeen soitto liikkeen omistajalle joka puolestaa sanoi että on antanut valtuudet myyjille EIKÄ VOI YLITTÄÄ niitä ja pyysi soittamaan myyjälle joka lopultakin sanoi että ton ikäsissä autoissa on kaiken näköstä vikaa kun ne on ollut työkäytössä (paketti autovm.2002) ja että he eivät maksa korjausta.

        Itse en näe muuta vaihtoehtoa kun lähteä käräjöimään.

        Eli näin minun kohdallani.


      • 22
        Petetty on olo. kirjoitti:

        Ostin kyseisestä liikkeestä auton pari viikko sitten. 2 todistajan läsnäollessa myyjä vakuutti auton olevan kunnossa. Kun kysyin koeajo mahdolliisuutta totesi myyjä että se onnistuu seuraavana päivänä ennenkun tehdään kaupat.
        Koe ajossa ei vikoja ilmennyt sillä auto oli ollut hallissa sisällä mutta n.10km kaupanteon jälkeen alkoi lasit huurtua.
        Olisi pitänyt tajuta kun pihalla oli kalliimpiakin pakuja ja vain tämä oli sisällä. Itse olen sitä mieltä että autoliike tiesi viasta ja yritti peittää sen tuolla keinoin.
        Syyksi ilmeni että lämmityslaitteen kenno oli puhki ja puhallin ei toiminut.

        Kun soitin liikkeeseen ja kerroin asiasta , auton myynyt henkilö kertoi että hänellä ei ole valtuuksia päättää asiasta ja omistaja oli sairastunut eikä sen vuoksi tavoitettavissa. Lupasi palata seuraavana päivänä asiaa mitä ei tapahtunut.
        Seuraavalla kerralla kun soitin niin myyjä käski viedä korjaamolle hinta-arvioon joka oli 700-800e.
        Olen yrittänyt 2vkoa saada liikkeestä vastausta (soittanut viidesti) tuloksena lupaus palata asiaan ja lukuisia ympäripyöreitä vastauksia.

        Tänään asiaa tiedusteltuani myyjä sanoi että hänellä ei ole valtuuksia luvata korjausta ja että hän palaa asiaan. Sen jälkeen soitto liikkeen omistajalle joka puolestaa sanoi että on antanut valtuudet myyjille EIKÄ VOI YLITTÄÄ niitä ja pyysi soittamaan myyjälle joka lopultakin sanoi että ton ikäsissä autoissa on kaiken näköstä vikaa kun ne on ollut työkäytössä (paketti autovm.2002) ja että he eivät maksa korjausta.

        Itse en näe muuta vaihtoehtoa kun lähteä käräjöimään.

        Eli näin minun kohdallani.

        ostitko pakettiauton itsellesi (yksityishenkilönä) vai yrityksellesi???


      • Lakimies77
        22 kirjoitti:

        ostitko pakettiauton itsellesi (yksityishenkilönä) vai yrityksellesi???

        jos yritykselle auton ostat,kumpikin käräjöi omasta pussistaan,yritysten keskinäisiin kahnauksiin ei valtion turva yllä.Laskua tulee äkkiä,voittaja on täysi arvoitus...


      • Petetty on olo
        Lakimies77 kirjoitti:

        jos yritykselle auton ostat,kumpikin käräjöi omasta pussistaan,yritysten keskinäisiin kahnauksiin ei valtion turva yllä.Laskua tulee äkkiä,voittaja on täysi arvoitus...

        Ostin yritykselle ja nyt vkonloppuna pitäisi laittaa paperit vakuutus yhtiöön kun otin joskus myös oikeusturva vakuutuksen.
        Saa nähdä kuinka käy mutta 15%omavastuu tulee luultavasti kalliimmaksi kuin itse korjauttaminen mutta on kyse periaatteesta.
        Minkähänlaiset on mahdollisuuteni oikeudessa?


      • 22
        Petetty on olo kirjoitti:

        Ostin yritykselle ja nyt vkonloppuna pitäisi laittaa paperit vakuutus yhtiöön kun otin joskus myös oikeusturva vakuutuksen.
        Saa nähdä kuinka käy mutta 15%omavastuu tulee luultavasti kalliimmaksi kuin itse korjauttaminen mutta on kyse periaatteesta.
        Minkähänlaiset on mahdollisuuteni oikeudessa?

        unohda ylevät periaatteet, nyt on kuitenkin kyse rahasta ja kannattaa ehdottomasti minimoida vahingot, joko sopimalla myyjän kanssa vaikka korjauskulut puoliksi tai vastaavaa... Epäilen että oikeudessa saatat olla heikoilla koska laiminlöit ostokohteen tarkastuksen... Tämä siis vain mun "maallikko saarnaajan" mielipide... viisaammat kertokoot paremmin..:)


      • 22
        22 kirjoitti:

        unohda ylevät periaatteet, nyt on kuitenkin kyse rahasta ja kannattaa ehdottomasti minimoida vahingot, joko sopimalla myyjän kanssa vaikka korjauskulut puoliksi tai vastaavaa... Epäilen että oikeudessa saatat olla heikoilla koska laiminlöit ostokohteen tarkastuksen... Tämä siis vain mun "maallikko saarnaajan" mielipide... viisaammat kertokoot paremmin..:)

        taisit kyllä tarkistaa ostokohteen muttet riittävästi:)


      • ....
        22 kirjoitti:

        taisit kyllä tarkistaa ostokohteen muttet riittävästi:)

        oston kohde kohde vm. 2002 ducato ajettu130tkm. autossa on kuljettajan penkin alla erillisellä katkaisimella toimiva sähkölämmitin jonka puhallus ääni peitti oikean puhaltimen ääntä, jonka huomasin vasta n.70km ajettuani.

        Kyllä siinä itsessäkin vikaa tietenkin oli ja olisi pitänyt tehdä pidempi koeajo mutta aika erikoista toimintaa yleisesti ottaen...


      • 22
        .... kirjoitti:

        oston kohde kohde vm. 2002 ducato ajettu130tkm. autossa on kuljettajan penkin alla erillisellä katkaisimella toimiva sähkölämmitin jonka puhallus ääni peitti oikean puhaltimen ääntä, jonka huomasin vasta n.70km ajettuani.

        Kyllä siinä itsessäkin vikaa tietenkin oli ja olisi pitänyt tehdä pidempi koeajo mutta aika erikoista toimintaa yleisesti ottaen...

        kumminkaan tullut maksaneeksi sitä lappuhintaa, vaan sai kumminkin tingattua hintaa alaspäin kun kauppaa teitte? Meinaan vaan että monasti se kauppiaan roolikaan ei niin häävi ole kun joutuu hintaa tiputtamaan kun ostajat tinkii kovin ja sitten vähän ajan päästä sitä myytyä autoa pitäis asiakkaan mielestä rueta rakentaa uusiksi myyjän piikkiin...


      • ...
        22 kirjoitti:

        kumminkaan tullut maksaneeksi sitä lappuhintaa, vaan sai kumminkin tingattua hintaa alaspäin kun kauppaa teitte? Meinaan vaan että monasti se kauppiaan roolikaan ei niin häävi ole kun joutuu hintaa tiputtamaan kun ostajat tinkii kovin ja sitten vähän ajan päästä sitä myytyä autoa pitäis asiakkaan mielestä rueta rakentaa uusiksi myyjän piikkiin...

        Kun kävin ensimmäisen kerran katsomassa autoa kävi myyjä koeajamassa vaihdokkini josta lupaili että se kävisi käsirahana joka olis n.1500e.Auton hinnasta en saanut tingattua senttiäkään.
        Vasta kun eteeni tuotiin osamaksu sopimus kävi ilmi että vaihdokin arvo olikin 880e joka on kuitenkin melkein puolet vähemmän kun mistä oli puhetta.

        Tästä huolimatta tein valitettavasti kaupat...


      • 22
        ... kirjoitti:

        Kun kävin ensimmäisen kerran katsomassa autoa kävi myyjä koeajamassa vaihdokkini josta lupaili että se kävisi käsirahana joka olis n.1500e.Auton hinnasta en saanut tingattua senttiäkään.
        Vasta kun eteeni tuotiin osamaksu sopimus kävi ilmi että vaihdokin arvo olikin 880e joka on kuitenkin melkein puolet vähemmän kun mistä oli puhetta.

        Tästä huolimatta tein valitettavasti kaupat...

        netottivat autojen hinnat ( tiputtivat myytävän auton hintaa ja vaihdossa otetun hintaa saman verran), niin että kumminkin väliraha pysyi samana??? Jos näin oli niin ihan normaali toimintaa..


      • Kokemuksella
        ... kirjoitti:

        Kun kävin ensimmäisen kerran katsomassa autoa kävi myyjä koeajamassa vaihdokkini josta lupaili että se kävisi käsirahana joka olis n.1500e.Auton hinnasta en saanut tingattua senttiäkään.
        Vasta kun eteeni tuotiin osamaksu sopimus kävi ilmi että vaihdokin arvo olikin 880e joka on kuitenkin melkein puolet vähemmän kun mistä oli puhetta.

        Tästä huolimatta tein valitettavasti kaupat...

        "Vasta kun eteeni tuotiin osamaksu sopimus kävi ilmi että vaihdokin arvo olikin 880e joka on kuitenkin melkein puolet vähemmän kun mistä oli puhetta."

        Oliko loppusumma sama? Mitä väliä sillä on mitä lapulle laittaa, kunhan loppusumma on sovitunlainen. Vai onko se jotenkin psykologisesti hienompaa saada omasta vaihdokista suurempi summa?

        Käräjöimään ei todellakaan kannata ruveta. Olet havainnut vian, joka olisi pitänyt löytää koeajolla. Piste. Kyyti tulee olemaan osaltasi todennäköisesti kylmää ja 800 euron remontti tuleekin maksamaan moninkertaisesti. Ja kannattiko? No ei sitten todellakaan.

        Itse olen saavuttanut hyviä ratkaisuja pattitilanteessa lähestymällä yrityksiä reklamaatiotilanteessa rakentavassa hengessä. Itse kokeilisin tilanteessasi jonkinlaista kompromissiratkaisua. Se on melkeinpä ainut mahdollisuutesi säästää edes jokunen satku. Käräjöimällä et sitä tee.


      • ...
        Kokemuksella kirjoitti:

        "Vasta kun eteeni tuotiin osamaksu sopimus kävi ilmi että vaihdokin arvo olikin 880e joka on kuitenkin melkein puolet vähemmän kun mistä oli puhetta."

        Oliko loppusumma sama? Mitä väliä sillä on mitä lapulle laittaa, kunhan loppusumma on sovitunlainen. Vai onko se jotenkin psykologisesti hienompaa saada omasta vaihdokista suurempi summa?

        Käräjöimään ei todellakaan kannata ruveta. Olet havainnut vian, joka olisi pitänyt löytää koeajolla. Piste. Kyyti tulee olemaan osaltasi todennäköisesti kylmää ja 800 euron remontti tuleekin maksamaan moninkertaisesti. Ja kannattiko? No ei sitten todellakaan.

        Itse olen saavuttanut hyviä ratkaisuja pattitilanteessa lähestymällä yrityksiä reklamaatiotilanteessa rakentavassa hengessä. Itse kokeilisin tilanteessasi jonkinlaista kompromissiratkaisua. Se on melkeinpä ainut mahdollisuutesi säästää edes jokunen satku. Käräjöimällä et sitä tee.

        kuten jo aiemmin kirjoitin että en saanut tingattua.

        Vaihdokin arvo putosi--->väliraha kasvoi.


      • Automatti
        ... kirjoitti:

        kuten jo aiemmin kirjoitin että en saanut tingattua.

        Vaihdokin arvo putosi--->väliraha kasvoi.

        Kyllä näitä samanlaisia tarinoita Ricenin kohdalla liikkuu, mitä Ducaton ostajallakin oli. Ei ole kyllä ihan kunniallisen autokauppiaan toimintaa. Niitä on muuten autokauppiaitakin, jotka hoitavat myös ongelmatilanteet hyvin. Ei niiden kanssa tarvitse tällaisista asioista "rassata".


      • NautilusGold
        Automatti kirjoitti:

        Kyllä näitä samanlaisia tarinoita Ricenin kohdalla liikkuu, mitä Ducaton ostajallakin oli. Ei ole kyllä ihan kunniallisen autokauppiaan toimintaa. Niitä on muuten autokauppiaitakin, jotka hoitavat myös ongelmatilanteet hyvin. Ei niiden kanssa tarvitse tällaisista asioista "rassata".

        Tarinoitahan aina liikkuu, mutta mikä on totuus? Itse en luota sitten yhtäkään vähää, että tämä case Ducato menisi täysin asiakkaan kertoman mukaan. Aina jotain jää kertomatta.

        Ja toisekseen miksi ostaa auton niin kovalla rahalla, että ei ole sitä varaa sitten korjata. Ei auton omistamiseen kuulu pelkästään sen ostaminen. Siihen kuuluu luonnollisena osana myös sen korjaaminen. Nyt tuli korjaamisen paikka ja rahat finaalissa. Kenen syy?


      • ariok
        NautilusGold kirjoitti:

        Tarinoitahan aina liikkuu, mutta mikä on totuus? Itse en luota sitten yhtäkään vähää, että tämä case Ducato menisi täysin asiakkaan kertoman mukaan. Aina jotain jää kertomatta.

        Ja toisekseen miksi ostaa auton niin kovalla rahalla, että ei ole sitä varaa sitten korjata. Ei auton omistamiseen kuulu pelkästään sen ostaminen. Siihen kuuluu luonnollisena osana myös sen korjaaminen. Nyt tuli korjaamisen paikka ja rahat finaalissa. Kenen syy?

        Minä kyllä kiertäisin Ricenin kaukaa, jos auton saaminen koejolle on niin vaikeaa tuolla. Autoa ei saa AJAA, ennen kuin ostaa. Hah hah.
        Kun itse tuolla kävin ajattelin, että osasyy taitaa olla makaronin vetelät myyjät, jotka ei jaksa siirtää autoja pois tieltä hallissa tai sitten jokin "muu syy".

        Ducato-miehelle: Kannatta prässätä ja uhata vaikka kuluttaja-asiamiehellä. Tutulla ainakin Veholaisten mieli muuttui aivan vastaavassa tilanteessa, jossa mersun tuuletin hitsasi kiinni autoa ajaessa liikkestä kotiin. Aluksi ei olisi millään halunnut maksaa, mutta kyllä uhkailujen jälkeen pää kääntyi.


      • talant
        Petetty on olo. kirjoitti:

        Ostin kyseisestä liikkeestä auton pari viikko sitten. 2 todistajan läsnäollessa myyjä vakuutti auton olevan kunnossa. Kun kysyin koeajo mahdolliisuutta totesi myyjä että se onnistuu seuraavana päivänä ennenkun tehdään kaupat.
        Koe ajossa ei vikoja ilmennyt sillä auto oli ollut hallissa sisällä mutta n.10km kaupanteon jälkeen alkoi lasit huurtua.
        Olisi pitänyt tajuta kun pihalla oli kalliimpiakin pakuja ja vain tämä oli sisällä. Itse olen sitä mieltä että autoliike tiesi viasta ja yritti peittää sen tuolla keinoin.
        Syyksi ilmeni että lämmityslaitteen kenno oli puhki ja puhallin ei toiminut.

        Kun soitin liikkeeseen ja kerroin asiasta , auton myynyt henkilö kertoi että hänellä ei ole valtuuksia päättää asiasta ja omistaja oli sairastunut eikä sen vuoksi tavoitettavissa. Lupasi palata seuraavana päivänä asiaa mitä ei tapahtunut.
        Seuraavalla kerralla kun soitin niin myyjä käski viedä korjaamolle hinta-arvioon joka oli 700-800e.
        Olen yrittänyt 2vkoa saada liikkeestä vastausta (soittanut viidesti) tuloksena lupaus palata asiaan ja lukuisia ympäripyöreitä vastauksia.

        Tänään asiaa tiedusteltuani myyjä sanoi että hänellä ei ole valtuuksia luvata korjausta ja että hän palaa asiaan. Sen jälkeen soitto liikkeen omistajalle joka puolestaa sanoi että on antanut valtuudet myyjille EIKÄ VOI YLITTÄÄ niitä ja pyysi soittamaan myyjälle joka lopultakin sanoi että ton ikäsissä autoissa on kaiken näköstä vikaa kun ne on ollut työkäytössä (paketti autovm.2002) ja että he eivät maksa korjausta.

        Itse en näe muuta vaihtoehtoa kun lähteä käräjöimään.

        Eli näin minun kohdallani.

        joo, ostettiin kuukausi sitten audi tuolta riceniltä. kaikin puolin piti tietenkin olla kunnossa, mutta...

        ajetaan vko tasolla tuhannen kilometriä työajoja. eli kuukaudessa kertyy meidän kohdalla reilu 5tkm ajoa.
        Parin ekan vkon jlkeen alkoi auto oudosti käynnistyksen jlkeen sammua, eli täytyi aina pariin krtaan käynnistää että pääsi vauhtiin. viime vkolla ei sitten enää käynnistynyt ja epäiltiin että on myyty vanhan akun kanssa. hommattiin akku ja hinautettiin korjaamolle (ihmetystä kyllä aiheutti kun ei käynnistynyt edes pihdeillä toisesta autosta).

        No, syöttöpumppu ja muutama muu siihen liittyvä osa rikki. Hinta-arvio korjauskuluineen 2200€.

        Soitto Ricenille, suoraan auton myyneelle henkilölle. Mies kertoi korrektisti mikä on homman nimi ja että mitäs tehdään. Ricenin ukko totesi että hän selvittää asiaa pikimmiten ja palaa asiaan. No joo, ei palannut saman pvän aikana eikä seuraavana aamupvänä. Soitto liikkeeseen jossa kerrottiin että kyseinen myyjä on juuri vapaapäivällä ja että kukaan muu ei voi asiaa hoitaa kun auton myynyt myyjä. Ok, soitto minulta uudestaan liikkeeseen, että kyllähän tätä asiaa pitää voida jonkun muunkin tässä tapauksessa hoitaa - auto ollut jo 3pvää korjaamolla (ei siis voi ajaa metriäkään kun ei käynnisty) ja uusi työvko ja ajettavat kilometrit pitäisi saada hoidettua. Asenne koko ajan liikkeen puolelta todella paskamainen, ei yhtään rakentava. Puheluun vastannut hlö sanoi että auto on vietävä korjaamoon joka sen pystyy korjaamaan ja pyydettävä diagnoosi ja hinta-arvio sieltä ja oltava yhteydessä uudestaan. (alkuperäisen diagnoosin tehnyt korjaamo ei voinut tehdä muuta kuin alustavan diagnoosin kun ei ollut tarvittavia laitteita).

        No, hinautus Tammer Dieselille. Sieltä täysin vastaava diagnoosi ja hinta-arvio 2200€. Mies soitti pitkin päivää edelleen suoraan auton myyneen ukon kännykkään. Vihdoin ehtoolla vastasi ja kun kerrottiin mikä on tilanne, niin paukautti saman tien vaan "se on kuluva osa, ei korvata". Samainen ukko oli siis tiennyt tästä jo edellispäivänä ja luvannut selvittää asioita ja palata meille päin. Jep jep. Meidän puolelta asia ei todellakaan jää tähän.

        Onneksi ystäväpiiristä löytyy huippujuristi ja oikeusturvavakuutus on kunnossa.

        Mielenkiintoista olisi nostaa vaikka ryhmäkanne jossei tunnu asenne muuttuvan...

        Eivät ilmeisesti osanneet ottaa huomioon että meikäläiset ajaa niin paljon "normaalia" enempi, että kyseinen syöttöpumppu hajoaisi lopullisesti jo kk ajossa. Jollain omistajalla sama pumppu olis voinu hyvällä tuurilla kestää vaikka puoli vuotta. Mutta epäilystäkään ei siis ole siitä, etteikö pumppu olisi ollut hyvin heikossa hapessa autoa myytäessä.


      • NautilusGold
        talant kirjoitti:

        joo, ostettiin kuukausi sitten audi tuolta riceniltä. kaikin puolin piti tietenkin olla kunnossa, mutta...

        ajetaan vko tasolla tuhannen kilometriä työajoja. eli kuukaudessa kertyy meidän kohdalla reilu 5tkm ajoa.
        Parin ekan vkon jlkeen alkoi auto oudosti käynnistyksen jlkeen sammua, eli täytyi aina pariin krtaan käynnistää että pääsi vauhtiin. viime vkolla ei sitten enää käynnistynyt ja epäiltiin että on myyty vanhan akun kanssa. hommattiin akku ja hinautettiin korjaamolle (ihmetystä kyllä aiheutti kun ei käynnistynyt edes pihdeillä toisesta autosta).

        No, syöttöpumppu ja muutama muu siihen liittyvä osa rikki. Hinta-arvio korjauskuluineen 2200€.

        Soitto Ricenille, suoraan auton myyneelle henkilölle. Mies kertoi korrektisti mikä on homman nimi ja että mitäs tehdään. Ricenin ukko totesi että hän selvittää asiaa pikimmiten ja palaa asiaan. No joo, ei palannut saman pvän aikana eikä seuraavana aamupvänä. Soitto liikkeeseen jossa kerrottiin että kyseinen myyjä on juuri vapaapäivällä ja että kukaan muu ei voi asiaa hoitaa kun auton myynyt myyjä. Ok, soitto minulta uudestaan liikkeeseen, että kyllähän tätä asiaa pitää voida jonkun muunkin tässä tapauksessa hoitaa - auto ollut jo 3pvää korjaamolla (ei siis voi ajaa metriäkään kun ei käynnisty) ja uusi työvko ja ajettavat kilometrit pitäisi saada hoidettua. Asenne koko ajan liikkeen puolelta todella paskamainen, ei yhtään rakentava. Puheluun vastannut hlö sanoi että auto on vietävä korjaamoon joka sen pystyy korjaamaan ja pyydettävä diagnoosi ja hinta-arvio sieltä ja oltava yhteydessä uudestaan. (alkuperäisen diagnoosin tehnyt korjaamo ei voinut tehdä muuta kuin alustavan diagnoosin kun ei ollut tarvittavia laitteita).

        No, hinautus Tammer Dieselille. Sieltä täysin vastaava diagnoosi ja hinta-arvio 2200€. Mies soitti pitkin päivää edelleen suoraan auton myyneen ukon kännykkään. Vihdoin ehtoolla vastasi ja kun kerrottiin mikä on tilanne, niin paukautti saman tien vaan "se on kuluva osa, ei korvata". Samainen ukko oli siis tiennyt tästä jo edellispäivänä ja luvannut selvittää asioita ja palata meille päin. Jep jep. Meidän puolelta asia ei todellakaan jää tähän.

        Onneksi ystäväpiiristä löytyy huippujuristi ja oikeusturvavakuutus on kunnossa.

        Mielenkiintoista olisi nostaa vaikka ryhmäkanne jossei tunnu asenne muuttuvan...

        Eivät ilmeisesti osanneet ottaa huomioon että meikäläiset ajaa niin paljon "normaalia" enempi, että kyseinen syöttöpumppu hajoaisi lopullisesti jo kk ajossa. Jollain omistajalla sama pumppu olis voinu hyvällä tuurilla kestää vaikka puoli vuotta. Mutta epäilystäkään ei siis ole siitä, etteikö pumppu olisi ollut hyvin heikossa hapessa autoa myytäessä.

        "Mutta epäilystäkään ei siis ole siitä, etteikö pumppu olisi ollut hyvin heikossa hapessa autoa myytäessä."

        Kerrotko minulle arvon nimimerkki talant vastauksen seuraavaan kysymykseen: Kuinka tällainen pumppuvika todetaan, jos auto toimii ja liikkuu? Haluaisin kovasti tietää, kuinka esimerkiksi sinä tällaisen toteat koeajossa. Vai oletko mahdollisesti sitä mieltä, että automyyjän tulisi purkaa kaikki myynnissä olevat autot osiksi ja katsoa komponentti komponentilta niiden kunto?

        Paljonko ostamallasi autolla oli ajettu? Se vaikuttaa pitkälti asian kulkuun.


      • Riku_Rikasmies
        talant kirjoitti:

        joo, ostettiin kuukausi sitten audi tuolta riceniltä. kaikin puolin piti tietenkin olla kunnossa, mutta...

        ajetaan vko tasolla tuhannen kilometriä työajoja. eli kuukaudessa kertyy meidän kohdalla reilu 5tkm ajoa.
        Parin ekan vkon jlkeen alkoi auto oudosti käynnistyksen jlkeen sammua, eli täytyi aina pariin krtaan käynnistää että pääsi vauhtiin. viime vkolla ei sitten enää käynnistynyt ja epäiltiin että on myyty vanhan akun kanssa. hommattiin akku ja hinautettiin korjaamolle (ihmetystä kyllä aiheutti kun ei käynnistynyt edes pihdeillä toisesta autosta).

        No, syöttöpumppu ja muutama muu siihen liittyvä osa rikki. Hinta-arvio korjauskuluineen 2200€.

        Soitto Ricenille, suoraan auton myyneelle henkilölle. Mies kertoi korrektisti mikä on homman nimi ja että mitäs tehdään. Ricenin ukko totesi että hän selvittää asiaa pikimmiten ja palaa asiaan. No joo, ei palannut saman pvän aikana eikä seuraavana aamupvänä. Soitto liikkeeseen jossa kerrottiin että kyseinen myyjä on juuri vapaapäivällä ja että kukaan muu ei voi asiaa hoitaa kun auton myynyt myyjä. Ok, soitto minulta uudestaan liikkeeseen, että kyllähän tätä asiaa pitää voida jonkun muunkin tässä tapauksessa hoitaa - auto ollut jo 3pvää korjaamolla (ei siis voi ajaa metriäkään kun ei käynnisty) ja uusi työvko ja ajettavat kilometrit pitäisi saada hoidettua. Asenne koko ajan liikkeen puolelta todella paskamainen, ei yhtään rakentava. Puheluun vastannut hlö sanoi että auto on vietävä korjaamoon joka sen pystyy korjaamaan ja pyydettävä diagnoosi ja hinta-arvio sieltä ja oltava yhteydessä uudestaan. (alkuperäisen diagnoosin tehnyt korjaamo ei voinut tehdä muuta kuin alustavan diagnoosin kun ei ollut tarvittavia laitteita).

        No, hinautus Tammer Dieselille. Sieltä täysin vastaava diagnoosi ja hinta-arvio 2200€. Mies soitti pitkin päivää edelleen suoraan auton myyneen ukon kännykkään. Vihdoin ehtoolla vastasi ja kun kerrottiin mikä on tilanne, niin paukautti saman tien vaan "se on kuluva osa, ei korvata". Samainen ukko oli siis tiennyt tästä jo edellispäivänä ja luvannut selvittää asioita ja palata meille päin. Jep jep. Meidän puolelta asia ei todellakaan jää tähän.

        Onneksi ystäväpiiristä löytyy huippujuristi ja oikeusturvavakuutus on kunnossa.

        Mielenkiintoista olisi nostaa vaikka ryhmäkanne jossei tunnu asenne muuttuvan...

        Eivät ilmeisesti osanneet ottaa huomioon että meikäläiset ajaa niin paljon "normaalia" enempi, että kyseinen syöttöpumppu hajoaisi lopullisesti jo kk ajossa. Jollain omistajalla sama pumppu olis voinu hyvällä tuurilla kestää vaikka puoli vuotta. Mutta epäilystäkään ei siis ole siitä, etteikö pumppu olisi ollut hyvin heikossa hapessa autoa myytäessä.

        Miltä tuntuu olla KÖYHÄ!!! Köyhät itkee!!!!

        Itte en ostais käytettyä edes painajaisissa. Köyhät ostaa käytettyä paskaa ja itkee ku ne laukee alle...

        :DD

        Hai pankista lainaa ja korjaa sillä. Ai niin, mut ei ne persaukisille edes lainaa ;D


      • 28
        ariok kirjoitti:

        Minä kyllä kiertäisin Ricenin kaukaa, jos auton saaminen koejolle on niin vaikeaa tuolla. Autoa ei saa AJAA, ennen kuin ostaa. Hah hah.
        Kun itse tuolla kävin ajattelin, että osasyy taitaa olla makaronin vetelät myyjät, jotka ei jaksa siirtää autoja pois tieltä hallissa tai sitten jokin "muu syy".

        Ducato-miehelle: Kannatta prässätä ja uhata vaikka kuluttaja-asiamiehellä. Tutulla ainakin Veholaisten mieli muuttui aivan vastaavassa tilanteessa, jossa mersun tuuletin hitsasi kiinni autoa ajaessa liikkestä kotiin. Aluksi ei olisi millään halunnut maksaa, mutta kyllä uhkailujen jälkeen pää kääntyi.

        kuluttajan suojat kun on yritysten välisestä kaupasta.


      • talant
        Riku_Rikasmies kirjoitti:

        Miltä tuntuu olla KÖYHÄ!!! Köyhät itkee!!!!

        Itte en ostais käytettyä edes painajaisissa. Köyhät ostaa käytettyä paskaa ja itkee ku ne laukee alle...

        :DD

        Hai pankista lainaa ja korjaa sillä. Ai niin, mut ei ne persaukisille edes lainaa ;D

        ....kun naurattaa. Totta, vahingonilo se on paras ilo, sanotaan hra Rikasmies. Rahalla saa ja hevosella pääsee - tällä hetkellä muuten paremmin kuin autolla (onneksi löytyy molempia).

        Kysehän meidän kohdalla ainakin on siitä, että kun auto ostetaan (vaikkakin niiiin helevetin vanha ja aivan saakelin halapa) autoliikkeestä, odotetaan tietynlaista vastuuta ja jopa takuuta TAI ainakin asiallista asiakaspalveluasennetta tämän tyyppisissä tapauksissa. Tuskimpa ainakaan MINUN tahi muun ostajaehdokkaan sitä autoa annetaan autoliikken puolesta ennen ostoa purkaa osiin ja syynätä mikroskoopilla (vai saako jonkun autoliikkeen autoille näin tehdä?). Kyllä se vaan on niin, että jos myyjä myy ehjän auton ja ottaa siitä ehjän auton hinnan, on kyseisenlaisissa tapauksissa vastattava asiasta.

        Ja autolla ajettu 270tkm.


      • 23
        talant kirjoitti:

        ....kun naurattaa. Totta, vahingonilo se on paras ilo, sanotaan hra Rikasmies. Rahalla saa ja hevosella pääsee - tällä hetkellä muuten paremmin kuin autolla (onneksi löytyy molempia).

        Kysehän meidän kohdalla ainakin on siitä, että kun auto ostetaan (vaikkakin niiiin helevetin vanha ja aivan saakelin halapa) autoliikkeestä, odotetaan tietynlaista vastuuta ja jopa takuuta TAI ainakin asiallista asiakaspalveluasennetta tämän tyyppisissä tapauksissa. Tuskimpa ainakaan MINUN tahi muun ostajaehdokkaan sitä autoa annetaan autoliikken puolesta ennen ostoa purkaa osiin ja syynätä mikroskoopilla (vai saako jonkun autoliikkeen autoille näin tehdä?). Kyllä se vaan on niin, että jos myyjä myy ehjän auton ja ottaa siitä ehjän auton hinnan, on kyseisenlaisissa tapauksissa vastattava asiasta.

        Ja autolla ajettu 270tkm.

        Suosittelen tutustumaan kuluttajasuojalakiin ja miten sitä sovelletaan. Uudessa autossa on tehtaan takuu ja käytetyssä autossa jossa on takuu mennyt umpeen, niin ei ole liikkeestäkään myytäessä mitään takuuta, ellei myyjäliike sitä erikseen halua antaa. Kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu ei sisällä mitään normaaliin kulumiseen liittyviä osia. Virhettä määriteltäessä otetaan myös huomioon auton kauppahinta ajetut kilometrit ja ikä. Eli toisin sanoen todennäköisesti joudut kaikessa rauhassa maksaamaan remontin itse.


      • Nahka_Albert
        23 kirjoitti:

        Suosittelen tutustumaan kuluttajasuojalakiin ja miten sitä sovelletaan. Uudessa autossa on tehtaan takuu ja käytetyssä autossa jossa on takuu mennyt umpeen, niin ei ole liikkeestäkään myytäessä mitään takuuta, ellei myyjäliike sitä erikseen halua antaa. Kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu ei sisällä mitään normaaliin kulumiseen liittyviä osia. Virhettä määriteltäessä otetaan myös huomioon auton kauppahinta ajetut kilometrit ja ikä. Eli toisin sanoen todennäköisesti joudut kaikessa rauhassa maksaamaan remontin itse.

        Nimimerkki 23 puhuu asiaa. Takuuta ei ole olemassa. On vain kuluttajasuojalain määrittämä kuuden kuukauden virhevastuu, joka käsittää normaalin kulumisen ulkopuoliset osat.

        Jos sinulta sitä rahaa löytyy, niin miksi edes riitelet vaivaisesta parista tonnista? Rahamiehet ei moista tee. Ja toisekseen, luuletko että asiaasi edistää itkeä tapahtuneesta keskustelupalstoilla? Aika ämmämäistä puuhaa, jos suoraan sanotaan. Kannattaisi itkeä vasta sitten, kun päätöksiä on tehty.

        Autosi on muuten sellaisissa kilometreissä, että omaan nilkkaan kopsahti tämä remontti. Edes huippujuristiystäväsi ei voi tämän maan lakia muuttaa. Lycka till ja toivottavasti autoliike laittaa sinut edesvastuuseen liiketoimintaa vahingoittavasta kirjoittelusta. Voi tulla pumppurempasta hyvinkin kallista...


      • talant
        Nahka_Albert kirjoitti:

        Nimimerkki 23 puhuu asiaa. Takuuta ei ole olemassa. On vain kuluttajasuojalain määrittämä kuuden kuukauden virhevastuu, joka käsittää normaalin kulumisen ulkopuoliset osat.

        Jos sinulta sitä rahaa löytyy, niin miksi edes riitelet vaivaisesta parista tonnista? Rahamiehet ei moista tee. Ja toisekseen, luuletko että asiaasi edistää itkeä tapahtuneesta keskustelupalstoilla? Aika ämmämäistä puuhaa, jos suoraan sanotaan. Kannattaisi itkeä vasta sitten, kun päätöksiä on tehty.

        Autosi on muuten sellaisissa kilometreissä, että omaan nilkkaan kopsahti tämä remontti. Edes huippujuristiystäväsi ei voi tämän maan lakia muuttaa. Lycka till ja toivottavasti autoliike laittaa sinut edesvastuuseen liiketoimintaa vahingoittavasta kirjoittelusta. Voi tulla pumppurempasta hyvinkin kallista...

        Taitaa olla nahka alpertti ihan liikkeen omia poikia ;-) . Minäpä en ole kirjoittanut sanaakaan mikä ei pitäisi paikkaansa :-b.

        Juu, kyllä ehdottomasti kirjoitin tänne nimenomaan sen takia että oletan että tämä nimenomainen kirjoitus VARMASTI edistää asiaani :-D . Ihan sattumalta googletin onkohan muilla mahdollisesti vastaavia kokemuksia Ricen Oy:stä - ja niitähän löytyi. Pahoittelen suunnattomasti että kirjoitin tänne keskustelupalstalle, eiväthän nämä toki ole missään tapauksessa kirjoitteluun saatikka kokemuksien tahi mielipiteiden kirjoitteluihin tarkoitettuja foorumeita - small talkia näillä kuuluu harrastaa.

        Noh, ehkä minun kokemukseni saa jonkun autonostoa suunnittelevan ottamaan muutaman asian huomioon.

        Ja tiedoksesi Suomi on vapaa maa mielipiteiden ja kokemusten ilmaisemiseen. Mikäli sinäkin koet että tarinani on niin krouvi, että se vahingoittaisi yrityksen liiketoimintaa, tiedoksesi, tapahtumien kulku on mennyt yksi yhteen juuri näin - eli erittäin röyhkeästi on autoliike tähän mennessä toiminut asiassa. Meille on kerrottu että eurollakaan ei tulla vastaan.

        Mikäli ihme tapahtuu ja autoliike ilmoittautuu ns. kunnialliseksi ja luotettavaksi ammattilaiseksi ottamalla vastuuta, tulen ehdottomasti ilmoittamaan siitä täällä. Se ei kuitenkaan muuta millään lailla sitä, miten asiaa on tähän asti heidän puoleltaan hoidettu. Tosin, mikäli asenne muuttuu ja tulevat järkiinsä, lupaan olla hieman vähemmän katkera touhusta ensialkuun.

        Ai niin, rupeankin välittömästi väsäämään herjauskannetta moisesta ämmittelystä, varo vaan! ;-)


      • Nahka_Albert
        talant kirjoitti:

        Taitaa olla nahka alpertti ihan liikkeen omia poikia ;-) . Minäpä en ole kirjoittanut sanaakaan mikä ei pitäisi paikkaansa :-b.

        Juu, kyllä ehdottomasti kirjoitin tänne nimenomaan sen takia että oletan että tämä nimenomainen kirjoitus VARMASTI edistää asiaani :-D . Ihan sattumalta googletin onkohan muilla mahdollisesti vastaavia kokemuksia Ricen Oy:stä - ja niitähän löytyi. Pahoittelen suunnattomasti että kirjoitin tänne keskustelupalstalle, eiväthän nämä toki ole missään tapauksessa kirjoitteluun saatikka kokemuksien tahi mielipiteiden kirjoitteluihin tarkoitettuja foorumeita - small talkia näillä kuuluu harrastaa.

        Noh, ehkä minun kokemukseni saa jonkun autonostoa suunnittelevan ottamaan muutaman asian huomioon.

        Ja tiedoksesi Suomi on vapaa maa mielipiteiden ja kokemusten ilmaisemiseen. Mikäli sinäkin koet että tarinani on niin krouvi, että se vahingoittaisi yrityksen liiketoimintaa, tiedoksesi, tapahtumien kulku on mennyt yksi yhteen juuri näin - eli erittäin röyhkeästi on autoliike tähän mennessä toiminut asiassa. Meille on kerrottu että eurollakaan ei tulla vastaan.

        Mikäli ihme tapahtuu ja autoliike ilmoittautuu ns. kunnialliseksi ja luotettavaksi ammattilaiseksi ottamalla vastuuta, tulen ehdottomasti ilmoittamaan siitä täällä. Se ei kuitenkaan muuta millään lailla sitä, miten asiaa on tähän asti heidän puoleltaan hoidettu. Tosin, mikäli asenne muuttuu ja tulevat järkiinsä, lupaan olla hieman vähemmän katkera touhusta ensialkuun.

        Ai niin, rupeankin välittömästi väsäämään herjauskannetta moisesta ämmittelystä, varo vaan! ;-)

        "Taitaa olla nahka alpertti ihan liikkeen omia poikia ;-) . Minäpä en ole kirjoittanut sanaakaan mikä ei pitäisi paikkaansa :-b."

        Vai että liikkeen omia poikia. Me voimme vaikka tavata kasvotusten. Voitpahan todentaa minut liikkeen ulkopuoliseksi henkilöksi.

        "Juu, kyllä ehdottomasti kirjoitin tänne nimenomaan sen takia että oletan että tämä nimenomainen kirjoitus VARMASTI edistää asiaani :-D . Ihan sattumalta googletin onkohan muilla mahdollisesti vastaavia kokemuksia Ricen Oy:stä - ja niitähän löytyi. Pahoittelen suunnattomasti että kirjoitin tänne keskustelupalstalle, eiväthän nämä toki ole missään tapauksessa kirjoitteluun saatikka kokemuksien tahi mielipiteiden kirjoitteluihin tarkoitettuja foorumeita - small talkia näillä kuuluu harrastaa."

        Jos tämän nyt näet oikeaksi foorumiksi hoitaa asiaa, niin se on sinun oikeutesi. Itse kirjoittelisin tapahtuneesta vasta lopullisen ratkaisun tultua, en kesken prosessin. No mutta kukin tyylillään. Sinun pitää kuitenkin muistaa, että keskustelupalstoille kirjoittelusta voi joutua vastuuseen. Tästähän on Suomessa jo useampi esimerkki.

        "Noh, ehkä minun kokemukseni saa jonkun autonostoa suunnittelevan ottamaan muutaman asian huomioon."

        Niin minkä asian? Olet siis sitä mieltä, että autoliike on nämä viat siihen itse aiheuttanut? Vai oletko kenties sitä mieltä, että autoliike josta auton ostit ei ole koskaan korjannut/tule koskaan korjaamaan yhdenkään asiakkaan autossa olevia vikoja? Luultavati autoliike toimii juuri niin kuin laki sanoo. Onneksi sinun ei tarvitse tapella itse autoliikettä vastaan, vaan tässä välissä voidaan hyödyntää kuluttaja-asiamiestä.

        "Ja tiedoksesi Suomi on vapaa maa mielipiteiden ja kokemusten ilmaisemiseen. Mikäli sinäkin koet että tarinani on niin krouvi, että se vahingoittaisi yrityksen liiketoimintaa, tiedoksesi, tapahtumien kulku on mennyt yksi yhteen juuri näin - eli erittäin röyhkeästi on autoliike tähän mennessä toiminut asiassa. Meille on kerrottu että eurollakaan ei tulla vastaan."

        Ainahan tarinat menevät juuri kuten asiakas sanoo. Jep jep. Asiakas on oman kertomansa perusteella aina kielenkäytöllisesti korrekti, osaa esittää asiansa maltilla, ymmärtää myös hänen omat vastuunsa ja velvotteensa loppuun ajettuun autoon...Ja sitten mä heräsin.

        "Mikäli ihme tapahtuu ja autoliike ilmoittautuu ns. kunnialliseksi ja luotettavaksi ammattilaiseksi ottamalla vastuuta, tulen ehdottomasti ilmoittamaan siitä täällä. Se ei kuitenkaan muuta millään lailla sitä, miten asiaa on tähän asti heidän puoleltaan hoidettu. Tosin, mikäli asenne muuttuu ja tulevat järkiinsä, lupaan olla hieman vähemmän katkera touhusta ensialkuun."

        Mitä odotat autoliikkeeltä? Koko remontin korjaamista? Et tule ikinä saamaan tätä tahtoa läpi. Autossasi on niin rajusti noita kilometrejä, että vääjäämättä siitä alkaa osia paukkua. Miksi muuten edes ostit tuollaisen loppuunajetun rottelon? Olisiko ollut fiksua ostaa auto, jossa on reilu 100 tkm:ä mittarissa tuon nykyisen 270 tkm:n sijaan?

        "Ai niin, rupeankin välittömästi väsäämään herjauskannetta moisesta ämmittelystä, varo vaan! ;-) "

        Jos siltä tuntuu, niin pakkohan se on näin toimia.


      • 23
        talant kirjoitti:

        Taitaa olla nahka alpertti ihan liikkeen omia poikia ;-) . Minäpä en ole kirjoittanut sanaakaan mikä ei pitäisi paikkaansa :-b.

        Juu, kyllä ehdottomasti kirjoitin tänne nimenomaan sen takia että oletan että tämä nimenomainen kirjoitus VARMASTI edistää asiaani :-D . Ihan sattumalta googletin onkohan muilla mahdollisesti vastaavia kokemuksia Ricen Oy:stä - ja niitähän löytyi. Pahoittelen suunnattomasti että kirjoitin tänne keskustelupalstalle, eiväthän nämä toki ole missään tapauksessa kirjoitteluun saatikka kokemuksien tahi mielipiteiden kirjoitteluihin tarkoitettuja foorumeita - small talkia näillä kuuluu harrastaa.

        Noh, ehkä minun kokemukseni saa jonkun autonostoa suunnittelevan ottamaan muutaman asian huomioon.

        Ja tiedoksesi Suomi on vapaa maa mielipiteiden ja kokemusten ilmaisemiseen. Mikäli sinäkin koet että tarinani on niin krouvi, että se vahingoittaisi yrityksen liiketoimintaa, tiedoksesi, tapahtumien kulku on mennyt yksi yhteen juuri näin - eli erittäin röyhkeästi on autoliike tähän mennessä toiminut asiassa. Meille on kerrottu että eurollakaan ei tulla vastaan.

        Mikäli ihme tapahtuu ja autoliike ilmoittautuu ns. kunnialliseksi ja luotettavaksi ammattilaiseksi ottamalla vastuuta, tulen ehdottomasti ilmoittamaan siitä täällä. Se ei kuitenkaan muuta millään lailla sitä, miten asiaa on tähän asti heidän puoleltaan hoidettu. Tosin, mikäli asenne muuttuu ja tulevat järkiinsä, lupaan olla hieman vähemmän katkera touhusta ensialkuun.

        Ai niin, rupeankin välittömästi väsäämään herjauskannetta moisesta ämmittelystä, varo vaan! ;-)

        "Mikäli ihme tapahtuu ja autoliike ilmoittautuu ns. kunnialliseksi ja luotettavaksi ammattilaiseksi ottamalla vastuuta"

        Väitänpä ettei ole olemassa ns. kunniallista ja luotettavaa ammattilaista, joka alkaisi makselemaan sellaisista korjauksista mikä ei heille kuuluisi. Liike-elämä toimii näin, ja itseasiassa et sinäkään ala maksamaan sellaisia laskuja mitkä eivät sinulle kuulu, jos et kerran ole juridisesti siihen mitenkään velvollinen....


      • talant
        Nahka_Albert kirjoitti:

        "Taitaa olla nahka alpertti ihan liikkeen omia poikia ;-) . Minäpä en ole kirjoittanut sanaakaan mikä ei pitäisi paikkaansa :-b."

        Vai että liikkeen omia poikia. Me voimme vaikka tavata kasvotusten. Voitpahan todentaa minut liikkeen ulkopuoliseksi henkilöksi.

        "Juu, kyllä ehdottomasti kirjoitin tänne nimenomaan sen takia että oletan että tämä nimenomainen kirjoitus VARMASTI edistää asiaani :-D . Ihan sattumalta googletin onkohan muilla mahdollisesti vastaavia kokemuksia Ricen Oy:stä - ja niitähän löytyi. Pahoittelen suunnattomasti että kirjoitin tänne keskustelupalstalle, eiväthän nämä toki ole missään tapauksessa kirjoitteluun saatikka kokemuksien tahi mielipiteiden kirjoitteluihin tarkoitettuja foorumeita - small talkia näillä kuuluu harrastaa."

        Jos tämän nyt näet oikeaksi foorumiksi hoitaa asiaa, niin se on sinun oikeutesi. Itse kirjoittelisin tapahtuneesta vasta lopullisen ratkaisun tultua, en kesken prosessin. No mutta kukin tyylillään. Sinun pitää kuitenkin muistaa, että keskustelupalstoille kirjoittelusta voi joutua vastuuseen. Tästähän on Suomessa jo useampi esimerkki.

        "Noh, ehkä minun kokemukseni saa jonkun autonostoa suunnittelevan ottamaan muutaman asian huomioon."

        Niin minkä asian? Olet siis sitä mieltä, että autoliike on nämä viat siihen itse aiheuttanut? Vai oletko kenties sitä mieltä, että autoliike josta auton ostit ei ole koskaan korjannut/tule koskaan korjaamaan yhdenkään asiakkaan autossa olevia vikoja? Luultavati autoliike toimii juuri niin kuin laki sanoo. Onneksi sinun ei tarvitse tapella itse autoliikettä vastaan, vaan tässä välissä voidaan hyödyntää kuluttaja-asiamiestä.

        "Ja tiedoksesi Suomi on vapaa maa mielipiteiden ja kokemusten ilmaisemiseen. Mikäli sinäkin koet että tarinani on niin krouvi, että se vahingoittaisi yrityksen liiketoimintaa, tiedoksesi, tapahtumien kulku on mennyt yksi yhteen juuri näin - eli erittäin röyhkeästi on autoliike tähän mennessä toiminut asiassa. Meille on kerrottu että eurollakaan ei tulla vastaan."

        Ainahan tarinat menevät juuri kuten asiakas sanoo. Jep jep. Asiakas on oman kertomansa perusteella aina kielenkäytöllisesti korrekti, osaa esittää asiansa maltilla, ymmärtää myös hänen omat vastuunsa ja velvotteensa loppuun ajettuun autoon...Ja sitten mä heräsin.

        "Mikäli ihme tapahtuu ja autoliike ilmoittautuu ns. kunnialliseksi ja luotettavaksi ammattilaiseksi ottamalla vastuuta, tulen ehdottomasti ilmoittamaan siitä täällä. Se ei kuitenkaan muuta millään lailla sitä, miten asiaa on tähän asti heidän puoleltaan hoidettu. Tosin, mikäli asenne muuttuu ja tulevat järkiinsä, lupaan olla hieman vähemmän katkera touhusta ensialkuun."

        Mitä odotat autoliikkeeltä? Koko remontin korjaamista? Et tule ikinä saamaan tätä tahtoa läpi. Autossasi on niin rajusti noita kilometrejä, että vääjäämättä siitä alkaa osia paukkua. Miksi muuten edes ostit tuollaisen loppuunajetun rottelon? Olisiko ollut fiksua ostaa auto, jossa on reilu 100 tkm:ä mittarissa tuon nykyisen 270 tkm:n sijaan?

        "Ai niin, rupeankin välittömästi väsäämään herjauskannetta moisesta ämmittelystä, varo vaan! ;-) "

        Jos siltä tuntuu, niin pakkohan se on näin toimia.

        ...olisi erittäin mielenkiintoista tietää mistä hra Nahka on saanut päähänsä ettei asiaa olisi liikkeen puolesta loppuun käsitelty?? Oletko varma ettet ole "liikkeen omia poikia"? Olen nimenomaan kertonut mikä oli päätös liikkeen puolelta asiaan - "ei korvata mtn koska on kuluva osa, siinä se".. Ja tämä päätös kera epäammattimaisen asenteen ja olemattoman asiakaspalvelualttiuden ei minua yksinkertaisesti tyydytä, enkä purematta asiaa niele.

        Ja mitäköhän laitonta mahtaa olla totuudenmukaisen tilanteen kertomisella - viestiketjun aloittaja nimenomaan kyselee kokemuksia Ricen Oy:stä. Tässä olette saaneet tutustua minun hlökohtaiseen kokemukseeni heistä. Toistan nyt vielä edellistä viestiäni, jotta ei jäisi epäselväksi sinullekaan - en ole pelmahtanut tälle foorumille "hoitamaan asiaa" vaan antamaan tiedoksi kohdallani toteutuneen menettelyn Ricen Oy:ssä asioidessani.

        Kas kun et ole toteuttanut sisäistä poliisiasi aiemmin tämän keskustelun ketjussa, kun kärkeviäkin mielipiteitä ja rouheita tarinoita liikkeestä on jaettu. Taitaa olla jtn hampaankolossa naissukupuolta kohtaan. :-) Tekstisi sisältö kertoo kaiken. Toivottavasti et tosiaan ole minkään sortin autokauppias, (tai muukaan asiakaspalvelija) koska asennettahan ei tunnetusti voida kellekään kouluttaa.

        Oho, nyt herjaat jo autoanikin rotteloksi, siitä vasta nokistun ja kanteen nostan :-D.

        Ja pettymykseksesi en koe minkäänlaista tarvetta tavata sinua, enkä edes jatkaa erikoista aloittamaasi väittelyä asiasta.

        Kuten todettua, lupaan tulla tänne (eritoten sinun kiusaksesi) kertomaan, mikäli asiassa tapahtuu käänteitä.


      • 23

        Jos viestisi oli tarkoitettu minulle, niin voinpa sanoa etten ole autokauppias enkä edes tunne kyseessä olevaa liikettä. Otin vain kantaa tähän 270tkm ajetun audin tapaukseen, missä oli polttoaineen syöttöpumppu mennyt ja oman "tietämykseni" ja näkemykseni on se että auton ostanut joutunee sen maksamaan itse ja se on siis näkemykseni asiasta. Yleisesti ottaen asioihin on turha suhtautua tunne pitoisesti vaan keskittyä vain siihen miten asia menee juridisesti.

        Seuraavasta linkistä voitte itse käydä penkomassa lisää tietoa.
        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/auton-ostaminen/kaytetty-auto/


      • Nahka_Albert
        talant kirjoitti:

        ...olisi erittäin mielenkiintoista tietää mistä hra Nahka on saanut päähänsä ettei asiaa olisi liikkeen puolesta loppuun käsitelty?? Oletko varma ettet ole "liikkeen omia poikia"? Olen nimenomaan kertonut mikä oli päätös liikkeen puolelta asiaan - "ei korvata mtn koska on kuluva osa, siinä se".. Ja tämä päätös kera epäammattimaisen asenteen ja olemattoman asiakaspalvelualttiuden ei minua yksinkertaisesti tyydytä, enkä purematta asiaa niele.

        Ja mitäköhän laitonta mahtaa olla totuudenmukaisen tilanteen kertomisella - viestiketjun aloittaja nimenomaan kyselee kokemuksia Ricen Oy:stä. Tässä olette saaneet tutustua minun hlökohtaiseen kokemukseeni heistä. Toistan nyt vielä edellistä viestiäni, jotta ei jäisi epäselväksi sinullekaan - en ole pelmahtanut tälle foorumille "hoitamaan asiaa" vaan antamaan tiedoksi kohdallani toteutuneen menettelyn Ricen Oy:ssä asioidessani.

        Kas kun et ole toteuttanut sisäistä poliisiasi aiemmin tämän keskustelun ketjussa, kun kärkeviäkin mielipiteitä ja rouheita tarinoita liikkeestä on jaettu. Taitaa olla jtn hampaankolossa naissukupuolta kohtaan. :-) Tekstisi sisältö kertoo kaiken. Toivottavasti et tosiaan ole minkään sortin autokauppias, (tai muukaan asiakaspalvelija) koska asennettahan ei tunnetusti voida kellekään kouluttaa.

        Oho, nyt herjaat jo autoanikin rotteloksi, siitä vasta nokistun ja kanteen nostan :-D.

        Ja pettymykseksesi en koe minkäänlaista tarvetta tavata sinua, enkä edes jatkaa erikoista aloittamaasi väittelyä asiasta.

        Kuten todettua, lupaan tulla tänne (eritoten sinun kiusaksesi) kertomaan, mikäli asiassa tapahtuu käänteitä.

        "...olisi erittäin mielenkiintoista tietää mistä hra Nahka on saanut päähänsä ettei asiaa olisi liikkeen puolesta loppuun käsitelty?? Oletko varma ettet ole "liikkeen omia poikia"? Olen nimenomaan kertonut mikä oli päätös liikkeen puolelta asiaan"

        Haha, "oletko varma"...Kyllä minä kokolailla tiedän mitä työkseni teen. Itsehän toitotat täällä, että asia ei ole loppuunkäsitelty. Jos se ei mielestäsi ole loppuunkäsitelty, niin se ei sitten ole. Luonnollisesti myyjäliike tekee oman vastineensa sinun vaatimuksiisi. Oletko lähestynyt heitä kirjallisesti?

        Jos haluat nähdä minut kyseisen autoliikkeen myyjänä, niin näe sitten. Tule maanantaina minua liikkeeseen moikkaamaan. Nimimerkki 23 on sitten luultavasti kolleegani.

        "Kas kun et ole toteuttanut sisäistä poliisiasi aiemmin tämän keskustelun ketjussa, kun kärkeviäkin mielipiteitä ja rouheita tarinoita liikkeestä on jaettu. Taitaa olla jtn hampaankolossa naissukupuolta kohtaan. :-) Tekstisi sisältö kertoo kaiken. Toivottavasti et tosiaan ole minkään sortin autokauppias, (tai muukaan asiakaspalvelija) koska asennettahan ei tunnetusti voida kellekään kouluttaa."

        Eihän se minun asiani ole vahtia toisista yrityksistä kirjoitettua tekstiä. Jos omasta yrityksestäni kirjoitettaisiin näin kuten tällä keskustelupalstalla autoliikkeistä, nostaisin varmasti metelin.

        Itse toimin B2B-puolella yrittäjänä, joten minun ei tarvitse setviä yritykseeni suunnattuja reklamaatioita suomi24-palstalla. Kuluttajille olen myynyt tuotteita monta vuotta nuoruudessani (autoja, asuntoja, vaatteita). Olen siis ollut asiakaspalvelutehtävissä. Asiakaspalvelussa täytyykin pitää järki mukana. Asiakas ei todellakaan ole aina oikeassa. Asiakas ei todellakaan tiedä hänen oikeusturvaansa.

        "Ja pettymykseksesi en koe minkäänlaista tarvetta tavata sinua, enkä edes jatkaa erikoista aloittamaasi väittelyä asiasta."

        Asia selvä.

        "Kuten todettua, lupaan tulla tänne (eritoten sinun kiusaksesi) kertomaan, mikäli asiassa tapahtuu käänteitä."

        Tule toki. Katsotaan sitten, kumpi oli oikeassa. Sen takana seison edelleen, että et todellakaan onnistu kustantamaan koko remonttia autoliikkeellä.


      • 23
        Nahka_Albert kirjoitti:

        "...olisi erittäin mielenkiintoista tietää mistä hra Nahka on saanut päähänsä ettei asiaa olisi liikkeen puolesta loppuun käsitelty?? Oletko varma ettet ole "liikkeen omia poikia"? Olen nimenomaan kertonut mikä oli päätös liikkeen puolelta asiaan"

        Haha, "oletko varma"...Kyllä minä kokolailla tiedän mitä työkseni teen. Itsehän toitotat täällä, että asia ei ole loppuunkäsitelty. Jos se ei mielestäsi ole loppuunkäsitelty, niin se ei sitten ole. Luonnollisesti myyjäliike tekee oman vastineensa sinun vaatimuksiisi. Oletko lähestynyt heitä kirjallisesti?

        Jos haluat nähdä minut kyseisen autoliikkeen myyjänä, niin näe sitten. Tule maanantaina minua liikkeeseen moikkaamaan. Nimimerkki 23 on sitten luultavasti kolleegani.

        "Kas kun et ole toteuttanut sisäistä poliisiasi aiemmin tämän keskustelun ketjussa, kun kärkeviäkin mielipiteitä ja rouheita tarinoita liikkeestä on jaettu. Taitaa olla jtn hampaankolossa naissukupuolta kohtaan. :-) Tekstisi sisältö kertoo kaiken. Toivottavasti et tosiaan ole minkään sortin autokauppias, (tai muukaan asiakaspalvelija) koska asennettahan ei tunnetusti voida kellekään kouluttaa."

        Eihän se minun asiani ole vahtia toisista yrityksistä kirjoitettua tekstiä. Jos omasta yrityksestäni kirjoitettaisiin näin kuten tällä keskustelupalstalla autoliikkeistä, nostaisin varmasti metelin.

        Itse toimin B2B-puolella yrittäjänä, joten minun ei tarvitse setviä yritykseeni suunnattuja reklamaatioita suomi24-palstalla. Kuluttajille olen myynyt tuotteita monta vuotta nuoruudessani (autoja, asuntoja, vaatteita). Olen siis ollut asiakaspalvelutehtävissä. Asiakaspalvelussa täytyykin pitää järki mukana. Asiakas ei todellakaan ole aina oikeassa. Asiakas ei todellakaan tiedä hänen oikeusturvaansa.

        "Ja pettymykseksesi en koe minkäänlaista tarvetta tavata sinua, enkä edes jatkaa erikoista aloittamaasi väittelyä asiasta."

        Asia selvä.

        "Kuten todettua, lupaan tulla tänne (eritoten sinun kiusaksesi) kertomaan, mikäli asiassa tapahtuu käänteitä."

        Tule toki. Katsotaan sitten, kumpi oli oikeassa. Sen takana seison edelleen, että et todellakaan onnistu kustantamaan koko remonttia autoliikkeellä.

        Lainaus:
        Esimerkkejä käytetyn auton kaupassa esiintyvistä virhetilanteista


      • 23

      • 23

      • koijarit kuriin
        Nahka_Albert kirjoitti:

        Nimimerkki 23 puhuu asiaa. Takuuta ei ole olemassa. On vain kuluttajasuojalain määrittämä kuuden kuukauden virhevastuu, joka käsittää normaalin kulumisen ulkopuoliset osat.

        Jos sinulta sitä rahaa löytyy, niin miksi edes riitelet vaivaisesta parista tonnista? Rahamiehet ei moista tee. Ja toisekseen, luuletko että asiaasi edistää itkeä tapahtuneesta keskustelupalstoilla? Aika ämmämäistä puuhaa, jos suoraan sanotaan. Kannattaisi itkeä vasta sitten, kun päätöksiä on tehty.

        Autosi on muuten sellaisissa kilometreissä, että omaan nilkkaan kopsahti tämä remontti. Edes huippujuristiystäväsi ei voi tämän maan lakia muuttaa. Lycka till ja toivottavasti autoliike laittaa sinut edesvastuuseen liiketoimintaa vahingoittavasta kirjoittelusta. Voi tulla pumppurempasta hyvinkin kallista...

        https://www.op.fi/op?cid=150517976&srcpl=3


      • Rehti bisnes
        23 kirjoitti:

        Jos viestisi oli tarkoitettu minulle, niin voinpa sanoa etten ole autokauppias enkä edes tunne kyseessä olevaa liikettä. Otin vain kantaa tähän 270tkm ajetun audin tapaukseen, missä oli polttoaineen syöttöpumppu mennyt ja oman "tietämykseni" ja näkemykseni on se että auton ostanut joutunee sen maksamaan itse ja se on siis näkemykseni asiasta. Yleisesti ottaen asioihin on turha suhtautua tunne pitoisesti vaan keskittyä vain siihen miten asia menee juridisesti.

        Seuraavasta linkistä voitte itse käydä penkomassa lisää tietoa.
        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/auton-ostaminen/kaytetty-auto/

        ei ollut sinulle 23nen vaan alpertille, vaikka en kyllä sinultakaan ostaisi käytettyä autoa. Nimimerkkisi taitaa olla = äo:si Ei muussakaan liiketoiminnassa asiakas joudu ottamaan täyttä riskiä toimitetusta (käytetystäkään) tavarasta. Eihän tässäkään tapauksessa välttämättä myyjä yksin ole vastuussa, mutta hyvän liiketoimintaetiikan kannaltakin jo osavastuu on tässä tapuksessa ehdottomasti Apertilla tai siis Ricenillä, vaikka pahasti vaikutta että he ovat kyllä tienneet mitä myyvät. Tosin hänelle etiikka on varmaankin jotain mitä naiset käyttävät salaattiinsa.


      • 23

      • 23
        Rehti bisnes kirjoitti:

        ei ollut sinulle 23nen vaan alpertille, vaikka en kyllä sinultakaan ostaisi käytettyä autoa. Nimimerkkisi taitaa olla = äo:si Ei muussakaan liiketoiminnassa asiakas joudu ottamaan täyttä riskiä toimitetusta (käytetystäkään) tavarasta. Eihän tässäkään tapauksessa välttämättä myyjä yksin ole vastuussa, mutta hyvän liiketoimintaetiikan kannaltakin jo osavastuu on tässä tapuksessa ehdottomasti Apertilla tai siis Ricenillä, vaikka pahasti vaikutta että he ovat kyllä tienneet mitä myyvät. Tosin hänelle etiikka on varmaankin jotain mitä naiset käyttävät salaattiinsa.

        http://www.kuluttajavirasto.fi/File/40232336-3463-43d4-83a2-63b775b50ff3/Virhevastuu ja takuu autokaupassa.pdf

        Esimerkkejä käytetyn auton kaupassa esiintyvistä virhetilanteista
        ja mitä siinä sanotaan esim. vaihdelaatikon rikkoutumisesta.

        Ja mitä tulee siihen minun äo:n, niin se luultavammin on enemmän kuin tuo mainitsemasi 23, mutta koitappa miettiä mikähän mahtaa olla se sinun omasi... No tietämättömyys ei ole aina tyhmyyttä, mutta jo että hyökkäät toista kohtaan, epäilemällä älyykkyyttä osoittaa sen ettet ainakaan riittävän fiksu ole.


      • Nahka_Albert
        Rehti bisnes kirjoitti:

        ei ollut sinulle 23nen vaan alpertille, vaikka en kyllä sinultakaan ostaisi käytettyä autoa. Nimimerkkisi taitaa olla = äo:si Ei muussakaan liiketoiminnassa asiakas joudu ottamaan täyttä riskiä toimitetusta (käytetystäkään) tavarasta. Eihän tässäkään tapauksessa välttämättä myyjä yksin ole vastuussa, mutta hyvän liiketoimintaetiikan kannaltakin jo osavastuu on tässä tapuksessa ehdottomasti Apertilla tai siis Ricenillä, vaikka pahasti vaikutta että he ovat kyllä tienneet mitä myyvät. Tosin hänelle etiikka on varmaankin jotain mitä naiset käyttävät salaattiinsa.

        Selvä. Olen tässä kyseisessä autoliikkeessä töissä. Oletko nyt tyytyväinen? Nyt kun olet saanut tähän mieltäsi askarruttaneeseen kysymykseen haluamasi vastauksen voinemme siirtyä keskustelemaan itse asiasta, eli myyjäliikkeen vastuusta korjata rumilla kilometreillä olevaa autoa.

        Voitko kertoa minulle, kuinka tällainen pumppuvika havaitaan jos auto liikkuu ja käynnistyy? On todella helppo louskuttaa leukoja ties mistä, mutta kun vaaditaan perusteluja väitteille poistutaan nolona takaviistoon. Kerrotki siis kuinka toimivasta autosta voidaan tarkistaa orastava naftapumppuvika.

        Tässä keskustelussa on sellainen tilanne nyt, että allekirjoittanut sekä nimimerkit 23 ja NautilusGold ovat jotensakin perillä autoliikkeen vastuista myytyihin autoihin. Loppu panos ketjussa on tietämättömien ihmisten "asiantuntijakommentteja" sekä perusteettomia vaatimuksia.

        Toivon sydämestäni, että nimimerkki talant saa autonsa kuntoon. Joko myyjäliikkeen avustuksella tai ilman. Itse ottaisin talantin tilanteessa kuluttaja-asiamiehen tätä tilannetta ratkomaan. Ehkä niin sekä myyjäliike että asiakas löytävät molempia osapuolia tyydyttävän ratkaisun. Kiukuttelu keskustelupalstalla ei autoa korjaa. Se on ainakin yksi ja varma asia.


      • Pois pilvilinnoista
        koijarit kuriin kirjoitti:

        https://www.op.fi/op?cid=150517976&srcpl=3

        autolla on ajettu yli 200tkm -ja joku osa hajoaa sen jälkeen. Vaikka 1 päivä kaupanteon jälkeen. Sorry, näin se vaan on kulutajasuojalautakunnankin mukaan. Linkit aikaisemmissa keskusteluissa vaihdelaatikkoremppaan kannattaa lukea. Päätökset ovat faktaa -OP linkin takana mielipiteitä.


      • 23
        Pois pilvilinnoista kirjoitti:

        autolla on ajettu yli 200tkm -ja joku osa hajoaa sen jälkeen. Vaikka 1 päivä kaupanteon jälkeen. Sorry, näin se vaan on kulutajasuojalautakunnankin mukaan. Linkit aikaisemmissa keskusteluissa vaihdelaatikkoremppaan kannattaa lukea. Päätökset ovat faktaa -OP linkin takana mielipiteitä.

        http://www.kuluttajariita.fi/lautakunnan-ratkaisuja/?action=read&id=686

        http://www.kuluttajariita.fi/lautakunnan-ratkaisuja/?action=read&id=364

        Voisi siitä hiukan mennä myyjänkin piikkiin.


      • 23
        23 kirjoitti:

        http://www.kuluttajariita.fi/lautakunnan-ratkaisuja/?action=read&id=686

        http://www.kuluttajariita.fi/lautakunnan-ratkaisuja/?action=read&id=364

        Voisi siitä hiukan mennä myyjänkin piikkiin.

        vastaa: Ei kyllä men myyjän piikkiin ei. Se on tietysti eri asia jos myyjä hyvää hyvyyttään haluaa jotenkin osallistua. Tapaus kakkosta minkä tuossa laitoit, niin ei voi verrata mitenkään tähän polttoaineen syöttöpumpun hajoamiseen. Syöttöpumppulla kun ei pitäisi olla mitään vakituista huolto-ohjelman mukaisia toimenpiteitä.


      • ...
        NautilusGold kirjoitti:

        Tarinoitahan aina liikkuu, mutta mikä on totuus? Itse en luota sitten yhtäkään vähää, että tämä case Ducato menisi täysin asiakkaan kertoman mukaan. Aina jotain jää kertomatta.

        Ja toisekseen miksi ostaa auton niin kovalla rahalla, että ei ole sitä varaa sitten korjata. Ei auton omistamiseen kuulu pelkästään sen ostaminen. Siihen kuuluu luonnollisena osana myös sen korjaaminen. Nyt tuli korjaamisen paikka ja rahat finaalissa. Kenen syy?

        NautilusGold: Kyllä se kauppa aikalailla näin meni.

        Rahat eivät ole finaalissa.Olen korjannut vian mutta ei kaupankäynnin ihan näin pitäisi mennä että kun autokauppias huomaa että auton lämmitin rikki niin auto sisälle jotta asiakas ei huomaisi vikaa koeajolla. lopuksi lupaukset että autossa ei ole mitään vikaa.
        Olisin voinut korjauttaa vian heti mutta ensimmäisistä puheluista sain ymmärtää että autokauppa voisi olla valmis korjaamaan sen mutta se kaikki taisi oli vain viivytystä.
        Ja mitenkä voi olla mahd. että myyjä sanoo että hänellä ei ole valtuuksia päättää korjauksesta----> soitto omistajalle joka sanoi että oli antanut valtuudet myyjille eikä voi ylittää niitä---> vasta tämän jälkeen myyjä sanoi että ei korvaa...


      • kakskolomonen

        Voitaisiin kuitenkin todeta että laatu maksaa aina tavalla tai toisella, jonka maksaja on asiakas tavalla tai toisella. Kauppiaalla on oikeuksia ja velvollisuuksia, mutta NIIN ON ASIAKKAALLAKIN ja kummankin oikeusturvaan vaikuttaa laki.
        Asiakas löytää aina itsensä ongelmien keskeltä omaa laiskuuttaan, tyhmyyttään, tietämättömyyttään tai rahattomuuttaan, ÄÄRIMMÄISEN HARVOIN huijauksen takia. Sen takia olisi kuitenkin tärkeää ettette täälläkään hauku ketään huijariksi, jos kerran sellaista ei ole oikeasti (juridisesti) tapahtunut. ( Kukapa haluaisi tulla haastetuksi oikeuteen kunnian loukkauksen takia).

        Yhteiskunta jossa kaikki olisi vastuu ja velvollisuus vain myyjällä tarkoittaisi myös sitä että suurimmalla osalla asiakkaista ei olisi varaa ostaa autoa olleenkaan, eli asiakas maksaa tavalla tai toisella.

        Ottakaa asioista etukäteen selvää, sivistäkää itseänne.


        T: Ei sitten minkään sortin kauppias muuten vaan realisti


      • lainoppinut
        kakskolomonen kirjoitti:

        Voitaisiin kuitenkin todeta että laatu maksaa aina tavalla tai toisella, jonka maksaja on asiakas tavalla tai toisella. Kauppiaalla on oikeuksia ja velvollisuuksia, mutta NIIN ON ASIAKKAALLAKIN ja kummankin oikeusturvaan vaikuttaa laki.
        Asiakas löytää aina itsensä ongelmien keskeltä omaa laiskuuttaan, tyhmyyttään, tietämättömyyttään tai rahattomuuttaan, ÄÄRIMMÄISEN HARVOIN huijauksen takia. Sen takia olisi kuitenkin tärkeää ettette täälläkään hauku ketään huijariksi, jos kerran sellaista ei ole oikeasti (juridisesti) tapahtunut. ( Kukapa haluaisi tulla haastetuksi oikeuteen kunnian loukkauksen takia).

        Yhteiskunta jossa kaikki olisi vastuu ja velvollisuus vain myyjällä tarkoittaisi myös sitä että suurimmalla osalla asiakkaista ei olisi varaa ostaa autoa olleenkaan, eli asiakas maksaa tavalla tai toisella.

        Ottakaa asioista etukäteen selvää, sivistäkää itseänne.


        T: Ei sitten minkään sortin kauppias muuten vaan realisti

        kuluttaja on siis aina laiska tyhmä tai niin edelleen, jos autokaupassa tulee ongelmia. Missä tahansa muussakin kaupanteossa asiakkaan on pystyttävä luottamaan siihen että saa sitä mitä on ostamassa ja harvemmin kukaan tulee ostamaan autoa sillä perusteella että haluaisi sen hajoavan samantien kun se on maksettu. Autokauppiaiden kohdalla tämä reilun kaupanteon sääntö ei siis päde.

        Harvempi täällä on koko vastuuta myyjälle ollut ajamassa. Vastuun jakaminen tilanteissa joissa tuote rikkoutuu hyvinkin nopeasti olisi vähintäänkin reilua, koska autokauppiaalla on kuitenkin puolellaan ns. liikevoitto. Huijaus on tosiaankin se ilmiö mikä ainakin minulle tulee mieleen, jos auto hajoaa heti ja myyjä pesee asiasta kätensä kokonaan. Ei tämä Ricenin touhu kyllä kovin fiksulta vaikuta. Vaihtoehtoja on vaihtoautokaupoissakin.


      • lainoppinut

        aok-atena kirjoittaa fiksusti toisin kuin suurin osa tällä palstalla puoleen tai toiseen. Hän tuskin on autokauppias. Olisi mukava tietää onko niitä rehellisiäkin.


      • kakskolomonen
        lainoppinut kirjoitti:

        kuluttaja on siis aina laiska tyhmä tai niin edelleen, jos autokaupassa tulee ongelmia. Missä tahansa muussakin kaupanteossa asiakkaan on pystyttävä luottamaan siihen että saa sitä mitä on ostamassa ja harvemmin kukaan tulee ostamaan autoa sillä perusteella että haluaisi sen hajoavan samantien kun se on maksettu. Autokauppiaiden kohdalla tämä reilun kaupanteon sääntö ei siis päde.

        Harvempi täällä on koko vastuuta myyjälle ollut ajamassa. Vastuun jakaminen tilanteissa joissa tuote rikkoutuu hyvinkin nopeasti olisi vähintäänkin reilua, koska autokauppiaalla on kuitenkin puolellaan ns. liikevoitto. Huijaus on tosiaankin se ilmiö mikä ainakin minulle tulee mieleen, jos auto hajoaa heti ja myyjä pesee asiasta kätensä kokonaan. Ei tämä Ricenin touhu kyllä kovin fiksulta vaikuta. Vaihtoehtoja on vaihtoautokaupoissakin.

        Lainoppineet ovat kuitenkin tämän kuluttajasuojalain laatineet!!! Kysymys on kuitenkin käytetyn tavaran kaupasta. Kuka tai mikä instanssi takaa yritykselle sen liikevoiton, onko se sosiaalitoimisto vai kela vai tuliko ollenkaan mieleen että markkinataloudessa riskiin kuuluu myös tappion mahdollisuus.


      • lainoppinut
        kakskolomonen kirjoitti:

        Lainoppineet ovat kuitenkin tämän kuluttajasuojalain laatineet!!! Kysymys on kuitenkin käytetyn tavaran kaupasta. Kuka tai mikä instanssi takaa yritykselle sen liikevoiton, onko se sosiaalitoimisto vai kela vai tuliko ollenkaan mieleen että markkinataloudessa riskiin kuuluu myös tappion mahdollisuus.

        Ei tuosta nyt ota pirukaan selvää mihin pyrit. Vaikuttaa siltä että vähälahjainen autokauppias yrittää siläkin vähällä perustella oikeutustaan huijaukseen. Markkiantalouden riski käsittääkseni kuuluu myös Ricen Oy:n liiketoimintaan, ei yksityiselle kuluttajalle. Sossu ja kela ei mielestäni kuulu tähän mitenkään, paitsi että ketku autokauppias joutuu noille luukuille tässä maailmassa hyvinkin pian.


      • NautilusGold
        lainoppinut kirjoitti:

        Ei tuosta nyt ota pirukaan selvää mihin pyrit. Vaikuttaa siltä että vähälahjainen autokauppias yrittää siläkin vähällä perustella oikeutustaan huijaukseen. Markkiantalouden riski käsittääkseni kuuluu myös Ricen Oy:n liiketoimintaan, ei yksityiselle kuluttajalle. Sossu ja kela ei mielestäni kuulu tähän mitenkään, paitsi että ketku autokauppias joutuu noille luukuille tässä maailmassa hyvinkin pian.

        Mistähän sinäkin olet lakisi oppinut? Katsomalla Matlockia? Heikonlaiset äidinkielelliset lahjat osoittavat, että mikään lakimies/lakinainen et todellakaan ole.

        Miksi yrittäjän pitäisi maksaa jotain sellaista jota hänen ei kuulu maksaa? Eikö se ole nimenomaan kannattamatonta liiketoimintaa joka johtaa konkurssiin? Suosittelen siis nimimerkkille "lainoppinut" pysymistä tuntitöiden ihmeellisessä maailmassa. Yrittäjänä et todellakaan tulisi menestymään.

        Tässä muutama vinkki käytettyä auton ostavalle:

        - Osta mahdollisimman uusi ja vähän ajettu yksilö. Kun mittarilukema ylittää 200 tkm ja auton ikä lähentelee kymmentä vuotta, on syytä olettaa autossa olevan jos jonkinlaista luonnollista kulumaa. Nämä kaikki remontit joudut todennäköisesti maksamaan itse, koska myyjän tuotevastuu ei yltä enää näin iäkkääseen ja paljon ajettuun yksilöön.

        - Käytä autoa kuntotarkastuksessa. Näin saat puolueettoman ja varsin asiantuntevan näkemyksen ostamastasi autosta.


    • Kesäauto

      Kaverini osti Ricen Oysta auton, josta hajosi vaihdelaatikko viikon käytön jälkeen.... Auton korjaus Ricenin toimesta epäonnistui ja kaupan purku suoritettiin ensin käräjäoikeuden ja sittemmin autoliikkeen valitettua tuomiosta, hovioikeuden kautta. Ricen hävisi molemmat käsittelyt ja joutuu korkojen kera kaikki rahat sekä oikeudenkäynti kulut.... Autoliikkeen tavat tuntien, eivät opi tästäkään mitään!

      • kukkelikekkuli

        Oliko paja Ylöjärvellä jossa autoa korjattiin?


    • eipäostetakkaan

      Huhhuh... Itsellä harkinnassa ostaa auto sieltä, mutta onneksi Googletin. Jääpi auto ostamatta! Sutkeja firmoja on niin paljon, ja niistä on parempi vain pysyä mahdollisimman kaukana! Kiitos ja Kumarrus! :-)

    • en suosittele

      Kesän kokemuksia Ricen autokaupasta Tampereelta:

      Ostin vajaan 7000 € pikkuauton vuodenvaihteessa Riceltä, jolla oli ajettu 70 000 km. Autossa mainostettiin olevan ilmastointi. Ostin auton pihasta ja koeajoin sitä. Oli pakkasta.

      Toukokuussa ilmastointikelien alkaessa totesin, ettei ilmastointi toimi. Ajattelin, että se täytyy täyttää ja vein ilmastointihuoltoon. Totesivat kompressorilta tulevassa putkessa reiän. Korjausarvio 550 €.

      Otin yhteyttä myyjään joka väitti, että eivät maksa mitään, on kuluva osa. Erinäisten käänteiden jälkeen kuluttajaneuvoja otti asian hoitaakseen ja sanoi, että myyjän pitäisi maksaa 50 %, mutta ei suostu ja kehotti viemään asian kuluttajariitalautakuntaan.

      Ennen kuin ehdin näin tehdä, autosta laukesi moottorista joku sylinterin puola ja sitämyötä katalysaattori. Korjaus 260 € (pakko korjata että pysty edes ajamaan) korjausarvio katalysaattoriin tonnin luokkaa. Myyjä väittää edelleen kuluviksi osiksi. Kuluttajaneuvoja kehoittaa liittämään samaan riitaan.

      Nyt keräilen lappusia kuluttajariitalautakuntaa varten ja maksan itse kaikki korjaukset ensin. Ehkä maksimissaan puolet voin saada takaisin myyjältä. Mutta EN TODELLAKAAN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN TUOTA KAUPPAA! IHAN ALA-ARVOISTA tuo keskusteluyhteys heidän kanssaan. Korjaaja tiesi monta muuta riitatapausta kyseisellä liikkeellä.

      • kukkelikekkuli

        Peukkua!


    • Ilkkuminen on kivaa

      Ja minä kun katselin heillä myynnissä olevaa Farkku-Meganea, mutta taidan jättää väliin näiden tarinoiden takia, vaikka itse Rellu saattaisi olla kunnossa.

      Pitääkin katsoa kuinka pitkään heidän autot ovat seisseet myynnissä ja ilkkua sitten täällä.

    • Nainen35+

      Lähdin Tampereelle katsomaan kahta lähes identtistä autoa. Toinen autoista oli Ricen Oy:ssä ja toinen kilpailijalla siinä kulmilla.

      Koska Ricen Oy:n auto oli luonnossa siistimpi (väri kävi minulle paremmin), päädyin heidän autoonsa.

      Itselläni kaikki meni ok. Ei valittamista, ainakaan vielä.

    • Sinitarramies

      Ostin Riceniltä auton. Radion antenni oli sinitarralla kiinni :D:D Lähti pesuissa irti.

      Tästä on jo vuosia aikaa. Nykyään ostan autoni uutena. Loppuu se turha säätäminen.

      • Sinitarramies

        Ostamani auto oli muuten ihan hyvä. Annoin sen isälleni kun itse siihen kyllästyin.

        Se sinitarra oli vähän erikoinen.


    • heka88

      Soitin myyjälle ja kysyin 7000€ auton kuntoa ja hän kertoi sen olevan huippukuntoinen ja maalipinnassa ei ole mitään vikaa. Ajettuani 300km autoa katsomaan niin todellisuus olikin hiukan jotain muuta. Naarmuinen maalipinta ja lommoja. Auto jäi ostamatta. Epäröinkin lähteä autoa katsomaan näiden juttujen vuoksi mutta uteliaisuus voitti. Eipä tarvi tähän liikkeeseen enää mennä...

    • Eehehehhehhehhehhee

      Se oli kyllä korjaamolta hyvin hokattu, että lattia oli ihan ehjä, sillä muutenhan ne vedet ois valunu maahan, jos lattia rikki. Kyllä tollaset korjaamot on ihan eliitti kamaa. Kunnon korjaamo ois nää tuulilasin liimaukset ja vesikanavat osannu asiakkaalle kertoakkin tai jopa pienellä vaivalla tarkistaa ilman rakenteiden purkamisia, sillä ne on todennäköisimmät viat. Lopputulos tässä tapauksessa, korjaamo ammattitaidoton ja asiakas pölhö.

    • kiukkuinen

      Miksiköhän sitä sadevesikanavaa ei sitten liike putsannut, koskapa vettä tulvi uudelleen sisälle, jos se niin yksinkertainen asia olisi ollut? Asiasta en tällä palstalla sen enempää kommentoi, toin mielipiteeni julki kyseistä liikkeestä ja heidän asiakaspalvelustaan.

      • PERSpektiiviin

        Samoin minä toin esille mielipiteeni sinusta ja kaltaisistasi takuu-uskovaisista.
        Annoin myös täysin oikeellista tietoa kuluttajansuojasta miten se toimii tai paremminkin; miten se ei ainakaan toimi. Sinullahan takuu-uskovaisena on kuningaskuluttajan harha käytetyn auton takuusta, jota ei ole olemassakaan.
        Minä tulen jatkossakin kommentoimaan muidenkin takuu-uskovaisten pöllöyksiin, muutoinhan joku satunnainen lukija saattaa luulla niitä höpöstelyjänne vielä ihan faktatiedoksikin!?! Hui sentään, jos kaikki mitä kaltaisenne kirjoittelee netissä, oliskin totta...


      • kiukkuinen

        Autokaupassa virheen ensisijainen oikaisukeino on korjaus. Myyjällä on oikeus korjata vika, jos vika korjataan kohtuullisessa ajassa, alentamatta tavaran arvoa ja aiheuttamatta ostajalle huomattavaa haittaa.

        Jos sama vika toistuu autossa, voi muutaman tuloksettoman korjauskerran jälkeen ryhtyä etsimään muita keinoja asian ratkaisemiseksi. Jos vikaa ei saada korjatuksi tai korjaaminen ei onnistu kohtuullisessa ajassa, ostajalla on oikeus vaatia joko hinnanalennusta tai kaupan purkua.

        Jos myyjä tarjoaa sijaisautoa korjauksen ajaksi, hänelle annettavan kohtuullisen korjausajan pituus voi olla vähän pitempi kuin se muuten olisi.


        Jos kuluttaja on tehnyt valituksen yritykselle, mutta myyjä kiistää väitteen auton virheellisyydestä eikä suostu hyvitykseen, kuluttaja voi yrittää muilla tavoin osoittaa virheen olemassaolon ja hakea hyvitystä. Tällaisessa tilanteessa kuluttaja voi toimia seuraavasti:

        1. Kuluttaja voi olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan, jossa voidaan alustavasti arvioida tavaran virheellisyyttä kuluttajan antamien tietojen perusteella, esimerkiksi suullisen kuvauksen tai valokuvien perusteella. Kuluttajaneuvonta ei kuitenkaan tee asiakaskäyntejä auton virheellisyyden selvittämiseksi.

        2. Kuluttaja voi hankkia puolueettoman asiantuntijan selvittämään sitä, onko autossa myyjän vastuulle kuuluva virhe. Jos tavara osoittautuu asiantuntijan selvityksessä virheelliseksi, kuluttaja voi vaatia myyjää korjaamaan virheen. Myyjällä on oikeus virheen korjaamiseen, jos se viipymättä tarjoutuu sen tekemään.

        Ostajalla on oikeus kieltäytyä hyväksymästä tavaran korjaamista, jos siitä aiheutuisi merkittävää haittaa, tavaran arvon alenemista tai vaaraa siitä, että kuluttajalle aiheutuneet kustannukset jäävät korvaamatta.

        Jos myyjä ei käytä oikeuttaan virheen korjaamiseen, kuluttaja voi vaatia myyjältä hinnanalennusta. Hinnanalennuksen on oltava virhettä vastaava, esimerkiksi arvioitujen korjauskustannusten suuruinen.

        Korjauksen tai hinnanalennuksen lisäksi yritys on velvollinen korvaamaan virheen selvittämisestä aiheutuneet asiantuntijatarkastuksen kustannukset.

        3. Kuluttaja voi korjauttaa auton jossain muussa paikassa kuin myyjän liikkeessä ja vaatia myyjältä hyvitystä myöhemmin, jos tavara osoittautuu virheelliseksi. Kuluttajan kannattaa pyytää korjaajalta kirjallinen lausunto virheen osoittamiseksi. Myös vialliset osat kannattaa säilyttää.


      • PERSpektiiviin
        kiukkuinen kirjoitti:

        Autokaupassa virheen ensisijainen oikaisukeino on korjaus. Myyjällä on oikeus korjata vika, jos vika korjataan kohtuullisessa ajassa, alentamatta tavaran arvoa ja aiheuttamatta ostajalle huomattavaa haittaa.

        Jos sama vika toistuu autossa, voi muutaman tuloksettoman korjauskerran jälkeen ryhtyä etsimään muita keinoja asian ratkaisemiseksi. Jos vikaa ei saada korjatuksi tai korjaaminen ei onnistu kohtuullisessa ajassa, ostajalla on oikeus vaatia joko hinnanalennusta tai kaupan purkua.

        Jos myyjä tarjoaa sijaisautoa korjauksen ajaksi, hänelle annettavan kohtuullisen korjausajan pituus voi olla vähän pitempi kuin se muuten olisi.


        Jos kuluttaja on tehnyt valituksen yritykselle, mutta myyjä kiistää väitteen auton virheellisyydestä eikä suostu hyvitykseen, kuluttaja voi yrittää muilla tavoin osoittaa virheen olemassaolon ja hakea hyvitystä. Tällaisessa tilanteessa kuluttaja voi toimia seuraavasti:

        1. Kuluttaja voi olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan, jossa voidaan alustavasti arvioida tavaran virheellisyyttä kuluttajan antamien tietojen perusteella, esimerkiksi suullisen kuvauksen tai valokuvien perusteella. Kuluttajaneuvonta ei kuitenkaan tee asiakaskäyntejä auton virheellisyyden selvittämiseksi.

        2. Kuluttaja voi hankkia puolueettoman asiantuntijan selvittämään sitä, onko autossa myyjän vastuulle kuuluva virhe. Jos tavara osoittautuu asiantuntijan selvityksessä virheelliseksi, kuluttaja voi vaatia myyjää korjaamaan virheen. Myyjällä on oikeus virheen korjaamiseen, jos se viipymättä tarjoutuu sen tekemään.

        Ostajalla on oikeus kieltäytyä hyväksymästä tavaran korjaamista, jos siitä aiheutuisi merkittävää haittaa, tavaran arvon alenemista tai vaaraa siitä, että kuluttajalle aiheutuneet kustannukset jäävät korvaamatta.

        Jos myyjä ei käytä oikeuttaan virheen korjaamiseen, kuluttaja voi vaatia myyjältä hinnanalennusta. Hinnanalennuksen on oltava virhettä vastaava, esimerkiksi arvioitujen korjauskustannusten suuruinen.

        Korjauksen tai hinnanalennuksen lisäksi yritys on velvollinen korvaamaan virheen selvittämisestä aiheutuneet asiantuntijatarkastuksen kustannukset.

        3. Kuluttaja voi korjauttaa auton jossain muussa paikassa kuin myyjän liikkeessä ja vaatia myyjältä hyvitystä myöhemmin, jos tavara osoittautuu virheelliseksi. Kuluttajan kannattaa pyytää korjaajalta kirjallinen lausunto virheen osoittamiseksi. Myös vialliset osat kannattaa säilyttää.

        Aina voi vaatia, eri asia on, mitä laki sanoo liikkeen velvollisuudeksi tai osuudeksi. Se voi olla tasan 0%, ihan lain mukaan, vaikka sinä kuinka muuta vaatisit.

        Kokeileppas. Lopuu se takuu-uskovaisuus sinullakin. Kiitos.


      • PERSpektiiviin
        kiukkuinen kirjoitti:

        Autokaupassa virheen ensisijainen oikaisukeino on korjaus. Myyjällä on oikeus korjata vika, jos vika korjataan kohtuullisessa ajassa, alentamatta tavaran arvoa ja aiheuttamatta ostajalle huomattavaa haittaa.

        Jos sama vika toistuu autossa, voi muutaman tuloksettoman korjauskerran jälkeen ryhtyä etsimään muita keinoja asian ratkaisemiseksi. Jos vikaa ei saada korjatuksi tai korjaaminen ei onnistu kohtuullisessa ajassa, ostajalla on oikeus vaatia joko hinnanalennusta tai kaupan purkua.

        Jos myyjä tarjoaa sijaisautoa korjauksen ajaksi, hänelle annettavan kohtuullisen korjausajan pituus voi olla vähän pitempi kuin se muuten olisi.


        Jos kuluttaja on tehnyt valituksen yritykselle, mutta myyjä kiistää väitteen auton virheellisyydestä eikä suostu hyvitykseen, kuluttaja voi yrittää muilla tavoin osoittaa virheen olemassaolon ja hakea hyvitystä. Tällaisessa tilanteessa kuluttaja voi toimia seuraavasti:

        1. Kuluttaja voi olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan, jossa voidaan alustavasti arvioida tavaran virheellisyyttä kuluttajan antamien tietojen perusteella, esimerkiksi suullisen kuvauksen tai valokuvien perusteella. Kuluttajaneuvonta ei kuitenkaan tee asiakaskäyntejä auton virheellisyyden selvittämiseksi.

        2. Kuluttaja voi hankkia puolueettoman asiantuntijan selvittämään sitä, onko autossa myyjän vastuulle kuuluva virhe. Jos tavara osoittautuu asiantuntijan selvityksessä virheelliseksi, kuluttaja voi vaatia myyjää korjaamaan virheen. Myyjällä on oikeus virheen korjaamiseen, jos se viipymättä tarjoutuu sen tekemään.

        Ostajalla on oikeus kieltäytyä hyväksymästä tavaran korjaamista, jos siitä aiheutuisi merkittävää haittaa, tavaran arvon alenemista tai vaaraa siitä, että kuluttajalle aiheutuneet kustannukset jäävät korvaamatta.

        Jos myyjä ei käytä oikeuttaan virheen korjaamiseen, kuluttaja voi vaatia myyjältä hinnanalennusta. Hinnanalennuksen on oltava virhettä vastaava, esimerkiksi arvioitujen korjauskustannusten suuruinen.

        Korjauksen tai hinnanalennuksen lisäksi yritys on velvollinen korvaamaan virheen selvittämisestä aiheutuneet asiantuntijatarkastuksen kustannukset.

        3. Kuluttaja voi korjauttaa auton jossain muussa paikassa kuin myyjän liikkeessä ja vaatia myyjältä hyvitystä myöhemmin, jos tavara osoittautuu virheelliseksi. Kuluttajan kannattaa pyytää korjaajalta kirjallinen lausunto virheen osoittamiseksi. Myös vialliset osat kannattaa säilyttää.

        Muitathan "kiukkuinen" sitten tulla myös lopputuloksen kertomaan, jookos? Ja jos se oleellisesti poikkeaa jo tässä sanomastani, olen hämmästynyt.

        "...kuluttajalakia tulkitseva kuluttajaneuvoja antaa yllä jo arvailemani satasen-parin suosituksen virheestä, jota liike (olettaisin) tietenkin noudattaa euron tarkkuudella lakisääteisen velvoitteensa hoitaen kunniallisesti."

        Uskoisin, että takuu-uskovaisuutesi saa lopun. Toivon ainakin, ihan sinun oman mielenterveytesi vuoksi, että palaat takuu-uskovaisuuden sädekehästä tähän todellisuuteen ja lopetat turhuudesta määkimiset julkisilla keskustelupalstoilla milloin mitäkin tavarantoimittajaa herjaten.


    • Ostauussss

      Näin syksyllä kannattaa varautua sateenvarjoon:):):)

      • kiukkuinen

        Paremminkin tässä tapauksessa kumisaappaisiin


    • bytbil.edes.vertaa

      On ollut autolla hintaa. Suosittelen vertailua Ruotsin autoliikkeiden hintoihin.

    • Raumalt

      Pitkäks on ostanu itellä lappu tommosessa max 3700e sekin on jo vähän ylä kanttiin.

    • Älkääsekaantukoriceniin

      Ite ostin i30 hyundain 2 autoksi. Siisti kuvissa soitto että tullaan katsomaan. Auto ei ollut kallis mutta silti olisivat voineet kertoa että viime huollossa todettu että ilmastoinnin kenno pitää vaihtaa. No kävin koittamassa ja ihan ok mitä nyt pientä kolinaa oli havaittavissa. Liike ei tinkinyt hinnassa juurikaan ja piti olla hyvä kauppakassi. Päästiin heidän liikkeeltä ideaparkkiin ja kun sieltä piti lähteä niin eihän se lähde käymään. Soitto liikkeeseen ja vastaukseksi sain vai "voi voi" ja että ei ole mitään vastuuta heillä. No sanoin vaan puhelimessa että perästä kuuluu. Tämä ei jää tähän. Eli en ostais sieltä mitään. Hyväksyn viat halvoissa autoissa jos niistä kerrotaan rehellisesti...

      • OletTYHMÄ

        No, ei se kauppias sillä romullasi ole sitä vähäkään ajanut mitä sinä kerkesit ajamaan, että ensimmäinen vika tuli ilmi ja tosiaan kun vanha paska kyseessä, niin uusi vika voi tulla jo 10km aikana ja seuraava vikakin voi tulla taas seuraavan 10km aikana.

        Jaa, että oli oikein viime huollossa maininta kennosta? Meinasitko että liikkeen pitäjä on sillä paska kotterolla itse ajanut sieltä asti? Eiköhän se sinun olisi nuija pitänyt paremmin tutustua ostettavaan autoosi, jos kerta viatkin oli jätetty ihan näkyville hanskalokeroon.


      • Komp_edellistä

        Öh?
        "Tämä ei jää tähän."

        Mutta huihai jäi sinne ideaparkkiin, kun ei käyntiin lähtenyt?

        "No sanoin vaan puhelimessa että perästä kuuluu. "

        Prööt?


    • Renaultisti

      Huijasivat sitten minuakin, tyhmä kun olin ja uskoin miehen sanaan, vai miten pitäisi kuvata Ricen Oy omistajaa/myyjää. Vaikka oli Renault niin aika törkeää laittaa talvirenkaat mukaan, jossa kaikki vanteet ihan soikeita. Auto oli tullut talvirenkailla sisään, ollut jokusen kuukauden liikkeessä. Koeajon tein kesärenkailla. Herra H. sanoi vain että voi voi, sellaisena ostit. Mitenpä olisi huomannut tuollaista paljain silmin, joka näkyy selvästi rengaskoneessa. Oli siinä sitten paljon muutakin mutta ....
      ÄLKÄÄ LUOTTAKO kyseiseen YRITTÄJÄÄN

    • mustatjapyöreet

      Toiset renkaat ovat aina lisävaruste joka ei kuuluu autoon. Uutena myydään yleensä yksillä renkailla jos ei toisin mainita.

      No tämä on suomalaisille maailman tärkein asia: "minkälaiset renkaat autossa on?" On joka puhelussa vaikka hintaa olisi satatuhatta, voi voi....

    • tiellejätetty

      Kokemuksena Ricen Oy:stä sen verran, että vuosi sitten tuli ostettua vaihtoauto. Valitettavasti nyt vuoden kuluttua se jätti tielle. Sanoisin, että ei ole luotettava liike, laaduntarkkailuun voisi panostaa.

      • VitunhulluMäysti

        Tielle jätetty... sinulle sanoisin, että olet kusipää. Sanoisin ja sanonkin lisäksi, että mielenterveyteesi ja sen terveen ihmisen tasolle nostattamiseen voisit panostaa.


      • myös

        Laaduntarkkailuun pitäisi panostaa panovaiheessa käyttäen kumia.......


      • myös

        Olisi tälläkin palstalla viisaampia kirjoituksia..........


    • Tiellejätetty

      Mitenkähän mielenterveyteni on sidoksissa autoni kuntoon VitunhulluMäysti? Miten asia sinua koskee?

      • VitunHulluMäysti

        Siten, että olet joko
        a) HULLU kun vuosi sitten ostamasi auton vika olisi autoliikkeen syy.
        b) takuu-uskovainen (suomeksi siis edelleen hullu) kun kuvittelet että liikkeen velvollisuus olisi SINUN autosi korajiluun osallistua mitenkään.

        Näin. Kuuluu kaikille tervepäisille, miten HULLUJA mielensapahoittajia autokaupoilla käyskentelee...


    • ktkka

      Hei, hyvä auto hei!

    • kukkelikekkuli

      Ostakaa nyt,hei hyvä auto hei!!!

      Asiakaspalvelussa olis aikalailla kehitettävää, eivät vastaa puheluihin, viesteihin, ja pakoilevat vastuuta!
      En suosittele!

    • jssss

      juusti.

    • xikfart

      riisi oy
      Onko kokemuksia Rice oy liikkeestä Tampereelta? Lähinnä, että onko luotettava liike.

    • JHar

      Luotettava liike. J H

    • Anonyymi

      Ostin edullisen pösön

    • Anonyymi

      Soita edelliselle omistajalle ja kysy mitä piilovikoja autossa on ,,, kun on tuonut vaihdossa. Ei liike niitä tiedä vaan kaltaisesi yksityis kusettaja.

    • Anonyymi

      kelpo liike

    • Anonyymi

      Kyllä ricen autoliikkeestä voi huoletta ostaa auton ne on vanhan liiton miehiä ne osaa hommansa ja tietää autojen päälle. Ostan jatkossakin auton sieltä huippu kivoja tyyppejä

      • Anonyymi

        Vanhan liiton huijareita


    • Anonyymi

      Käytetyn auton jakoketju ja moottori rikkoutuivat
      2.8.2023
      Asiakas osti Ricen oy:ltä reilut kuusi vuotta vanhan Audi A4 -henkilöauton 18 050 eurolla. Autolla oli tuolloin ajettu 149 000 kilometriä.

      Kahdeksan kuukauden ja noin 6 500 kilometrin ajon jälkeen auton moottori rikkoutui jakoketjun venymisen vuoksi. Korjauskustannukset olivat 5 650 euroa. Asiakas vaati myyjäliikkeeltä 4 000 euron korvausta jakoketjun ennenaikaisesta rikkoutumisesta.

      Kuluttajariitalautakunnan suositus
      Ricen oy kiisti vaatimukset vedoten siihen, että vika ilmeni kahdeksan kuukautta kaupanteon jälkeen eikä vielä silloinkaan tullut korjatuksi. Yrityksen mielestä asiakas haki vaatimuksillaan vain lisähyötyä kauppaan.

      Kuluttajariitalautakunnan mukaan autossa oli kuluttajansuojalain mukainen virhe, koska auton jakoketjun pitäisi normaalisti kestää pidempään kuin kyseisessä tapauksessa. Auton ikään, ajomäärään ja hintaan perustuen lautakunta suositti Ricen oy:tä maksamaan asiakkaalle 2 800 euroa vahingonkorvausta.

      Lähde: Kuluttajariitalautakunnan asianumero 3030/33/2017

      Päätös annettu: 19.10.2018.

      Yritys ei ole tähän mennessä noudattanut kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe