Psalmit:
90:4 Sillä tuhat vuotta on sinun silmissäsi niinkuin eilinen päivä, joka meni ohitse, ja niinkuin öinen vartiohetki.
2.Pietarin kirje:
3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
Koko maailmanhistoria vastaa Jumalan kuutta luomispäivää, yksi päivä on tuhannen vuoden jakso. Kuuden päivän eli 6000 vuoden jälkeen tulee seitsemäs päivä eli sapatti, joka sekin kestää 1000 vuotta. Tämä pitkä sapatti on lepopäivä, täyttymyksen, loppuun suorittamisen ja tyydytyksen kokemisen aika, mutta vielä vanhassa luomakunnassa. Vasta sitten tulee kahdeksas päivä eli kahdeksas "vuosituhat", joka on ikuisuus.
Daniel:
8:14 Ja hän sanoi minulle: "Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa."
Näinkö adventistit
ajattelevat
1
113
Vastaukset
Noita Psalmi 90:4:n ja 2.Piet.3:8:n sanoja tuhannesta vuodesta Jumalan silmissä kuin öinen vartiohetki tai yksi päivä, ei ole syytä ottaa mitenkään kirjaimellisesti. Noilla tarkoitetaan sanoa vain, etteivät Luojan ajat ja ihmisen ajat ole yhteismitallisia. Ikuisuuden ja ajattomuuden näkökulmasta yksi päivä tai yksi hetki ja tuhatkin vuotta ovat melko samanarvoisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1741192
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47634Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä304558Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t231551- 51529
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7510