Kasteesta

kysymys tärkeä

Mikä kaste on oikea? Onko lapsikaste paha vai hyvä asia?

31

423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RitariOlevainen

mukaan lapsikastetta ei ole, niin ei sellaisesta voi sanoa mitään, mitä kerran ei ole olemassakaan!

• poikalapsi

Koska Raamatun mukaan RitariOlevaista ei ole, on parasta olla sanomatta hänestä mitään. Lapsena kastettu on kastettu kerran, ja sehän riittää.

Riytarilla on lapsikastevalhepakkomielle. No, kohtapa ukko pukkaa koiranputkea.

• perhekaste

Tarviihan se lapsi osallisuuden Kristuksen kuolemasta (sovituksesta) ja Pyhän Hengen lahjan.

"sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

helluntailaisten kastamattomilta lapsilta puuttuu Pyhän Hengen lahja (öljy lampuista)

• Pönttö-öriläs

No niin...pistäppä sitten ne raamatunpaikat joissa käsketään kastamaan lapsia. Ainakaan minun raamatustani ei sellaisia löydy..

• Galilean vuorella
        Pönttö-öriläs kirjoitti:

No niin...pistäppä sitten ne raamatunpaikat joissa käsketään kastamaan lapsia. Ainakaan minun raamatustani ei sellaisia löydy..

Tiedätkö lapsetonta kansaa?

Matt.28
        16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

kastamalla on opettamalla heitä tehdään Jeesukselle opetusLAPSIA.

kaatamalla ja uudestikastamalla heitä tehdään lahkolaisia, joille Jeesus kerran sanoo näin:

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

• Pönttö-öriläs
        Galilean vuorella kirjoitti:

Tiedätkö lapsetonta kansaa?

Matt.28
        16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

kastamalla on opettamalla heitä tehdään Jeesukselle opetusLAPSIA.

kaatamalla ja uudestikastamalla heitä tehdään lahkolaisia, joille Jeesus kerran sanoo näin:

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

Siis uskovat kastettiin opetuslapseksi. Eli kasteen jälkeen he olivat opetuslapsia . Tarkoittaa sitä, että olivat kasteen jälkeen koululaisia Jumalan koulussa. Eihän tuossa lapsista mitään puhuta!!!! Oliko muita yhtä vakuuttavia lapsikasteen. Lueppa se Raamattu ihan niinkuin se on kirjoitettu ja sitten ajatuksella.

• Pönttö-öriläs
        Pönttö-öriläs kirjoitti:

Siis uskovat kastettiin opetuslapseksi. Eli kasteen jälkeen he olivat opetuslapsia . Tarkoittaa sitä, että olivat kasteen jälkeen koululaisia Jumalan koulussa. Eihän tuossa lapsista mitään puhuta!!!! Oliko muita yhtä vakuuttavia lapsikasteen. Lueppa se Raamattu ihan niinkuin se on kirjoitettu ja sitten ajatuksella.

Siis ennen kastetta nämä ihmiset olivat jo uskossa ja kasteen jälkeen opetuslapsia. Täytyyhän lapsen ensin syntyä ja sen jälkeen hän menee yleensä kouluun!!!

• Öljy
        Pönttö-öriläs kirjoitti:

Lahkouskoisten kastamattomat lapset ovat niitä tyhmiä neitsyitä, joilta puuttuu Öljy eli Pyhä Henki, koska kristillinen kaste on kirottu niissä piireissä. Eikä enää ehditä lapsia kastaa kristityiksi, kun Ylkä tulee äkkiarvaamatta hakemaan morsiuseurakuntaansa.

• frihet

Antaa ja millä tavalla, sinähän se melkoinen klouvni olet, kun alat Jumalaa määräileen.

Mikä henki muuten niissä vauvoissa on tuon muutaman vikon ennen kastetta?

• Pönttö-öriläs
        Öljy kirjoitti:

Lahkouskoisten kastamattomat lapset ovat niitä tyhmiä neitsyitä, joilta puuttuu Öljy eli Pyhä Henki, koska kristillinen kaste on kirottu niissä piireissä. Eikä enää ehditä lapsia kastaa kristityiksi, kun Ylkä tulee äkkiarvaamatta hakemaan morsiuseurakuntaansa.

Jeesus opetti asian olevan kaikkien lasten kohdalta niin "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta" Lapset kelpaavat taivaaseen ilman kastettakin. Huolimatta mistä "piireistä" on kysymys.

• Jeesuksen sanat
        frihet kirjoitti:

Antaa ja millä tavalla, sinähän se melkoinen klouvni olet, kun alat Jumalaa määräileen.

Mikä henki muuten niissä vauvoissa on tuon muutaman vikon ennen kastetta?

Onko vaikea ottaa vastaan Jeesuksen sanoja, että lihasta syntyy liha (lapsi) tähän maailmaan ei suinkaan mihinkään taivaaseen eikä taivaan tuulikaappiin, vaan lapsi syntyy synnin alle tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan. Lihasta syntynyt liha pitää kastaa, jotta tuon lihan jo syntiinlankeemuksessa saama turmeltunut henki syntyisi uudesti ja alkaisi elää uutta elämään yhdessä Kristuksen kanssa.

3 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
        4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. [2. Kor. 5:17; Ef. 2:6; Kol. 2:12]
        5 Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän. [Fil. 3:10,11]

• frihet
        Öljy kirjoitti:

Oletko myös sitä mieltä, että koulupakko pitäisi aloittaa vauvana.

Kerroppa miksi päättäjät eivät helpoita tuota vauva kastetta, siten että synnytyslaitoksella vauvaa pestessä tulisi tuo homma hoidettua, ei ainakaan kukaan noista muutaman viikon ikäisistä joutuisi helvettiin tapaturman tai jonkun muun takia.

Eikö se ole jo saatanallistata, kun syntisenä joutuvat monia viikkoja odottamaan papin ja vanhempien päätöstä, milloin saa uudesti syntyä.
        Eik se noin teillä mee???

• uusi aika
        Pönttö-öriläs kirjoitti:

Jeesus opetti asian olevan kaikkien lasten kohdalta niin "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta" Lapset kelpaavat taivaaseen ilman kastettakin. Huolimatta mistä "piireistä" on kysymys.

Uuden liiton aikan ihmisen on saatava pelastuakseen ylösnousseen Kristuksen lähettämä Pyhä Henki asuvaiseksi, muuten ei ole hänen omansa. Kasteessa luvataan Pyhän Hengen lahja teille ja teidän LAPSILLE Apt.2:38-39).

Lahkouskoisten kastamattomilta lapsilta puuttuu Pyhä Henki ja omistussinetti.

"Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." Room.8:9

• frihet
        Jeesuksen sanat kirjoitti:

Onko vaikea ottaa vastaan Jeesuksen sanoja, että lihasta syntyy liha (lapsi) tähän maailmaan ei suinkaan mihinkään taivaaseen eikä taivaan tuulikaappiin, vaan lapsi syntyy synnin alle tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan. Lihasta syntynyt liha pitää kastaa, jotta tuon lihan jo syntiinlankeemuksessa saama turmeltunut henki syntyisi uudesti ja alkaisi elää uutta elämään yhdessä Kristuksen kanssa.

3 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
        4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. [2. Kor. 5:17; Ef. 2:6; Kol. 2:12]
        5 Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän. [Fil. 3:10,11]

Sitäkö tarkoitat?

Sinä siis o,illa teoillasi päätät milloin ihminen pääsee taivaaseen???

Eihän tuossa vauvan uskoa tarvita tai kysytä???

Eikö Kristuksen Jeesuksen siunaus riitä vauvalle.

Eikös Jeesuskin siunannut lapsia?

Ymmärrän tuon sanan ristiäinen, kun siinä nimi vauvalle annetaan, mutta että ihmiset alkaa vauvaansa uudesti synnyttämään, niin luulis jo yläpäänkin kertovan omaa kieltään.

• frihet
        uusi aika kirjoitti:

Uuden liiton aikan ihmisen on saatava pelastuakseen ylösnousseen Kristuksen lähettämä Pyhä Henki asuvaiseksi, muuten ei ole hänen omansa. Kasteessa luvataan Pyhän Hengen lahja teille ja teidän LAPSILLE Apt.2:38-39).

Lahkouskoisten kastamattomilta lapsilta puuttuu Pyhä Henki ja omistussinetti.

"Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." Room.8:9

Ymmärrätkö eron PH:n kasteessa ja uskon kasteessa?

• elävä sielu
        frihet kirjoitti:

Sitäkö tarkoitat?

Ymmärrän tuon sanan ristiäinen, kun siinä nimi vauvalle annetaan, mutta että ihmiset alkaa vauvaansa uudesti synnyttämään, niin luulis jo yläpäänkin kertovan omaa kieltään.

Ensimmäisessä luomisessa Henki liikkui vetten yllä. Ihmisestä luotiin elävä sielu.

Tarvitaan kuitenkin toinen luominen ja uudestisyntyminen. (Joh.3:5-6)
        Jotta ihmisestä tulisi iankaikkisesti elävä sielu, ihmisen on synnyttävä uudesti ylhäältä vedestä ja Hengestä ja tultava kasteessa oksastetuksi iankaikkisesti elävään Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan.

"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

• vain yksi
        frihet kirjoitti:

Ihminen voi kokea tietenkin muita Pyhän Hengen antamia kokemuksia ja ilmiöitä, mutta uudessa liitossa on vain yksi kaste; kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

• Pönttö-öriläs
        elävä sielu kirjoitti:

Ensimmäisessä luomisessa Henki liikkui vetten yllä. Ihmisestä luotiin elävä sielu.

Tarvitaan kuitenkin toinen luominen ja uudestisyntyminen. (Joh.3:5-6)
        Jotta ihmisestä tulisi iankaikkisesti elävä sielu, ihmisen on synnyttävä uudesti ylhäältä vedestä ja Hengestä ja tultava kasteessa oksastetuksi iankaikkisesti elävään Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan.

"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

Eihän näitä raamatunlauseita ja asioita voi millään tavalla kytkeä lapsikastetta puolustamaan. Lapsi - varsinkaan sylilapsi ei ymmärrä juuta eikä jaata. Ja 110% kelpaa Jumalalle sellaisenaan .. Älä sotke asioita! Lue raamattu niinkuin sinne on kirjoitettu!

• valaisen sinua
        Pönttö-öriläs kirjoitti:

Eihän näitä raamatunlauseita ja asioita voi millään tavalla kytkeä lapsikastetta puolustamaan. Lapsi - varsinkaan sylilapsi ei ymmärrä juuta eikä jaata. Ja 110% kelpaa Jumalalle sellaisenaan .. Älä sotke asioita! Lue raamattu niinkuin sinne on kirjoitettu!

Eihän ne lapset mitään viattomuusautomaatteja olleet Sodoman ja Gomorankankaan päivinä, jolloin niistä kaupungeista ei löytynyt 10 vanhurskasta eli Jumalalle kelpaavaa niin nuo sen ajan suurkaupungit olisi säästyneet. Vauvojakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansin.

Samoin on käyvä kerran Ihmisen Pojan Päivänä.

Lahkouskoisten kastamattomilta lapsilta puuttuu osallisuus Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, koska kristillinen kaste on niissä piireissä kirottu asia.

3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• Pönttö-öriläs
        vain yksi kirjoitti:

Ihminen voi kokea tietenkin muita Pyhän Hengen antamia kokemuksia ja ilmiöitä, mutta uudessa liitossa on vain yksi kaste; kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

1 Piet. 3:18-22.

Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka EI OLE lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.

Ei kai vauvojen mitään hyvää omaa tuntoa tarvitse Jùmalalta vielä pyytää!!!

• frihet
        Pönttö-öriläs kirjoitti:

Tämäkin intäjä luulee ihmisen syntyneen jonkun muun luojan aikaan saamana, koska kukaan ihminen ei koskaan ole kyennyt elämää synnyttämään,.

Sit ne koittavat parin kuukauden ikäisenä synnyttää niitä uudestaan, kun ovat niin "syntisiä".

Että kyllä luulis jo järkiparankin puuttuvat asiaan, mitä ihmeen syntiä tehnyt vauva syntyessään on tehnyt.
        Lihahan ei peri muutenkaan taivasten valtakuntaa, joten sen lutraaminen on turhaa siinä mielessä.

Kyllä meidän tekomme eivät riitä pelastukseen, se on huomattu omakohtaisesti, saatikka sitten sitä, että papit ja pipit päättävät päivämäärän milloin vauva uudesti syntyy, voi tätä tyhmyyttä.

• Pönttö-öriläs
        valaisen sinua kirjoitti:

Eihän ne lapset mitään viattomuusautomaatteja olleet Sodoman ja Gomorankankaan päivinä, jolloin niistä kaupungeista ei löytynyt 10 vanhurskasta eli Jumalalle kelpaavaa niin nuo sen ajan suurkaupungit olisi säästyneet. Vauvojakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansin.

Samoin on käyvä kerran Ihmisen Pojan Päivänä.

Lahkouskoisten kastamattomilta lapsilta puuttuu osallisuus Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, koska kristillinen kaste on niissä piireissä kirottu asia.

3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Liittyy mihin? Lue raamattua juuri niinkuin sinne on kirjoitettu.

Ikävä kyllä Jumalan ajatuksia ei vielä pysty tulkitsemaan miksi lapsiakin meni Sodomassa ja Gomorrassa.Yksi kuitenkin on varma - kaikki lapset menivät taivaaseen - raamatun perusteella.

• Sodomassa
        Pönttö-öriläs kirjoitti:

Liittyy mihin? Lue raamattua juuri niinkuin sinne on kirjoitettu.

Ikävä kyllä Jumalan ajatuksia ei vielä pysty tulkitsemaan miksi lapsiakin meni Sodomassa ja Gomorrassa.Yksi kuitenkin on varma - kaikki lapset menivät taivaaseen - raamatun perusteella.

Noin törkeätä valhetta ei kukaan usko. Paras uskoa Raamattua, että Jumala "hävitti" sen ajan ihmiset kokonaan pois Lootia ja hänen tyttäriään lukuunottamatta.

"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa"

Vie kiiruusti kastamattomat lapsesi kristilliseen kirkkoon saamaa Pyhää Kastetta.

• Pönttö-öriläs
        Sodomassa kirjoitti:

Noin törkeätä valhetta ei kukaan usko. Paras uskoa Raamattua, että Jumala "hävitti" sen ajan ihmiset kokonaan pois Lootia ja hänen tyttäriään lukuunottamatta.

"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa"

Vie kiiruusti kastamattomat lapsesi kristilliseen kirkkoon saamaa Pyhää Kastetta.

Onkohan sinulla luetun ymmärtämis vaikeuksia? Hävitti hävitti...ei sitä ole kukaan kiistänyt. Nämä joukossa kuolleet lapset menivät taivaaseen.
        Ne eivät olleet syntiä tehneet...

Kaste ei ketään pelasta - kasteen merkitys on ihan toinen. Jos nyt lukisit raamattua etkä viittis pelleillä ihan selvillä jutuilla.

• frihet kirjoitti:

Oletko saanut Pyhän Hengen kasteen
        frihet:Ymmärrätkö eron PH:n kasteessa ja uskon kasteessa?
        ---
        Mitä on Pyhän Hengen kaste?
        Uskoon tullessaan ihminen saa Pyhän Hengen.
        Missä Raamatussa puhutaan, että erikseen pitäisi anoa ns. Pyhän Hengen kastetta kielilläpuhumisineen?

Kerroppa pari-kolme esimerkkiä tästä esim. Apt. Teoista!

• frihet kirjoitti:

Sitäkö tarkoitat?

frihet: " Eikö Kristuksen Jeesuksen siunaus riitä vauvalle.
        ---
        Kerroppa pari-kolme esimerkkiä esim. Apt. Teoista, missä alkuseurakunta olisi siunannut vauvojaan.

Perhekuntakasteista löytyy Raamatussa useita esimerkkejä.
        Ketä katsottiin kuuluvaksi tuon ajan perhekuntaan?

• frihet kirjoitti:

Tämäkin intäjä luulee ihmisen syntyneen jonkun muun luojan aikaan saamana, koska kukaan ihminen ei koskaan ole kyennyt elämää synnyttämään,.

Sit ne koittavat parin kuukauden ikäisenä synnyttää niitä uudestaan, kun ovat niin "syntisiä".

Että kyllä luulis jo järkiparankin puuttuvat asiaan, mitä ihmeen syntiä tehnyt vauva syntyessään on tehnyt.
        Lihahan ei peri muutenkaan taivasten valtakuntaa, joten sen lutraaminen on turhaa siinä mielessä.

Kyllä meidän tekomme eivät riitä pelastukseen, se on huomattu omakohtaisesti, saatikka sitten sitä, että papit ja pipit päättävät päivämäärän milloin vauva uudesti syntyy, voi tätä tyhmyyttä.

frihet: "Lihahan ei peri muutenkaan taivasten valtakuntaa,joten sen lutraaminen on turhaa siinä mielessä."
        ---
        Syntyykö pieni lapsi lihasta (Joh. 3:6)?
        Mitä Pietari tarkoittaa "lihan saastalla", jota kaste ei poista (1. Piet.3:21)?

• se ei poistu kasteessa
        Pönttö-öriläs kirjoitti:

1 Piet. 3:18-22.

Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka EI OLE lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.

Ei kai vauvojen mitään hyvää omaa tuntoa tarvitse Jùmalalta vielä pyytää!!!

Sen sijaan lapselta pestään pois syntiinlankeemuksen syntiturmelus eli perisynti ja vanhempien ja isovanhempien syntivelka aina kolmanteen ja neljänteen polveen. Kaste saadaan syntienne anteeksisaamiseksi teille ja teidän lapsille.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

Ps. 58:3

Jumalattomat ovat kääntyneet pois jo äitinsä kohdusta, valhetteliat ovat eksyneet hamasta äitinsä kohdusta.

• Moocec
        se ei poistu kasteessa kirjoitti:

Sen sijaan lapselta pestään pois syntiinlankeemuksen syntiturmelus eli perisynti ja vanhempien ja isovanhempien syntivelka aina kolmanteen ja neljänteen polveen. Kaste saadaan syntienne anteeksisaamiseksi teille ja teidän lapsille.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

Ps. 58:3

Jumalattomat ovat kääntyneet pois jo äitinsä kohdusta, valhetteliat ovat eksyneet hamasta äitinsä kohdusta.

Jeesus sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Mark.10:14

Ei Jeesus puhu mistään perisynnistä... Raamattu on jaettu kahteen osaan, Vanhaan ja Uuteen testamenttiin. Nuo viittaamasi raamatunpaikat ovat vanhan liiton puolelta.Testamentit kuvaavat vanhaa ja uutta liittoa, jotka Jumala on tehnyt ihmiskunnan kanssa. Vanha liitto tehtiin juutalaisen kansan kanssa, ja sen merkkinä olivat ympärileikkaus ja uhritoimitukset. Uusi liitto tehtiin koko ihmiskunnan kanssa, ja sen merkkinä on ristiinnaulitun ja ylösnousseen Jeesuksen vastaanottaminen vapahtajaksi ja sen merkkinä OTETTU kaste.

• eräsajattelija

-kaste,jos asia katsotaan Raamatusta !
      -yhtään lasta ei löydetä sieltä kastettuna vaikka perhekuntia kastettiinkin niin niissäkään ei ollut sylivauvoja joita olis kastettu !

-Jeesus siunasi pienet lapset ja se riitti Hänelle joten miksei se riittäisi,meillekkin tänä päivänä ?

-ainoa oikea kaste on uskovaisen kastaminen upottamalla veteen kokonaan,-kuten alkuseurakunnankin aikana tehtiin,jonka jälkeen heidät liitettiin yleensä,paikalliseen uskovien joukkoon,eli ns. paikallis-seurakuntaan !

-tämä on aivan yksinkertainen asia ja Raamatun totuus mutta erikoisesti lapsikasteen puolustajat haluavat jos milläkin verukkeella tehdä Raamatun totuudesta toisen kuin se on !

• Lasarus 2

Loot ja hänen tyttärensä harjoittivat sukurutsausta ja joupottelivat. Sen voi jokainen tarkistaa omasta Raamatustaan. Miksi Jumala ei hävittänyt myös heitä Sodoman ja Gomorran tuhossa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      89
      3764
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2126
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2052
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      87
      1584
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      347
      1502
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      90
      1171
    7. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      15
      1139
    8. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      93
      1110
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      985
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      926
    Aihe