Luterilaiset vaihtavat raamatun

suvaitsevaisuuteen

"Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, 27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan."

http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1992/Room.1.html#o4

http://www.kirkkojakaupunki.fi/?newsid=4531&deptid=124&languageid=3&NEWS=1

http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=1305&Itemid=38

11

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä on
      • perttu3

        eikö raamattu ole kristinuskoa?


      • seuraavaa
        perttu3 kirjoitti:

        eikö raamattu ole kristinuskoa?

        Raamatun lainaus on ehtaa Jumalan sanaa.

        Tarkoitin, että Kotimaa & kumppanit eli porttokirkot, naispappeuskirkot yms. eivät edusta kristinuskoa.


      • neee
        seuraavaa kirjoitti:

        Raamatun lainaus on ehtaa Jumalan sanaa.

        Tarkoitin, että Kotimaa & kumppanit eli porttokirkot, naispappeuskirkot yms. eivät edusta kristinuskoa.

        Luterilaisuutta ne kyllä edustavat.


      • Luther lausui
        neee kirjoitti:

        Luterilaisuutta ne kyllä edustavat.

        Luther lausui mm.
        Se, mikä on Jumalan sanan vastaista, on Saatanasta.

        Teen siis oikein, jos päättelen liberaalien olevan Saatanasta.
        Kovaa tekstiä tämä on, mutta valitettavasti tilanne on noin.


      • hiljainen lammas

        tuota luttersäätiöjuttua, että siinä on paljon hyvää, mutta miksi ne kuuluu kansankirkoon, jos eivät sitä hyväksy. Eikö olisi raamatullisempaa perustaa oikeita paikallisseurakuntia niin kuin alkukirkon kristitytkin tekivät? Tuo epämääräisyys ja kiikun-kaakun suhtautuminen asioihin häiritsee ja nakertaa mun mielestä pohjaa uskottavuudelta.


      • todesta
        hiljainen lammas kirjoitti:

        tuota luttersäätiöjuttua, että siinä on paljon hyvää, mutta miksi ne kuuluu kansankirkoon, jos eivät sitä hyväksy. Eikö olisi raamatullisempaa perustaa oikeita paikallisseurakuntia niin kuin alkukirkon kristitytkin tekivät? Tuo epämääräisyys ja kiikun-kaakun suhtautuminen asioihin häiritsee ja nakertaa mun mielestä pohjaa uskottavuudelta.

        Nuohan ovat vain noita seikkailijoita,jotka tykkäävät käydä eri sivustoilla härnäämässä muita.


      • Luther lausui kirjoitti:

        Luther lausui mm.
        Se, mikä on Jumalan sanan vastaista, on Saatanasta.

        Teen siis oikein, jos päättelen liberaalien olevan Saatanasta.
        Kovaa tekstiä tämä on, mutta valitettavasti tilanne on noin.

        Roomalaiskirje:
        14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

        Matteuksen evankeliumi:
        7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;

        Johanneksen evankeliumi:
        7:24 Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."
        Sananlaskut:
        26:27 Joka kuopan kaivaa, se itse siihen lankeaa; ja joka kiveä vierittää, sen päälle se takaisin vyörähtää.

        Jaakobin kirje:
        5:9 Älkää huokailko, veljet, toisianne vastaan, ettei teitä tuomittaisi; katso, tuomari seisoo ovella.

        Näin Herramme kieltää tuomitsemasta uskovaisia keskuudessamme.

        Ulkopuolisista Raamattu niinikään sanoo, ettei ole eidän asiamme tuomita, vaan ulkopuoliset tuomitsee Jumala.

        Tuomitsija on aina väärässä, olkootpa asia mikä tahansa. Sitäpaitsi homot ovat lähempänä Jumalan valtakuntaa kuin me heterot - ovathan he usein hyljeksittyjä ja tuomittuja.

        Ennen muuta: jyrkimmät homoja tuomitsevat ovat itse salahomoja, jossain hienossa seurakunnasa.
        Tuomitsemisellaan he yrittävät peittää oman harrastuksensa. Se on paha asia, sillä homous on syntiä sille, joka sitä pitää syntiä.
        Ei tietenkään sille, jolle se ei syntiä ole.
        Homojakin koskee Jeesuksen antama uusi rakakuden kaksoiskäsky.

        Tuomitsijat saavat ansaitsemansa tuomion. Mutta armahtavaiset saavat armon osakseen.


      • ev.lut
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Roomalaiskirje:
        14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

        Matteuksen evankeliumi:
        7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;

        Johanneksen evankeliumi:
        7:24 Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."
        Sananlaskut:
        26:27 Joka kuopan kaivaa, se itse siihen lankeaa; ja joka kiveä vierittää, sen päälle se takaisin vyörähtää.

        Jaakobin kirje:
        5:9 Älkää huokailko, veljet, toisianne vastaan, ettei teitä tuomittaisi; katso, tuomari seisoo ovella.

        Näin Herramme kieltää tuomitsemasta uskovaisia keskuudessamme.

        Ulkopuolisista Raamattu niinikään sanoo, ettei ole eidän asiamme tuomita, vaan ulkopuoliset tuomitsee Jumala.

        Tuomitsija on aina väärässä, olkootpa asia mikä tahansa. Sitäpaitsi homot ovat lähempänä Jumalan valtakuntaa kuin me heterot - ovathan he usein hyljeksittyjä ja tuomittuja.

        Ennen muuta: jyrkimmät homoja tuomitsevat ovat itse salahomoja, jossain hienossa seurakunnasa.
        Tuomitsemisellaan he yrittävät peittää oman harrastuksensa. Se on paha asia, sillä homous on syntiä sille, joka sitä pitää syntiä.
        Ei tietenkään sille, jolle se ei syntiä ole.
        Homojakin koskee Jeesuksen antama uusi rakakuden kaksoiskäsky.

        Tuomitsijat saavat ansaitsemansa tuomion. Mutta armahtavaiset saavat armon osakseen.

        Homouskysymyksessä on tärkeää että voimme erottaa ihmisen ja teot toisistaan. Ihmisiä emme saa emmekä voi tuomita, tekoja sen sijaan voimme tuomita ja tuleekin tuomita. Emme voi hyväksyä homoutta, homot ihmisenä voimme hyväksyä. Mutta emme heidän elämäntapaansa. Aivan samoin kuin hyväksymme tuhopolttajan tai myymälävarkaan ihmisenä, vaikkakin tuomitsemme talojen polttamisen ja tavaroiden varastelun!
        Jumala rakastaa jokaista ihmistä ja on antanut sen rakkauden merkiksi Poikansa Jeesuksen Kristuksen jonka kautta pelastus on kaikille avoin, oli sitten hetero tai homo.

        Olen siinä eri mieltä kanssasi AnttiVKantola että homous ei mielestäsi ole syntiä sille joka ei sitä syntinä pidä. Kyllä synti on syntiä, se ei asiaa muuta tajuaako ihminen sitä vai ei.
        Vai haluatko tarkentaa lausettasi, ehkä en vain ymmärtänyt oikein?


    • HeikHH

      Olet oikeassa: luterilaiset ovat vaihtaneet Raamatun suvaitsevaisuuteen, eivätkä enää ole suvaitsemattomia kuten Raamattu kehoittaa meitä olemaan suvaitsemattomia läheimmäisiämme kohtaan.

      Suvaitsemattomuus on niin raamatullista, että hirveän synnin luterilaiset tekevät, kun ovat suvaitsemattomasta Raamatusta luopuneet ja alkaneet hieman suvaitsevaisimmiksi.

      Onneksi Raamatun Jumala sentään pysyy aina ja iänkaikkisesti suvaitsemattomana, vaiokka luterilaiset ovatkin alkaneet uskoa suvaitsevaiseen jumalaan!

      Mitä muuten tuo alkuseurakunnan uskovaisien heteroseksikuvaus sinulle merkitsee?

      Eikö olekkin kauheaa rietastelua tuo, miten alkuseurakunnissa uskovaiset vaan tietasteli:
      naiset suostuivat anaaliseksiin miehille ja siten vaihtoivat luonnollisen sukupuoliyhteyden, vaikka Mooseksen kirjoissa sanotaan selkeästi, että anaaliseksin harjoittaminen on sellaine nsynti, jota ei anteeksi mies ja nainen Jumalalta saa.

      Jotenkin, Paavalin kirjeiden perusteella, alkuseurakunnissa ei muuta tehty kuin harjoitettiin inswestiä ja ryhmänaonmista tai muunkaltaisia orgioita, syöminkejä ja mässäyksiä, koska Paavali jatkuvasti alkuseurakuntien uskovaisia tästä heidän hirvittävästä menostaan nuhteli.

      Onneksi nykyään uskovaiset eivät ole sellaisia rietastelijoita kuin uskovaiset olivat Paavalin alkuseurakunnissa!

    • huolestunut'

      – Olen iloinen tuomiokapitulin päätöksestä. Toivon mukaan vähitellen päästäisiin keskustelemaan enemmän siitä, millä tavoin homopareja voitaisiin siunata. Toivoisin, että kirkolliskokous voisi keskustella siunaamisen kaavasta, Leena Huovinen sanoo.

      Minä vastaavasti toivoisin, että tuo nainen ymmärtäisi mitä puhuu.Ev.lut. kirkkoa hän ei edusta ainakaan minun silmissäni.
      Lopputili vaan.Hänen työnsä on jossain muualla kun nykyisessä tehtävässä.Tätä mieltä olen.

      Raamatussa lukee , että Jumala on hylännyt homot himojensa pariin.
      Jumala on siis hylännyt.

      Nainen ei voi olla pappi,kun hän esiintyessään pappina jo itsessään rikkoo Raamattua vastaan.
      Eipä siis hänen toimittamat asiatkaan varmasti ole Raamatun mukaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe