Muistot ovat joskus mielen piristys.

Jaretc......

MUISTOJA MENEILTÄ AJOITA.

Kun nyt minä olen nyt käynyt usein täällä Antin fani palstalla. Ja kuunellut komenteja, jotka joskus ovat saaneet minut miltei raivon partaalle. Haluan kuitekin jakaa teidän kanssanne erään kauniin muiston. Joka kuin satuman kautta osui kohdalleni kerran.

Mun tapanai ei ole koskaan ollut kehua tekemisilläni. Mutta tänään jotekin tuli selainen fiilis, että nyt olis aihetta vähän kehuakin. Yritän kirjoitaa tämän mahdolisimman lyhyesti. Siksi että haluan tarinastani julkisesksi vain olennaisen.

Muistoni liityy vuoteen 1993. Jolloin sain tilaisuuden harjoitella pianon soittoa eräässä paikassa Helsingissä, joka nimeä en halua sen kummemmin julkisuuteen. Minä sain luvan käydä siinä paikassa soitamassa harjoituksia. Mutta jossakin vaiheessa minua alkoi kiinostaa nuotti kirjoitus.

Kirjoitin yksin kertaisen sonaatin. Ja olin ehtinyt kirjoitaa sitä jo ainakin joitakin kymmeniä tahteja, kun minulle luvan soitto harjoiteluun antanut pastori tulikin yllättäin kirkoon, jossa minä harjoitelin.

No, minä jäin kiinni nuotien kirjoituksesta. Ja kävin sitä hänelle selittämään. Pianon soiton taitoisena hän halusi soittaa pienen pätkän C duuriin kirjoitetua sonaatiani. Ja soittaessaan sitä hän hämmästeli miten taidollisesti olin osannut kirjoitaa sen.

Hän pyysi minua kirjoitamaan sen lopuun. Ja minä kirjoitin siihen kolme osaa Andante, Adagio, Ja allegro joka oli kirjoitetu mutoon Rondo. Hän soitti valmiin pienimuotoisen sonaatini kokonaisuudessaan. Ja hämmästeli se meloodista rakenneta.

Sitten hän kertoi, että hänen siskonsa on Sibelius akatemian sävelyksen opettaja. Ja hän haluaisi että tämä sävellys lähetetäisiin hänelle tutkittavaksi. Ja katsottaisiin mitä hän siihen vastaa. Minä suostun siihen. Ja teokseen liitetiin minun nimeni.

Kului viikkoja kun teokseni tuli häneltä arvioituna. Ja minun yllätyksekseni tuo musiikin opettaja pyysi minulta lupaa saada kayttää nuotitustani opiskelu materiaalina säveltämisen opetukseen. Minä annoin luvan, ja hänelle lähetetiin nuotti kopiot. Jotka varmaan ovat vieläkin käytössa Sibelius akatemiassa sävelyksen opetuksessa.

Että sellainen musiiki ihminen minä olen. On mulla vähän syytä olla hieman ylpeäkin itsestäni. Tosin haluan tehdä sen terveellä tavalla. Ja niinkuin sanoin en tee koskaan sitä mielelläni. Mutta mullakin on sormeni pelissä uusia musiikki opettajia ja säveltäjiä koulutettaessa.

T: Jaretc

1

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaretc

Valitetavasti. Mun apuna sävelys hommissa oli silloin aikanaan sellainen opettaja, joka nykyisin tekee paljon orkesteri musiikkia.
      Sellainen kuin Juha Töyrylä. Hän puuhtaaksi kirjoitti mulle paljon nuoteja. Pitäis vaan ne kaivaa esiin ja aloittaa taas toi nuotitus homma uudelleen.

T: Jaretc

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3880
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2037
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      808
    Aihe