Järvenpääntie

yks dunari

mikä ihme siinä on että tuolla tiellä ei kukaan osaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan? Järvenpäästä hyrylään, sillä matkalla on kolme eri nopeusrajoitusta. Ensin 60, sitten 80, ja 50. Mutta mutta joka ikinen aamu kun töihin menee, tuo pätkä ajetaan mukavasti 70km/h. Tai parhaimmillaan 60km/h. Onko ihmiset oikeesti niin sokeita aamuisin että ei näe tien vieressä olevia merkkejä kunnolla??? Seuraavan kerran kun joku siinä edessä hidastelee, ajelen perässä ja pidän torvea pohjaanpainettuna, kunnes se nopeus on oikea.....

27

2442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaleppi

      Ehkä joku on saanut kortin juuri tänään vaikka ite oot jo saanutkin ajella kauemmin, jollakin saattaa olla lasit huurussa kovilla pakkasilla, jollain taas olla huonommat renkaat tai koko auto saattaa olla paljon vanhempi ja huonokuntoisempi kuin omasi. Huomioi siis muutkin kuin itsesi ja varaa aikaa riittävästi työ matkallesi, turvallista matkaa myös sinulle.

      • yks dunari

        ...riippumatta siellä ajellaan miten sattuu. Toki ymmärrän jos on liukasta tai muuten on syytä ajella hiljemmin. Mutta jos on kuiva ja hyvä sää... Mikä estää ajamasta 80km/h?? kun kerran saa ajaa. Tiedän että en ole ainoa joka tätä ihmettelee ja tiedän sen että tämä ei ole ainoa tieosuus jossa ajellaan mitensattuu. Samaatietä kun mennään hyrylään ja alkaa 70km/h rajoitus, siellä sitte ajellaan reippaaasti yli tuon 70km/h:n Mistäs se sitten johtuu? Huonosta kelistä?????


      • kaaleppi
        yks dunari kirjoitti:

        ...riippumatta siellä ajellaan miten sattuu. Toki ymmärrän jos on liukasta tai muuten on syytä ajella hiljemmin. Mutta jos on kuiva ja hyvä sää... Mikä estää ajamasta 80km/h?? kun kerran saa ajaa. Tiedän että en ole ainoa joka tätä ihmettelee ja tiedän sen että tämä ei ole ainoa tieosuus jossa ajellaan mitensattuu. Samaatietä kun mennään hyrylään ja alkaa 70km/h rajoitus, siellä sitte ajellaan reippaaasti yli tuon 70km/h:n Mistäs se sitten johtuu? Huonosta kelistä?????

        ...siinä että tiet on siellä suorempia, suolatumpia ja ainakin ne on valaistu paremmin myös ohittamaan mahtuu turvallisemmin kahden kaistan ansiosta, yllättäviä risteyksiä on vähemmän kun risteykset ovat ohjattu valoin. Silti kaikille teille löytyy aina joku kaistapää.


      • yks dunari
        kaaleppi kirjoitti:

        ...siinä että tiet on siellä suorempia, suolatumpia ja ainakin ne on valaistu paremmin myös ohittamaan mahtuu turvallisemmin kahden kaistan ansiosta, yllättäviä risteyksiä on vähemmän kun risteykset ovat ohjattu valoin. Silti kaikille teille löytyy aina joku kaistapää.

        Hyrylän kohdalla nopeus kuitenkin 50km/h, vaikkakin on kaksi kaistaa. Nopeushan vaihtuu vasta sahankulmalla 70:iin. Silti, jo ekasta ympyrästä asti kun kaksi kaistaa alkaa, nopeus nousee 70km/h.

        Ja jo sitä ennen. Moni autoilija ajaa Järvenpäästä Hyrylään tasaista 70, tai jopa 60km/h. Eli ylinopeutta ajetaan kahdella eri alueella. Mikä siis estää näitä ihmisiä ajamasta 80km/h kun siihen on kerran vielä valtio auliisti suonut mahdollisuuden? Vai onko jo niin monessa autossa vakionopeudensäädin???


      • Coala
        yks dunari kirjoitti:

        Hyrylän kohdalla nopeus kuitenkin 50km/h, vaikkakin on kaksi kaistaa. Nopeushan vaihtuu vasta sahankulmalla 70:iin. Silti, jo ekasta ympyrästä asti kun kaksi kaistaa alkaa, nopeus nousee 70km/h.

        Ja jo sitä ennen. Moni autoilija ajaa Järvenpäästä Hyrylään tasaista 70, tai jopa 60km/h. Eli ylinopeutta ajetaan kahdella eri alueella. Mikä siis estää näitä ihmisiä ajamasta 80km/h kun siihen on kerran vielä valtio auliisti suonut mahdollisuuden? Vai onko jo niin monessa autossa vakionopeudensäädin???

        Ja ainoat järkevästi toimivat liikennevalot koko matkalla on Krapin jälkeen vataantulevat uusimmat lamput. Vaikka näin punaista, kun valoja pysytettiin, niin ne jotenkin toimii. Koskaan ei ole isoa jonoa, eikä valoihin tarvitse jäädä asumaan.
        Nekin valot vaan voisi olla jonkinlaisessa yhteydessä Hyrylän valoihin, ettei automassoja pysäyteltäisi keskustaan päästämään tyhjäkäyntipakokaasuja..


    • max nopeus

      Hitaamminkin saa ajaa.
      Kantsis tarkistaa liikennekäyttäymisasenteitas.
      Teikäläiset vaarantaa liikenneturvallisuuden.

    • ajaa hitaammin

      Ainakin itse ajelen 6 maissa 80 aluella 70 km/h koska pakettiautossa ei perä pidä tiellä koska se on liukas... siis tie meinaan..

    • Niuho

      nimittäin liikennesääntöjen:

      nopeusrajoitus on SUURIN, ei pienin sallittu nopeus ja nopeus pitää sovittaa kulloisinkiin sää- ym olosuhteisiin.

      joten siinä tiellä saa ajaa vaikka neljääkymppiä koko matkan jos esim keli ei kannusta kovempaa ajamaan

      • yks dunari

        että alinopeutta ajavat ovat riskialttiimpia aiheuttamaan onnettomuuksia, kun lievää ylinopeutta ajavat. Tiedän toki mitä laki sanoo, mutta aina ei laki varjele ihmishenkiä....


      • Nimetön
        yks dunari kirjoitti:

        että alinopeutta ajavat ovat riskialttiimpia aiheuttamaan onnettomuuksia, kun lievää ylinopeutta ajavat. Tiedän toki mitä laki sanoo, mutta aina ei laki varjele ihmishenkiä....

        ...olisi todistettu että ylinopeutesi on turvallisempaa, olen varma että onnettomuuden osuessa kohdallesi olet sitä jo katumassa jos nopeutesi on ylittänyt sallitun rajan. Jos joku sen takia menehtyy et saisi sitä edes anteeksi ja asian kanssa olisi sitten vain elettävä. Oletko valmis ottamaan moisen RISKIN konttollesi?


      • yks dunari
        Nimetön kirjoitti:

        ...olisi todistettu että ylinopeutesi on turvallisempaa, olen varma että onnettomuuden osuessa kohdallesi olet sitä jo katumassa jos nopeutesi on ylittänyt sallitun rajan. Jos joku sen takia menehtyy et saisi sitä edes anteeksi ja asian kanssa olisi sitten vain elettävä. Oletko valmis ottamaan moisen RISKIN konttollesi?

        ..ei ole kyse kyllä ylinopeudesta, vaan alinopeudesta. Itse kun en kumpaakaan ainakaan tahallisesti harrasta.


      • Coala
        Nimetön kirjoitti:

        ...olisi todistettu että ylinopeutesi on turvallisempaa, olen varma että onnettomuuden osuessa kohdallesi olet sitä jo katumassa jos nopeutesi on ylittänyt sallitun rajan. Jos joku sen takia menehtyy et saisi sitä edes anteeksi ja asian kanssa olisi sitten vain elettävä. Oletko valmis ottamaan moisen RISKIN konttollesi?

        Jos nyt tarkastellaan vaan keskustelussa olevaa tieosuutta. Jos sillä ei pysty/uskalla turvallisellakaan säällä ajamaan 80, on todennäköisesti niin suuri liikenneriski muualla ajettaessa, että lopettaa pitäisi koko ajaminen.


    • pitä...............

      huomasin että suomalaisessa kulttuurissa ei pidetä torvia pohjana koskaan... Mä vaan pidän koska en ole suomalainen... Kulttuuri mikä kulttuuri.

    • kaaleppi

      Sanompa vaan kun poikani kerran on ollut kolarissa missä kuoli eräs nuori nainen oli se jälki rumaa. Itsekkin kerran järkytttyneenä sain kokea sen puhelun mitä en koskaan olisi halunnut saada kun veljeni vietiin töölöön ja poikani jorviin. Tuskinpa on ollut helppoa se vieläkään rakkaalle veljelleni tai pojalleni. Sitä paitsi tuolla asenteella saadaan hautausmaille lisää turhia ristejä koristeeksi.

      • max nopeus

        Hyvä ku kirjotit tän


      • Coala
        max nopeus kirjoitti:

        Hyvä ku kirjotit tän

        Onks pakko, jos ei uskalla....?


    • tuottaja

      ..juu kun kevät koittaa,saa taas ruveta peltohommiin,ja mikä mukavampaa kuin ajella valmetilla aamuruuhkassa tuusulan tiellä ja kattella peiliin kuinka ahdistuneet ja kiireiset jupit yrittävät pankin bemareilla ja volvoilla ohi,on sieltä ylhäältä kiva katsella kun hikoilette,ja vallu kulkee 45km,joten hauskaa työmatkaa,yx tunari,vai oliko se yks duunari;=))

      • yks dunari

        Onneks mun autoa ei pankki omista. Ne tuskin on kiinnostuneita mun -88 Corollasta....

        En muista kovinkaan montaa kertaa traktorin perässä ajaneeni tuolla tiellä... Mutta kyseessähän on työväline. Asia on silloin aivan eri


    • Coala

      Olen hengenheimolaisesi asian suhteen. Tunnen tulleeni vainotuksi Tuusulantiellä, juuri mainitemallasi tieosuudella.
      Koko matka nysvätään 60, mutta 50 ja koulualueen alkaessa autoletka saa virtapiikin, ja kiihdyttää 70 km/h.
      Olen vuosia kärsinyt tästä vääryydestä.

      Tiedän juu, että 80km/h on kattonopeus, mutta jos tuolla tieosuudella ei kuljettaja pysty ajamaan 80km/h voisi jättää autoilun.

      • Nimetön

        Kaikilla ei ole vaihto ehtona työssänsä käyttää julkisia joten autolla mennään taas töihin vaikka hitaamminkin, AJA TOKI OHIjos, noin kova kiire on. Eihän kaikkien tarvitse olla teiden kaistapäisinpiä.
        Enkä minä ole maksamassa sakkojasi jos mielit kaasutella reippaanminkin.


      • yks dunari
        Nimetön kirjoitti:

        Kaikilla ei ole vaihto ehtona työssänsä käyttää julkisia joten autolla mennään taas töihin vaikka hitaamminkin, AJA TOKI OHIjos, noin kova kiire on. Eihän kaikkien tarvitse olla teiden kaistapäisinpiä.
        Enkä minä ole maksamassa sakkojasi jos mielit kaasutella reippaanminkin.

        Kukaan ei ole missään vaiheessa puhunut ajavansa tuolla tieosuudella ylinopeutta, vaan harmittelevansa sitä että kun siellä kerran tienlaidassa on merkki, joka antaa oikeuden ajaa 80km/h, niin miksi siellä ei sitä ajeta. Oli sitten kesä tai talvi...

        Mutta ennen tuota osuutta kun on se 60 alue, tai jälkeen kun alkaa golfkentän kohdalla 50 alue, siellä ajellaan surutta sitten reilua 70km/h... jos kerran joku uskaltaa ajella 10-20Km/h , niin miksi sitten pitää ajella 80 alueella 10km/h alle sallitun??? Siitä tässä nyt on kyse!


      • Nimetön
        yks dunari kirjoitti:

        Kukaan ei ole missään vaiheessa puhunut ajavansa tuolla tieosuudella ylinopeutta, vaan harmittelevansa sitä että kun siellä kerran tienlaidassa on merkki, joka antaa oikeuden ajaa 80km/h, niin miksi siellä ei sitä ajeta. Oli sitten kesä tai talvi...

        Mutta ennen tuota osuutta kun on se 60 alue, tai jälkeen kun alkaa golfkentän kohdalla 50 alue, siellä ajellaan surutta sitten reilua 70km/h... jos kerran joku uskaltaa ajella 10-20Km/h , niin miksi sitten pitää ajella 80 alueella 10km/h alle sallitun??? Siitä tässä nyt on kyse!

        hermostua. jos joku ajaa liian kovaa ei ole pakko mennä perässä ja jos joku ajaa hitaampaa kuin itse haluaisi mennä aina voi mennä ohi. SUBER HYVÄ kuljettaja ei pienistä hermostu ja pitää maltin kiperimmissäkin tilanteissa. Joten en ymmärrä mikä tässä teikäläistä vielä harmittaa?? Itse aion ajaa maltilla 80km/h koska kortti on ollut vain vähän aikaa itselläni ja jarrutusmatka pitenee näillä keleillä tuntuvasti enkä halua joutua yllättäviin tilanteisiin.


      • Coala
        Nimetön kirjoitti:

        hermostua. jos joku ajaa liian kovaa ei ole pakko mennä perässä ja jos joku ajaa hitaampaa kuin itse haluaisi mennä aina voi mennä ohi. SUBER HYVÄ kuljettaja ei pienistä hermostu ja pitää maltin kiperimmissäkin tilanteissa. Joten en ymmärrä mikä tässä teikäläistä vielä harmittaa?? Itse aion ajaa maltilla 80km/h koska kortti on ollut vain vähän aikaa itselläni ja jarrutusmatka pitenee näillä keleillä tuntuvasti enkä halua joutua yllättäviin tilanteisiin.

        Yhtä oikeus on minulla saada ajaa kattorajoituksen mukaan, kun sinulla ajella 10km/h. Itseasiassa parempi olisikin, jos vain sitä kymppiä köröttelisit, niin ohittaminen kävisi sutjakkaammin.

        Tänä vuonna en sillä tieosuudella ole niin huonossa kelissä ollut, että 80 ajaminen ei olisi ollut turvallista. Minäkään en siinä tahdo yli 80 ajella.


      • yks dunari
        Nimetön kirjoitti:

        hermostua. jos joku ajaa liian kovaa ei ole pakko mennä perässä ja jos joku ajaa hitaampaa kuin itse haluaisi mennä aina voi mennä ohi. SUBER HYVÄ kuljettaja ei pienistä hermostu ja pitää maltin kiperimmissäkin tilanteissa. Joten en ymmärrä mikä tässä teikäläistä vielä harmittaa?? Itse aion ajaa maltilla 80km/h koska kortti on ollut vain vähän aikaa itselläni ja jarrutusmatka pitenee näillä keleillä tuntuvasti enkä halua joutua yllättäviin tilanteisiin.

        ...hermostunut. Täytyy ilmeisesti hakea josta ratakiskoa ja vääntää siitä tää juttu uudestaan että se ymmärrettäisiin niin kuin sen tarkoitin.


    • samaa...

      ...mieltä kanssasi. Aina silloin tällöin joku valopää ajaa koko matkan jotain 50-60 km/h, vaikka siinä pitkän matkaa myös 80 km/h rajoitus. Kerran tai pari olen joskus itsekin ajatuksissa ajellut vähän matkaa alinopeutta, mutta kyllä sen normaalisti peileihin vilkuileva autoilija huomaa aika nopsaan, että taitaa olla nopeutta liian vähän kun on kertynyt mateleva jono taakse. Ihan oikeesti jos ei uskalla ajaa kasikympin rajoituksella ko. nopeutta, niin on parempi jättää se auto pihaan ja mennä bussilla.

      • Olisin poliisi

        niin ottaisin kortin pois kaikilta alinopeutta ajavilta, mutku oon vaan konnari VR:llä.


    • 60kmh

      Niinpä, mutta nyt vuonna 2017 on nopeusrajoitus ollut koko matkalla 60km/h, niin tiedätte varmaan mitä nopeutta siinä nyt ajetaan. hemmetti sentään oli aamu tai iltapäivä, niin joku hemmetin kinneri on siinä edessä ja köröttelee 40-50km/h. Alinopeutta ajaville sakot (ehdotus).
      Koittakaa nyt tässä tiellä liikkuvat nyt edes yrittää ajaa tuota 60 ja mieluummin mittari saa näyttää liki 70 koska valehtelee ylöspäin. Silloin liikenne kulkee sujuvasti. Kiitos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9303
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      43
      2737
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2503
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1350
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe