No nyt se löytyi!

eksyttäjä

Nimittäin palsta, jossa onkin kuhinaa kovasti.
Olen kierrellyt näitä foorumeita parina päivänä ja tämä on ensimmäinen, jossa useimmissa ketjuissa lukemisien määrä on jopa sadoissa ja ketjutkin näköjään syventyneet.

Mutta mutta! Mikä onkaan aihe, joka sytyttää moiseen aktiivisuuteen "uskovien" keskuudessa - KASTE!

EI VOI OLLA TOTTA! Tapelkaa nyt keskenänne lapsi-/aikuiskasteen kelvollisuudesta! Eikö tämä toisianne korville lyöminen ole juuri sitä hajaannusta, josta Raamatussakin varoitellaan?!

Jos ihminen haluaa Jumalan yhteyteen, onko kasteen tavalla loppujen lopuksi MITÄÄN merkitystä?!

Toisinaan ala-arvoisellakin argumentoinneilla karkotatte loputkin ei uskovat näistä foorumeista.

Vai onko tämä kasteasia vain uskovaisten keskinäistä "inside"-huumoria ja huvia, jolla kiinnitetään ajatukset pois arkielämän käytännön ongelmista (ihmisten väliset ongelmat, inhimillinen kärsimys, arkielämä jne...)

Ottakaas lusikka kauniiseen käteen ja olkaa rehellisiä itsellenne: Jos yksinäinen ihminen keskellä ei mitään tulee tietoiseksi Jumalan läsnäolosta ja haluaa Hänen yhteyteensä, kuka hänet kastaa? Usko ja kaste on kaksi eri asiaa. Jumala armahtaa ihmistä riippumatta onko hänet kastettu vai ei, mikäli ihminen vilpittömästi päätyy ratkaisuun seurata Herraansa.

6

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sarkamentti

Kasteessa ihminen saa joko oikean Pyhän Hengen tai sitten sitä matkivan antikristuksen hengen (uudestikasteet).

"Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

• Kannattaa itse kunkin perehtyä kasteen hengelliseen sisältöön.

Opiskelun voi aloittaa vaikka seuraavista kastetta koskevista Ramatun paikoista.

Kyllä kaste on muutakin kuin pelkkää vettä.
        - Kasteessa synnit pestään pois (Apt 22:16) Kaste tapahtuu syntien anteeksisaamiseksi
        (Mk 1:4, Lk3:3, Apt 2:38).
        - Siinä ihminen pestään ja sydän vihmotaan puhtaaksi pahasta omastatunnosta (Hb 10:22).
        - Kaste uudestisynnyttää (Jh 3:5, Tiit 3:5).
        - Kasteessa tullaan osalliseksi Kristuksen kuolemasta ( Rm 6:3) ja osalliseksi Kristuksen ylösnouseuksesta (Rm 6:5).
        - Kasteessa saadaan Pyhä Henki ( Apt 2:38, Apt 19:6) .
        - Vesikaste pelastaa (1.Piet 3:21, Mark. 16:16) .
        - Kasteessa Jumala vaikuttaa meissä uskon ( Kol 2:12).
        - Kasteessa tapahtuu vanhan ihmisen (Aadamin) hautaaminen ja uuden ihmisen hengellinen herääminen ja ylösnousemus rikkomuksiin ja synteihin kuolleesta olotilasta (Rm 6:4-5, Kol 2:12-13).
        -Siinä ihmisen vanha luonto, “lihan ruumis” , poisriisutaan, koska kaste on Kristuksen ympärileikkaus (Kol 2:11).
        - Kaste ei ole “lihan saastan poistamista” (liha pysyy aina syntisenä, ja synnin asuinsijana), vaan ennen kaikkea Jumalan meidän kanssamme solmima hyvän omantunnon liitto (1.Piet 3:21).
        - Kasteessa tapahtuu peso, pyhittyminen ja vanhurskautuminen Kristuksen nimessä ja Jumalan Hengessä (1.Kr 6:11) .
        - Kasteessa ihminen pukee Kristuksen ja hänen vanhurskautensa päällensä (Gal 3:27)
        - Kaste pyhittää ja puhdistaa seurakunnan kirkastetuksi, tahrattomaksi, rypyttömäksi, pyhäksi ja nuhteettomaksi Kristuksen morsiameksi (Ef 5:26- 27).
        ------
        Kaste ei ole ihmisen kuuliaisuuden teko Jumalalle, vaan se on Jumalan teko meille (Mt 3:11, Lk 3:16, Jh 1:33).
        Me olemme siinä Jumalan toiminnan kohteena (objektina). Jumala itse toimii kasteessamme (subjekti).

• muista se

Ap.t. 24:14

"Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä SITÄ TIETÄ VAELTAEN, JOTA HE LAHKOKSI SANOVAT, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa"

• temppelit

turha on sinun vedota nasaretin aikoihin. antikristukset tulivat v.70

lopun ajan uudestikastavat lahkot, eivät peri Jumalan valtakuntaa Gal.5:20-21

ota Raamattu käteesi ja lue sitä

• eksyttäjä

Näyttää porukat menevät päin helvettiä ilman minuakin...

• ensin on tyrkätty

menemään.. joku sen niitäkin eksyttää.. väärrän kasteeseen ja valheesee..no se eksyttäjä..

Kukann ei mene helvettiin itse ellei joku niitä sinne vie.. ja ohjaa.. mutta kun huomaavat ajoissa niin alkavat itse vastustaa eksyttäjää..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      144
      6232
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      193
      3864
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      31
      2741
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      478
      2740
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2365
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      185
      2033
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      134
      1495
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1314
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1294
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      89
      1064
    Aihe