kun kuolemme

Stafroty

meidän ruumis haudataan maahan.
ja sielumme menee taivaaseen, ihmetyttää vain minne me itse menemme?

43

1502

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelet olemattomia

Kun kuolet, sinun ruumiisi haudataan maahan tai poltetaan. Tästä lienemme kaikki samaa mieltä.

Sielu ja "me itse" (eli tietoisuutemme olemassa olostamme)sammuu kuin saunalyhty. Olotilaa voisi verrata tilanteeseen ennen syntymää. Emme me siitäkään mitään tiedä.

Mikä tässä on niin kovin vaikeaa ymmärtää tai hyväksyä?

• HÖRHÖR

missa sa olit ennen syntymaas.
      Sita funtsiessa aika muuttuu kivasti ajattomuudeksi.

• minä kerron

>meidän ruumis haudataan maahan.
      ja sielumme menee taivaaseen, ihmetyttää vain minne me itse menemme?<
      -Kuoltuamme me ei itse mennä yhtään minnekkään, ruumistamme kuljetellaan eri paikoihin, lopulta ongelmajätteenä tuhotaan lain edyttämällä tavalla joko polttaen ja/tai maahan haudaten.

Kun ihmisen aivojen sähkökemiallinen toiminta loppuu on ihminen kuollut, myös hänen ihmisyytensä ja kaikkinainen tietoisuutensa tuhoutuu lopullisesti aivojen sähkökemiallisen toiminnan lakattua, kuollut ihminen ei itse tiedä, eikä tiedosta, edes omaa kuolemaansa.

• siinä totuus

Siinä faktaa asia tulikin.

• kerrotko

Tuossa ylempänä olikin hyvä kysymys, mitä oli sitten ennen syntymää?
        Sanoppas se!
        Jos ei ollu mitään niin miten me sitten voidaan olla elossa nyt?

• Agneisti
        kerrotko kirjoitti:

Tuossa ylempänä olikin hyvä kysymys, mitä oli sitten ennen syntymää?
        Sanoppas se!
        Jos ei ollu mitään niin miten me sitten voidaan olla elossa nyt?

Miten niin jos ei ollut mitään? Ennen syntymääsi oli maailma ilman sinua.

• kerrotko
        Agneisti kirjoitti:

Miten niin jos ei ollut mitään? Ennen syntymääsi oli maailma ilman sinua.

mutta missä oli minun tietoisuus ennen syntymää?
        Eihän sitä ollu vai mitä? Ja jos sitä ei ole kuoleman jälkeenkään niin eikö tästä voisi vetää sellaisen loogisen johtopäätösen että kuoleman jälkeen alkaapi uusi elämä?

• pölötiina
        kerrotko kirjoitti:

mutta missä oli minun tietoisuus ennen syntymää?
        Eihän sitä ollu vai mitä? Ja jos sitä ei ole kuoleman jälkeenkään niin eikö tästä voisi vetää sellaisen loogisen johtopäätösen että kuoleman jälkeen alkaapi uusi elämä?

Miks sen pitäis putkahtaa uudellee esiin? Eihän joku kukkanenkaan tee kun yhden kappaleen tiettyy kukintoa. Vaikka se tuottais miljoonia niitä tietynnäkösiä kukintoja, vuos vuoden jälkee, niin se yks tietty kukinto oli ja meni eikä tuu enää takas.

• tältä kantilta

Mitä ihminen tekisikään ikuisella elämällä?

Missä olisi/asuisi?
      Mitä harrastaisi?
      Mitä söisi?
      Mitä tekisi työkseen?
      Millaista olisi seksielämä?
      Keitä tapaisi?
      Minkä ikäinen olisi?
      Vanhenisiko?
      Oppisiko uusia asioita?
      Unohtaisiko vanhoja asioita?
      Ajaisiko autoa?
      Osaisiko lentää?
      Olisiko lemmikkieläimiä?
      Hetkinen....voisiko muuten käydä kalassa?

Ei ja ei? Tämä lyhyt elämämmä kannattaa käyttää harkiten, sillä se on ainutkertainen ja loppuu aikanaan. Sitä ei kannata tuhlata olemattomien haikailuun.

• panteisti

...Stafroty sellaista haikailee :D

• kakkageneraattori onne gelma

Kun sähköllä toimiva kakkaa tuottava generaattori ei saa virtaa (menee epäkuntoon), niin kakan tuottaminen loppuu ja generaattori heitetään kaatikselle. Näin ollen kakkaa vaan ei enää synny. Eihän syntymätön kakka minnekkään mene.

• sielussa. Sielussamme on tahto ja tunteet, lahjat ja kaikki ne inhimilliset asiat, jotka tekevät meistä yksilöitä. Me menemme sielumme mukana, minne sitten menemmekin.

• geego

mitään mistään tietämättömyyteen olemattomuuteen.

• geego kirjoitti:

mitään mistään tietämättömyyteen olemattomuuteen.

menee taivaan kirkkauteen, ihanaan paikkaan, joka on täynnä musiikkia...

• luulet vaan
        purje kirjoitti:

Ei takuuvarmasti mene eikä leijaile sinunkaan "sielusi" yhtään minnekkään, kaikki myös juuri sinun tietoisuutesi tuhoutuu lopullisesti aivojesi sähkökemiallisen toiminnan päätyttyä.

• luulet vaan kirjoitti:

Ei takuuvarmasti mene eikä leijaile sinunkaan "sielusi" yhtään minnekkään, kaikki myös juuri sinun tietoisuutesi tuhoutuu lopullisesti aivojesi sähkökemiallisen toiminnan päätyttyä.

ajatella noin, mutta minä tiedän minne menen kuolemani jälkeen. On siellä tilaa sinullekin. :)

• ,luulet vaan
        purje kirjoitti:

ajatella noin, mutta minä tiedän minne menen kuolemani jälkeen. On siellä tilaa sinullekin. :)

>mutta minä tiedän minne menen kuolemani jälkeen.<

-100% varmasti et tiedä, pelkästään uskot ja luulet tietäväsi.

• ,luulet vaan kirjoitti:

>mutta minä tiedän minne menen kuolemani jälkeen.<

-100% varmasti et tiedä, pelkästään uskot ja luulet tietäväsi.

uskosta ei ole haittaa, vaan se on ainoa peruste iankaikkiseen elämään, Jeesuksen usko.

• purje kirjoitti:

uskosta ei ole haittaa, vaan se on ainoa peruste iankaikkiseen elämään, Jeesuksen usko.

riittää kyllä :)

• ihmettä
        purje kirjoitti:

riittää kyllä :)

siellä sitten tapahtuu? Vai tapahtuuko mitään?

• pölötiina
        purje kirjoitti:

Turhauttavan kuuloinen paikka. Poppi pauhaa, valot aina päällä... Ällöttävä kiiltokuvataivas, kuka sulle on tollasen saanu myytyä?

• ihmettä kirjoitti:

siellä sitten tapahtuu? Vai tapahtuuko mitään?

niin tietää, minne on menossa, kun aika on. Raamatussa kerrotaan jo aika paljon siitä, mitä taivaassa tapahtuu...

• pölötiina kirjoitti:

Turhauttavan kuuloinen paikka. Poppi pauhaa, valot aina päällä... Ällöttävä kiiltokuvataivas, kuka sulle on tollasen saanu myytyä?

niin tiedät itsekin.

• pölötiina
        purje kirjoitti:

niin tiedät itsekin.

Joo, oon lukenu ilmestyskirjan, ja se on edellee tuubaa. Mitä siin oikeesti sanotaa, on se, et jumala olis voinu alunperinki luoda maailman, mis ei olis ollu ees mahollisuutta tehä huonoi valintoi. Eli se vaan niinku testaa, paljoks se saa uskiksii kerättyy sinne ittees palvomaa? Kuulostaa iha joltai jumalakoulu gradutyöltä tai palvontakilpailult: enite palvojii keränny jumala voittaa. TUUBAA.

• pölötiina kirjoitti:

Joo, oon lukenu ilmestyskirjan, ja se on edellee tuubaa. Mitä siin oikeesti sanotaa, on se, et jumala olis voinu alunperinki luoda maailman, mis ei olis ollu ees mahollisuutta tehä huonoi valintoi. Eli se vaan niinku testaa, paljoks se saa uskiksii kerättyy sinne ittees palvomaa? Kuulostaa iha joltai jumalakoulu gradutyöltä tai palvontakilpailult: enite palvojii keränny jumala voittaa. TUUBAA.

sinne torvensoittajatkin mahdu?

• purjo-pirjo
        purje kirjoitti:

niin tietää, minne on menossa, kun aika on. Raamatussa kerrotaan jo aika paljon siitä, mitä taivaassa tapahtuu...

Ei niin mitään. Siellä ollaan vaan robotteja, jotka ei voi ajatella, eikä tehdä valintoja. Semmoinen henkinen pakkopaita koko ajan päällä. Ällöttävää.

Helvetissä taas on aitoja tunteita (itkua) ja jopa hammashoito (hampaiden "kiristely", etteivät putoa pois). Paljon aidomman oloinen paikka, sillä oletuksella, että kuoleman jälkeen ylipäänsä on mitään.

Raamattu on satukirja, jonka orjuutettu ja pakkosiirrelty paimentolaiskansa kehitteli isäntäkulttuurien uskontojen pohjalta lohdukkeekseen. Sama mentaliteetti näkyy krisseleissäkin: kyllä me sitte joskus voitetaan, kun ei tässä elämässä ollu eväitä pärjätä.

• purjo-pirjo kirjoitti:

Ei niin mitään. Siellä ollaan vaan robotteja, jotka ei voi ajatella, eikä tehdä valintoja. Semmoinen henkinen pakkopaita koko ajan päällä. Ällöttävää.

Helvetissä taas on aitoja tunteita (itkua) ja jopa hammashoito (hampaiden "kiristely", etteivät putoa pois). Paljon aidomman oloinen paikka, sillä oletuksella, että kuoleman jälkeen ylipäänsä on mitään.

Raamattu on satukirja, jonka orjuutettu ja pakkosiirrelty paimentolaiskansa kehitteli isäntäkulttuurien uskontojen pohjalta lohdukkeekseen. Sama mentaliteetti näkyy krisseleissäkin: kyllä me sitte joskus voitetaan, kun ei tässä elämässä ollu eväitä pärjätä.

tarvitset uudet silmälasit, että näkisit ne hienot jutut, mitä Raamatussa luvataan jokaiselle ihmiselle, joka vaan haluaa ottaa vastaan.

Elävä suhde Jeesuksen kanssa ei ole mitään satua, vaan totta tässä ja nyt. Hänen kanssaan me olemme enemmän kuin voittajia jo täällä maallisessa vaelluksessamme. Tosin haasteita riittää joka päivälle, mutta eipähän ole elämä yksitoikkoista.:) Palkanmaksu koittaa perillä taivaankodissa. Kukin saa vaelluksensa mukaisesti. Taivaan juhlariemu alkaa jo täällä, mutta huipentuu sitten siellä perillä, kun hommat on hoidettu.

• pölötiina
        purje kirjoitti:

tarvitset uudet silmälasit, että näkisit ne hienot jutut, mitä Raamatussa luvataan jokaiselle ihmiselle, joka vaan haluaa ottaa vastaan.

Elävä suhde Jeesuksen kanssa ei ole mitään satua, vaan totta tässä ja nyt. Hänen kanssaan me olemme enemmän kuin voittajia jo täällä maallisessa vaelluksessamme. Tosin haasteita riittää joka päivälle, mutta eipähän ole elämä yksitoikkoista.:) Palkanmaksu koittaa perillä taivaankodissa. Kukin saa vaelluksensa mukaisesti. Taivaan juhlariemu alkaa jo täällä, mutta huipentuu sitten siellä perillä, kun hommat on hoidettu.

En tarvitse minkäänlaisia silmälaseja vääristämään näköäni. Silmäni ovat apposen auki. Ota sinäkin jeesus-linssit pois nenältäsi ja NÄE TODELLISUUS.

Elävä suhde jeesukseen on psykoosi. Palkanmaksu koittaa minulle kuukausittain, sillä maksan palveluista ja hyödykkeistä tässä elämässä mikä on ainut mikä mulla on.

Ne hienot jutut on hurskasta haaveilua ja toiveajattelua, joka uppoo hyväuskosiin hölmöihin ja vapauttaa ne vastuusta tän elämän suhteen.

• pölötiina kirjoitti:

En tarvitse minkäänlaisia silmälaseja vääristämään näköäni. Silmäni ovat apposen auki. Ota sinäkin jeesus-linssit pois nenältäsi ja NÄE TODELLISUUS.

Elävä suhde jeesukseen on psykoosi. Palkanmaksu koittaa minulle kuukausittain, sillä maksan palveluista ja hyödykkeistä tässä elämässä mikä on ainut mikä mulla on.

Ne hienot jutut on hurskasta haaveilua ja toiveajattelua, joka uppoo hyväuskosiin hölmöihin ja vapauttaa ne vastuusta tän elämän suhteen.

yksi ainoa elämä. Ei usko ketään vastuusta vapauta. Rukoile ja työtä tee!!! Lopullinen palkka kaikesta vaivannäöstä odottaa perillä taivaan kodissa.

• pölötiina
        purje kirjoitti:

yksi ainoa elämä. Ei usko ketään vastuusta vapauta. Rukoile ja työtä tee!!! Lopullinen palkka kaikesta vaivannäöstä odottaa perillä taivaan kodissa.

Eli palkkion toivossa siis uskot johonki, mistä ei oo mitää todisteit paitsi joku monta kertaa käännetty ja virheit vilisevä opus ja ehkä joku aivoröyhy-oivallus et tää onki tosi? Surkea perusta elämälle.

• pölötiina kirjoitti:

Eli palkkion toivossa siis uskot johonki, mistä ei oo mitää todisteit paitsi joku monta kertaa käännetty ja virheit vilisevä opus ja ehkä joku aivoröyhy-oivallus et tää onki tosi? Surkea perusta elämälle.

on iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa, joka siis alkaa jo täällä, kun avaat sydämesi oven Jeesukselle.

Surkea perusta elämälle? Eräs ystäväni, entinen narkkari, on kanssasi eri mieltä. Voit tutustua hänen tarinaansa halutessasi http://www.kolumbus.fi/kmalmirae/narkkari

• pölötiina
        purje kirjoitti:

on iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa, joka siis alkaa jo täällä, kun avaat sydämesi oven Jeesukselle.

Surkea perusta elämälle? Eräs ystäväni, entinen narkkari, on kanssasi eri mieltä. Voit tutustua hänen tarinaansa halutessasi http://www.kolumbus.fi/kmalmirae/narkkari

Odottelinki jo et koska noit kunnon käännytyspuheit alkaa tulla. Hurskasta toiveajattelua ikuisesta elämästä. Avaa sydämes jesselle, ja avaa lompakkos lahkolle. Näihä se ikunen elämä jessen helmois saadaan. Sääli, kun kukaa ei oo viimeseen 2000 vuotee tullu takas vaatimaa rahojaa pelastuskauppialt takasi.

Ja taas se perinteine koskettava stoori huumeista selviämisestä jessen avul. Plääh, sanon minä. Korvaushoidol on parempi teho, eikä se vaadi elämän myymist jolleki lahkolle.

Jos haluut tietää tosi rumii tarinoit eläväst elämäst, niin uskontojen uhrien tuki ry:stä niit löytyy. Oon ollu vapaaehtostyös kyseises järjestös ja oon seurannu aitiopaikalt höyrypäitten touhui, ei niis oo järjen hiventä.

Mut edellee, sul ei oo elämäs mitää muuta, ku toi hurskas toive taivaspaikastas. Mitä jos islam onki oikees? Tai hindut? Tai vaikka mikä muu tahansa?

Anna ku veikkaa. Haluut väkisi saada viimesen sanan, eli tunget varmaa tähänki jotai huurusta vastinetta. Anna olla, säästä ittees ja luontoo. En enää aio alentuu jauhaa tuubaa jonku omahyväse hurskastelijan kans, jol ei oo antaa sanojens vakuudeks MITÄÄN.

• pölötiina kirjoitti:

Odottelinki jo et koska noit kunnon käännytyspuheit alkaa tulla. Hurskasta toiveajattelua ikuisesta elämästä. Avaa sydämes jesselle, ja avaa lompakkos lahkolle. Näihä se ikunen elämä jessen helmois saadaan. Sääli, kun kukaa ei oo viimeseen 2000 vuotee tullu takas vaatimaa rahojaa pelastuskauppialt takasi.

Ja taas se perinteine koskettava stoori huumeista selviämisestä jessen avul. Plääh, sanon minä. Korvaushoidol on parempi teho, eikä se vaadi elämän myymist jolleki lahkolle.

Jos haluut tietää tosi rumii tarinoit eläväst elämäst, niin uskontojen uhrien tuki ry:stä niit löytyy. Oon ollu vapaaehtostyös kyseises järjestös ja oon seurannu aitiopaikalt höyrypäitten touhui, ei niis oo järjen hiventä.

Mut edellee, sul ei oo elämäs mitää muuta, ku toi hurskas toive taivaspaikastas. Mitä jos islam onki oikees? Tai hindut? Tai vaikka mikä muu tahansa?

Anna ku veikkaa. Haluut väkisi saada viimesen sanan, eli tunget varmaa tähänki jotai huurusta vastinetta. Anna olla, säästä ittees ja luontoo. En enää aio alentuu jauhaa tuubaa jonku omahyväse hurskastelijan kans, jol ei oo antaa sanojens vakuudeks MITÄÄN.

Jeesus, niin minulla on kaikki. :)
        Hyvää alkavaa kevättä sinulle! Kiva, kun autat hädänalaisia lähimmäisiä...

• NearDeathExperience

niiden kertomuksia, jotka ovat kuolleet ja sitten vielä heränneet ja palanneet elämään. Aika yhdensuuntasia kokemuksia.

Kuoleman edellä ateismi vähenee rajusti.

• ei vähene

Todellisuudessa ateistit odottavat kuolemaansa paljon levollisempana ja tyynempänä kuin ns.uskossa olevat.

Terveisin kuolevia lähes päivittäin näkevä.

• Tristar

se ruumis nimenomaan "temmataan" ylös (mahtaa tulla ahdasta), sielu menee siinä mukana. Kaiken järjen mukaan siis, ennen sitä kuuluisaa "ruumiin ylösnousemista" sielu kykkii myös siellä ruumiissa. Ja mahtaa tulla tylsää?

Vai onko taivas sielun odotushuone ennen tempausta?? *miettii*

• geego

ei koskaan kuole uskovaisina,ne on pistäny aina välit pikki jumaliinsa,vaikka olis ollu kuinka uskovaisia tahansa.

• Tristar
        geego kirjoitti:

ei koskaan kuole uskovaisina,ne on pistäny aina välit pikki jumaliinsa,vaikka olis ollu kuinka uskovaisia tahansa.

...viestiini Miten?

• panteisti

...sielu, joka on aivan yhtä fyysinen ja materiaalinen kuin muukin ruumis, hajoaa ruumiin mädäntyessä.

Aiheesta tuli mieleen, tieteen kuvalehdestä luin että jotkut tutkijatkin ovat nykyään sitä mieltä että tietoisuus on aineen ominaisuus. Minä olin sitä mieltä jo ennen kuin luin sen jutun. En nyt pysty sanomaan mikä numero se oli, voin koittaa tarkistaa... Kuitenkin, se selittäisi ihmisen tietoisen mielen ja sen, mitä "sielulle" tapahtuu kuoleman jälkeen. Imo tämä on paljon loogisempi selitys kuin jokin taivaspaikka.

• eikä hajoa miksikään.

• Olet sairas

Hae apua ennenkuin toteutat tämän kieroutuneen fantasiasi ja hautaat itsesi elävänä maahan. Tuskin pystyt lapioimaan itseäsi kuoppaa, joten sinulla takuulla on apuri. Toimita tämäkin pakkohoitoon.

Sinä taidat mennä valkotakkisten miesten mukana mukavaan pikku laitokseen lepäilemään.

• aöoshv

"Kun minä kuolen
      kun minä kuolen.
      Kesä jatkuu.
      Kesä." - Lauri Viita

• Maapallolta

Kuolen. Fyysinen hajoaa fyysiseen, eteerinen eteeriseen, sielu sielunmaailmaan, henkeni siirtyy hengenmaailmaan, Minä laajenen maailmankaikkeuteen. Maailmankaikkeus on ihmisluonnon pysyväisin osa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6704
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4532
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      29
      3326
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3027
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1606
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1590
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1533
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1389
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1340
    Aihe