Pääkaupunkiseudulla syntyneenä ja eläneenä sain vihdoinkin mahdollisuuden muuttaa Mikkeliin.
Mikkelissä on ja täältä löytyy kaikki tarvittava. Ihmettelen niitä, jotka kyselevät löytyykö kaupungista sitä ja tätä usein esim. ruotsalaisen kauppaketjun liikettä. Näitä lapsityövoiman käyttäjiä... joita olemme tottuneet entisillä asuinalueillani pitämään alempiarvoisina (vaikkapa Ikea, HM, Kappa...)
Joku Carlson oli positiivinen tuttavuus. Lienee kotoisin jostain Itä-Suomesta. Niin myös nimellään hilpeyttä herättänyt Tokmanni, jota ensin pidin vitsinä. Tai Sole, Rami, mutta myös maahanmuuttajien pizzeriat yms. valtavasti paikallista energiaa ja hyvää palvelua lähes millä tahansa sektorilla.
Julkiset palvelut toimivat kaupungissa erittäin hyvin. Kirjasto on ykkösluokkaa hyvällä palvelulla... tätä voisi jatkaa.
Ainoan negatiivisen palveluasenteen olen tavannut poliisin asiointitoimistossa. Mutta sielläkin oli myös ystävällisiä ihmisiä (tai ainakin yksi).
MUTTA MIKÄ TEITÄ JOITAKIN MIKKELILÄISIÄ RIIVAA??
Valtava määrä alemmuutta ja huonoimmuutta on sisällenne laitettu. Jatkuvasti Hesa sitä ja tätä tai muualla kaikki on paremmin.
Näinhän ei todellakaan ole! Te / me olemme vähintään yhtä hyviä kuin kaikki muutkin. Älkää antako turhan katkeruuden ja kateuden muokata minäkuvaanne.
Olkaa ylpeitä kaikesta täällä. Olkaa MIKKELILÄISIÄ, Etelä-Savolaisia!
MAHTAVA MIKKELI
9
1388
Vastaukset
- ???
Mikkeli taitaa olla suomen velkaisin kunta.Päättäjät ovat kaikki aivan lapasia.Ajavat vaan omaa etuaan.
- Leijona307
Kannattaa olla liikaa tuijottamatta asioita liian laajalti,kun omat asiat on kunnossa ei tule mieleenkään esim.päättäjien kikkailu.
Toki se että on vaikka työtön eikä parannusta asiaan tunnu löytyvän,aiheuttaa vitutusta.mutta jos noita palveluita ajatellaan,niin kyl omasta mielestäni täältä löytyy kaikki mitä tarvitsee,ja loput löytyy netistä =). - velkaisin
Kuntaliton mukaan velkaa on 2767 € /asukas konsernikikkailut ym. Summa on korkea, mutta pahempiakin löytyy. Samankokoisissa kaupungeissa keskimääräinen velkaantumisaste on pienempi. Toki muitakin taloudellisia indikaattoreita tulee huomioida.
Kirjoituksessani en niinkään tarkoittanut taloutta tai politiikkaa, vaan henkistä puolta. En tiedä vielä Mikkelin "kähmijöitä" ja omaan taskuun pelaajia.
Niitä löytyy joka paikasta ja voi vain ihmetellä miksi jotain toriparkkia ollaan rakentamassa. Kuulemma jossain Kuopiossa on vastaava. Voi hyvä isä! Alemmuutta siihenkin suuntaanko? Metron voi rakentaa toisinkin..
Tai sitä, että sataman alueet on uhrattu rautakaupoille ja vastaaville. Siitä lienee joku (henkilö tai puolue) hyötynyt aikoinaan kaavoituksen kautta.
Tai miksi yhteys rantaan täytyy rakentaa "pilvien" kautta, kun VR:n kanssa olisi voitu rakentaa yhteys 2 laiturille ja rannalle yhdessä. Ja saatu hyvin toimiva ja kaikille sopiva yhteys. Niin lapsille, vammaisille kuin vanhuksillekin. - joka...
ei ole koskaan äänestänyt, eikä koskaan äänestäkkään !
- minä itse
Voisi sanoa, että mahtava Mikkeli, mikäli täällä olisi riittävästi työpaikkoja. Työttömyys tuottaa mielen ahdistusta, stressiä ja masennusta.
- työtön...
totta... täällä on melkein kaikkea paitsi työpaikkoja, joista saa oikeesti palkkaa. ilmaistyötä kyllä riittää halukkaille ja haluttomille.
- sivuja
työtön... kirjoitti:
totta... täällä on melkein kaikkea paitsi työpaikkoja, joista saa oikeesti palkkaa. ilmaistyötä kyllä riittää halukkaille ja haluttomille.
kun selaa, tavallisille työttömille, eli ei kovin kouluja käyneille on 3-6 kk:n mittaisia pestejä. Siinä kaikki.
Hyvin harvoissa on mainittu kestoksi yli 12 kk.
Onko 3-6:n kk työpaikka mitään, ehtii juuri työn oppia ja sisäistää, homma loppu, huh! - ON hyvä olla
sivuja kirjoitti:
kun selaa, tavallisille työttömille, eli ei kovin kouluja käyneille on 3-6 kk:n mittaisia pestejä. Siinä kaikki.
Hyvin harvoissa on mainittu kestoksi yli 12 kk.
Onko 3-6:n kk työpaikka mitään, ehtii juuri työn oppia ja sisäistää, homma loppu, huh!Minun mielestä ihmisen on hyvä olla vaikka seipään nenässä, jos oma pää on kunnossa.
Kuopiosta muuttaneena olen viihtynyt mainiosti, eikä minua saa täältä pois kirveelläkään...Ollaan aidosti ylpeitä siitä hyväastä, mitä meillä täällä on: mahtava luonto ja ihmiset!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706704
- 594532
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s293326- 613027
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271606- 171590
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401533- 341389
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471340