ollessani järjestyksenvalvojana Näky-konferenssissa kuulin, eräältä että Tikkurilan helluntaiseurakunta oli muuttanut nimensä Minttukirkoksi,vai oliko se Vantaan helluntaiseurakunta mutta Tikkurilassa sijaitsi kuitenkin.
Mielestäni nimenä Tikkurilan/Vantaan helluntaiseurakunta on parempi, koska siinä erottaa nimestä mikä on kyseessä.
Minttukirkko taas kuulostaa mielestäni huuhaa-lafkan nimelta.
Tosin kenties osittain siksi etten hirveämmin pidä mintun mausta.
Tämä henkilö joka tämän kertoi,sanoa kyllä syyn miksi että paikka sijaitsee Minttutiellä.
Ymmärrän kyllä että nimi saattaa tuntua mukavammalta jos paikkaa sanotaan Mintuksi.
Mutta seurakunnan tulisi mieluummin olla ulospäinsuuntautunut kuin sisäänpäin.
Siksi Tikkurilan/Vantaan helluntaisrk on nimenä parempi.
Väärinkäsitysten välttämiseksi mainittakoon että en ole koskaan käynyt Minttutien seurakunnassa.
Vantaan hellareille
11
694
Vastaukset
- se on.
Minttutie 5 :ssä on tosiaan nyt Minttukirkko. Löytyy tällä hakusanalla nettisivutkin. Kaikki eivät pitäneet muutoksesta.
- Mautonta.
Kuka on voinut keksiä noin typerän nimen? Aivan käsittämättömän typerää!! Millaisen kuvan ihmiset tuosta saavat? Naurettavan!!
- Uskova
Mautonta. kirjoitti:
Kuka on voinut keksiä noin typerän nimen? Aivan käsittämättömän typerää!! Millaisen kuvan ihmiset tuosta saavat? Naurettavan!!
Nimestäkö se nyt on kiinni. Jos siellä julistetaan oikeaa Sanaa, niin ihan sama mikä nimi.
- Joke name?
Uskova kirjoitti:
Nimestäkö se nyt on kiinni. Jos siellä julistetaan oikeaa Sanaa, niin ihan sama mikä nimi.
Ei se nyt ole "ihan sama"!
Todella huolestuttavaa, jos uskispiireissäkin alkaa kovasti olemaan
vallalla tuollainen erittäin maailmalliselta vaikuttava
"se nyt ihan sama, kunhan vaan..."-asenne.
Olen itsekin käynyt ko. paikassa ja saanut ihan hyvän vaikutelman.
Kuitenkaan en saata käsittää, että mennään tekemään tuollaisia
nimiratkaisuja, joista paistaa läpi tietty, joskaan se ei
liene Jeesuksen tarkoittama, sellainen "lapsen mielisyyden" pyrkimys
johon Hän kehoitti meitä uskossamme pyrkimään, vaan ennemminkin
ihan vain lapsellisuus ja huolestuttava kritiikittömyys.
Tuntuu olevan enemmäkin vallalla hellari seurakuntien piireissä
jonkinlainen, ei terveellä pohjalla oleva "nuorekkaan" imagon tavoittelu.
Sitten kun sellaista aletaan tavoittelemaan, niin se kuvitellaan saavutettavan
sillä, että päästetään keskenkasvuiset penskat, jotka toki omasta mielestään
jo tajuavat kovasti kaikesta lähes kaiken, ja heidän "ideansa" rönsyilemään
lähes täysin vapaasti, ilman mitään kriittistä suhtautumista.
Tarkoittaa sitten käytännössä sitä, että nopein ehdotus usein "voittaa";
ts. että sen joka ensin ehtii, jonkun hätäisesti keksityn "idean" muljauttamaan,
usein ehkä hyvinkin mielikuvitukseltaan köyhästä ja kaikkea muuta
kuin luovuutta omaavasta päästä, saattaakin "voittaa kisan".
Taustalla on nykyään jo useinkin havaittavissa nykyinen maailmallinen
ja sauorastaan sairaalloinen nopeuden ihannoiminen laadun ym. arvojen
kustannuksella; tietynlainen "ei muulla niin väliä kunhan tulee nopeesti"-menttaliteetti
Tuollaisen keskeneräisen ja milläänlailla työstämättömän
raakile-idean taustalla voi olla ihan pelkkä narsistinen
itsensä korostaminen ja esille pääsemisen tarve, jollaisten kriittiseen
tarkasteluun ja arvioimiseen täytyisi seurakuntien ja ryhmien päättävillä tahoilla
olla näkemystä, selkärankaa ja valmiuksia.
Eräs, jo paljon parempi tapa olisi edes laittaa kaikki annetut ehdotukset
jonkinlaiseen äänestykseen tms. tasapuoliseen arviointiin, niin silloin myös niitten ehdotukset,
jotka ovat halunneet syventyä aiheeseen oikein tosissaan ja uhranneet
siihen aikaansa ja ajatusta oikein kunnolla, -siis ne "hitaammatkin",
olisivat "kisassa" mukana.
Ettei ainakaan kävisi niin, kuten epäilen usein tapahtuvan
hellaripiireissäkin, että valinnoissa saattaa ollakin tiettyä
suosituimmuutta vaikuttamassa se, että kenen jälkikasvu
onkaan kyseessä, tai että taas ovat pyrkimässä ohi ja yli
muiden ne jotka ovat yleensä lähes aina muutenkin niitä "loistavia"...
Tämän kommentin voi ottaa ihan koskemaan monia muitakin
seurakuntien asioitten hoitoa, eikä vain tätä ko. asiaa...
Jumala seurakuntia siunatkoon!
PS. Mielestäni parempi olisi esim. nimi "Minttutien kirkko",
-ei kuullostaisi ihan niin, vain joltain lasten karamellikirkolta....
- 613
En tiedä, miksi tänne eksyin, mutta huhhuh mitä tekstiä. :D
On mahtavuutta, että 'aikuiset' hiekkalaatikolla kinastelee kirkon nimestä.
Laitetaampa helluntaiseurakuntien aulaan jatkossa koppa suurennuslaseja? - teeh
Eikös raamatussa sanota että rukoushuoneeksi on kutsuttava:
Matt. 21:13
Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."
Mark. 11:17
Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi'? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
Jes. 56:7
ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi. - HassuNimi
Eihän tuo ole vielä pahakaan - ajatelkaa nyt: Turusta löytyy UusiPesula- niminen seurakunta. Tuota minä en saata käsittää.
- No,
"eihän se nimi miestä pahenna", vanha sanonta kuuluu.
Tuleehan meistäkin uusia luomuksia Kristuksessa Jeesuksessa.
Vanha "kuori" kyllä pysyy samana ja rappeutuukin koko ajan, mutta se sisällinen, uusi ihminen, on uusi luomus Herrassa, joka uudistuu tietoon Luojansa kuvan mukaan.
Hyvä on, että hengellisiä tilaisuuksia pidetään. Sanoma on tärkeintä, ei jonkun paikan nimi. Prameissakin kirkoissa ja kadetraaleissa pidetyt jumalanpalvelukset voivat olla elävää uskoa synnyttämättömiä, kun taas toisaalta, vaikka julistaisi Kristusta puun alla metsässä, niin jos sanoma pääsee synnyttämään elävän uskon, niin silloin se on tehtävänsä tehnyt!
NO HUH HUH ,,,,,,,,, JAA ETÄ TÄÄKIN SEURAKUNTA MUUTTUI KIRKOX... ei voi muuta kun itkeä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kirkoxi vai kiroxi ...... aika lähellä liippaa....- Anonyymi
Eikö sitten helluntaiseurakunnan kirkko kuulosta huuhaa-lafkalta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184381Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032380Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421941Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.161550- 771525
- 1591493
- 10931
- 75809
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34798- 106777