Jos olet virassa toimiva pappi, ja koet että kirkko ei ole se kristillinen seurakunta josta Raamattu puhuu, ja koet että olet tietyssä mielessä omantuntosi vastaisessa työssä, niin seuraavat ohjeet koskevat sinua:
Älä eroa virastasi. Toimi virassasi kirkkoa vastaan, mutta peitetysti. Toiminta kirkkoa vastaan voi olla teologista tai taloudellista (esimerkiksi tuet salaa eroakirkosta.fi sivustoa)
Tai ole täysin välinpitämätön. Sekin on parempi kuin että toimit kirkon puolesta. Älä yritä reformoida kirkkoa, koska kirkon romahtaminen aikanaan on parempi asia kuin se että kirkko jatkaa vielä 1000 vuotta.
Muista että sillä ei saavuteta mitään jos eroat virastasi, esimerkiksi naispappeus kiistan takia. Parempi että pidät viran ja tuloutat verotulut itsellesi ja käytätä ne sielujen voittamiseen, kuin että eroat ja joudut kärsimään.
Matteuksen evankeliumi 10:16
Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
Mitä Jumala haluaa papeilta
2
191
Vastaukset
- mielestäsi
Ev.lut kirkko ja papin virka siellä sama kun Raamatun srk ja pappi malli?
Jos olet pappi, tuhoa seurakuntasi sisältäpäin, kirjoitti joku tuossa yllä. Raamatunkohtakin ole laitettu omantunnon lievittämiseksi.
Mitään noin kuvottavaa roskaa en ole aikoihin lukenut, vaikka monenlaista sontaa olen nähnyt heiteltävän.
Katkeruus on synti, josta on vaikeampi päästä kuin mistään muusta. Ja tuolalista sontaa se teettää ympäristööns.
Kun katkera siirtyy toiseen seurakuntaan, hän haukkuu yhtä lailla senkin. Ja taas ja taas.
Lääke löytyy vain siitä, että kokee Jeesuksen laupeuden. Silloin alkaa ymmärtää asioita.
Sitäkin, että mustavalkoisen aika on ohi. Sillä mustavalkoinen ei ole tosi. Vaan värit ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482